Clint Vloženo 11. Únor 2012 Sdílet Vloženo 11. Únor 2012 Ono to DSG se prej se všemi motory zas tak nepovedlo. Někde jsem četl recenzi, nemohu si vzpomenout na motorizaci, ale vyloženě to DSG odsuzovali v porovnání s manuálem, na pomalé reakce při sešlápnutí plynu. Asi tedy také záleží na motoru. Nicméně, rád bych to právě s 1,8 TSI zkusil, abych mohl porovnat rozdíl. Do města to DSG bude dobrá věc, zejména na zácpy, kolikrát mě od spojky při popojíždění už bolí noha.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 11. Únor 2012 Sdílet Vloženo 11. Únor 2012 s DSG jsem se svezl jen jednou (rok 2009 0cta 1,8 TSI) ale moc mne to neohromilo-tím nechci říct, že je motor či převodovka špatná. Já s tím jel poprvé a ani nevěděl co je to ten "kickdown" a až mi prodejce řekl, že mám šlápnout víc na pedál plynu tak jsem to pochopil. Jenže to bylo v nějakou-pro elektroniku asi-nevhodnou dobu, motor řval jak zběsilý a nic moc se nedělo. Ale jak říkám, spíš za to můžu já. Přesto to "dobrodružství při nájezdu od Globusu na Svitavy" v podstatě rozhodlo, že to bude "ereso" s manuálem. A tu 1,4 TSI jsem si namyslel v práci jako služebák, ale to topení mě asi fakt zabije, jestli ty mrazy budou trvat....no o účinnosti motoru asi taky ale spíše si myslím, že je tam-právě kvůli chladiči stlačeného vzduchu - ten objem kapaliny velký a proto to netopí. Ale třeba se oteplí, než zmrznu Nemyslím si, že problém s dlouhým náběhem topení má u tohoto motoru až takovou souvislost s množstvím chladící kapaliny, to by na tom stará 1.6 MPI musela být úplně stejně a ta žádný mezichladič nemá. Rozdíl je tam jen 0.3 l v neprospěch 1.4 TSI. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
blabos Vloženo 11. Únor 2012 Sdílet Vloženo 11. Únor 2012 zdravím všechny příznivce TSI motorů, co se týče rychlosti topení, byla to jedna z věcí, která mě mile překvapila (zkušenost z předváděcí jízdy, domů octávka dopluje až za pár týdnů), topilo to zhruba po 3 km jizdou po okrskách při venkovní teplotě -8°C, to samy platí pro zahřátí motoru, ten se na 90 zahřál zhruba po 4-5 km. Těšim se na ní, doufam že nesklame, hodně příspěvků tady mě utvrdilo že ne, tak uvidíme.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pava Vloženo 11. Únor 2012 Sdílet Vloženo 11. Únor 2012 Já problémy s topením taky nemám, cca po 1 km vlažný, po 3 km teplý vzduch. Po týdenním stání v garáži cca -5 C . Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 no mně se to teda nechce hledat ale TSI 1,4 (90 kW) v Golfu byl v nějakém testu fakt vyhlášen jako nejhorší topič, tak nevím. Ani nevím čím to je, ale topí to fakt blbě. A vada "kusu" to teda rozhodně není...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 tak jsem se snažil najít ten test topení jak v časopise (nenašel jsem) tak i na webu (taky ne), ale nechápu jedno-tady se všichni diví, když napíšu, že to blbě topí a všem to topí normálně, přitom web je PLNÝ dotazů na teplotu a konstatování , že motory 1,2 a 1,4 TSI špatně topí..... respektive dlouho trvá než se ohřejí na teplotu přijatelnou pro pobyt v autě.....tak nevím Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cjoctavian Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 Motor sa v tychto mrazoch zohreje na prevadzkovu teplotu po dlhej dobe, ale zacina topit uz po 3-4 km...Ale ked som to porovnal s Roomsterom 1,2 HTP, tak ten zacal topit hadam ani nie po 2 km... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Maverick Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 HTP jsou v tomhle parametru snad neprekonatelny, ohreji se skutecne velmi rychle a ani moc nezalezi na tom, jaka je venku teplota. FI moji pritelkyne se i v techto mrazech zahriva na provozni teplotu (90°C na teplomeru) do 3km a to jeste pri jizde spise z kopce. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tvojebabka Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 Mně to topí tak pomalu ( jak jsem již psal, topí až po cca 10 km a zahřatý motor po 20km), jelikož jak říkám, auto stojí venku-dejme tomu v 17.00 hod je odstaveno, startuje druhý den 8.00 --tj. nějakých 15 hodin venku- teplota neklesne pod - 15 a v noci se drží kolem - 25 C. Takže mi teď už také přijde celkem adekvátní ten dlouhý čas na roztopení.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skater Vloženo 12. Únor 2012 Sdílet Vloženo 12. Únor 2012 Nejen že se 1,4 TSI velmi pomalu ohřívá (viz předchozí příspěvek), ale ani výkon topení při zahřátém motoru není nic moc. Podle mne je topení lehce poddimenzované. Je to nejhorší topič ze všech aut, co jsem měl. Hůře topila snad jen Škoda 100 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hopa26 Vloženo 14. Únor 2012 Sdílet Vloženo 14. Únor 2012 Topí to za delší dobu,ale že by to bylo tak tragické,to zase ne.Mohu srovnávat oba motory,jak 1,2 tak i 1,4 a je to takřka stejné.Nicméně jsem si u druhého auta poručil vyhřívané sedačky,díky nim mi pomalejší naběh topení příliš nevadí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 20. Únor 2012 Sdílet Vloženo 20. Únor 2012 Ahoj, Ve Světě motorů ( 3/2012) je srovnávací test spotřeby hybridní Toyoty Auris, Naftové 1.6 Mazdy3 a hlavně Golfu 1.4 TSI (90 kW). Opět mě velmi zaráží, jaké spotřeby udávají u 1.4 TSI. (Samozřejmě, Oktávka a Golf nejsou totožná auta, ale i přesto...) Město: 9.3 l Dálnice 8.7 l (130 km/h) Okresky 6.4 l Ano, psali, že styl jízdy nebyl na spotřebu, ale běžný. Také beru na vědomí, že testovaný Golf měl najeto "jenom" necelých 9000km. Ale nerozumím té spotřebě ve městě a na dálnici.. Ty okresky beru.. Vycházím samozřejmě z mých vlastních naměřených hodnot ( Octavia 1.4 TSI, r.v. 2011, cca 16 000km). Podobných hodnot ve městě bych dosáhl možná, kdybych jel nějaký Drag race napříč městěm, ale jinak těžko.. Jaký názor na to máte vy, přátelé TSI? ( Případně i zkušenosti se sprinty s 1.4TSI ) Dnes vyšel ve SM běžný srovnávací test sedanů Hyundai Elantra 1.6 16V vs. Toyota Corolla 1.6 Valvematic vs. VW Jetta 1.4 TSI. TSI tam dopadlo docela prachbídně (viz. výňatek z článku). Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 (editace) To se mi nějak nezdá, jestli to není jiná 1,6, tak já se s ní vezl a ten motor je neskutečně línej.... Tyhle články bývají dost často zaplacené a na objednávku určité automobilky, nedá se jim objektivně věřit, navíc v tom hraje zaujatost autora k určité značce, jeho zkušennosti a pocity. Já se s tím setkal již u zbraní, kde jistý časopis prosazoval zásadně určitý druh zbraně a nakonec po letech vyšlo najevo, že tyhle testy a recenze byly právě totuto značkou zaplaceny a dobře zaplaceny, čili reklama a zase jen reklama.... Ta 1,4 TSI je pocitově mnohem lepší než ten jejich slavnej 1,6 z Toyoty s Vavematicem , já s tim jel. Navíc zrovna motory Toyoty nejsou žádnej zázrak, možná že jsou spolehlivé, ale výkonem mě rozhodně nenadchly. Ten jejich dvoulitr v turbodieslu je slušnej propadák. Editováno: 21. Únor 2012, autor: Clint Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Cjoctavian Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 mam pocit, ze dany novinar mal masivne halucinacie... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
hercous Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 (editace) Přesně tak, neznám ty 1.6ky, ale při rychlosti 90km/h mimo obec a 110 po dálnici se hravě dostanu taky na 6,5l. Teď jsem byl v Alpách, plně obsazené auto i kufr, box na střeše, cca 1000 km tam a z5, z 95% po dálnici, rychlost 140-150 tacho. A průměrná spotreba 8,1l/100 km. Ja jsem spokojen Editováno: 21. Únor 2012, autor: hercous Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
tomikutik Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 Neskutocne ake dokazu ludia popisat bludy... Ja ozaj neviem co s tymi autami ti novinari robia. Mam najazdenych uz 60 000 km, a take spotreby som ozaj nevidel a to nejazdim ako s hnojom.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skater Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 16V atmosféry jsou v nízkých otáčkách líné a v pružnosti se s turbo motory nemohou srovnávat. Ten článek je nesmysl. Atmosféra se může poměřovat s turbem jen ve vysokých otáčkách, ve kterých se ale pohybujeme zřídka. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 Já to také nějak nechápu. Už jenom ten "hrubý chod" - jindy tvrdí, jaký tichý tento motor je a pak napíšou tohle... Ostatní motory neznám, ale takovou spotřebu jsem, kromě města, snad na PP ani nikdy neviděl. Podobnou trasu Praha-Č.Budějovice tímto stylem jsem jel pod 6 litrů... Tyhle články bývají dost často zaplacené a na objednávku určité automobilky, nedá se jim objektivně věřit, navíc v tom hraje zaujatost autora k určité značce, jeho zkušennosti a pocity. Já se s tím setkal již u zbraní, kde jistý časopis prosazoval zásadně určitý druh zbraně a nakonec po letech vyšlo najevo, že tyhle testy a recenze byly právě totuto značkou zaplaceny a dobře zaplaceny, čili reklama a zase jen reklama.... Clinte, to by mě také zajímalo jak to je. SM totiž tradičně bývá osočován, že hrubě nadržuje koncernovým značkám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 (editace) To neberu...ta naše 1,4 TSI (myslím základ) není z nejnovějších taky nejsem typem "škoda a nic jiného" (i když na 2.0 TSI z domácí eresy nedám dopustit-neřeším-li spotřebu ) a nikdy jsem s žádným japoncem nejel (1 den Mitsubishi Galant 1,8 85 kW v roce 1998) ale nemyslím si, že by to byl zas tak hrozný moteur..... Ono to je těžké, být jeden den redaktorem v Květech a druhý den ve Světě Motorů....A přesto, že jsem spíše přes tu lékařskou elektroniku, tak docela dobře vím, jak se dělaly testy PC součástí v časopisech (každý musí z něčeho žít, že jo....) Já tvrdím, že škodovka je nechutně drahá a 1,4 TSi moc netopí. Přestože jsem vždy objektivní, všechno, co tvrdí ostatní nepřátelé škodovky, je lež Editováno: 21. Únor 2012, autor: radim1234 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 Tak stará troska to také není. Ale měl by to tam u nich číst nějaký editor, ne? Aby se nestalo, že o jednom a tom samém motoru, tam píšou pokaždé něco jiného. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Clint Vloženo 21. Únor 2012 Sdílet Vloženo 21. Únor 2012 Kdekdo si myslí, že ten 1,4 TSI vyšel z 1,4 16V, jako že k tomu mrskli turbo a je novej motor, tak to je omyl, ta 1,4 TSI toho s původní 1,4 16V moc společného nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 Clinte já kdesi četl, že moc mladý základ to není, ale z čeho to původně vzešlo, to nevím. Ostatně, možná jsem to četl ve Světě Motorů, už si to nějak nepamatuji...... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
skater Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 1,4 TSI je od základu nový motor. Nic společného se starým (ještě vyráběným) 1,4 16V. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
virtual Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 Kdekdo si myslí, že ten 1,4 TSI vyšel z 1,4 16V... Clinte já kdesi četl, že moc mladý základ to není, ale z čeho to původně vzešlo, to nevím... Jediné dva přeplňované motory s přímým vstřikem před 1.4TSI 90kW byly 2.0TFSI 147kW a 2x přeplňovaný 1.4TSI 125kW. "Morálně" nahrazuje 1.6FSI, ale s tím nemá společného skoro nic. Takže pokud se přesněji nespecifikuje co znamená základ, je blíže pravdě to, že se jedná o nový motor... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
radim1234 Vloženo 22. Únor 2012 Sdílet Vloženo 22. Únor 2012 Tak jsem si konečně "vyhrabal" příručku Service 68, kde je popsán 1,4/92 kW TSI - je to sice CAXC (asi do Superbu-smazal jsem Etku tak nevím) ale základ je asi stejný jako Octa (nebo úplně? nevím-spíš si to představuju jak kdysi u Intelu-co neprošlo jako P4, byl Celeron :-). V té příručce píšou že: -blok je vyroben z šedé litiny s lamelovým grafitem a jako open-deck (mezi vnitřní stěnou bloku válců a tělesem válců nejsou žádné přepážky (1,4 16V tohle nemá) -kovaný klikový hřídel (TSI pouze- předtím ne-i když nevím jak se jinak dá vyrobit...) -písty (zcela nové, pístní čep 19 mm), ojnice - jiné než 1,4 16V A to bych řekl, že je základ motoru. Samozřejmě palice, soustava sání a vstřikování je kompletně něco jiného. Takže Clint a všichni, kdo tvrdí, že to je komplet nový motor mají pravdu. Asi jsem se přehlídl, ale zdálo se mi, že jsem někde četl, že to má základ v něčem letitém..... Omluva Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.