Přejít na obsah

Přestavba z N1 na osobní


Kubic

Doporučené příspěvky

Vážně to nejde? Kolega v práci si před pár měsíci koupil bazarovýho nissana (pravda jiný vůz) a normálně mu to povolili. Je to sice poměrně složitá procedura, krerá mimo jiné vyžaduje stanovisko výrobce vozu (právě ten má rozhodující slovo), ale když zavolal na dopravní inspektorát, tak mu hned řekli co a jak. Takže je to očividně běžná záležitost. Celé to vyšlo (razítka, přestavbová TK apod.) na necelé dva tisíce. Jen mě vrtá hlavou, že státu nevadí, že přišel o to DPH, ale možná, že je rozdíl v tom, že auto je z bazaru. Předešlý majitel jej tedy už velmi pravděpodobně odepsal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj kluci,

mám možnost koupit Fábii 1,4 TDI v combiku s přepážkou N1. Šlo by z toho udělat osobák, nebo bych tam musel mříž natrvalo nechat?

Já bych si s tím v případě, že jsi to koupil jako fyzická osoba a žádnou daň jsi nikde neuplatňoval, nedělal žádný vrásky. Jednoduše to sundej a hotovo. Tam jde samozřejmě o to, že by ses dopustil nepovolený přestavby, ale hlavní důvod, proč po tom občas policajti jdou, je únik na DPH. No a ty se žádnýho úniku nedopouštíš. Samozřejmě úplně jinak je to u plátců DPH, kteří auto kupujou jako N1 proto, aby ušetřili na DPH a pak tu mříž dají dolu. Tam bych to vřele nedoporučoval sundavat, protože znám případy, kdy došlo z Policie hlášení na FÚ, a pak ten nešťastník musel nejen doplatit daň, ale i s příslušnou penalizací. Jen by mě zajímalo, kam se vytratily ty prognozy, který říkaly, že od příštího roku se přepážky zruší úplně. Konec roku za dveřmi a o nějakých změnách ani slechu. Zřejmě někdo dobře zaloboval, protože to je samozřejmě výbornej kšeft pro výrobce mříží, o kterej by rázem přišli. Obvykle jsou příplatky za N1 v rozmezí cca 20 - 25 t., přičemž reálnou cenu mříže vidím tak na 5 t. Kč..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele tohle je blbost, i když z auta vyndáš mříž, tak se stále jedná o kategorii N1 (změna v papírech se povolením několika šroubů udělat nedá). Nedokážu si také představit právní předpis, na základě kterého by po tobě mohli chtít doplatek DPH, tím by totiž legalizovali tu tvoji "přestavbu". Jenže o ni může rozhodnout pouze dopravní inspektorát na základě stanoviska výrobce vozu a ne bába na finančáku. Pokud tě ovšem chytnou policajti a přepážku nemáš (a je úplně jedno jestli jsi FO nebo PO), tak riskuješ postih za neoprávněný zásah do konstrukce vozu, resp. provoz vozu, který nesplňuje podmínky provozu na pozemních komunikacích = pět bodů a pokuta 10 000 Kč. Je fakt, že policie přepážky zpravidla neřeší, ale jak známo, tak občas dojde i na lékárničky a výstražné trojúhelníky :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen by mě zajímalo, kam se vytratily ty prognozy, který říkaly, že od příštího roku se přepážky zruší úplně. Konec roku za dveřmi a o nějakých změnách ani slechu. Zřejmě někdo dobře zaloboval, protože to je samozřejmě výbornej kšeft pro výrobce mříží, o kterej by rázem přišli. Obvykle jsou příplatky za N1 v rozmezí cca 20 - 25 t., přičemž reálnou cenu mříže vidím tak na 5 t. Kč..

jj, přesně, někde jsem chytil info, že to sice bude platit, ale bohužel bude dost dlouhá doba na zavedení této vyhlášky, tzn. přechodné období a proč by stát spěchal, ještě chvíli nás potrápí, protože podnikatel s autem s překážkou je přece zloděj, u nových modelů by to už mělo být ale automaticky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele tohle je blbost, i když z auta vyndáš mříž, tak se stále jedná o kategorii N1 (změna v papírech se povolením několika šroubů udělat nedá). Nedokážu si také představit právní předpis, na základě kterého by po tobě mohli chtít doplatek DPH, tím by totiž legalizovali tu tvoji "přestavbu". Jenže o ni může rozhodnout pouze dopravní inspektorát na základě stanoviska výrobce vozu a ne bába na finančáku. Pokud tě ovšem chytnou policajti a přepážku nemáš (a je úplně jedno jestli jsi FO nebo PO), tak riskuješ postih za neoprávněný zásah do konstrukce vozu, resp. provoz vozu, který nesplňuje podmínky provozu na pozemních komunikacích = pět bodů a pokuta 10 000 Kč. Je fakt, že policie přepážky zpravidla neřeší, ale jak známo, tak občas dojde i na lékárničky a výstražné trojúhelníky :-)

ve velkým TP je psáno, že demontáž přepážky se považuje za zásah do konstrukce vozu a tím zaniká oprávnění k jeho způsobilosti, nebo tak nějak... při prodeji soukromé osobě je povinnen prodávající (plátce) doplatit DPH...kuk hír

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já to právě chápu tak, že zaniká oprávnění pro provoz na pozem. komunikací. Prakticky ze všeho co prodá plátce DPH se musí odvést DPH. Pokud prodává jinému plátci, tak ten může (za určitých okolností) požádat stát o vratku. Pokud prodává běžnému smrtelníkovi, tak tomu ji už samozřejmě nikdo neproplatí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jj, přesně, někde jsem chytil info, že to sice bude platit, ale bohužel bude dost dlouhá doba na zavedení této vyhlášky, tzn. přechodné období a proč by stát spěchal, ještě chvíli nás potrápí, protože podnikatel s autem s překážkou je přece zloděj, u nových modelů by to už mělo být ale automaticky

tohle bude složitější, protože to vychází ze směrnice EU. V každém případě se to má v první vlně týkat pouze nových modelů, tedy těch, které budou homologovány (a začnou se tedy vyrábět) až v příštím roce - tuším, že to je to od dubna.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hele tohle je blbost, i když z auta vyndáš mříž, tak se stále jedná o kategorii N1 (změna v papírech se povolením několika šroubů udělat nedá). Nedokážu si také představit právní předpis, na základě kterého by po tobě mohli chtít doplatek DPH, tím by totiž legalizovali tu tvoji "přestavbu". Jenže o ni může rozhodnout pouze dopravní inspektorát na základě stanoviska výrobce vozu a ne bába na finančáku. Pokud tě ovšem chytnou policajti a přepážku nemáš (a je úplně jedno jestli jsi FO nebo PO), tak riskuješ postih za neoprávněný zásah do konstrukce vozu, resp. provoz vozu, který nesplňuje podmínky provozu na pozemních komunikacích = pět bodů a pokuta 10 000 Kč. Je fakt, že policie přepážky zpravidla neřeší, ale jak známo, tak občas dojde i na lékárničky a výstražné trojúhelníky :-)

je na každým, aby si rizika vyhodnotil sám. Někde, a teď fakt nevím kde, je napsáno, že odstraněním přepážky se dopouštíš nepovolené přestavby. Jak říkám, já bych se nebál policajtů, tam to ukecám, ale na finančáku neukecáš nic. A že jim tyhle odpočty ležej pěkně v žaludku, na to vem jed. Proto vůbec neřeš, co bába na FÚ může nebo nemůže, protože když bude mít ten sebemenší důvod, tak to s chutí udělá. Apropo, podnikám od r. 1992, tak už jsem za tu dobu lecos zažil.

jojojo, teď teprve čtu, co napsal P2M, takže je to dokonce v TP. A krom policajtů, který na to možná budou sr.t, tě finančáku s chutí napráší hoši od Celní správy, který se teď nuděj na každý trochu větší komunikaci.

Editováno: , autor: jirkaK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jde to. Ale nemůžeš přepážku odmontovat sám - viz výš. Musíš navštívit origo servis. Tam ti to vysvětlí a za malý Škoda peníz vše i vyřídí. Jen z toho budeš mít auto pouze čtyřmístné. Dodělávat prostřední pás na zadních sedadlech se nesmí.

Nebo pokud jsou ochotný lidi na registru vozidel, tak ti správný postup vysvětlí taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

4 místné jak kde, škodovka má např všechny N1 5 místné. N1 musí mít pro náklad vymezenou vyšší hmotnost, než pro cestující a někde to řeší snížením počtu pasažérů (nevratnou demontáží zadního středového pásu). Po zrušení N1 tak máš jen 4 sitz.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Někdy příští rok padnou přepážky na nová auta a podzim 2010 půjde legálně odstranit z aut, která byli pořízeny ještě s přepážkou. Stejně se, ale bude muset podstoupit procedura na inspektorátu, takže žádné hromadné svépomocné demontáže se nemůžou čekat.

Bylo o tom tenhle týden na iDnes, ale nechce se mi to hledat. Jinak brácha kupoval před rokem A6 Avant v Německu, splňující Německé předpisy pro odpočet, tak ji koupil rovnou v Německu se sníženou DPH a ten má jen roletovou síť, kterou může normálně stahovat a splňuje podmínky N1.

Já ji v Doblu vyhodím až 2010, ale to ho už asi nebudu mít (za půl roku jsem nalítal 45000km) a jelikož je to Fiat tak mu víc než 200t. km nedávám (takže prodat ještě před rozpadem).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...