Přejít na obsah

Kolísání ručičky teploty motoru


Smety

Doporučené příspěvky

Zdravím, chtěl bych se poradit s jedním problémem, který se vyskytl u mé Fábie.

Teď s ní jezdí manželka, ta si samozřejmě ničeho nevšimla, jezdí po městě a tam nic. Já teď s Fábkou dva dny jezdil mimo město a všiml si, že po zahřátí vyleze normálka ručička na půlku, ale pak když se jede těch cca 100km/h tak spadne na "nulu", pak třeba někde stojím na křižovatce, v koloně a podobně a zase začne stoupat. Rozjedu se a opět leze na nulu. V městském provozu, když se pořád rozjíždí a zastavuje není nic poznat, to se drží na půlce, ale mimo město v tomhle chladnějším počasí lítá mezi, ale spíš je u té "nuly".

Poradí někdo čím by to mohlo být a jak tento problém vyřešit? Nebo se na to vypr... a jezdit vesele dál, když od jara do podzimu nic a dělá to jen přes zimu :unsure:

Jinak přes půlku to neleze...

Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

100% je to to čidlo.. Mě to dělalo ty samý problémy! čidlo jsem sednal origo za 150,- a šlape jak hodinky :palec2:

Měl bych dotaz, kde si sehnal origo za 150,- ?

Já jsem zatím pořád v robotě, tak jsem se ještě k řešení problému nedostal, ale co jsem koukal na netu, ceny jsou kolem 300,- ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, chtěl bych se poradit s jedním problémem, který se vyskytl u mé Fábie.

Teď s ní jezdí manželka, ta si samozřejmě ničeho nevšimla, jezdí po městě a tam nic. Já teď s Fábkou dva dny jezdil mimo město a všiml si, že po zahřátí vyleze normálka ručička na půlku, ale pak když se jede těch cca 100km/h tak spadne na "nulu", pak třeba někde stojím na křižovatce, v koloně a podobně a zase začne stoupat. Rozjedu se a opět leze na nulu. V městském provozu, když se pořád rozjíždí a zastavuje není nic poznat, to se drží na půlce, ale mimo město v tomhle chladnějším počasí lítá mezi, ale spíš je u té "nuly".

Poradí někdo čím by to mohlo být a jak tento problém vyřešit? Nebo se na to vypr... a jezdit vesele dál, když od jara do podzimu nic a dělá to jen přes zimu :unsure:

Jinak přes půlku to neleze...

Díky za rady

Dělalo mi to to samý a byl to rozpadlej termostat. Má plastový pacičky. Jedna se ulomila a zmizela v útrobách chladícího systému ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mi po delším pojíždění v kolonách ručka i vyleze doprostřed, ale je to určitě termostat, už se chystám na výměnu (motor 1,4 16V). Ovšem ve škodovce chtějí 540,-Kč, asi navštívím magistra Kellyho, nebo jiného dodavatele.

Editováno: , autor: Carlo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No aby jsme se nehádali co to je, tak si myslím že bude nejlepší když prostě ten vymontuješ a uvidíš jestli je KO nebo ne..

To čidlo jsem kupoval na www.skoda-dily.cz a tam můžes popřípadě koupit i ten termostat. Skříň termostatu na 1,4 MPI tam stála 650,- (nedávno jsem ji kupoval)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak AutoKelly jsem už navštívil, resp.nejprve Autotwin, kde mi nabídli termostat pro 1,4 16V za cca 450Kč Wahler a za cca 400Kč Facet (nějaký Ital). V AutoKelly mi rovnou nabídli nějaký noname, údajně origo Škoda za 198Kč a když se mi trošku nepozdával, tak na mě vybafli, že pak můžu mít Wahler za 580,-. Tak to mě naštval už ten přístup a řek jsem si, že i když za cenu okolo 400Kč bych radši šel do originálu za 540Kč, tak dám radši vydělat Autotwinu a objednal toho Wahlera, to je aspoň údajně echt německá kvalita a taky proto, že škodovka mě naštvala už včera O-kroužkem za 89Kč.

Zdá se mi to stejně trošku na hraně, tohle kupování noname součástek, už to hledání nebudí zrovna důvěru. Nejprve mi našli typ termostatu, který evidentně patřil do TDi, s teplotou od 83°C. Pak mi to došlo, protože tříválcové tdi bylo taky 1,4 a 55kW. Jenže podle teploty mi neseděl zase ani ten správný typ, protože v DP se všude uvádí teplota od 84°C a ten co nabízí je od 87°C. Pak jsem se ovšem podíval do katalogu, a tam se praví, že 87°C je otvírací teplota prakticky pro všechny benzínové motory koncernu VW. Taky v knize Škoda Fabia od Cedrycha se praví, že to má být 87°C, tak už jsem se uklidnil. Ale mám ještě v živé paměti hledání té správné lambda sondy, které jsem nakonec vzdal, jednak kvůli zanedbatelnému cenovému rozdílu (1800 oproti 2100) a již namontovanému konektoru, takže nehrozilo chybné zapojení. Asi ta škodovka není s cenou dílů úplně nejhorší, jen ty spotřební materiály jsou katastrofální. Náplně předražené asi 2x a filtry 3x až 4x. Svíčky mají taky předražené a to kolikrát nemají tu kvalitu, jako z výroby - Brisky místo NGK, ovšem za cenu NGK. Chce to asi vždycky srovnávat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě taky pořád ručička teploty lítala jak chtěla. Jednou vylezla normálně do půlky, pak třeba zase spadla na nulu a nebo vylezla jen o kousek a takhle mi to dělalo pořád. Podle odpovědí jsem pochobil že to asi nebude termostatem ale tim čidlem. Čidlo sem vyměnil a dělá mi to pořád. Nemůže bejt někde třeba špatnej kontakt nebo mám rovnou koupit novej termostat ??? Popřípadě doporučili by ste mi kde ho lze objednat za dobrý prachy? Děkuji za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se rozhodně nezapojuji do diskuze, jestli čidlo, nebo termostat. Mi ručka nelítá, jen se strašně pomalu dostává do té střední polohy a to od té doby, co se ochladilo, v létě jsem si toho nevšim. Já jsem přesvědčen, že to znamená vadný termostat. V případě nějakého lítání bych si taky spíše tipnul to čidlo, ale jestli máš po výměně, tak nevím, ale zcela náhodně otvírající se termostat by to možná taky mohl být. Pokud jde o cenu, tak myslím, že to bude stejné, jako v mém případě. Cena škodovky je etalon, ostatní prodejci ji znají a snaží se být pod ní. Pak to záleží taky na kvalitě, nebo taky na známosti značky dodavatele. Já jsem zvolil Wahler a cenově se dost blížím originálnímu dílu od Škody. Kvalitu ostatních posoudit neumím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě bych dodal. že to čidlo mi tam dával známej a poprví ho tam zasunul když byl motor studenej ale když sem nastartoval auto abych zjistil jestli je po problému tak sme si všimli že okolo toho čidla mi teče chladící kapalina, tak sem vypnul motor, dal nový těsnění a snímač vrátil ale už ne do studený kapaliny ale zahřátý na provozní teplotu. Dočetl jsem se tu, že se to čidlo má dávat jedině do studený tak jestli jsme ho náhodou nezničili :-D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se má dávat čidlo do teplý nebo studený vody je snad úplně jedno.. Vžtyť to čidlo je přece na to stavěný!!! Podud vám ručička teploty šplhá pomalu nahoru, je to termostat. A jestli máte auta už pár let starý, není naškodu tyhle věci vyměnit. Mě na autě zase ručička vyběhla nahoru celkem rychle, pak zase spadla a tak se to opakovalo.. Vyměnil jsem čidlo a je po problému..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jestli se má dávat čidlo do teplý nebo studený vody je snad úplně jedno.. Vžtyť to čidlo je přece na to stavěný!!! Podud vám ručička teploty šplhá pomalu nahoru, je to termostat. A jestli máte auta už pár let starý, není naškodu tyhle věci vyměnit. Mě na autě zase ručička vyběhla nahoru celkem rychle, pak zase spadla a tak se to opakovalo.. Vyměnil jsem čidlo a je po problému..

Já mám ten samej problém ale když jsem dal noví čidlo tak to dělá stejně. Ručička vystoupá nahoru ale třeba při jízdě z kopce začne zase padat. Takže to bude asi tim termostatem. Ještě se chci zeptat když koupim celou skříň termostatu tak ta je už s termostatem nebo ten musim koupit zvlášť ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím co máš za motor, ale u MPIčka když koupíš skříň termostatu, tak tam je jak termostat, čidlo i příruba. Toto jsem kupoval na skoda-dily.cz za nějakých 650,- . Já mám třeba HTP a tam je termostat úplně jinde a čidlo taky, zkrátka nemůžes to koupit jako komplet. Pokud máš špatný čidlo, rozsvítí se ti na budíkách kontrolka motoru.

Správnou funkci termostatu poznáš i tak, že když nastartuješ, tak přívodní hadice do chladiče musí být studená a až se motor ohřeje na nějakých 87°C tak termostat otevře a hadice začne bejt horká..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám asi hodně blbý dotaz, ale nenašel jsem to ani v DP. Když kvůli výměně termostatu a dalším opravám chladicího okruhu vypustím chladicí směs, jak ji tam mám potom nalít? Normálně přes vyrovnávací nádržku? A nemá se někde ještě průběžně odvzdušňovat? Závěrečné odvzdušnění se má podle DP provést tak, že se nechá motor běžet až dokud se nespustí ventilátor (docela drsné).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně že přes nádobku.. Někdy ale dělám i to, že trošku vody naliju i do hadice, co jde do chladiče (za termostatem), například u MPIčka, odvzdušnění je nejlepší když motor natočíš a po chvilce vyndáš čidlo teploty, až se voda začne valit ven, čidlo vrátíš a zajistíš.. Toto je návod na MPI ale třeba na HTP jsem neodvzdušňoval, protože tam je nejvyšší místo nádobka.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak super. Mám MPíčko a objednal jsem skříň termostau a ještě k tomu zvlášť termostat :-D No budu ho muset hodit na net a prodat protože nevim co bych dělal s náhradnim termostatem. Tak rychle mi ten novej snad neodejde :-D

A za kolik bys mi nechal termostat?

Já ho asi budu muset taky pořídit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně že přes nádobku.. Někdy ale dělám i to, že trošku vody naliju i do hadice, co jde do chladiče (za termostatem), například u MPIčka, odvzdušnění je nejlepší když motor natočíš a po chvilce vyndáš čidlo teploty, až se voda začne valit ven, čidlo vrátíš a zajistíš.. Toto je návod na MPI ale třeba na HTP jsem neodvzdušňoval, protože tam je nejvyšší místo nádobka.

Díky, já jsem zatím napouštěl jen ústřední topení a tam se to napouští hezky odspoda a vzduch se vytlačuje tím pádem pěkně nahoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...