Přejít na obsah

O II 4x4 - ano ci nie


kokxo

Doporučené příspěvky

to je o trošku něčem jiným. příklad: stejný místo, blbý podmínky, hodně sněhu. 4x4 vyjede bez problémů, dvoukolka vyjede taky, ale s většíma či menšíma problémama. je to o využití 4x4? byužil jsem ho? já jakožto dvoukolkář řeknu, že ne, protože jsem se tam dohrabal tak jako tak a možná jsem projebal pár minut času. situací, kdy se dvoukolka do míst, kam se všehrab dostane, nevyhrabe je minimum.

záleží na úhlu pohledu. zkuste se na to vy čtyřkolkáři podívat i z druhý strany.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

asi to fakt vidím na ten test :) využil??? celkem skoro pokaždý když u nás jezdím, často jezdím o do lesa a polňačky nebo louky kde je oklo 40cm sněhu se nechá...tam bych fakt chtěl vidět předohrab, nechci se přít jen mi přijde směšný když někomu nedojde že 4 hrabající kola jsou lepší jak 2 a nevidí nebo spíše nechce v tom vidět výhodu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je o trošku něčem jiným. příklad: stejný místo, blbý podmínky, hodně sněhu. 4x4 vyjede bez problémů, dvoukolka vyjede taky, ale s většíma či menšíma problémama. je to o využití 4x4? byužil jsem ho?

na tohle mi nedá nereagovat hodně sněhu a 2 kolka vyjede??? to snad nee, kolik je hodně? 10-20cm

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak mi řekni jeden jedinej důvod, proč jsou čtyři hrabající kola lepší než dvě pro mě, kterej jeden na hory 2x do roka a všude se s předohrabem zatím dostal. pro mě ta výhoda rovná se nule.

¨prostě jak říkám, nebuď tak zaslepenej a podívej se na to z druhý strany.

navíc pořád nevím, jak se díváš na tu mojí hypotetickou situaci- špatný podmínky, 4x4 se dohrabe na místo okamžitě a než se tam dohrabu já, vykouří jedno cigáro. využil jsem 4x4 nebo nevyužil, když jsem se tam dostal i s předohrabem?

uvědomte si, že 4x4 má přidanou hodnotu pouze pro někoho a vynechte ty paušalizující řeši viz "jen mi přijde směšný když někomu nedojde že 4 hrabající kola jsou lepší jak 2 a nevidí nebo spíše nechce v tom vidět výhodu"

3:28- co se ti na tom nezdá? že když napadne sníh, tak jezdí jenom 4x4? snad ne

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

s tou zaslepeností - nápodobně

já nikde nevyzdvihuju dvoukolku jako něco skvělýho. máme doma i jedno full 4x4 takže dokážu posoudit obě dvě...

ale nemá smysl pokračovat v debatě. dal jsem pár otázek, odpovědi nemám, takže jdu asi předohrab hodit ze skály a zadohrabům bych doporučoval nevyjíždět z garáže ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

pro lidi, co to nevyužijou je 4X4 pochopitelně naprd, jde o to, co každý od auta čeká, kde jezdí a jak.

Pochopitelně pomineme volbu sedan/combi, bavíme se o combi

Pro mě byla 4x4 jasná volba - Krkonoše, větší zatížení tažného 1600kg, 6st. převodovka u 1,9TDI, ESP atd. celkově proti normální combi rozdíl pár desítek tisíc.

je na každém, jak se rozhodne, třeba někoho zaujme jen to tažné na 1600kg .....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a proto zopakuju tohle, na tom se asi všichni shodneme

určitě! O tom žadnáá, jen jsem reagoval na to že předohrab dojede tam co 4kola, jen mu to trvá déle, s tím nesouhlasím. Samo, zvládne dost, ale když půjdem do extrému...kopec, uježděný sníh nebo větší vrstva sněhu...nemluvě o rozjezdu v takovém kopci. Zas takovej extrém vykompenzuješ řetězy...to je fakt, ale kdo je má dnes v autě

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jirko kde bydlíš přesněji? Já jsem taky z odtama :) a naprosto s tebou nesouhlasím ;) mi netvrď že v krkonoších nevyužiješ 4x4.... pak mi řejni prosímtě kde jinde :smich:

Vrchlabí. Já netvrdím, že bych ji nevyužil. Ale, že necítím potřebu ji mít. Je fakt, že když je mokrý mazlavý sníh tak od baráku na silnici vyjedu třeba až napotřetí (když se mi ráno nechce těch 20 cm prohazovat). Ale vyjedu. Zatím jsem se prostě nedostal do úvah tu čtyřkolku pořídit. A to jezdím posledních 12 let 2x měsíčně do Německa přes Polsko, Harachovem nebo Pomezkama. A jezdil jsem i pěknou vrstvou, 10 - 15 cm. Vypnu ASR a jedu. A když už to nejde dopředu, tak na zpátečku určitě. Já nikomu tu 4x4 nerozmlouvám, ale pro mne by ten nákup byl neefektivní. Možná bych ji rozmlouval začátečníkovi. S ní se na sněhu moc jezdit nenaučí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže já vlastním 01 4x4 TDi PD rok 2001 ... můj názor na systém 4x4 : mezi velkou výhodu bych zařadil zadní víceprvkovou nápravu oproti klasickému předohrabu, tedy dle mě jistější průjezd zatáčkami, dle mě jistější chování na silnicích ( koleje, díry, manévry vyhýbací apod... ).... další výhody jsou popsané výše...jezdím dost na hory, ale i s tím předohrbaem bych se dostal v pohodě :palec2: ..... nevýhody typu větší spotřeba o litr, těžší auto apod...bych moc neřešil, teda aspoň já neřeším.... a proč jsem si koupil zrovna 4x4 ? naskytnul se dobrý kup, dobrá cena vs. výbava a k tomu bonus 4x4, tak jsem neváhal ;) ..a moje další auto ? to bude nejdřív za 10 let, ale klidně koupím předohrab, zase to 4x4 opravdu člověk tak často ( jestli vůbec ? )nevyužije :) ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajmavé počtení. Se čtyřkolkou v octavii(haldexem) nemám vůbec zkušenosti,nevím jak a za jakých podmínek se připojuje,ale v OOOO allroad můžu jen potvrdit hodně lepší jízdí vlastnosti,jak při průjezdu zatáčkou , tak různé nerovnosti na vozovce,třeba koleje od kamionů,zrychlování v nich je úplně jiné než s autem který má pohon pouze na předek. Omlouvam se pokud někoho otravuju autem které sem nepatří jen jsem chtěl poskytnout svůj názor na 4x4,ikdyž je tady systém pohonu o dost jiný,protože je stálý,pouze se mění poměr v závyslosti na potřebě..

Jinak si myslím že pokud bych tu možnost při koupi měl,tak toho využiju,proč to tam nemít,ikdyž jsem z prahy,myslím si že i při rozjezdu,prudčím se ten zadek připojí,což bych řek je jen ku prospěchu a věřím tomu že i ty zatáčky jsou se 4X4 o trochu jiné..jen uváhy..náklady které s tím souvisejí si myslím že se skoro ztratí,ikdyž litr na 100km je znát,ale kdo si kupuje auto,musí počítat s tím že za něco s ním jezdí,takže v tom bych až tak problém neviděl...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jezdím Scoutem 2.0 TDI a mohu potvrdit jen to, že 4x4 má význam opravdu jen při zhoršených jízdních podmínkách. Na hory je to super věc. Kdo si koupí 4x4 a jezdí většinou jen po suché asfaltové silnici, tak jde jen sám proti sobě. S Haldexem v normálních podmínkách zas takový rozdíl není. Dříve jsem jezdil s předohrabem 2.0 TDI a v zatáčkách jsem se cítil jistější. Přece jen je 4x4 o něco vyšší. Zvlášť Scout. S obyč 4x4 jsem nejezdil.

Další nevýhodu u 4x4 pozoruji v tom, že má kratší převody. Při jízdě na dálnici je to jedno, ale na okresce je to docela otravný. Docela bych bral automat.

Mohu potvrdit, že u haldexu mě ten kopanec taky překvapil, ale hodně záleží na stylu jízdy. Já ho pocítil pouze na sněhu při akceleraci s plynem na podlaze, jinak ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady je ta cesta, kterou jsem napoprvé neprojel... bohužel z fotek není dobře patrné, jak moc vysoká byla ta vrstva sněhu... jednalo se o úplně mokrý sníh... tálo to ... nafoukané závěje prašanu, který prostě tály... :) ale vyjel jsem to! :) ty 225 gumy tomu asi mo nepřidaly! lol

post-12946-1232924103_thumb.jpg

post-12946-1232924123_thumb.jpg

post-12946-1232924142_thumb.jpg

post-12946-1232924212_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...