Přejít na obsah

Natáčecí světlomety v.s. HID xenony


dudusk

Doporučené příspěvky

Určitě to svítí víc. Pokud dáš drahé žárovky, kde se píše +několik desítek procent svitu, tak to nepoznáš, pokud dáš 100W žárovky tak to poznáš, ale k velikosti, nebo spíš malosti čočky, bych se bál, že něco vypálíš. Ona ta kabeláž taky nemá průměr jak u favorita a viděl jsem už světla, co byla ze vnitř vyloženě opálená. O kvalitě chromu v parabole už jsem tady taky četl, tak myslím že HID sada je nejlepší. Ale má to i problémy, jako třeba, že když nechám aktivované denní svícení, tak se často stává, že se některé světlo nerozsvítí, ono to spíná hodně brzo po startování a je to prý náchylné na napětí. Takže musím rozsvěcovat ručně, abych měl jistotu, že mě svítí obě světla. Pak je tu ještě rušení rádia- mám origo a když je horší signál, tak je to znát. Balasty jsem dal, tak aby se nedotýkali karoserie a stejně je to znát. Ale za ten svit a barvu světla mě to stojí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já teda svítivější žárovky běžně poznávám a mám s nima výbornou zkušenost. Naopak jsem teď měl příležitost vidět za jízdy auto s údajnýma xenonama (FII, natáčecí) a bylo to pro mě velké překvapení. Nerovnoměrně osvícená plocha, intenzita osvícení kupodivu nebyla nějak abnormálně vyšší než u mojeho auta (svítivější žárovky) a hlavně - dělalo to stíny. Sice ne tak jako na některých fotkách na fóru (tuším u Blackyho), ale stíny tam byly a znatelné. Údajně cosi novýho s malejma transformátorama nebo co je to tam vlastně potřeba k dobastlení. Docela kroutim hlavou ještě teď. Čekal jsem něco, co by se aspoň trochu blížilo továrním xenonům, ale cena zjevně odpovídá kvalitě. Minimálně v případě pozorovaného auta.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...

Co se týče stínů, tak stačí otočit výbojky a stíny nejsou. Co se týče svítivosti, tak záleží, jestli jsou výbojky nové, pak svítí výrazně víc a pokud mají najeto víc kilometrů, tak svítivost klesá, není to jak u žárovek, které svítí pořád stejně, dokud nerupne vlákno. Výbojka se zevnitř jakoby opálí a začíná svítit do žluta a tím klesá svítivost. Pozoruju to u sebe, kdy jsem musel osadit jedno světlo novou výbojkou. Stará má najeto 50tis. a svítivost je o poznání menší a svítí žlutěji. Pak ještě barva- origo je 4300K, pokud někdo dá 6000K, tak rozhodně neuvidí víc. Na závěr- pokud chce někdo supr A+ svítivost, ať si koupí třeba audi A5 se xenonama a pak mu to určiťě bude svítit víc než HID H7 Made in CHINA na 1500,-kč lol Na závěr citace: Kdo nemá HID, jako by nebyl :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Citace "Kdo nemá HID, jako by nebyl" mi připomíná východní státy - třeba takové Rumunsko atd... tam mají HIDy i v mlhovkách na svých vyvoněných Ladách. Opravdu Čechy patří k takovým zemím? Jak to tak pozoruju, tak asi ano. :-( A na západě co? HIDy nikdo nemá, kdo chce xenony, nakonfiguruje si je do nového auta, pokud někdo kupuje "levné" miniauto, počítá s tím, že xenony nemá a mít nebude. Tady má každý pocit, že tomu rozumí víc než vývojáři značky, že přece když je tam čočka, tak je fuk, jestli xenon nebo halogen, vždyť to přece vypadá stejně... Na Slovensku za to začli brát techničáky, snad tady začnou taky. Nechápu, jak mohou třeba taxikáři jezdit s HIDy... vždyť toho najezdí tolik, že je musí pořád někdo kontrolovat, to se jich policajti tak bojí, nebo už je to tu opravdu tak špatné, že to nepoznají? No nic, můj názor nic nezmění... Doteď jsem jezdil autem s xenony a teď mám klasické čočkové halogeny - pokud se seřídí tak jak mají, tak svítí super a na mokré silnici s halogeny vidím víc, než se superzázračnými xenony. Jen na dálnici tolik neuhýbají, ale za to spíš může auto, než světla...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

HID jsou jednoznačně svinstvo, za které by se měly brát techničáky. Speciálně v případech, kdy ta výbojka není namontovaná do projektoru (jakž-takž funkční a ne tolik nebezpečná náhražka originál bi-xenonu), ale má normální patici jako H4/H7 žárovka a je nacpaná do obyčejné paraboly, kolikrát ještě navíc s rastrovaným sklem (Fresnelova optika) - viz minimálně 50% všech xenonů, které na silnici potkáte... A za volantm 100% těchto "vytuněných" polovraků určitě najdete frikulína, kterému sotva zaschnul inkoust na řidičáku - ale hlavně že šajnuje jako proti letadlům...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ved fajn, ved ked to mas dobre namontovane svetla nastavene a mas to v cocke kde je problem ? nesuhlasim s HID v svetlach nie nato usposobenych. ale pokial mas čočku tak vtom nevidim problem. mal som v dvoch autach prestavbove sady a nikto nikdy mi nepovedal ze ho oslepujem , a aj viditelnost bola dobra.

***************************

Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!

**************************

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc bych to tu nechválil, jinak Ti tu někdo napíše, že jsi blbec se slabým a s starým autem a nakonec Ti napíšou, že Ti to vlastně svítí míň než žárovka a že by jsi měl přijít o TP lol

Jinak co jsem se díval, tak moje natáčecí čočky jsou úplně stejné, jak bixenony z OIII, Y, SII jen v nich je z výroby H7. Pokud člověk používá mozek a kolečko náklonu, tak určitě není problém. Pokud to někdo dá do FI a nechá světla v horní poloze, tak souhlasím, že je to svinstvo(oslňuje)

*********************

Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek !

*********************

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hezky se tu dohadujete, ale neporadite mu nikdo. Doufam, ze si to budete pamatovat, az zase budete nadavat, ze se nekde neco mazalo. :aggressive:

lapos: Predpokladam, ze mas klasicky parabolicky svetla, s H4 zarovkou ze? A do toho si dal HID??. Nebo si vymenil cely svetlo za xenon?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jinak co jsem se díval, tak moje natáčecí čočky jsou úplně stejné, jak bixenony z OIII, Y, SII jen v nich je z výroby H7.

Jak může být něco shodné už jenom z toho důvodu, že OII nemá ani po faceliftu bixenony (natož aby byla na trhu OIII) a dálková jsou běžné halogeny?

Já mám natáčecí světla taky, je to výborná věc. Ani náhodou se ale nedá tohle řešení považovat za ekvivalent dalších třech typů aut. Jistě sis u natáčení všiml, že se rozložení světelného svazku liší podle sklonu světel. Tak se podívej v jaké výšce je má Yeti a v jaké Superb...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc bych to tu nechválil, jinak Ti tu někdo napíše, že jsi blbec se slabým a s starým autem a nakonec Ti napíšou, že Ti to vlastně svítí míň než žárovka a že by jsi měl přijít o TP lol

Spíš to "vychvalování dobrého svícení"  vede k tomu, že si to namontujou další frikulíni, kteří nemají dost mozkové hmoty na to, aby jim došlo, jakou prasečinu nacpáním xenonu na místo H4 dělají. 

Jinak co jsem se díval, tak moje natáčecí čočky jsou úplně stejné, jak bixenony z OIII, Y, SII jen v nich  je z výroby H7. Pokud člověk používá mozek a kolečko náklonu, tak určitě není problém. Pokud to někdo dá do FI a nechá světla v horní poloze, tak souhlasím, že je to svinstvo(oslňuje)
 

Zvenku to možná tak vypadá, pokud bys ale ta světla viděl rozebraná na prvočinitele, dost by ses podivil, co v nich všecko najdeš odlišného - není to jen o náhradě samotného světelného zdroje jiným, je to i o jiné mechanické části (xenony mají rychleji reagující servo naklápění), jiné kabeláži (xenony používají tenčí dráty, protože mají menší proudový odběr) a dalších odlišnostech, které při pouhém pohledu "do tváře auta" nemáš šanci zjistit - pokud tedy nejsi reportér Daily Planet Clark Kent alias Kal-El a nepřevlíkáš se v telefonní budce do modré kombinézy s červenými trenkami a s pláštěnkou...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Za jizdy vyrovnava svetla az trochu vyssi kategorie aut (Lexus atd.). U Audi dokonce svetla spolupracuji s navigaci a dle dat o terenu a zatackach se nataceji...:-) U Fabie I to fungovalo klasicky - po nastartovani se svetla nastavily dle zatizeni naprav (posadka, zavazadla, ale i vaha paliva v nadrzi), coz bez automatiky nikdo nedela a to je taky pruser u dobastlenych xenonu. Nemluve o serizeni nahoru pri brzdeni a dolu pri akceleraci, zkuste to stihat s koleckem.:-)

Fungovalo to po nastartovani, pokud nekdo zatizil auto az pak, tak oslnoval. To je asi o 1300 % min pripadu nez HID. :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já pořád špekuluju nad tim, co vede lidi k tomu, aby prasili ostatní a hráli si na něco, co jejich auto nikdy není, nebylo a nebude.

Když chce někdo xenony v malým autě, stačí zajít do salonu, tam si vybrat třeba Polo a máte xenonový světla i s LED denním svícením (KVALITNÍM) za 17 900Kč. Jsou to kvalitní bixenony včetně regulace výšky, ostřikovačů a odbočovacích světel.

Když už na auto s xenonama člověk nemá, tak je výbornej způsob jak zlepšit osvětlení třeba použít tohle. Udělá to za směšnou cenu hodně dobrou práci a člověk ze sebe nemusí dělat křupana..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Oni si asi někteří rádoby fandové do aut z STS Chvojkovoce Brod :-) myslí, že oni jsou ti IN kteří jsou zrovna jedni z deseti co to udělají jakž-takž dobře :-) Všichni je budou obdivovovat a STK s PČR nějak očůrají. Prostě to svítí z pohledu řidiče lépe a nad zákonností přeci nebudou přemýšlet a udělají z auta za málo penez neco co není a nebude :-) Oni ani orig xenony nejsou zrovna ideální když vše není super jak má být, a pěkně mžourám očima než se mineme.

Odsuzuji sady HID do běžného provozu jako maximální IDIOCII !!!!

*********************************

Pravidla rikaji - necituj posledni prispevek!

*********************************

Editováno: , autor: Blacky
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
  • o 2 roky později...

Mám dotaz u mého scouta bliká kontrolka natáčení světlometů do minuty zhasne....

v návodě je napsané že když bliká kontrolka natáčení světlometů cca minutu a potom pípne, že je něco špatně třeba říd. jednotka mě kontrolka bliká cca za minutu zhasne nic nepípne......

 

mám automatické rozsvícení světel ... nevím zda v této pozici má natáčení fungovat??? , nebo jetli mám přepnout vypínač na potkávací světla....

 

Ve škodovce na diagnostice žádná závada ......

 

Tak nevím .. jestli někdo poradí budu rád

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...