Přejít na obsah

Natáčecí světlomety v.s. HID xenony


dudusk

Doporučené příspěvky

Sklápění světel nahoru-dolů nejde přes ŘJ. Je to jen zapojení mezi potenciometrem v kolečku ovládání a servama ve světlech. Žádná nivelace tam neprobíhá. To že se světla pohnou při startu, ale taky při zapnutí dálkových světel a jiným zapnutím čehokoliv, je způsobeno prasáckým zapojením z výroby, kdy napájení potenciometru a serv je každý z jiné větve napájení. To způsobuje, že jakékoliv odchylky v napětí se projeví pohnutím servomotorků. A taky jejich zbytečným opotřebováváním. Nejsou na to stavěné, aby se tak často pohybovaly. Jen občasné nastavení podle zatížení.

 

Už se o tom psalo tady http://forum.skodahome.cz/topic/16885-projektorová-světla/?p=1681374 a já se podobně vyjadřuji tady http://forum.skodahome.cz/topic/16885-projektorová-světla/?p=1681593

 

 

Ještě k tomu natáčení do boku, tam by se to pohnout mohlo, podle programu v ŘJ, ale mám dojem, že mně se nepohnou. Mám je z výroby.

Editováno: , autor: jipol57
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud  ja vim a co jsem koukal do schematu tak kolecko naklapeni svetel (nahoru a dolu podle zatizeni) jde pres ridici jednotku svetel do zatacky takze by to pri nastartovani a nebo jen pri zapnuti zapalovani mohla ridici jednotka ovladat a me to take ovlada. Jakmile zapnu zapalovani a rozsvitim svetla tak po chvili svetla sami sjedou dolu a zase se vrati do polohy zpet. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem znovu prostudoval schéma a zjistil jsem, že udělali změnu zapojení, podle popisu od ledna 2011. Už to prasácké zapojení odstranili.

 

Ale já mám květen 2011 a napájení servomotorků jsem měl společné se žárovkami, podle starého zapojení. Zapnutí dálkových ovlivňovalo nastavení sklonu a vždycky se motorky pohnuly. Vím to přesně, protože jsem si to sám doupravil předrátováním v pojistkovém boxu.

Asi to papírově opravili, ale nebudou vyhazovat postaru vyrobené kabelové svazky.

 

Jinak se mě světla nehýbou, jen když točím kolečkem.

 

Ale asi je to u každého jinak. Ty máš taky r.2011. Kdybys chtěl vědět jak to máš zapojené ty, tak bys musel rozdělat pojistkový box a podívat se kolik drátů vede od pojistek 57 - 58. Mně vedly po dvou. Na žárovku a k servu. Podle novějšího to má být jen na žárovku. Jiné by to bylo, kdybys měl systém StartStop.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to máš tutově jako já jsem měl. Doporučuji předrátovat. Zbytečně se serva opotřebovávají neustálými zbytečnými pohyby.

Dráty od pojistky 57/58 co vedou k servům, zapojit na pojistku 3. Jen se těžko určuje které to jsou k těm servům. Mají stejnou barvu a průřez jako k žárovkám.

 

A když si natáčecí světla dodělával sám, jak píšeš minule, tak musíš vědět, jestli jsi sklápění přepojoval do ŘJ natáčení. Tu jednotku jsi tam musel přidávat. Není nutné aby sklápění vedlo přes jednotku natáčení. To jsi mohl ponechat v původním zapojení, z poťáku rovnou na serva. A potom to záhadné sklopení při startu, je důsledkem poklesu napětí při startu, nerovnoměrně v odvodech světel a zapalování.   

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

japok: Auto nemám úplně od novoty, takže to nemohu s jistotou říct. Nemají natáčecí světla kód výbavy, který by byl na štítku v kufru?

 

Ještě jsem si se světly trochu hrál (zkoušel jsem tzv. turistické světlo :)), a buď jsem to předtím přehlédl, nebo se teď světla chovají trochu jinak - zašvenkují doprava, vrátí se doleva a pak obě popojedou ještě kousek vlevo. V každém případě horizontální pohyb má smysl - světla se synchronizují a ustavují do nulové polohy. Vertikální pohyb u F2/R smysl nemá, protože vertikální seřízení je ruční, bez automatiky. Horizontálně i vertikálně švenkují AFS bixenony viz tady nebo třeba tady.

 

Tady se píše o tom "referenčním kroku", kdy světla horizontálně švenkují a také se tam píše, že při poruše se světla sklopí, aby neoslňovaly, a že se k tomu používá modifikace signálu od regulátoru sklonu (je to tedy o předface bihalogenu, ale princip je stejný) - což je nejspíš to samé, co dělá turistické světlo. Mimochodem, vertikální pohyb je pomalý, zatímco ten horizontální je dost rychlý, stejně jako na odkazovaném videu AFS u Superba výše. Tobě se to hýbe jak rychle?

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me se to hybe dolu a nahoru pomalu. Jakmile jedu tak se svetla do stran hybou rychle. Je mi taky divny proc by se svetla rovnali nahoru a dolu kdyz je na tento pohyb pouzivano manualni nastaveni. Vim jak fungujou bixenovy nebo xenony (mame doma yetaka a tam se to taky rovna do stran) Ted sem prepojil napajeni servomotorku na vertikalni pohyb tak jak mi radil jipol57. Po prepojeni se svetla chovaji takto: po zapnuti zapalovani (ani nemusim nastartovat svetla sjedou dolu a po chvili zase nahoru - tak se to chovalo i predtim nez sem to prepojil) a pak kdyz svitim potkavacimi svetly a prepnu na dalkove tak se servomotorky uz nehnou takze to je spravne. Ale stale mi neni jasne ten pohyb dolu a nahoru po zapnuti zapalovani. Myslim ze jsem si toho nevsiml ale dela to asi od te doby co jsem svetla nainstaloval a zapojil. Dnes se jeste kouknu na RJ jaky je to cislo ( to budeme mit asi vsichni stejne), software a firnware a napisu to sem a jestli by ste se mohli podivat jestli mate novejsi nebo nee. Pripadne bych zkusil sehnat jinou a zkusit ji vymenit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JayBee1: Jeste me tak napadlo jestli by ses mi nemohl kouknout na tu jednotku co mas ty. Treba ma novejsi soft a chova se jinak. 

 

jipol57: jestli bych te mohl taky otravovat aby si se mi podival na jednotku jakou mas ty. 

 

Cislo jednotky bude u vsech stejne ale jde o verzi softu a treba i datum vyroby. 

 

Diky 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díval jsem se do etky, jsou tam 3 typy, ale jak píšeš všechny se stejným číslem dílu. Asi jen rozdílný soft. Podíval bych se, ale nevím jestli ji najdu. Ještě jsem se na ni nedíval. Mně se ale určitě po zapnutí zapalování nehýbou. Původně jen při zapnutí a přepínání světel. A to už jsem si opravil. Ty píšeš že taky.

Do boku se mě taky myslím nehýbou, jak to popisuje JayBee. Ale to by mě zas tolik nevadilo. Na horizontální pohyb by to mělo být dostatečně dimenzované. Při jízdě v zatáčkách to taky nemá chvíli klidu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me se predtim taky nehybali dokud sem nezapnul svetla. Pak se hnuli dolu a zase nahoru. Ted po predelani zapojeni se hnou hned po zapnuti zapalovani a i pri vypnutych svetlech ptz na pojistce 3 kam sem zapojil napajeni servomotorku je 12V po zapnuti zapalovani. Jinak jednotka se da lehce najit. Staci sundat tlumeni pod kaslikem spolujezdce (myslim co je uplne pod kaslikem nad prostorem pro nohy) a je pridelana vpravo na centralni trubce pristrojove desky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak bohužel, snažil jsem se jí dokonce vyfotil, ale nešlo mě to. Ten štítek na jednotce u mně překrývá kastlík s MDI.

Ale předpokládám že to bude mít datum kolem dubna 2011. Většinou na všem co má datumy, tak je to přibližně v tom období. Jen ten elektrický svazek budu mít asi starší, když zapojení neodpovídá datumu podle schémat. Jak už jsem psal, od ledna jsem měl mít nové zapojení, ale měl jsem to staré.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To už by ale byla zbytečná investice. Buďto to nechat jak to je, a zvyknou si na "prvotní rozhejbání". Jen při zapnutí zapalování to není taková hrůza, jako když se to hejblo při každém přepnutí světel. A nebo to výškové nastavení vrátit podle původního zapojení, mimo řídící jednotku natáčení. Jen z poťáku rovnou na serva. Přes tu jednotku to má význam jen pro to "turistické nastavení světel". Pojedeš někdy do Anglie?. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě o tom přemýšlím, v souvislosti významu zapojení sklápění přes natáčecí jednotku. Jak už psal JayBee1, kromě turistického nastavení, tak při poruše natáčení světla sklopí, aby jsi neoslňoval. Kdyby se ti světla zasekly vlevo, tak bys je musel sklopit ručně kolečkem.

Ale díval ses na jednotku vagem?

Jen taková úvaha. Nemůže být něco špatně, že po zapnutí zapalování vyhodnotí chybu, tak světla sklopí, potom se to spraví, tak světla dorovná správně?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak by tam byla ale nejaka chyba tak by se ulozila do RJ a tam bych ji po pripojeni na VCDS videl ale tam nic neni. Jediny co je divny ze kdyz se pripojim k RJ tak se to po chvili VCDS sekne a spojeni s jednotkou vypadne. Abych se na ni zase pripojil musim restartovat VCDS. Jestli to taky signalizuje ze je neco spatne nevim...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...