Přejít na obsah

Parkovací kamera


DIAGNOSTIK

Doporučené příspěvky

  • o 5 týdny později...
  • o 1 rok později...

Dobrý den, zde na foru.

Jsem čekatel na novou tourku (bez radia, bez parkovacího asistentu,....). Zatím se spíš rozkoukávám co a jak. Couvací kamera by se mně líbila,

vzhledem k tomu, že mám k dispozici neorigo 1DIN rádio se vstupem i na kameru. Už jste ji někdo zapojoval, může mě potkat nějaký problém

při natahování kabelů od světla nad SPZ k autoradiu. Za případné postřehy předem děkuji. Pionyr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

ja mam jako couvaci kameru tohle:

http://www.stualarm.cz/produkt/c-sk01cms-kamera-cmos-format-pal-do-vozu-s-octavia-ii/

Montuje se misto osvetleni RZ, ma zabudovane LED svetlo aby to dal svitilo na RZ a neprudili cajti.

Napojeno to mam na GPS navigaci ktera se automaticky vysouva ze stredni odkladaci schranky, po zarazeni zpatecky se automaticky prepne navigace do rezimu televize a zobrazuje obraz z kamery. Plus jsem si pridal do napajeciho okruhu kamery zpozdovac aby pri parkovani porad nevypadaval obraz, neboli po zarazeni a vyrazeni vydrzi cca jeste 10s (okoukano z BMW X5 ;) ).

Zde je videt namontovana GPS:

Kazdopadne ta svetelnost 0.3 Luxu je naprosto v pohode, v noci je dozadu videt perfektne! Uvazoval jsem i o typu kamery ktery ma 0.1 Luxu, ale je to zbytecny, tohle ma obraz uplne OK :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar,

tady to je, jednoduchy schema a zapojeni i s obrazkem plosneho spoje.

Doba zpozdeni je dana velikosti odporu R1, pripadne kondenzátorem C1.

Kondenzator C2 vyhlazuje napajeni, jelikoz OII pouziva spinane napeti (napr. pro regulaci svitivosti), takze to trochu rusilo obraz kamery.

zpozdovac.pdf

zpozdovac_pls.pdf

Umisteno v krabicce z GM Electornic:

http://www.gme.cz/cz/u-kg2044-p622-607.html

Funkce: po zarazeni zpatecky se nabije C1, otevre tranzistor T1 a sepne rele R1. Jakmile se vyhodi zpatecka, C1 se pomalu vybiji (cas je dan clenem R1C1), jakmile je uroven napeti tak nizka ze neudrzi sepnute rele R2, rele se rozepne a odpoji kameru.

Pokud by ti bylo cokoli nejasny, klidne se ptej!

Editováno: , autor: Goose
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Neni zac ;)

Az budes protahovat ty kabely, tak to je trochu pakarna, musis sundat plastovy oblozeni kufru, protahnout kabely az k tomu husimu krku mezi kufrem a karoserii, a pak nejakym dratem protahnout napajeni k leve zadni lampe (C sloupkem) a levym krytem prahu protahnout kabel na video dopredu k radiu. Nejhorsi je vzdycky prijit na to jak je co pridelany... Jsem dycky podrapanej jak vod siamsky kocky... :wacko:

Tu krabicku jsem umistil k lampe tak aby se k ni dalo dostat po odklopeni krytu na vymenu zarovek. Jo a samozrejme oba privody (od parkovacek a od couvacek) davam pres dalsi pojistky. Sice to je jistenej privod, ale na trochu jiny proudy, pojistek neni nikdy dost... A vsechny kabely jeste pro sichr omotavam textilni TESA paskou. Pouzivaji to tak i original ve skodovce a aspon je to poradne chraneny, preci jen, ostrejch hran je tam dost. Nechci mit z auta popelnik :lol::'>

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamera z Tiguanu, lehce se zvětší díra do dveří a je to jako originál

Akorat, ze jiz loni, kdy jsme o couvaci kamere z Tiguanu v madle diskutovali (mozna ne tady, ale na nemeckem foru), tak jsem ji zkousel objednat pres ceskeho prodejce Skoda, bohuzel to nejak nebylo k sehnani, Ty jsi schopen to cele zprocesovat (vc. instalace) ?

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak naše autí připravujou k vyzvednutí v autosaloně, kde se mi nabídli, že mi namontují moje neorigo rádio. Využil jsem situace a vnutil jsem jim ještě montáž couvací kamery co se dává místo světla SPZ, na což přikývli. Před chvílí mi volal jejich technik, že je problém s LED osvětlením SPZ co je přímo v kameře, které má svítit místo původní žárovky. Vysvětlil mi, že LED osvětlení má malý odběr oproti žárovce a proto to nějaká jednotka co hlídá osvětlení vozu vyhodnucuje jako chybu a rozsvítí kontrolku prasklé žárovky. A teď si dovolím položit dotázeček: šlo by paralelně k LED osvětlení připojit nějakou zátěž, aby se celkově zvedl odběr a aby se obešla ta jednotka co to hlídá. děkuji pionyr :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Akorat, ze jiz loni, kdy jsme o couvaci kamere z Tiguanu v madle diskutovali (mozna ne tady, ale na nemeckem foru), tak jsem ji zkousel objednat pres ceskeho prodejce Skoda, bohuzel to nejak nebylo k sehnani, Ty jsi schopen to cele zprocesovat (vc. instalace) ?

jasně, není problém

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak naše autí připravujou k vyzvednutí v autosaloně, kde se mi nabídli, že mi namontují moje neorigo rádio. Využil jsem situace a vnutil jsem jim ještě montáž couvací kamery co se dává místo světla SPZ, na což přikývli. Před chvílí mi volal jejich technik, že je problém s LED osvětlením SPZ co je přímo v kameře, které má svítit místo původní žárovky. Vysvětlil mi, že LED osvětlení má malý odběr oproti žárovce a proto to nějaká jednotka co hlídá osvětlení vozu vyhodnucuje jako chybu a rozsvítí kontrolku prasklé žárovky. A teď si dovolím položit dotázeček: šlo by paralelně k LED osvětlení připojit nějakou zátěž, aby se celkově zvedl odběr a aby se obešla ta jednotka co to hlídá. děkuji pionyr :help:

stačí odkódovat kontrolu žárovek pro SPZ

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se včera překecal a pustil jsem se do instalace parkovací kamery. Kamera krásně snímá prostor od hrany nárazníku asi další 3 metry za auto. V tuto chvíli jsem se skoro už plácal po ramenou, jak se mi to povedlo. Ale problém nastal po nastartování motoru. Obraz z kamery se rozsypal a po chvilce zmizel úplně a radio napsalo žádný signal. Po zdechnutí motoru zase obraz naskočil. Po absolvování x telefonů jsem se dozvěděl, že kameru ruší vysokonapěťová zapalovací cívka. Jediné možné řešení je prý 100% ukostřit radio i kameru na tomu určených kostřících bodech.Tak asi už tušíte mojí otázku, kde ty kostřící body jsou na O2 tour 1.6MPI.

děkuji pionyr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

O víkendu jsem dodělával kameru na Yetiho a na žádný takový problém jsem nenarazil.

Použil jsem originál kameru s madlem pro Golf nebo Tiguan a originál kabel na propojení s navigací.

Plus jsem napájel na plus jednotky parkováků, kostru připojil na kostřící bod v D sloupku a spínací vodič na černomodrý vodič ke světlům zpátečky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za odpověď. Zapojím to jako ty. Já to zapojil podle přiloženého popisku. Moje kamera má na přívodu jeden konektor, ze kterého jdou dva kabely. Jeden jde k autorádiu a je ukončený cinch konektorem se signálem a kablíkem s 12V na přepínání radia na kameru. Druhý kabel je dvoulinka, která napájí kameru a měla se připojit na světlo zpátečky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak kamera už funguje k mé plné spokojenosti. Signálový kabel je samozdřejmě stíněný. Problem nebyl, že by kameru rušila zapalovací cívka, ale rušení šlo po napájení ze světla zpátečky. Jeden technik se mi pokusil vysvětlit, že napájení ze spotřebičů (žárovek) není vhodné, protože jde všechno přes sběrnici, která tam neposílá vyhlazené napětí. Tuto jeho teorii jsem hned vyzkoušel - nátáhl jsem k autu prodlužovák a kameru napájel přes 12V trafo a ona FUNGOVALA. Tak a v tomto okamžiku už stačilo najít v autě napájení, které jde přímo z baterie a ne až z té sběrnice. Kameru jsem připojil k napájení autorádia a bylo vyhráno.

PS: pohled lidí, když docouváváte k jejich autu na cm je k nezaplacení

Editováno: , autor: pionyr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skrzeva to spínaný napětí jsem sem dával schéma filtru kterej navíc funguje jako zpožďovač, takže když parkuješ, tak kamera při řazení jedničky a zpátečky neustále nevypadává ale chvíli si podrží napětí, cca po 10 sec se vypne. Díky tomu sem poprvé viděl jak za mnou po rozjezdu zůstává paleta briket lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

pionyr, na 21. duben 2011 - 12:52, řekl:

Tak naše autí připravujou k vyzvednutí v autosaloně, kde se mi nabídli, že mi namontují moje neorigo rádio. Využil jsem situace a vnutil jsem jim ještě montáž couvací kamery co se dává místo světla SPZ, na což přikývli. Před chvílí mi volal jejich technik, že je problém s LED osvětlením SPZ co je přímo v kameře, které má svítit místo původní žárovky. Vysvětlil mi, že LED osvětlení má malý odběr oproti žárovce a proto to nějaká jednotka co hlídá osvětlení vozu vyhodnucuje jako chybu a rozsvítí kontrolku prasklé žárovky. A teď si dovolím položit dotázeček: šlo by paralelně k LED osvětlení připojit nějakou zátěž, aby se celkově zvedl odběr a aby se obešla ta jednotka co to hlídá. děkuji pionyr

stačí odkódovat kontrolu žárovek pro SPZ

Zdravím všechny zkušené diagnosťáky, chtěl bych se vás zeptat, zda-li se nechá zmíněná kontrola žárovek spz odkódovat i na O2 1.6MPI TOUR (rok výroby 2011). Technik v autorizáku mi řekl, že ne. Octičku mi napíchl i jeden známý co má vag a nebo jak se to jmenuje a tu možnost odkódovaní tam taky nenašel. Nerad bych se vracel k mojí původní myšlence tam paralelně cpát nějaký odpor a proto bych rád slyšel i Váš názor. děkuji pionýr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...