Přejít na obsah

Problém rychlého nárůstu klepání TDI


Tomkk

Doporučené příspěvky

Mám O1 rv98, TDI AGR 66kW. Najeto tachometrových 200 000. Spotřeba oleje byla cca 1litr/15 000. Najel jsem zatím cca 20 tis km, motor byl v pohodě, tichý. Problém je, že cca poslední tři měsíce začal motor výrazně víc klepat. Přišlo to současně se studenými starty v mrazu, tak jsem to přičítal zimě. Potíž je, že klepání stále narůstá, řekl bych, že každým týdnem je to horší. Oproti stavu před zimou je nyní cca 2x hlučnější. Nejvíce je to patrné na volnoběh, s otáčkami/výkonem se to až tak nezhoršuje, nebo je to maskováno běžným hlukem. Je to takový hrčivě - klepavý lokomotivní zvuk. Je to, jako bych místo posledních 5tis najel 100tis km.

Kdybych motor dříve neznal, řekl bych hodně ojedej diesel, ale běžným opotřebením se to takhle rychle zhoršit nemůže. Zatím pokles výkonu nepozoruji.

Nezdá se, že by zvuk kulhal s jedním válcem. Spíše ti jde s každým stejně. Za jízdy se to podová hrčení, které mi kdysi vydávala převodovka Favorita, než odešla trojka. Kov na kov.

Napadá vás, co se děje? Můžu nějak ověřit, že např. dobře fuguje zdvihání ventilů a tlak oleje?

Víte, za kým v Brně a okolí má smysl s tím zajet?

PS: Vlastně vzpomínám si na jednu věc, už dřív, jednou za čas to nastarovalo jakoby v nějakým blbým režimu, jelo to hlučněji, bralo to o cca 0,4l víc, ale jelo to výkonově skoro normálně, turbo spínalo stejně. Většinou stačilo vypnout zapalování, znova nastartovat a bylo to zase OK. Teď, jako by to bylo v tom blbým režimu pořád. ŘJ, nebo nějaký čidlo??

Editováno: , autor: Tomkk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám O1 rv98, TDI AGR 66kW. Najeto tachometrových 200 000. Spotřeba oleje byla cca 1litr/15 000. Najel jsem zatím cca 20 tis km, motor byl v pohodě, tichý. Problém je, že cca poslední tři měsíce začal motor výrazně víc klepat. Přišlo to současně se studenými starty v mrazu, tak jsem to přičítal zimě. Potíž je, že klepání stále narůstá, řekl bych, že každým týdnem je to horší. Oproti stavu před zimou je nyní cca 2x hlučnější. Nejvíce je to patrné na volnoběh, s otáčkami/výkonem se to až tak nezhoršuje, nebo je to maskováno běžným hlukem. Je to takový hrčivě - klepavý lokomotivní zvuk. Je to, jako bych místo posledních 5tis najel 100tis km.

Kdybych motor dříve neznal, řekl bych hodně ojedej diesel, ale běžným opotřebením se to takhle rychle zhoršit nemůže. Zatím pokles výkonu nepozoruji.

Nezdá se, že by zvuk kulhal s jedním válcem. Spíše ti jde s každým stejně. Za jízdy se to podová hrčení, které mi kdysi vydávala převodovka Favorita, než odešla trojka. Kov na kov.

Napadá vás, co se děje? Můžu nějak ověřit, že např. dobře fuguje zdvihání ventilů a tlak oleje?

Víte, za kým v Brně a okolí má smysl s tím zajet?

PS: Vlastně vzpomínám si na jednu věc, už dřív, jednou za čas to nastarovalo jakoby v nějakým blbým režimu, jelo to hlučněji, bralo to o cca 0,4l víc, ale jelo to výkonově skoro normálně, turbo spínalo stejně. Většinou stačilo vypnout zapalování, znova nastartovat a bylo to zase OK. Teď, jako by to bylo v tom blbým režimu pořád. ŘJ, nebo nějaký čidlo??

Ahoj, jak si na tom s hladinou oleje a kdy si menil olej a filtry? U me pomohlo vymenit olej a filtry a je to zase uplne tichy :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jak si na tom s hladinou oleje a kdy si menil olej a filtry? U me pomohlo vymenit olej a filtry a je to zase uplne tichy :)

Olej a filtry měněny před pár dny. Zvuk stejný. Hladinu si hlídám.

Shodou okolností se mi včera podařil jeden "dobrý start", motor šel pěkně měkce, skoro jako dřív. Dojel jsem domů s 0,4l nižší spotřebou (ne vlivem větru). Opět jsem po čase i slyšel rádio.

Večer jsem pak ještě někam jel a zase špatný..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, jak si na tom s hladinou oleje a kdy si menil olej a filtry? U me pomohlo vymenit olej a filtry a je to zase uplne tichy :)

Už můžeš mít narušený vstřiky z důvodů tankování nekvalitní nafty. Nebo koupit přípravek na pročištění palivivý soustavy. Jak to za tebou bude hulit, tak si tam měl bordel a je vše na správné cestě k tichýmu chodu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na vagu projeto a nic nezjištěno. Prý hodnoty v normě, žádné chyby, jen předvstřik na dolní hranici. Problém trochu je, že toto pondělí a dnes odpoledne to zase jelo prakticky dobře. Při jízdě s vagem si nejsem jistý, protože jsem nebyl ve svém prostředí ("moje silnice", "moje garáž") :(. Dokud mrzlo, nastarovalo to skoro vždy do "špatného" stavu (nemyslím klepání studeného motoru) a vněm to zůstalo. Jak je nad nulou, tak je to loterie. Připomíná mi to, když jsem kdysi na motorce zkoušel optimální nastavení předstihu. Každej start s jiným pootočením přerušovače proti vačce, jednou dobrý, jednou děsně klepe, jednou tak napůl. Jsem domluven, že když to odchytím v extrémním stavu, tak dojedu na diagnostiku bez vypnutí motoru. Jinak jsem domluven na výměnu, nebo alespoň kontrolu rozvodů, protože stejně nemám jistotu, že předchozí majitel je měnil, jak tvrdil. Tak uvidím..(a nebo ne..)

Ještě mi přijde, že v tom "špatném stavu" víc kecá měřič spotřeby. Normálně podměřoval cca 0,3l (loni sledováno cca 10 nádrží), teď jsem si po delší době zkontroloval, kolik vlastně najedu na nádrž, a přijde mi že už kecá skoro o litr, ale na jedné nádrži to není jistý.

Editováno: , autor: Tomkk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak jsem byl v servisu na výměně rozvodů. Jak naschvál už týden před tím nemrzlo a motor šel OK, tak se mi do servisu už ani moc nechtělo.

Před výměnou rozvodů byl údajně předvstřik na dolní hranici. Po výměně ho údajně naměřili zase příliš vysoký. Nevím, jestl je to obvyklé.

Předpokládám, že ho dostavili.

Zatím s tím jezdím teprve druhý den, ale bohužel mi přijde, že teď to klepe víc, než před výměnou. Motoru se moc nechce z nízkých otáček,

víc hlučí při přidávání plynu.. Jak jem už psal, kdyby to byl benzín, řeknu velký předstih. Můžete mi někdo vysvětlit, jestli za tím může být například větší předvstřik? Jestli se to bude chovat podobně jako předstih u benzínu, že pokud bych snížil předvstřik, bude motor klidnější v nižších otáčkách, jen se nebude chtít moc vytáčet? (starým ojetým škodovkám to tak víc vyhovovalo)

Pokud by to tak bylo, raděj bych si ho nechal nastavit zpět k nižším hodnotám. Je to AGR se starým turbem, tak se mu stejně nad 3500 nechce. Nalil jsem taky do nafty nějaký sajrajt na vyčištění trysek (moc tomu nevěřím), tak ještě počkám až vyjedu nádrž a uvidím .

Editováno: , autor: Tomkk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak se mi dnes konečně podařilo spojit VAG s jednotkou motoru. Zatím jsem zkusil jen TDIgraf .

Ukazuje 60/130, takže napůl mezi optimální a horní mezní hodnotou. Před výměnou to bylo cca 35/110.

Může mít toto tak velký vliv na zvýšení hlučnosti a "kopání" motoru?

Kyž jsem u toho, zvládnu to případně doladit v garáži sám? Potřebuji nějaký spec. nástroj na to pootočení? Např ve VISce píšou, že tam musí přijít nové šrouby, je to nutné?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...