Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Publikováno

Ahoj, chtěl bych se zeptat kolik vydrží motor u 1.4 najetách km..když se bude s autem zacházet slušně. Pokuď má někdo nějakou zkušenost kolik se stím nechá najet, popřípadně jestli se vůbec vyplatí kupuvat auto co má najeto přes 100 000 km. Děkuju.

Mam jedno 44KW a ma tvrdych (požičovnych) 450 tis. km a šlape krasne. Malo 3x tesnenie pod hl. a gufera na vent. mene.

  • Autor

Děkuji ;)

Ono je to kus od kusu - můžeš motor opečovávat a on po 150 tkm klekne, a zase jiný, ke kterému se chovali neurvale, najede třikrát tolik...

Tomu se říká spravedlnost, viď ? ;)

  • Autor

To máš pravdu ale spravednlost asi neexistuje :-) alespoň ne úplná ;-)

1.4MPi je stejně jako slabší 1.4 16V 55kw držák...ve služebních fábách ty slabý 16V dostávaly vážně ceres a bez šáhnutí na motor cca 350 000km a vesele jezdí dál..olej nežere skrátka :palec2: Férovost se na zacházení s autem hledat nedá...Murphyho zákony fungujou i zde :)

  • Autor

To je jasný, jak je to služební auto, tak to dostává kotel, hned plnej na studenej. :D tam se stím nikdo nemazlí.

1.4MPi je stejně jako slabší 1.4 16V 55kw držák...ve služebních fábách ty slabý 16V dostávaly vážně ceres a bez šáhnutí na motor cca 350 000km a vesele jezdí dál..olej nežere skrátka :palec2: Férovost se na zacházení s autem hledat nedá...Murphyho zákony fungujou i zde :)

no motorem 16V bych moc neargumentoval. Oproti MPi je to podstatně odolnější agregát. 1,4 MPi má přeci jen některé neduhy ještě z dob embéček, ale i při hrubém zacházení by měl vydržet minimálně 250 až 280 tisíc km.

300 tkm byla plánováná životnost agregátu 781.13x, čili Favorita.

Elektronická hejblátka a uhnilé konektory do toho nepočítám.

Mmch, možná že služební auta dostávají "céres", nicméně se na nich opravy provádějí v servise, kde většinou je jakáž-takáž technologická kázeň.

Oproti tomu některé "opravy svépomocí", o kterých se člověk tady na foru občas dočte ... ;)

Taxík felda LPG šla do háje při 650kkm.

  • Autor

no potěš :-) pěknej mazec poctivé hliníkové motory :D

  • Autor

ještě jeden dotaz budu si na jisto kupovat 1.4 ale mám problém jsou motory značené jako 1.4MPi, 1.4i, 14 16V nevím co je nejlepší na normální ježdění..nechi žádnej městej provoz..mám takové tušení že 16V je jen 74kw a těch se moc neprodává alespoň v mém blízkém okolí ne..tak mi prosím někdo ty motory popiště atd a když někdo bude mít zkušenost jak si tenhle motor vede v kopci (v autě 1-2 lidi)tak prosím napište Děkuju

Zdravím, tak motory 1.4 u Fábií byly následující:

1.4 s označením MPI ve verzích 44 kW a 50 kW, motory konstrukčně pocházejí ze starších modelů Škoda

1.4 s označením 16V se dělali 55 a 74 kW a také v poslední fází výroby se dávala do Fábie Combi varianta 59 kW, což jsou německé motory

1,4 MPi je v principu převrtaný motor z embéčka osazený vstřiky. Nejezdí ale špatně a jeho údržba je velmi jednoduchá. Podle mě se hodí spíše do města, protože ve vyšších otáčkých už začíná být hlučný.

Na normální jezdění (město, okrsky a dálnice) bych volil 1,4 16V 55kw. Spolehlivý a hlavně tichý.

Pokud by jsi chtěl 1,4 16V 74kw, tak jdi rovnou do 1,9 TDi, protože těch 74 kw to má spíš papírově. Také u těhle motorů je občas (dost časato :-) problém se spotřebou oleje.

Záleží na jakej výkon si zvyklej, takže jestli si zvyklej, že auto trochu pojede, tak na 1.4 OHV (MPI 44 a 50kW) rovnou zapomeň, bo by tě sežrali na spotřebě a ještě k tomu by moc nejeli...

1.4 55kW je takovej ten střed, kterej neurazí, ale ani nenadchne. Podle mě nejlepší volba je určitě nejsilnější 1.4, která od 3500 a především od 4500 do 6500ot/min opravdu táhne a člověk nemusí jet půl hodiny za náklaďákem a přitom nemá problém jezdit za 6 l/100km. Jen je lepší jít už do serie s označením BBZ (kód motoru), od roku 2002 mám takové tušení...

  • Autor

Děkuju za vaše názory a odpovědi :)

to jargoon: jaký motor měl ten taxík felda, co vydržel 650 tis. km, jak píšeš?To byl v původnim stavu, nebo už byl dělaný?

to já jsem znal jednoho služebního formana r.v.93, který měl najeto taky přes 600 tisíc km. Sice vůle ve volantu jako prase, ale motor šlapal a to se na něm střídalo mraky lidí. Samozřejmě že nějakou tu opravu na motoru měl.

Nějakých 100 tisíc km na motoru je nic

Je to sice trošku mimo, ale u nás má taxikář 1,2htp na plyn a má na něm 420tkm a jezdí vesele dál:)

Jinak amigo má myslím na své 1,4 44kw taky kolem 400tkm a myslím že psal že měnil 2x těsnění pod hlavů zatím:)

Je to sice trošku mimo, ale u nás má taxikář 1,2htp na plyn a má na něm 420tkm a jezdí vesele dál:)

To jezdi tankovat 2x za den ne? :)

  • Autor
To jezdi tankovat 2x za den ne? :)

Tak zase,když jezdí na plyn tak dost ušetří a více asi vydělá ne? já nevím já nikdy taxikáře nedělal :) :)

  • 2 roky později...

mám fabii 1.4 MPI 44kw a má najeto 171 000 a zatím žadná velká závada.Pouze veliká spotřeba cca 8 litrů a to i přijde na 1.4 moc

Zalezi kde jezdis, a jak jezdis. Ja mam 1,4Mpi 50Kw Kombik, najeto skoro 220tis. a delsi trasu nemam problem jezdit kolem 6,5litru na 100km. Auto na svuj najezd jede velice slusne a verim ze ten motor by mel auto prezit :palec2:

Ja mam po meste spotrebu ted v chladnu a pri kratkych trasach taky 8-9L .. proste je to normalni u MPI :) Ikdyz zalezi hodne na stylu jizdy .. a ja teda doufam ze muj motor prezije kastli .. zatim mam asi 151 000 a neco :) ale da se jezdit i za 5-5,5L :) dlouhe trasy

Upraveno od Petrkiller

ešte je možnosť kupiť lacnejšiu 1,4 Mpi a dať ju načipovať, mne osobne lepšie sedi načipované Mpi ako nemecká 55kW-atka

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.