Přejít na obsah

Kompresor klimatizace


Chol

Doporučené příspěvky

  • o 4 týdny později...

Zdravim vsechny,

porouchala se mi elektromagnetická spojka ke kompresoru klimatizace a dle doposud zjištěných informací musím vyměnit celý kompresor SD7V16 i se spojkou. Mám možnost koupit za slušné peníze nový údajně originál, ovšem má označení "7H0 820 803 D". V prodejně originálních náhr. dílů Škoda mají označení "1J0 820 803 L".

Máte někdo možnost tuto informaci prosím ověřit, tzn. jestli "7H0 820 803 D" a "1J0 820 803 L" jsou stejné nebo zaměnitelné?

Příp. praktickou zkušenost s kompresorem 7H0 820 803 D ?

Auto mám Octavia r.v. 1999, 1.8 T 20V

Díky Jarda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mám kompresor koupený u skoda-dily.cz a má na sobě označení 7H0 820 803 D. Montovali mi ho před rokem přímo ve Škoda servisu a zatím funguje bez problémů.

Diky za info, tak to zkusim koupit a dam vedet, jak jsem dopadnul. Ptal jsem se i na skoda-dily.cz a tady je jejich odpoved:

"dil dodavame pod oznacenim 7H0820803D, dle naseho dodavatele se jedna o posledni nahradu v rade. Prakticka zkusenost s aktualne prodanymi cca 15ti ks pod timto oznacenim hovori tak, ze bez problemu pasuji."

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Diky za info, tak to zkusim koupit a dam vedet, jak jsem dopadnul. Ptal jsem se i na skoda-dily.cz a tady je jejich odpoved:

"dil dodavame pod oznacenim 7H0820803D, dle naseho dodavatele se jedna o posledni nahradu v rade. Prakticka zkusenost s aktualne prodanymi cca 15ti ks pod timto oznacenim hovori tak, ze bez problemu pasuji."

Skoda, ze jste nedal vedet. Takze pripojim svoje zkusenosti. Klimatizace mi prestala chladit. V servisu SKODA mi rekli, ze jsem ztratil pritlacny talir u elektromag. spojky klimakompresoru a cela spojka stoji cca 10000Kc. V oktavce 1.9TDi 66kW mám klimakompresor SD7V16 Model no 1233, 1J0 820 803K. Na webovych strankach www.auto-klima.cz (autorizovany dovozce klimakompresoru) jsem si nasel servisní sit a na Praze 7 mi druhy den opravili zavadu za 2100 Kc. Pokud pocitam dobre , tak me to stalo petinu SKODOVACKE ceny.

Editováno: , autor: franta2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Skoda, ze jste nedal vedet. Takze pripojim svoje zkusenosti. Klimatizace mi prestala chladit. V servisu SKODA mi rekli, ze jsem ztratil pritlacny talir u elektromag. spojky klimakompresoru a cela spojka stoji cca 10000Kc. V oktavce 1.9TDi 66kW mám klimakompresor SD7V16 Model no 1233, 1J0 820 803K. Na webovych strankach www.auto-klima.cz (autorizovany dovozce klimakompresoru) jsem si nasel servisní sit a na Praze 7 mi druhy den opravili zavadu za 2100 Kc. Pokud pocitam dobre , tak me to stalo petinu SKODOVACKE ceny.

Tak to je zajimava informace, mel jsem presne stejnou zavadu.

Dluzim jeste vysledek vymeny kompresoru. Servis mi "muj" kompresor SD7V16 typ "7H0 820 803 D" pri montazi poskodil, takze mi dal na svoje naklady novy kompresor od firmy Valeo, vse funguje v pohode.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nebude zakládat nové téma. Mám stejný problém,špatný tisícihran a mám možnost sehnat nový valeo kompresor za hodně slušnou cenu. Jak je to s kvalitou a životností a funkčností Valeo. Jednohmotu mám taky Valeo a zatím 5 měsíců naprosto bez problému....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nebude zakládat nové téma. Mám stejný problém,špatný tisícihran a mám možnost sehnat nový valeo kompresor za hodně slušnou cenu. Jak je to s kvalitou a životností a funkčností Valeo. Jednohmotu mám taky Valeo a zatím 5 měsíců naprosto bez problému....

Kompresor mi montovali před měsícem a půl, nezaznamenal jsem žádný rozdíl proti původnímu originálu jak z hlediska chlazení, tak ani hlučnosti, spotřeby, nebo úbytku výkonu při max. zrychlování. Takže zatím naprostá spokojenost. Dlouhodobou životnost, resp. kvalitu v tuto chvíli nelze posoudit, ale Valeo není žádný no name, takže věřím, že to bude OK.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

kompresor od minulého týdne taky vyměněn a funguje na výbornou. Měnil jsem pouze z důvodu špatné řemenice, jejího ložiska přesně a při povolování se mi podařilo poškodit už možná špatný tisícehran.. Jen pro ostatní, při výměně kompresoru jsou dva postupy uvedení do provozu. Kompresory Valeo mají v sobě náplň oleje asi 135 ml(g) pro celý okruh klimatizace,správně by měl být kompresor namontován, pak by měl být proplachovačkou propláchnut celý systém a naplnění by se mělo provést podle udajů výrobce. Jelikož většina servisu proplachovačku nemá, je postup takový, že se půlka náplně z kompresoru vylije,kompresor namontuje a doplní se chladivo již bez oleje. moc oleje může kompresoru škodit, stejně jako oleje málo. Jenže jak správně odhadnout množství. Postupovali jsme tak, že jsme vylili vše, něco v něm určitě zůstalo,něco zůstalo v systému a naplnili podle tabulek, jen změnili množství oleje na 100 ml. Takže mi doma zůstala nová elmag spojka klimatizace, kdyby měl někdo zájem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kompresor od minulého týdne taky vyměněn a funguje na výbornou. Měnil jsem pouze z důvodu špatné řemenice, jejího ložiska přesně a při povolování se mi podařilo poškodit už možná špatný tisícehran.. Jen pro ostatní, při výměně kompresoru jsou dva postupy uvedení do provozu. Kompresory Valeo mají v sobě náplň oleje asi 135 ml(g) pro celý okruh klimatizace,správně by měl být kompresor namontován, pak by měl být proplachovačkou propláchnut celý systém a naplnění by se mělo provést podle udajů výrobce. Jelikož většina servisu proplachovačku nemá, je postup takový, že se půlka náplně z kompresoru vylije,kompresor namontuje a doplní se chladivo již bez oleje. moc oleje může kompresoru škodit, stejně jako oleje málo. Jenže jak správně odhadnout množství. Postupovali jsme tak, že jsme vylili vše, něco v něm určitě zůstalo,něco zůstalo v systému a naplnili podle tabulek, jen změnili množství oleje na 100 ml. Takže mi doma zůstala nová elmag spojka klimatizace, kdyby měl někdo zájem...

Ahoj všichni

Potřebuji poradit.Začal hvízdat asi řemen na klimě a přestala chladit.Po chvíli zhasla i kontrolka a už nejde zapnout.Asi kompresor co?Má někdo zkušenosti s dovozem ČÍNA ?Ne bo je jistější originál?Nebo může někdo nabídnout?

Předem moc dík za rady.Škoda Octavia 1.9 DTI 66 KW

Pavel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

......náplň oleje asi 135 ml(g) pro celý okruh klimatizace,správně by měl být kompresor namontován, pak by měl být proplachovačkou propláchnut celý systém a naplnění by se mělo provést podle udajů výrobce........ že se půlka náplně z kompresoru vylije,kompresor namontuje a doplní se chladivo již bez oleje. moc oleje může kompresoru škodit, stejně jako oleje málo........................, že jsme vylili vše, něco v něm určitě zůstalo,něco zůstalo v systému a naplnili podle tabulek, jen změnili množství oleje na 100 ml.

-namontovat kompresor a propláchnout okruh?- divná věc- nechtělo by to nejdřív proplach a pak montáž?- jinak nevím jak by jsi to chtěl propláchnout (jak to na okruh připojit)

-takže jsi vylil 135ml (nebo spíš míň- cca 120ml), a naplnil 100ml? nebylo by lepší "odcvrdnout" těch mizerných 20ml než čekat než vykape celá náplň? ;) - nevím jestli má vůbec cenu řešit takové množství (pokud se samozřejmě klima neplní každý rok)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

záleží z jakýho důvodu se kompresor mění. Já měl klimu plně funkční před výměnou, bez žádnýho defektu. Nejsem v klimatizacích moc mistr,ale proplach by mi pomohl akorát v tom že bych tam měl skutečný množství oleje. Vylil jsem určitě ne 135, spíš si myslim že těch 100,něco zůstalo v okruhu,a doplnilo se 100,takže mám oleje určitě víc než tam má být,ale ne nějak zásadně. Samozřejmě jsem to napsal špatně,kompresor by měl být odpojený. To mi tam chybí... Jinak by to ani provést nešlo :)

Editováno: , autor: dadaoct
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 měsíců později...

Dobrý den, potřeboval by jsem poradit.

Mám Octavii 1, r.v. 2002, 1,9 TDi 81 kW.

Mám v ní automatickou klimatizaci a nefunguje. Po spuštění si nastavím nějakých 18 stupňů v kabině - sice jde studený vzduch a mění se rychlost větráku do kabiny, ale kompresor klimatizace se netočí. Měl jsem na okruhu připojen systém na kontrolu chladiva a klimatizace a vůbec se nehly ručičky na budíkách tlaků. Kompresor je typ 1J0820803K SD7V16 model 1233 a při volnoběhu je na něm napětí asi 15voltů.

Chtěl by jsem se zeptat zda-li je kompresor kaput a je celý potřeba nový nebo by to mohlo být něco jiného, třeba ta elektromagnetická spojka nebo něco jiného.

Díky za rady a pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem se v tom ještě vrtal a diagnostika klimatizace na mě vyblila chybu 318 tlakový spínač klimatizace climatronik, a já kokot se šel na to hned podívat a spínač jsem rozpojil aniž bych ukončil diagnostický program a od tý doby se mi klima už ani nerozsvítí.

Co s tím??????????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jsem se v tom ještě vrtal a diagnostika klimatizace na mě vyblila chybu 318 tlakový spínač klimatizace climatronik, a já kokot se šel na to hned podívat a spínač jsem rozpojil aniž bych ukončil diagnostický program a od tý doby se mi klima už ani nerozsvítí.

Co s tím??????????

Tak jsem to vyřešil - tím rozpojením stlakovýho spínače jsem vypálil 7,5 pojistku s názvem komfortní výbava a ta má za následek žluté blikání kontrolky mazání,nekomunikaci climatroniku,žádné ukazování vnější teploty na palubáku.

Následně jsem zjistil, že tlakový spínač climatroniku byl vadný, ale přesto po výměně za nový kompresor stále nespíná.

Po poradě v servisu a prostudování manuálu jsem zjistil, že elektromagnetická spojka na kompresoru vůbec nemá přítlačný kotouč spojky, který se zcela roztrhal a vylétal z auta s tím že poškodil jen ten jeden kricí plast (což jsem si mysle, že se stalo při zimním provozu).

Ty kotouče mohou být dva typy na klínek a tisícíhran a po přidělání kotouče na spojku jsem klimu spustil takže už vše funguje:-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Koupil jsem minulí rok Octavii 1 s nefunkční manuální klimatizací.(minulému majiteli prý fungovala a asi tam prý nebude chladivo).V létě jsem zajel do servisu na doplnění kde mi řekli že jí tam je opravdu málo.Po doplnění chladiva jsem nastartoval a zapnul AC tlačítko.něco cvaklo, motor snížil otáčky jak v zátěži a po chvilce cca 1s.se ozvalo opět cvaknutí a otáčky se zase vrátili do normálu. takhle to fungovalo dokud jsem to nevypnul tl. AC. Řekli mi abych to nechal chvíli běžet a přidal trochu plynu. asi po půl minutě přerušovaného spínání se to seplo na delší dobu a začalo to strašně smrdět.Řekli mi že se nechce zřejmě roztočit kompresor.Jen mi zkontrolovali nějaký řemen jestli prý nespadl a rozloučili se se mnou.

Chci se zeptat jestli se dá ten kompresor nějak rozhýbat

Myslím že jsem neslyšel ani žádný ventilátor

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...