Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Znáte někdo oleje od firmy Power Oil ?

V Olomouci to prodává jedna firma a ceny jsou OK, ale kvalita ?

Power Oil 75W90 GL4/GL5 Syngear, litr za 210,-

Výroba Německo. Dát to do okty ?

Znáte někdo oleje od firmy Power Oil ?

V Olomouci to prodává jedna firma a ceny jsou OK, ale kvalita ?

Power Oil 75W90 GL4/GL5 Syngear, litr za 210,-

Výroba Německo. Dát to do okty ?

Splňuje to předepsané parametry , je to syntetika tak bych se toho asi nebál.

Ale přiznám se , že bych dal přednost OMV Gear Oil SLY 75W90 ( 1 lt )

Naše cena: 269,- Kč

http://www.olejservis.cz/

dáš si automobilové OMV a potom převodové

Díky za tip. Oklo toho obchodu v Olomouci jezdím, jinak moc nestíhám, tak proto ten dotaz. Když OMV stojí 269,- tak 210,- není zas tak podezdřele málo, nemusí ten Power Oil být šmejd, že ?

Díky za tip. Oklo toho obchodu v Olomouci jezdím, jinak moc nestíhám, tak proto ten dotaz. Když OMV stojí 269,- tak 210,- není zas tak podezdřele málo, nemusí ten Power Oil být šmejd, že ?

Kde je ten obchod v Ol ?

Martin Křena - prodej autodílů, Rooseveltova 25

Když pojedeš po okruhu - Velkomoravská ulice od Lipníku, na světelné, myslím před Lídlem doprava na Rooseveltovu a je to po pravé straně směrem na centrum (autobusové nádraží).

post-26-1164659591.jpg

Upraveno od Peterer

Ok vím kde . Ne před lidlem ,ale ještě o jednu dřív u učňáku doleva. Díky někdy se tam ze zajímavosti podívám.

  • 2 týdny později...
Tak jsem taky měnil olej v převodovce. Vyteklo 1,5L a nového oleje vlezlo "jen" 1,6L. Takže jak 2L ? Co vy na to?

Nevim presne co mas za Octavku, ale ja mam 1,6 a neni tam v zadnem pripade 2L ale 1,6L +-0,1L !!!!! Taky jsem veril tomu ze tam nacpu 2L a ono se mi to tam taky podarilo nacpat, ale to jsem auto nazvednul at neni v rovine.A to byla chyba protoze pak se razeni strasne zhorsilo a ztuhlo. Tak jsem vypustil cca 400ml a je to ok. nehlede na to ze primo v DP pro octavii je napsano 1,6L pro vetsinu prevodovek.Pro silnejsi obsahy je zrejme vic (prevodovka je jineho typu) ale pro ty "bezne" je obsah oleje v prevodovce 1,6L a ne 2L !!!! a dulezite je zachovat i oznaceni 75W-90 a GL-4.

2 litry jsou do TDI.

  • 1 rok později...

Tak jsem vyměnil též převoďák, jen tak preventivně, ten co z toho vytekl ale vypadal dost slušně takže váměna v podstatě zbytečná ale pro ten pocit je to OK.

Dal jsem OMV Gear Oil SLY 75W90 API GL-4, VW 501 50, před tím řazení bez chyby perfektní, nyní stále bez chyby perfektní.

Ještě jedna věc, všim jsem si u tchána (má stejný auto jen 74kw) že nemá pod celym motorem takovej zasraně těžkej plech jako já, jak jste na tom vy co máte 75kw ?? Když chci měnit olej i v motoru musí celej ten plech ven, má dobrejch 20kg a drží na 5ti šroubech, máte to tam někdo nebo mám zase něco extra :-(

Podle etky je to v příslušenství "ochrana hnacího agregátu" 1J0018930C

Tak jsem vyměnil též převoďák, jen tak preventivně, ten co z toho vytekl ale vypadal dost slušně takže váměna v podstatě zbytečná ale pro ten pocit je to OK.

Dal jsem OMV Gear Oil SLY 75W90 API GL-4, VW 501 50, před tím řazení bez chyby perfektní, nyní stále bez chyby perfektní.

Ještě jedna věc, všim jsem si u tchána (má stejný auto jen 74kw) že nemá pod celym motorem takovej zasraně těžkej plech jako já, jak jste na tom vy co máte 75kw ?? Když chci měnit olej i v motoru musí celej ten plech ven, má dobrejch 20kg a drží na 5ti šroubech, máte to tam někdo nebo mám zase něco extra :-(

Podle etky je to v příslušenství "ochrana hnacího agregátu" 1J0018930C

Bohužel to asi nebude dobré. Až se ochladí a bude mráz tak ti na studené převodovce půjde těžko řadit. Píše se tady o tom ještě v jiném vlákně . musí tam přijít API GL4+ a norma G 50

třeba tady

http://www.aral.cz/automobilove-oleje/Prev...ynt-75W-90.html

No, já myslím že to dobré bude, jednak mi byl doporučen na dotaz přímo škoda-auto a.s., jednak se tady na fóru psalo že je vyzkoušenej a v pohodě a jednak splňuje normu tak nevidim problém, na škodovce mi napsali že norma vw 501.50 je shodná s dřívějším označením G50....

Upraveno od viewer

Dotaz na Škodovku ohledně převodového oleje.

Odpověď :

Vážený pane,

děkujeme za Váš email, ačkoli tuto informaci by Vám měl sdělit i Váš kmenový servis Škoda.

Do uvedené převodovky je ve výrobě plněn převodový olej, který je trvalou náplní převodovky a není nutná jeho výměna.

Přesto, v případě doplnění chybějícího oleje či opravy převodovky je nutné zakoupit převodový syntetický olej SAE 75W 90 splňující normu 501.50

(dříve G50) Ideální doporučená specifikace je GL4, nanejvýše je mozno použít GL4+, nikdy NE GL 5.

Plnící množství činí 1,7l.

S přátelským pozdravem .........

Co z toho vyplývá .... ?? GL4 je O.K.

Dotaz na Škodovku ohledně převodového oleje.

Odpověď :

Vážený pane,

děkujeme za Váš email, ačkoli tuto informaci by Vám měl sdělit i Váš kmenový servis Škoda.

Do uvedené převodovky je ve výrobě plněn převodový olej, který je trvalou náplní převodovky a není nutná jeho výměna.

Přesto, v případě doplnění chybějícího oleje či opravy převodovky je nutné zakoupit převodový syntetický olej SAE 75W 90 splňující normu 501.50

(dříve G50) Ideální doporučená specifikace je GL4, nanejvýše je mozno použít GL4+, nikdy NE GL 5.

Plnící množství činí 1,7l.

S přátelským pozdravem .........

Co z toho vyplývá .... ?? GL4 je O.K.

Vím jak to je. Je to stejně přesně popsáno v DP. Z mé vlastní zkušenosti jsem se poučil, že GL4+ je lepší. Až bude chlad, mráz a vyjedeš se studeným poznáš to sám jak ti jdou hůře řadit převody. Po ujetí pár km(a prohřátí oleje je to už normální.

píšou 2l tak sem je tam cca nalel,,,ale nějak mě začíná zlobit synchron na dvojce,,nejvíc za studena musím mooc pomaličku aby nekřápla,,v mém případě to vypadá na k.o. převodovky,což si ještě nepřiznávám,takže zkusím ještě koupit jinej a znova vyměnit,,pokud se nezlepší tak bohužel novou převodovku,,,,novou,,no ,,jinou..

chlape.... taky jsem vyměnil... vyteklo tak 1,4l a dal jsem tam 2l dle katalogu a zhoršila se 2 za studena po zahřáti o.k. tak nevim jestli odpustit trochu a nebo nechat vyštelovat lanovody..

chlape.... taky jsem vyměnil... vyteklo tak 1,4l a dal jsem tam 2l dle katalogu a zhoršila se 2 za studena po zahřáti o.k. tak nevim jestli odpustit trochu a nebo nechat vyštelovat lanovody..

Oleje tam musíš mít tolik, že odšroubuješ kontrolní otvor zepředu (z boku) na převodovce a přebytečný olej necháš vytéct . Hladina musí být po spodní okraj nalévacího otvoru.

Už tady někdo psal že dal moc oleje a nešla dobře řadit dvojka, jak píše Pepe007, vytoč najévací šroub na boku (za pravim kolem) a zatoč ho až z něho bude jen tak kapat, pak to bude OK...

  • 1 měsíc později...

Zdarec, jaký je teda rozdíl o označení "GL4+ (plus)" a GL4/5 ? Už v tom mám malý hokej... Lze to Octavie 98, AGR, nalít do převodovky ten GL4/5 (Castrol TAF-X, 501.50, 75W-90)? Nerad bych vyhodil 800 Kč jen tak

  • 2 týdny později...

Je možné použít tento převodový olej Mobil MOBILUBE 1 SHC 75W-90

Už tady někdo psal že dal moc oleje a nešla dobře řadit dvojka, jak píše Pepe007, vytoč najévací šroub na boku (za pravim kolem) a zatoč ho až z něho bude jen tak kapat, pak to bude OK...

To kolo je levé.... :feve:

Je možné použít tento převodový olej Mobil MOBILUBE 1 SHC 75W-90

Nikdo neporadí???

  • 1 měsíc později...

Mě by zajímalo,jak vypadal ten olej co ste při výměně vypouštěli.Chtěl sem taky měnit olej v převodovce a při otevření kontrolního nalívacího otvoru mě začal ukapávat olej krásně do žluta bez nějakejch usazenin a podobně,tak sem jen dolil a nakonec nevyměnil a teď přemýšlým jestli sem ho pro klid neměl vyměnit,když už sem si ho koupil :) .

Mě by zajímalo,jak vypadal ten olej co ste při výměně vypouštěli.Chtěl sem taky měnit olej v převodovce a při otevření kontrolního nalívacího otvoru mě začal ukapávat olej krásně do žluta bez nějakejch usazenin a podobně,tak sem jen dolil a nakonec nevyměnil a teď přemýšlým jestli sem ho pro klid neměl vyměnit,když už sem si ho koupil :) .

Ten co vytekl z me prevodovky pry taky vypadal slusne, ale v mem pripade klamal telem :p Po vymene za GL4+ se razeni citelne zlepsilo (blbla "2"). Jestli ji miluješ (a navic jsi ho už koupil), není co řešit lol

to F40 : GL 4/5 podle mne znamena, ze splnuje obe normy, takze NEBRAT.

No proto mě to zajímalo,jestli se stav oleje dá poznat podle toho jak vypadá.Problémy se řazením nemám a koupil sem Castrol TAF - X,je tam API GL 4+ tak doufám že tam může přijít.

  • 3 měsíce později...

A ako to dopadlo ? Už si ho tam aj nalial ? :) Castrol je tuším jeden z najdrahších, tak by ma zaujímalo, či bude mať aj tak dobré ohlasy.

Upraveno od bomberman

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Podobný obsah

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.