Přejít na obsah

Ventily 1.4 16V 74kw


century

Doporučené příspěvky

Zdravím, mam škodu fabii 1.4 16V 74kw, původem z německa a rok vyroby 2000. Mam problém, při natankování benzinu N95 mi klepají(zvoní) ventily... na N98 nebo N100 nejdříve né, ale v poslední době už také, né v takové míře jako s N95. Co to může být..... Mám také vadnou lambda sondu na kterou půjdu na výměnu, mohlo by to na to mít vliv, či ta věc jako je spotřeba oleje... Mám tam ted minerál... Může to být třeba špatným olejem když ho to nasává... Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_century

Benzina a Shell, jinam nejezdim... Snad už mi někdo říkal, že tam asi mam vadné detonační čidlo... Kolik stojí taková oprava?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam tam olej Mogul Stabil 15w-40.. je to 1 litr za 95 kč,- dělalo mi to již v době když jsem tam měl plnou syntetiku, ale pouze na N95.

Teda nevím..na to,že je to 16V tak ji teda moc kvalitní olej nedáváš...a o plné snytetice ani nemluvě...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam tam olej Mogul Stabil 15w-40.. je to 1 litr za 95 kč,- dělalo mi to již v době když jsem tam měl plnou syntetiku, ale pouze na N95.

Teda nevím..na to,že je to 16V tak ji teda moc kvalitní olej nedáváš...a o plné snytetice ani nemluvě...

Pravda je, že podle toho, jak to popisuje to vypadá na detonační spalování, takové zacvrlikání při prudkém přidání plynu pod otáčkami, ale i ventily můžou cvakat, protože používaný olej je pro hydroštely naprosto nevhodný! Měla by se používat aspoň polosyntetika.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_fabka2004
Zacal bych olejem... 15W-40 se mi nejevi jako vhodny...

ja by som nezacinal s olejom

je uplne jedno ci tam je plny mineral ci plna syntetika, dolezite je ci splna specifikaciu.

takze predpokladam ze specifikaciu splna, olej by som vylucil uplne.

Palivo, ake ma predpisane v danej motorizacii minimalne oktanove cislo?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pava: ty jsi automechanik? Mi to taky dělá ale jen někdy? Přesně co pišeš, při prudkém sešlápnutí plynu mi to zacvrliká? K čemu je to detonační čidlo a může mít na to vliv?

Automechanik nejsem, spíš se o motory a auta zajímám, mám to jako zálibu. Dle mého názoru, krátké zacvrlikání je v pořádku (mě to taky dělá), je to známka toho, že se motor pohybuje na hranici detonačního spalování. Aby motor pracoval co nejúčiněji, je třeba,, aby spalování probíhalo při co největším kompresním poměru těsně pod hranici klepání. Moderní zážehové motory mají právě již zmíněné čidlo klepání, které zaznamená počátky klepání a přizpůsobí zapalovací parametry tak, aby klepání nenastalo. Proto je možno u moderních motorů používat i benzín s nižším oktanovým číslem při určité ztrátě výkonu, což je právě příklad motoru 16v (74Kw) Chyba by byla, kdyby motor zvonil např. po celou dobu jízdy do kopce, podobně, jak to slyšíme dnes a denně u starých škodovek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Právě mi to dělá, ale jen někdy ale spíše jsem to pozoroval v létě! Mám 1.4 74kw a tak mě to zajímalo co by to mohlo být??! NFějak se mi nezdálo a ani moc nezdá, že by to mohlo být normální, ale jak vidím nejsem sám! Zpozoroval jsem to když jsem jel držel jsem plyn v nějaké poloze třeba na dvojku pak dal plný a zacvrilakalo to??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak proč mi to na 95 dělá moc.. strašně na hlas... hlavně od 2200 otáček, nebo na pětku malý otáčky a pak plný plyn... jde mi o to aby se nezničily ventily když dochází ke spalování mimo... co vím tak by to určitě být nemělo... kdo ví co za tím vězí, ale být by to nemělo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak proč mi to na 95 dělá moc.. strašně na hlas... hlavně od 2200 otáček, nebo na pětku malý otáčky a pak plný plyn... jde mi o to aby se nezničily ventily když dochází ke spalování mimo... co vím tak by to určitě být nemělo... kdo ví co za tím vězí, ale být by to nemělo...

Ten snímač klepání má určitý rozsah, kdy může elektronicky změnit parametry motoru. Pokud je motor za tímto rozsahem, klepání už nemůže ovlivnit. Doporučuju tankovat 98, nebo natankovat plnou 98, vyjezdit půlku, dát do plné 95, zase vyjezdit půlku dát do plné 98 a tak pořád dokola, to by možná bylo řešení. Jak je auto staré, kolik má najeto?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_century

rok 2000 a má najeto 105 000... byla koupena jetá takže nevylučuju stočení tachometru, spíš bych řekl určitě... vidím to na servis a uvidíme..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak 16V si prostě zaslouží dobrý olej mě byla doporučena pro 16V plná syntetika a používám ten samý jako "houmr" -_- Castrol txt softec..jen opravdu je trošku dražší..ale raději dopřeji autíku dobrý olej :)

Ja pouzivam Castrol GTX 5W-40 a nemyslim si ze by bol tiez zly. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně tak 16V si prostě zaslouží dobrý olej mě byla doporučena pro 16V plná syntetika a používám ten samý jako "houmr"  -_-  Castrol txt softec..jen opravdu je trošku dražší..ale raději dopřeji autíku dobrý olej :)

Ja pouzivam Castrol GTX 5W-40 a nemyslim si ze by bol tiez zly. ;)

Je to alternativa pro softec, já teď budu měnit a dávám Magnatec 5W-40, což je tebou popisovaný olej. Podařilo se mi sehnat za opravdu super cenu <_<

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_fabka2004
Každopadně nesouhlasím že bych vyloučil olej, ten hraje u 16V důležitou roli a musí se používat jen předepsaný, jinak se ti mohou ozvat zdvihátka jak psal Pava víše, takže olej každopádně zkontroluj, zdá se mi ten tvůj nevhodný...

co som napisal?

Olej vylucit, pokial splna specifikaciu, tak olej vylucit a hladat priciny inde

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_fabka2004
nehovorim ze bude zavada v oleji ale podla mna zvlast pre tie 16V je vhodne pozivat minimalne polosyntetiku a uplne idealna je syntetika. ja davam do 16V 55kW castrol txt softec 5W-40 a nie je problem len je trochu drahsi 1L = 500 sk.

zvlast pre akekolvek auto je zvlast vhodne pouzivat zvlast iba predpisany olej.

Synetika ci plny mineral nieje dolezity parameter, dolezity paramater je cislo triedy, resp specifikacie.

tvrdit ze idealne je pouzivat plnu synetetiku je blud ako traky.

To je ako tvrdit ze idelane je pouzivat benzin N 100 oktan, (aj do traktorov, aj do aut, co maju predpisany N91 a nizsi (sami vieme co to sposobi)), to je ako pozivat oblek na vsetko (aj na spanie, aj do telecvicne a pod)....

Trosku si nastudujte o olejoch, aspon trosku, prosiiiim B)

alebo potom nepiste nezmysly, dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...