Přejít na obsah

Jaký motorový olej pro OII 1.9 TDI PD 77 kW


lišák

Doporučené příspěvky

Ale to je hloupost.

Je pravda že na netu se najde spousta hloupostí a proto sem se začal na popud "bludů" zajímat konkrétně o VW 507.00 a 505.01 ale i obecněji o různé specifikace a jejich vlastnosti. Žádný internetový bludy ale zkušenosti lidí který dělají motory i několik desetiletí. Až na základě jejich práce sem si dovolil o tom zmínit na netu a proto píši co píši viz výš. Cokoliv na netu mě neutvrtídí tak jako praxe ale zároveň si uvědomuji že mé psaní může být i tak bráno úplně stejně jako takzvané bludy, takže to bude pro někoho blud :) Jak praví klasik: "Rozdávat rady je zbytečné. Moudrý si poradí sám a hlupák stejně neposlechne." :)

je zřejmé, že pokud mají dva oleje stejnou specifikaci např. ACEA či VW, jedná se o kvalitou rovnocenné motorové oleje."

Tady se zeptám na význam? Troufnu si tvrdit že nejsme tak tupý a víme že A je A a ne B ale taky si troufnu tvrdit že takhle by to mělo být ale bohužel v dnešní době a v některých oblastech si o tomto můžeme nechat leda zdát :)
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To co jsem uvedl nejsou bludy z internetových diskuzí, ale odkazy na stránky výrobce aditivačních přísad a články pana Ing. Jaroslava Černého, CSc. z Ústavu technologie ropy a petrochemie. Takže své dotazy by se měl směřovat na ně.

 

Podle mého názoru: Ke stejnému výsledku (výkonosti oleje) se můžeme dostat různými způsoby (použitím různých aditiv). Podstatné ale je, že výkonnost jednoho oleje splňující výkonostní specifikaci 507.00 je stejná jako výkonnost jakéhokoliv jiného oleje splňujícího stejnou výkonostní specifikaci.

Jestli současně splňuje i nějaké nižší specifikace není důležité. Rozhodující pro kvalitu je nejvyšší dosažená výkonostní specifikace.

 

Příklad: Jeden výrobce u svého výrobku uvádí, že rozměry jeho výrobku jsou v toleranci + - 0,1 mm. Druhý uvádí, že jeho výrobek splňuje tolerance + - 0,1 mm a současně i + - 0,5 mm. (například délce 100 mm s tolerancí + - 0,1 mm odpovídají všechny skutečné rozměry od 99,9 mm do 100,1 mm. A výrobky které splňují tuto toleranci automaticky splňují i toleranci + - 0,5 mm. Prostě a jasně, výrobek s délkou 99,97 mm se vejde do obou tolerancí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čti, nikde sem nepsal že uvádíš bludy. Smysl toho co sem chtěl říct je po selsku v tom, že víc než na řeči dám na reálné zkušenosti z provozu, takže i když to CSc uvede hezky technicky tak reál v provozu u různých motorů bude jiný a to pozná pan mechanik v monterkách za desetiletí práce víc jak CSc v kvádru a když postavíš vedle sebe origo a pančovanej olej, tak ti panč splní tak akorát hovínko i když bude mít na cejšku sebelepší normu :) btw jeden z mechaniků s kterým sem se na toto téma bavil je maniak právě do olejů a začal i jezdit na studia kolem olejů (taky selsky řečeno :) )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak snad jo,jeste dotaz uz ted to mam prekodovane na 15tis da se ten interval nastavit i na tech 10tis?a mam ten motor aj necim proplachnout nebo je to blbost? motor ma tech 268tis a celou dobu 50700 5W30 jinak sem se dival do servisky pro jistotu a i 2.0tdi BMM je tam psane 50501 takze ty motory sou stejny jak 1,9 coz sem si myslel

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nakódovat to jinak nejde. Jsou dva nejpoužívanější programy buď OG1 ( 30tis/2roky) nebo OG2 (15tis/1rok). U těch motorů je to velice podobné, jak ostatně říkáš sám.

 

 

Ted jsem zjistil, že autosalon již přišel na Millers Oils. konkrétně se pojednává o řadě EE. Odkaz  ZDE

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak, nakodovat to jde a to v budikach (kde jinde, ze...). Servisni interval se necha QG2 a proste nakodujes, po kolika kilometrech te to ma upozornit. Ja myslim, ze to jsou kanaly 42 a 43. Nastavuje se to po stovkach km, takze si muzes nakodovat cokoliv delitelneho 100. :kol-47: (Ale je to tady trochu OT, takze uz mlcim.)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

tak olej je v aute uz nejaky ten tyden a su z toho takovy na rozpacich,zda se me hrubsi chod motoru v zatezi a je i vic slyset turbo,a prijde me ten olej takovy zvlastni uplne jak voda a kdyz ho vezmu na prst a tru prstama o sebe tak za chvilku tru uplne na sucho je to normalni?mozna zmatkuju zbytecne ale radsi se ptam :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...