Přejít na obsah

Klima - netěsnost, ale kde???


Lenka J.

Doporučené příspěvky

Ahoj, koupili jsme auto (Skoda Octavia Combi 1.9 TDi) v kupskodu.cz, po cca 14 dnech jme zjistili, ze nechladi manualni klima, nechali jsme ji doplnit, ovsem cca po 1 mesici kapalina opet chybela (takto jsme doplnili asi 3x). Pokazde samozrejme test na odhaleni pripadnych netesnosti, UV kontrastni latka, 1x jakesi "lepidlo", ktere melo pripadne netesnosti zalepit - testy na netesnost vzdy negativni! Napada vas nekoho, co jeste zkusit? Po doplneni vzdy krasne chladila, takze to fakt musi byt tim unikem. Diky moc.

Editováno: , autor: Lenka J.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi bych ti uměl pomoct.... pokud jsi tam měla už kontrastní kapalinu a nikde nic nebylo vidět, tak jediné místo je ucpávka okolo hřídeiky kompresoru (tam se nedá posvítit..). Mimo jiné dosti častá závada na komp. Denzo, které se bohužel do Oct. montují.

Pokud bysi měla zájem mohu ti to opravit a samozřejmě znovu naplnit, atd. (za velmi rozumný peníz)

Jsem z Mělníka 605 58 64 67

T.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

to co tady ti poradilii, tak na to zapomeň, pokud máš zátku na chladiči klimatizece taková plastová z vrchu je tam imbus, tak vyměňte chladič. je to velký problém II octavií, je to pomalý unik, nezjistíte to jinak než naplněním min. 4kg, barva ani čichače to nezaznamenají

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 4 týdny později...

Dobry den .mam taky isty problem na fabii.Kazdu sezonu davam plnit klimu lebo po zime je celkom prazdna.Nenasli mi ziaden unik pridavali aj farbivo a nic.V servise mi povedali ze keby tam bol unik ani ten pristroj na plnenie klimy by to nenaplnilale ono mi to naplni a o rok to tam nie je.Neviete mi poradit ci neexistuje niejaka latka co sa prida do naplne a utesni male uniky.Dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim..mě teďka při zapnutí klimatroniku začne ve středovém výdechu dost syčet, pokud dam ECON, tak to přestane.

Protože se to nedá poslouchat, tak bohužel jezdím na ECON :aggressive:

Někdo mi radil, že to sičení způsobuje málo chladící kapaliny.

Tak se chci zeptat jestli je to možný a kolik stojí v sevisu naplnit a zkontrolovat chladící soustavu.

Děkuji

Editováno: , autor: RemyZero
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim ...

právě jsem se vrátil ze Škoda servisu, kde mi tlakovali soustavu na klimatizaci. Bohužel to dopadlo špatně, protože zjistili, že kapalina uniká z chladiče klimatizace kolem bílé zátky. Zkoušeli zátku povolit, ale bohužel to nešlo. Mechanik říkal, že jednou to také dělali a při vyšroubování se zátka rozlomila.

Tak jsem se chtěl zeptat, jestli by s tím šlo něco dělat a nebo jestli nevíte nějakou cenu chladiče a kterýby jste doporučili.

Jedná se o Škoda Octavia II combi, r.v.2005, 2,0TDi (103kW), BKD.

Díky moc za radu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Všechno co tu pišou jsou nesmysly protože to musí jit zjistit v origoš servisu naji přistroj ktery jim ale pokažde napiše těsnost na 99procen takže tam jsou jenom ojebavky musite k nekomu poctivemu kteremu se stim bude chtit chvili hledat ale zjistit by to mnelo jit na 100procent

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim ...

právě jsem se vrátil ze Škoda servisu, kde mi tlakovali soustavu na klimatizaci. Bohužel to dopadlo špatně, protože zjistili, že kapalina uniká z chladiče klimatizace kolem bílé zátky. Zkoušeli zátku povolit, ale bohužel to nešlo. Mechanik říkal, že jednou to také dělali a při vyšroubování se zátka rozlomila.

Tak jsem se chtěl zeptat, jestli by s tím šlo něco dělat a nebo jestli nevíte nějakou cenu chladiče a kterýby jste doporučili.

Jedná se o Škoda Octavia II combi, r.v.2005, 2,0TDi (103kW), BKD.

Díky moc za radu

Zdravim u teto octavie musite vymenit cely chladic pod tou zatkou se nachazi susic ktery se da vymenit az u faceliftove octavie II.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Jeste nez bych se poustel do palubky, zameril bych se na bilou zatku na chladici klimatizace. Je to dost casty problem u pred Fl OII. Unik neni pod UV videt a mizi to rychle. Tez jsem menil a vim o nekolika dalsich, co meli stejny problem. Nekde se to tu i resilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci :-) Bílá zátka na chladiči? Na O1?

___________________________

Tak, psal jsem sem, ale pak sem si uvědomil, že se jedná o vlákno k O2 a tak jsem chtěl příspěvek smazat, protože mám O1 To nešlo, tak jsem ho zeditoval na prostou větu. Vkládám tedy opět můj prvotní příspěvek sem. Asi je jedno jaký typ Octavie to je:)

Ahojky. Už !!třetím rokem!! řeším únik chladiva z klimy (O1 20V T 2001, Climatronic). Několik servisáku mi vyměnilo uz několikrát trubky, expanzní ventil a nevím co ještě, ale náplň vydrží tak týden. Nakonec jsem musel koupit výparník (poslední věc, kterou ještě neměnili, ale zato přesvědčivě tvrdili, že tím to prostě nebude - už ale vím, proč to říkali! NIKDO mi ho nechce vyměnit (demontáž palubky atd).. můj servisák mi řekl, že když mi to udělá někdo jiný, dá mi flašku.. hustý, co? :-/ Kolik je podle vás za výměnu výparníku (jen za práci) normální nebo dobrá cena? není tu někdo ze severních Čech, do by mi ho vyměnil. A jaký jsou s tím spojená "rizika" (vrzaní palubky, nefunkční podsvícení a nevím co ještě..)? Moc díky, fakt už jsem bezradnej :-(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Přidávám se jako další, kdo měl problém s únikem média. Unikalo to rychlostí asi 200g za měsíc, pod UV nebylo nic vidět. V autorizovaném servisu mi doporučili vyměnit celý chladič (kondenzátor) klimatizace - právě kvůli té matici pod kterým je vysoušeč). Moc jsem tomu nevěřil (protože UV). Stálo to asi 7000 Kč (s prací a s DPH). Zatím médium drží, ale ještě to není ani měsíc.

(OII MR2007)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím. Poradí mi někdo? Budu dávat měnit klimakompresor, ptal jsem se v servisu škoda ,tam mi řekli , kompresor 18000+2000 práce a náplň. To je samozřejmě nesmysl to tam dávat, kompresor si seženu sám a výměnu provede servis kam jezdím pořád. Ale jde o to jaký kompresor koupit, má někdo zkušenost jaký je lepší a jaký vůbec nekupovat? Zatím mám v pácu Valeo za 6100kč a nebo HELLA za 5800kč. Oba samozřejmě nové, nechci repasi. Dík za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Podle mých zkušeností z vícero poruch u služ. vozů OII se ve většině případů jedná o netěsnosti u kondenzátorů, které jsou nedostatečně chráněny proti korozi (minimálně nějaká série). Stačí, aby kamínek odsekl černou barvu a sůl pak v krátké době dokončí  dílo zkázy. Odešlý kompresor je pak jen již důsledek provozu bez chladiva a někdy i bez oleje.

Pokud jsem subjektivně srovnával s OI po 11 létech každodenního provozu a 240 tkm, byl zde kondenzátor v nesrovnatelně lepším stavu než u OII (r.v.07/2008) po jediné zimě...Navíc na kondenzátor u této OI jsem se poprvé podíval až po problémech s OII.

Jako částečná ochrana poslouží používání clony chladiče v zimě, pravidelný oplach kondenzátoru vodou zejména v období maximálního solení a okamžité opravy jeho poškozeného nátěru.

Ale to už je snad  více podle socialistického návodu "udělej si sám" pro odstraňování závad u Š 1000 MB a ne jako návod k provozu  vozu za cca půl melounu!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem též problém s chladičem, resp. vysoušečem - únik média kolem bílé zátky. Pročetl jsem si toho mraky, než jsem podnikl opravu, A nejvíc nejlepší jsou rady borců, co si nevymění ani olej, někde něco zaslechli a hnedle jsou chytrý jak rádia a šířej fámy - ty mě opravdu baví.... 

Ale k věci. Pokud někdo jen trošku zručný a šetřivý má stejný problém s bílou zátkou tak doporučuji před výměnou chladiče ji zkusit vyměnit. Ano, jak je psáno výše, povolit klasicky imbusem je horor a většinou to nejde, ale pokud se třeba nataví, např. horkovzdušnou pistolí, tak povolí. I kdyby ne, tak ale za zkoušku to stojí.... V případě, že vyhrajete a povolíte, tak našroubovat novou, nechat soustavu natlakovat dusíkem, vzít rozprašovač s  mýdlovou vodu, pocákat zátku a pozorovat.. V případě, že ještě  sem tam nějaká bublinka vykoukne, tak zkusit zátku ještě lehce přetáhnout. Ale zase s citem - je to jenom plast... 

Mě to vyšlo a ušetřil jsem si jak práci, tak chladič....

Škodě zdar

Editováno: , autor: Lukaslbc
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Jasná, je to kažkdýho věc. Jinak já osobně si myslím, že to není laborování. Je to normálně vyměnitelný díl, který je lehce přístupný. Když si je majitel jistý únikem právě v tom místě a pokud není chladič na kaši, tak to stojí za zkoušku... Když se nad tím člověk zamyslí logicky, tak přece funkční, nesežranej chladič, v mém případě starý 5 let nevyhodím do šrotu, kvůli úniku pouze kolem bílé zátky za stovku... Práce na půl hoďky a pak pouze zajet někam, kde plněj klimy a poprosit je o natlakování dusíkem - mejdlovou vodou postříkat a je hned jasno.... Není únik - naplním, je únik a můžu začít vyhazovat tisíce za výměnu chladiče...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No ten můj má sedm let a už je docela dobitej. Co sem mluvil s lidma který měnili tu zátku, a i s ohlasů na netu to v drtivý většině neklaplo. Těch tísíců za novej chladič bylo 2,5 + necelý dvě stovky za ochranou mřížku proti kamenům, práci nepočítám, udělám si sám. Již tuto sobotu :)

Editováno: , autor: šulda
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...