Přejít na obsah

Octavi 1,6i 75KW BFQ r.v.2003vysoká spotřeba u studeného motoru


cz pida

Doporučené příspěvky

Ahoj,üž tak nějak delší dobu pozoruju zvýšenou spotřebu při studeným motoru,

když se to ohřeje, resp. na dálku jedu v klidu do 6l, dálnice do sedmi,

po městě se ale nedostanu pod 12l, pio městě myslim s neustále studeným motorem, jezdim trasu tak 3 km do práce, motor se ani nestačí ohřát,

kolega má to samý auto a tu samou trasu když jedeme za sebou dá po městě za 10l, tzn. o 2 l míň než já.

nemá někdo podobnej problém nebo radu co by to mohlo bejt ?

Vag nehlásí jedinej problém, prostě už fakt nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,üž tak nějak delší dobu pozoruju zvýšenou spotřebu při studeným motoru,

když se to ohřeje, resp. na dálku jedu v klidu do 6l, dálnice do sedmi,

po městě se ale nedostanu pod 12l, pio městě myslim s neustále studeným motorem, jezdim trasu tak 3 km do práce, motor se ani nestačí ohřát,

kolega má to samý auto a tu samou trasu když jedeme za sebou dá po městě za 10l, tzn. o 2 l míň než já.

nemá někdo podobnej problém nebo radu co by to mohlo bejt ?

Vag nehlásí jedinej problém, prostě už fakt nevim.

Dosť je to môžné že spotrebu máte úplne rovnakú. Len rozdiel je v FW RJmotora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jo to mám, nechal jsem si dohrát od pana Kandy na CIMBU novej SW s vylepšenejma přechodovejma stavama http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&amp...=42&lng=cze,

vadila mi prodleva plynového pedálu, ta zmizela,

spotřeba ale zůstala stejná, tzn. vysoká před i po.

Koukal jsem na VAGu dle dílenské příručky na obě lambdy a hodnoty se mi zdají být OK,

u motoru není vedena žádná závada, readyness kód jde udělat taky bez problému.

Pro jistotu jsem vymněnil i čidlo resp. teplotní snímač na motoru, jestli třeba nedáva lambdě špatný hodnoty, ale taky to nepomohlo.

jinak mám nový svíčky, vyměněnej olej, propláchnutej motor, novej filtr a palivo tankuju buď u Benziny nebo Shellu...no prostě už nevim....nemá ještě někdo tušení ?

Napadlo mě, jestli se třeba nějak nemůže pomalejc vyhřívat lambda nebo tak něco a prostě že mám zbytečně moc dlouho až moc bohatou směs, ze zoufalství asi vyměním zatím "jen" lambdu před katalyzátorem a uvidm co dál, pak i tu za ním (nevím která je důležitější, asi obě, ale na to momentálně nemám peníze) no a pak už se s tim asi budu mustet jedině smířit :-)

kdyby někoho něco napadlo tak budu moc rád a předem všem děkuju za pomoc

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lambda za katem nemá na spotřebu vliv.Hlídá jen činnost katu.Nic neřídí.Kdyby jsi měl bohatou směs tak ti to lambda zahlasí na vag.Ja jsem teď začal brát Carreru nebo Vervu100 a můzu říct že po třetí nádrži mi auto začalo míň žrát a začalo líp tahat odspodu.Spotřeba dnes na 12km vzdálenosti po ránu(od studena,začátek ve městě-2km)6,5l.Dřive 7.1l.Takže pozitivum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no zkusim ještě nějakej lepší" benzín a pak i tu lambdu + ještě zítra kouknu znova ve VAGu na měřený hodnoty, třeba se něco ukáže, je mi jen divný, že ta spotřeba je tak vysoká při studenym motoru,

kdyby byla v kýblu lambda tak by měla bejt spotřeba vysoká furt (teda myslim), ale není...např. Jablonec Pardubice dle předpisů 5,3L, Jablonec Split a zpět 7,2l, to mi přijde slušný...jak je ale studenej motor tak hrůza.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- je otázka jestli je to závada ... můžeše do toho nasypat kupu peněz a výsledek 0

- ten kolega má stejnou motorizaci jak ty a na stejné trase o 2l nižší spotřebu? Neparkuje třeba v garáži

nebo nepřijede někde z větší dálky že by měl už ohřátý motor? Zkuste se někdy domluvit a prohodit si auto a uvidíš jestli to není nohou

- já mám spotřebu přesně jak ty, dálky do 6, dálnice do 7 (vše lehká noha s rozumem ale ne brzda provozu)

město jezdím ráno 6km do práce, to se tak akorát prohřeje a spotřeba dle provozu 9 - 12. nedá se ovlivnit.

Teď bych řekl že mi hodně pomohl kryt pod motorem, sehnal jsem krásný kryt z TDi a o víkendu jsem ho namontil.

Celkem se snížil hluk a motor se rychleji ohřeje a při zastavení tolik neztrácí teplo. U ohřátého motoru je pak

spotřeba výrazně lepší. Tu samou trasu s ohřátým motorem dám dle provozu 6-9l.

Možná je to i tím že te´d nemrzne a je kolem 7°C uvidím v mrazech

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten kryt mě napadnul taky, mám tu jeden co mi zbyl po TDI, tak ho tam hodim,

netušil jsem že tam pasuje, nechápu proč ho tam nemontujou standardně,

zatim díky

Jo a ten kdyt jsi tam dal jen ten spodek http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1314...HT=0|SD=0|ST=0| nebo jsi usel dát i s bokama http://www.autokelly.cz/#PATH=3761801;1314...HT=0|SD=0|ST=0| ? Jen abych věděl jestli je mám jít dokoupit, doma mám jen ten spodek.

Dík

Editováno: , autor: cz pida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- dává se jen spodní deska. Boční uš tam máš.

- sundáš stávající malý kryt který je jen asi 30cm pod chladiček a do těch samých děr namontuješ nový velký.

akorát v zadních okách krytu které se kotví do rámu nápravy si musíš nějak poradit. tam asi nebudeš mít přípravu na vruty.

já to vyřešil plastovou rozpínací "hmoždínkou" co se dává u podběhů. snad drží.

- jinka kryt z dieselu pasuje prefektně, měl jsem strach že se budou odtavovat ty pupíky co jsou na něm ale přesně pásne kolem vany.

nic nikde nedrhne a netaví se. Navíc to krásně tlumí zvuk.

- krátký kryt si nechám až zas na léto kdyby s emotor přehříval. prý by to ale mělo být OK

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- teď jsem si to dočetl pořádně .. první lambdu jsi zatím neměnil? ta má na spotřebu myslím dost zásadní vliv

je možné že blbne a proto to víc papá.Při kontrole na WAGu může vypadat OK. Zkoušel jsi ji vyndat třeba očistit jestli není

zakarbonovaná? je těsně za motorem tak by měla být opálená a čistá.

- čidlo nové a pokud je to stejné asi bude OK

- jakou máš spotřebu na volnoběh?

já studený motor při cca 5C 09-0,8l/hod

teplý motor 0,7l/hod - chvilkama při dostatečném prohřátí 0,6l/hod

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

přesně tak, lambdu jsem ještě nevyměnil ale už ji mám koupenou (origo) a v pondělí jí tam hodim, resp. mám ji na zápůjčku od kámoše z Auto Kelly, nejdřív zkusim vyndat tu původní a když bude zadělaná tak jí zkusim vyčistit a dát jí zpátky, když ani to nepomůže tak jáí holt vymněnim.

Jinak studený motor při cca 5C 0,9 - 1L/hod když vynu větráky topení, když je nechám zapnutý na cca. 1/2 výkon a mám to nastavený na ca 20St. tak to sptoupne na 1L - 1,2L,

teplý motor mám pak už jako ty, tzn. 0,7l/hod - chvilkama při dostatečném prohřátí 0,6l/hod

Jinak na VAGu by hodnoty na lambdě v bloku hodnot by měly bejt -10% až + 10% a já mám -8,5% je to ještě teda v toleranci....no to je jedno,

uvidím zítra až jí vyndám jak to bude vypadat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyhozený prachy za lamby, vy.er se na ně, to co popisuješ Ti lambdy nevyřeší ... prostě ty dva kilometry jdi pěšky nebo si vem kolo, případně mě napadá jestli není zbytečný jet každý svým autem, se střídejte ne?

Jinak u tohoto motoru je to normální, každým kilometrem Ti průměrná spadne, ale na dvou kilometrech se s tim smiř, tolik žerou i Diesly lol

Já jezdim do práce 6 km a když si v pondělí nebo v pátek zajedu jeden kilometr na benzinku pro noviny, spadne průměrná o litr, taky jsem to sledoval, ale opravdu to nemá smysl na takové vzdálenosti ... Případně ještě můžeš jet delší cestou, si třeba objeď město a uvidíš, že pojedeš za 6,5, sice víc najedeš, ale pocitově za míň ... :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- no super gratuluji, první lambda má na regulaci dost velký vliv a tak by to mělo i líp jet

- měnil jsi sám nebo servis

- na kolik tě prosím přišla? kupoval jsi origo nebo ne? můžeš dát link pokud to bylo z webu?

- celkem o tom taky uvažuju, páč po městě do práce se studeným motorem furt 10

ta samá trasa zahřátý motor kolem klidně o 3 méně

- na jízdu po okrskách se zahřátým motorem to ale asi nebude mít vliv, zajímaly by mě tvé zkušenosti

díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

měnil jsem si to sám u kámoše na montážní jámě.

je k tomu docela blbej přístup, je tak na půl cesty mezi katem a motorem, v podstatě to děláš na slepo, nářadí potřebuješ 22ku klíč a šroubovák,

bylo to za 30 minut hotový, pod autem u sloplujezdce je taková černá krabka a v ní je lambda připojená, pak odhákneš takový ty plíšky co drží kabel, povolíš lambdu a vyměníš.

Koupil jsem v AutoKelly tuhle http://www.autokelly.cz/#CT=5|PCT=11|CUR=0...HT=0|SD=0|ST=0|, měl jsem jí přes kamaráda co tam dělá a byla za 2 800,- Kč, označení je buď 06A 906 262 AN .

Nejl. se dá koupit tady http://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/1k09...or-octavia.html,

měl jsem od nich už pár věcí a vždycky v pohodě.

Ještě teď pod motor hodim ten TDI kryt jako ty a pak už na to kašlu :-)

Jo a hlavně než jí tam dáš tak jí namaž....orig by ale měla mít už mazivo na závytu z výroby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- ok díky za rady

- trošku jsem doufal jestli někde nedá sehnat levněji ale asi ne. a neorigo univerzály nemají cenu

je pravda že na osatní motorizace je za poloviční cenu !!!

- ještě počkám jak na tom budeš s dlouhodobější spotřebou. Já jsem po výměně čidla teploty jel jednou taky za 7,7 tak jsem se těšil jak to bude dobré a hned další dny už normál za 10. Ta trasa prostě víc sedla

- hodně zdaru K

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...