Přejít na obsah

Chiptuning - zkušenosti, rady


phill64

Doporučené příspěvky

- a zatim jsem nenatrefil na cloveka co by me dokazal presvedcit ze umi me auto upravit s ohledem na dlouhodobe zatizeni motoru rychlou jizdou kde je teplota oleje bezne kolem 107 stupnu...

- o co mi jde: kdyz se auto upravi tak pravdepodobne stoupne teplota spalin a taky teplota oleje cili mam obavy o zivotnost motoru, mam 1.9 PD TDI ale nemuzu verit ze se cipem tepelny management motoru nezvysi... muze mi to nekdo ze zdejsich odborniku vyvratit?

- pripadne je tu nekdo kdo by umel rozumne nachipovat tenhle motor s ohledem na caste dalnicni jizdy? mel bych zajem o max 100kw a 300nm ale nejsem si jist jestli to motor pak vyzdrzi...

- jeste by me zajimalo neco kolem egr, jestli kdyz ho zaslepim pak klesne teplota oleje jelikoz se teple spaliny nevraceji do motoru... co jsem slysel tak egr je v cinnosti do 3000 ot cili kdyz jedu nad 3000 tak by melo byt vzdy zavrene, mam pravdu?

- budu rad jestli mi to ozrejmite pripadne budete vedet poradit co s tim, jak to upravit at to motor prezije...

Ad 1: nevím, kde teplotu motorového oleje měříš. Pokud ve vaně, kde je nejchladnější, tak je teplota oleje na horním pístním kroužku cca 210 st.C. A to už hoří většina olejů, kromě těch nejkvalitnějších plně syntetických.

Ad 2: nikdo nedokáže vyvrátit, že se teplota motorového oleje po zvýšení výkonu motoru také zvýší (pokud si nebude vymýšlet). Ale ten olej neohřívají spaliny - máš zespodu bloku motoru 4 trysky, které tlakovým olejem postřikují dna pístů a tak z nich odebírají teplo. To je jistě vhodné, ale teplotu oleje to zvyšuje nikoliv bezvýznamně.

Ad 3: jsou takoví. Na životnost motoru má vliv tolik věcí, že spojovat ji pouze s určitým a nijak extrémním zvýšením výkonu nedává dobrý smysl.

Životnost spojky, převodovky a poloos ovšem nesporně ovlivněna bude. Negativně - pochopitelně.

Ad 4: činnost EGRu má význam z hlediska snížení emisí kysličníků dusíku ve výfukových plynech - v nízkých otáčkách a zatížení je ve válcích teplo, spousta kyslíku a samozřejmě ještě víc dusíku - ideální pro rozkládání se molekul dusíku a jejich slučování s atomy kyslíku na různé NOx. Takže se tam pustí EGRem něco, kde je kyslíku míň, co prošlo výměníkem, aby se snížila teplota a ještě se to pokropí naftou (jinak zbytečnou a pouze pro snížení teploty ve spalovacích prostorech využívanou. Ubere se i předvstřik, aby ta nafta nevykonávala užitečnou práci - takže v souhrnu zhoršení efektivnosti práce motoru pro snížení emisí. Majitel auta to ve zbytečné spotřebě nafty platí.). A protože uvedený postup zase zvýší emise pevných částic, je potřeba si vymyslet filtry pevných částic a podobně.

To je tak trochu nekonečný příběh, kdy je mi motorů, které to pořád míň a míň baví a majitelů, kteří to musí platit, dost líto.

A bude hůř - už se na nás chystá emisní norma EU-6...

Ad 5: Pokud mluvíš o teplotě motorového oleje, lze zvýšit účinnost jeho chlazení - větším/jiným výměníkem, chladičem - jakkoliv.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Staci si logovat auto s DPF to je vybaveno senzorem spalin ( EGT ), dokonce ma 3 senzory. Ja osobne mam i ve svem sprintovacim Leonu dva senzory spalin pro kontrolu... Snizeni teploty spalin lze dosahnout napriklad zefektivennim chlazeni plniciho tlaku,. Je fakt, ze spousta nalitych octavii 2 od podivnych firem s krasnym Webem se prehriva z duvodu zbytecne natahnute doby vstriku ( cim vetsi doba horeni, tim vetsi EGT), maji spatnej prubeh pripadne i padaji do nouzaku (pretaci se turbo vysokou teplotou na vyfukovem rotoru) z duvodu rozhaseni sofweru. O2 77kw se vstriky 073 AG ma velkej potencial trysek a slabe turbo to se rovna pri neodbornem chiptuningu vysokou teplotu spalin EGT a pretezovani motoru, prehrivani spalovaku,hlavy, turba, i spicek vstriku ktere jsou vystavene extremin teplotam.

Mam jeden ukazkovej priklad, kdybych rekl kdo to ladil mnozi by se vztekali a nekteri plakali, neuvazenym navysenim plniciho tlaku a neefektivnim chlazenim vzduchu ( male ic v rohu za mlhovkou) upekli dve turba, a jedny vstriky. Voda varila 130 a olej to si ani neumim predstavit. Zakaznikovi natloukli do hlavy, ze mu spatne tlacilo olejove cerpaldo. Hold, bylo to ladeni na prani zakaznika, ale ja si stojim za tim, ze tuner ma nejlepe vedet jak upravit dane auto a danou koniguraci.

Editováno: , autor: TDIfun
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nezlob se, že se musím ptát, ale možná nemám ten správný druh smyslu pro humor.

Umím si představit, že plnící tlak je možné zvýšit nebo snížit, ale ne chladit.

Óbdobně tak výkon (když pominu, že ho nelze přímo změřit, ale že je vždy vypočtený z konstanty, otáček a kroutícího momentu) je možné zvýšit a nebo snížit.

Ale nevím, jak by ho bylo možné ohřát.

Editováno: , autor: žralok
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím máte někdo zkušenosti s touto firmou na čip?

http://www.esotuning.cz/

Položím důležitou otázku. Z odpovědi ti bude jasná další cesta, kterou by jsi se měl ubírat. Tedy :" Víš proč všichni lidé co mají upravené vozy ( výkony atd...) preferují jen pár firem"??? ...........................

............

..............

............

..............

...........

S odpovědí nalož podle svého: "Tito labužníci si váží velmi dobře odvedené práce a zkušeností, které jim byly poskytnuty k dosažení jejich výkonového snu. Všichni tito lidé zde doporučují jen pár firem s kterými měli jen ty nejlepší zkušenosti. Tyto TOP firmy se dají spočítat na prstech jedné ruky. "

Pro snadnější rozpoznání si ve většině všichni zmínění výkonový labužníci, fajnšmekrové dávají do podpisu název firmy, která jim upravovala jejich mazlíčky jako malou satisfakci za odvedenou práci na jejich skvostu :kol-47: .

Editováno: , autor: Sniper_2003
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ono se stačí podívat i na ten jejich ceník, který je minimálně o 2000,- za položku nižší, než u výše zmiňovaných firem (TDIfun, MVolesko atp.). Základem by opravdu mělo být změření auta před úpravou a po úpravě. Před úpravou proto, že odbrždění auta dokáže odhalit nesrovnalosti na motoru a pohonném ústrojí. A odbrždění po úpravě ti zase ukáže správný průběh a provedení úpravy, tzn. že jsi správně investoval peníze! :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Graf už jsem také dával, a zatím mi s tím jezdí  asi 12 vozů  a OK.  Pokud máš na mysli spolehlivost, těžko posuzovat, upravuje se tak cca 5měsíců.

Jedno jsem řešil jako pokus omyl před rokem a půl a po nájezdu cca 40tis. je auto OK. Celkový nájezd má myslím  necelých 100tis.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to já se svojí OII 1,9TDi furt nevím jestli jet k tdifun, mvolesko a nebo motorpower. A hlavně nevím jestli mám chipovat teď ve 186 tisících a nebo počkat až zdechne turbo, protože už píská a pak tam dát nový a chipnout to víc, možná i výměna spojky...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Na www.autochip.eu je jista nabidka na "eko-tuning" www.autochip.eu/cz/chiptuning/za ... ecotuning/ ...

Jsem se stavajici spotrebou sveho auta velmi spokojen, ale prece jen, kdo by nebyl rad za nejakou tu desetinku dolu,

proto miri muj dotaz na vas smerem k tzv. "eco-tuningu". Dozvedel jsem se o nem z clanku o tom, ze

se nektere firmy, zejmena v Nemecku, zacinaji touto oblasti primarne zabyvat a uprava chiptuningem smeruje

vice do snizeni spotreby, nez primarne do zvyseni vykonu, o ktery mi ani primarne nejde.

Zajima mne i technicka stranka veci, zda to muze fungovat, ne nejake obecne nazory na chipovani obecne.

Zejmena zda muze fungovat omezeni nasavani vyfukovych zplodin ...
Ano vrta mi to trosku hlavou ...


Reference na autochip.eu jsou smisene, kritika je na nevraceni nejakych
penez, na jiny predmet podnikani, ale zaroven se najdou i pozitivni
reakce ohledne vysledku chipovani. Proto hledam nekoho konkretniho s
referenci na "Ecotuning" ... v uvozovkach proto, ze tomu moc neverim ...
ale co kdyby nahodou ?

 

Jinak jsem z Ceskeho Tesina, TDI fun dela asi jen diesely a mam OII RS 2.0 TFSI BWA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...