Tonda-B Vloženo 7. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2012 (editace) - a zatim jsem nenatrefil na cloveka co by me dokazal presvedcit ze umi me auto upravit s ohledem na dlouhodobe zatizeni motoru rychlou jizdou kde je teplota oleje bezne kolem 107 stupnu... - o co mi jde: kdyz se auto upravi tak pravdepodobne stoupne teplota spalin a taky teplota oleje cili mam obavy o zivotnost motoru, mam 1.9 PD TDI ale nemuzu verit ze se cipem tepelny management motoru nezvysi... muze mi to nekdo ze zdejsich odborniku vyvratit? - pripadne je tu nekdo kdo by umel rozumne nachipovat tenhle motor s ohledem na caste dalnicni jizdy? mel bych zajem o max 100kw a 300nm ale nejsem si jist jestli to motor pak vyzdrzi... - jeste by me zajimalo neco kolem egr, jestli kdyz ho zaslepim pak klesne teplota oleje jelikoz se teple spaliny nevraceji do motoru... co jsem slysel tak egr je v cinnosti do 3000 ot cili kdyz jedu nad 3000 tak by melo byt vzdy zavrene, mam pravdu? - budu rad jestli mi to ozrejmite pripadne budete vedet poradit co s tim, jak to upravit at to motor prezije... Ad 1: nevím, kde teplotu motorového oleje měříš. Pokud ve vaně, kde je nejchladnější, tak je teplota oleje na horním pístním kroužku cca 210 st.C. A to už hoří většina olejů, kromě těch nejkvalitnějších plně syntetických. Ad 2: nikdo nedokáže vyvrátit, že se teplota motorového oleje po zvýšení výkonu motoru také zvýší (pokud si nebude vymýšlet). Ale ten olej neohřívají spaliny - máš zespodu bloku motoru 4 trysky, které tlakovým olejem postřikují dna pístů a tak z nich odebírají teplo. To je jistě vhodné, ale teplotu oleje to zvyšuje nikoliv bezvýznamně. Ad 3: jsou takoví. Na životnost motoru má vliv tolik věcí, že spojovat ji pouze s určitým a nijak extrémním zvýšením výkonu nedává dobrý smysl. Životnost spojky, převodovky a poloos ovšem nesporně ovlivněna bude. Negativně - pochopitelně. Ad 4: činnost EGRu má význam z hlediska snížení emisí kysličníků dusíku ve výfukových plynech - v nízkých otáčkách a zatížení je ve válcích teplo, spousta kyslíku a samozřejmě ještě víc dusíku - ideální pro rozkládání se molekul dusíku a jejich slučování s atomy kyslíku na různé NOx. Takže se tam pustí EGRem něco, kde je kyslíku míň, co prošlo výměníkem, aby se snížila teplota a ještě se to pokropí naftou (jinak zbytečnou a pouze pro snížení teploty ve spalovacích prostorech využívanou. Ubere se i předvstřik, aby ta nafta nevykonávala užitečnou práci - takže v souhrnu zhoršení efektivnosti práce motoru pro snížení emisí. Majitel auta to ve zbytečné spotřebě nafty platí.). A protože uvedený postup zase zvýší emise pevných částic, je potřeba si vymyslet filtry pevných částic a podobně. To je tak trochu nekonečný příběh, kdy je mi motorů, které to pořád míň a míň baví a majitelů, kteří to musí platit, dost líto. A bude hůř - už se na nás chystá emisní norma EU-6... Ad 5: Pokud mluvíš o teplotě motorového oleje, lze zvýšit účinnost jeho chlazení - větším/jiným výměníkem, chladičem - jakkoliv. Editováno: 7. Listopad 2012, autor: Tonda-B Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 7. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 7. Listopad 2012 Tak tohle se mi líbí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TDIfun Vloženo 8. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 8. Listopad 2012 (editace) Staci si logovat auto s DPF to je vybaveno senzorem spalin ( EGT ), dokonce ma 3 senzory. Ja osobne mam i ve svem sprintovacim Leonu dva senzory spalin pro kontrolu... Snizeni teploty spalin lze dosahnout napriklad zefektivennim chlazeni plniciho tlaku,. Je fakt, ze spousta nalitych octavii 2 od podivnych firem s krasnym Webem se prehriva z duvodu zbytecne natahnute doby vstriku ( cim vetsi doba horeni, tim vetsi EGT), maji spatnej prubeh pripadne i padaji do nouzaku (pretaci se turbo vysokou teplotou na vyfukovem rotoru) z duvodu rozhaseni sofweru. O2 77kw se vstriky 073 AG ma velkej potencial trysek a slabe turbo to se rovna pri neodbornem chiptuningu vysokou teplotu spalin EGT a pretezovani motoru, prehrivani spalovaku,hlavy, turba, i spicek vstriku ktere jsou vystavene extremin teplotam. Mam jeden ukazkovej priklad, kdybych rekl kdo to ladil mnozi by se vztekali a nekteri plakali, neuvazenym navysenim plniciho tlaku a neefektivnim chlazenim vzduchu ( male ic v rohu za mlhovkou) upekli dve turba, a jedny vstriky. Voda varila 130 a olej to si ani neumim predstavit. Zakaznikovi natloukli do hlavy, ze mu spatne tlacilo olejove cerpaldo. Hold, bylo to ladeni na prani zakaznika, ale ja si stojim za tim, ze tuner ma nejlepe vedet jak upravit dane auto a danou koniguraci. Editováno: 8. Listopad 2012, autor: TDIfun Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 9. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 9. Listopad 2012 (editace) Musím dodat, že chlazení plnícího tlaku probíhá v návaznosti na ohřívání výkonu. .. Editováno: 9. Listopad 2012, autor: motorpower Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Tonda-B Vloženo 11. Listopad 2012 Sdílet Vloženo 11. Listopad 2012 (editace) Nezlob se, že se musím ptát, ale možná nemám ten správný druh smyslu pro humor. Umím si představit, že plnící tlak je možné zvýšit nebo snížit, ale ne chladit. Óbdobně tak výkon (když pominu, že ho nelze přímo změřit, ale že je vždy vypočtený z konstanty, otáček a kroutícího momentu) je možné zvýšit a nebo snížit. Ale nevím, jak by ho bylo možné ohřát. Editováno: 30. leden 2013, autor: žralok Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
celeston Vloženo 30. leden 2013 Sdílet Vloženo 30. leden 2013 Zdravím máte někdo zkušenosti s touto firmou na čip? http://www.esotuning.cz/ Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rarach89 Vloženo 30. leden 2013 Sdílet Vloženo 30. leden 2013 Pokud dělaj měření výkonu před a po chipu na válcové brzdě, tak bych tomu trochu věřil, ale osobně bych jel k: tdifun, dieselpower, mvolesko, motorpower.cz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
žralok Vloženo 30. leden 2013 Sdílet Vloženo 30. leden 2013 Nikde na stránkách nemají o brzdě ani písmenko. Veškerá galerie je auto napíchlé na ntb někde na parkovišti. Těm bych nevěřil. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rarach89 Vloženo 30. leden 2013 Sdílet Vloženo 30. leden 2013 Přesně tak, těm bych dal tak přetaktovat počítač a možná ani to ne :'> Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rarach89 Vloženo 30. leden 2013 Sdílet Vloženo 30. leden 2013 Už podle té "akční ceny" je jasné, že ani nevědí co to válcová brzda je. Ten kdo má své autíčko rád, tak se projede klidně 400km a dá za to 10 tisíc. A na cestě zpět to na těch 400km zase pořádně otestuje. Takže TDIfun. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 30. leden 2013 Sdílet Vloženo 30. leden 2013 (editace) Zdravím máte někdo zkušenosti s touto firmou na čip? http://www.esotuning.cz/ Položím důležitou otázku. Z odpovědi ti bude jasná další cesta, kterou by jsi se měl ubírat. Tedy :" Víš proč všichni lidé co mají upravené vozy ( výkony atd...) preferují jen pár firem"??? ........................... ............ .............. ............ .............. ........... S odpovědí nalož podle svého: "Tito labužníci si váží velmi dobře odvedené práce a zkušeností, které jim byly poskytnuty k dosažení jejich výkonového snu. Všichni tito lidé zde doporučují jen pár firem s kterými měli jen ty nejlepší zkušenosti. Tyto TOP firmy se dají spočítat na prstech jedné ruky. " Pro snadnější rozpoznání si ve většině všichni zmínění výkonový labužníci, fajnšmekrové dávají do podpisu název firmy, která jim upravovala jejich mazlíčky jako malou satisfakci za odvedenou práci na jejich skvostu . Editováno: 30. leden 2013, autor: Sniper_2003 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Honza9007 Vloženo 30. leden 2013 Sdílet Vloženo 30. leden 2013 ono se stačí podívat i na ten jejich ceník, který je minimálně o 2000,- za položku nižší, než u výše zmiňovaných firem (TDIfun, MVolesko atp.). Základem by opravdu mělo být změření auta před úpravou a po úpravě. Před úpravou proto, že odbrždění auta dokáže odhalit nesrovnalosti na motoru a pohonném ústrojí. A odbrždění po úpravě ti zase ukáže správný průběh a provedení úpravy, tzn. že jsi správně investoval peníze! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 31. leden 2013 Sdílet Vloženo 31. leden 2013 Bez řádného změření....., ale co se budu furt opakovat?! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Jendoslav Vloženo 31. leden 2013 Sdílet Vloženo 31. leden 2013 Hlavně se taťko nerozčiluj, víš, že máš srdce v prdeli Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Dodo-Kolín Vloženo 1. Únor 2013 Sdílet Vloženo 1. Únor 2013 Já se nerozčiluju-naopak. Ale perly házet sviním je asi účinnější Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Warpcz Vloženo 25. Únor 2013 Sdílet Vloženo 25. Únor 2013 Chci se zeptat, zda má někdo větší zkušenosti s motorem 1,6 TDI CR. Spíše po chip tuningu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Sniper_2003 Vloženo 26. Únor 2013 Sdílet Vloženo 26. Únor 2013 Osobní ne, ale koukal jsem http://www.tdifun.cz/grafy-projekty/ a tam má Tdifun už jedno auto 1.6TDI CR nabržděno na chipu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Warpcz Vloženo 27. Únor 2013 Sdílet Vloženo 27. Únor 2013 Jojo, přesně tenhle graf jsem už viděl Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
motorpower Vloženo 27. Únor 2013 Sdílet Vloženo 27. Únor 2013 Graf už jsem také dával, a zatím mi s tím jezdí asi 12 vozů a OK. Pokud máš na mysli spolehlivost, těžko posuzovat, upravuje se tak cca 5měsíců. Jedno jsem řešil jako pokus omyl před rokem a půl a po nájezdu cca 40tis. je auto OK. Celkový nájezd má myslím necelých 100tis. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
rarach89 Vloženo 27. Únor 2013 Sdílet Vloženo 27. Únor 2013 to já se svojí OII 1,9TDi furt nevím jestli jet k tdifun, mvolesko a nebo motorpower. A hlavně nevím jestli mám chipovat teď ve 186 tisících a nebo počkat až zdechne turbo, protože už píská a pak tam dát nový a chipnout to víc, možná i výměna spojky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DonKarlos Vloženo 22. Březen 2013 Sdílet Vloženo 22. Březen 2013 Sportmotor ne. Byl jsem tam před dvěma roky, žádná brzda nebo vypnutí EGR, jenom nalití softu do ŘJ. Za ty peníze co jsem tam tehdy nechal bych to měl jinde dvakrát. Snížení spotřeby ani o deci. Bohužel nebrat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mfilip Vloženo 29. Březen 2013 Sdílet Vloženo 29. Březen 2013 Na www.autochip.eu je jista nabidka na "eko-tuning" www.autochip.eu/cz/chiptuning/za ... ecotuning/ ... Jsem se stavajici spotrebou sveho auta velmi spokojen, ale prece jen, kdo by nebyl rad za nejakou tu desetinku dolu, proto miri muj dotaz na vas smerem k tzv. "eco-tuningu". Dozvedel jsem se o nem z clanku o tom, ze se nektere firmy, zejmena v Nemecku, zacinaji touto oblasti primarne zabyvat a uprava chiptuningem smeruje vice do snizeni spotreby, nez primarne do zvyseni vykonu, o ktery mi ani primarne nejde. Zajima mne i technicka stranka veci, zda to muze fungovat, ne nejake obecne nazory na chipovani obecne. Zejmena zda muze fungovat omezeni nasavani vyfukovych zplodin ...Ano vrta mi to trosku hlavou ... Reference na autochip.eu jsou smisene, kritika je na nevraceni nejakychpenez, na jiny predmet podnikani, ale zaroven se najdou i pozitivnireakce ohledne vysledku chipovani. Proto hledam nekoho konkretniho sreferenci na "Ecotuning" ... v uvozovkach proto, ze tomu moc neverim ...ale co kdyby nahodou ? Jinak jsem z Ceskeho Tesina, TDI fun dela asi jen diesely a mam OII RS 2.0 TFSI BWA Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
jakub benes Vloženo 29. Březen 2013 Sdílet Vloženo 29. Březen 2013 pokud diesel tak jedine TDifun, tento tyden sem u nej byl a naprosta spokojenost a ze s tim mojim autem mel velkou praci ALe po 6h vsechno odhaleno, poladeno a vse domluvene zustalo. Takze za me jedine tdi fun.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
M-a-r-e-k Vloženo 30. Březen 2013 Sdílet Vloženo 30. Březen 2013 Taky doporučuji TDIfun , kvalita a ochota. Navíc mi pomohl vyřešit i jiný problém, který mě potkal na začátku roku. Tímto bych mu chtěl ještě jednou poděkovat, TDIfune díky moc :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
mfilip Vloženo 1. Duben 2013 Sdílet Vloženo 1. Duben 2013 Fajn, fajn, ale co pro TFSI ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.