Přejít na obsah

Doporučené příspěvky

Vloženo

Ahoj lidi, dnes při minus 15-ti stupních se mi za jízdy rozsvítila kontrolka ASR a motor pomalu přestával táhnout, až to chcíplo. Pak už jsem to nenastartoval.Naftu beru z ČSAD. Co s tím může být?

Vloženo

Čest chlopi. Mám ten stejný problém. Dneska na diagnostice zjištěny jen sporadické chyby. Váha vzduchu to prý není, protože by ji napsalo jako chybu. Vypadá to na turbo. Mám 1.9TDi, 66kW, MR 2004. Zítra se mi pokusí vyčistit turbo. Můžou to ještě údajně být přidřené lopatky. Nevíte, co by ještě s tím mohlo být? Do výměny turba se mi nechce, hlavně ta cena, ale pokud nebude zbytí, tak nic jiného nezbude.

Vloženo

váhu to často nenapíše a je to váhou a rozhodně se líp mění než rozhýbává zbytečně turbo když to turbem být nemusí a někdy zlobí klapka u EGR ventilu zustane zavřená a motor nemá vzduch

Vloženo

Tak nevím, co mi kecají, že to váhu vzduchu nenapíše. Ale četl jsem tady, že ji zkoušeli vyměnit a stejně to nepomohlo. Že to nakonec bylo turbem. Teď asi hop nebo trop. Koupit váhu a pokud to nebude ono, tak ji budu mít k ničemu. A EGR jsem měl zaseklý a to mi pak nešlo nastartovat. Musel jsem do motoru, pomoct klapce a zase to jelo. Tak nevím. Kolik stojí cca váha????

Vloženo

Tak jsem to špatně přečet. Mi to nechcíplo. Já to vypnul a startnul znova. A nic. Opět jelo jak s hnojem. Nafta mě taky napadala. Kdyby nafta přimrzla, tak by to nejelo vůbec a chcípalo samovolně, ne?

Vloženo

Jo po startu jelo zaseok? mne pises ze vic jak 30 s tim njede jezdit. Jsem uz z toho magor, pokud chcete pomoct napiste co presne to dela a jak se to chova po restartu. Tak to v tomto pripade vypada na zadrenou regulaci. Zdar..

Vloženo

Ikdyž jsem vypnul motor a znovu nastartoval, tak to zase jelo tak 30. Jel jsem do menšího kopečka, tak asi jen proto 30, ale tak to jezdit nemá. Já myslel, že jsem to napsal dobře. Takže restart nepomohl.

Vloženo

Jsem prepracovanej asi, ja cetl ze po restartu jelo jako ohen a ne jelo s hnojem. Sorac, ne turbem to nebude. pokud to restartu nejede ani chvili ok tak problem bude jinde, tak prvni odpoved plati, tepla garaz diagnostika. Mozna pedal plynu.

Vloženo

Zítra odpoledne bych měl vědět co to teda je, tak jsem zvědav. Plynový pedál je asi elektronický, že? Tak že by byla zrada tam? Jakože nedokáže přidat? Ale diagnostika nic neodhalila. A to bylo ve škodovce.

Vloženo

pedal poznas na diagnostice - bude OK (pokud to v servise kontrolovali)

muj nazor na turbo: kdyz by bylo v jakym koliv stavu, tak v otackach kdy normalne nic nedela by mu to melo jet ? - takze turbem to nebude

opravdu nejlepsi je auto dat do tepla do garaze, aby pripadny led roztal a uvidis co to udela...

Vloženo (editace)

Takže to vypadá, že závada zůstala záhadou. Auto bylo v teple, nic se nepotvrdilo. Vyměnil se palivový filtr. Údajně byla naspod nějaká hnusná emulze. Takže buď to bylo tím ztuhlým hnusem, anebo přimrzlá nafta. Ale jelo by to s přimrzlou naftou? Jelo to fakt špatně. Naftu beru od OMV a byl to Alpin diesel. To už by mělo mít aditiva proti zamrzání, ne? A to nebyla taková zima. Bylo -15 stupňů. Tak nevím. Snad bude klid, ale asi budu pokračovat palivem od Shell anebo Verva Diesel.

Editováno: , autor: buff
Vloženo (editace)

Koukám, že jsem vyvolal zajímavou diskusi. Měl jsem to v "obyč" servisu a nechali to den v garáži, vyměnili palivový filtr a jede se dál lol .

ZDŮVODNĚNÍ servisu: Z nafty se při nízkých teplotách separuje parafín, který postupně ucpe palivovou cestu. U mě zřejmě pal. filtr(asi ta tvoje emulze).

Tenhle parafín se prý zpět do tekutého stavu blbě přeměňuje, takže nestačí vlahá garáž. Holt některé řetězce (ČSAD, Shell ...) měli bod tuhnutí trošku blíž k nule?

Doporučili přidávat 5l benzínu/100l nafty nebo hlavně aditiva. Někde na tomhle fóru kluci psali, že podle testu je nejlepší nějaký vif.

P.S. Maj nafťáci katalizátor nebo ne?

Editováno: , autor: stejsky
  • o 1 měsíc později...
Vloženo

Tak já můžu říct sám za sebe, že už raději žádné aditiva dávat nebudu. Dva roky jsem dával aditiva VIF super diesel aditiv jak letní tak zimní. Ale teď v zimě, jednoho krásného rána se octa pomalu ale jistě zastavila a nejela. Takže odtah a zjišťování závady. Nakonec po celodenním zjišťování všech možných příčin se zjistilo, že se v palivovém filtru vyskytla nějaká hnusná mazlavá emulze. Palivák se vyměnil a jezdilo se vesele dál. Při tankování jsem si klasicky otevřel (už poloprázdnou) plechovku od VIFu, že opět dám broukovi jen to nejlepší. Jenže z plechovky se tomu nějak nechtělo. Otočil jsem ji ještě víc a u hrdla se místo tekutiny objevila hrouda slizu, mazu, rosolu či jak to popsat. Takže aditiva letěly do koše a důvod nepojízdnosti moji octy byl jasný. Mne teda VIF osobně velice zklamal a pro jistotu už žádné aditiva dávat nebudu. Tankoval jsem výhradně Shell V-POWER DIESEL a teď dávám VERVA DIESEL. Ale nedokážu si vysvětlit, že se z tekutých aditiv, které mají naftě ulevit při filtrovatelnosti, stala jakási vazelína. Bylo to konzistence jak trošku zředěný gel na vlasy. Toť moje zkušenost s aditivy VIF.

P.S. tak nakonec dopadly moje trable s nepojizdným autem.

Vloženo

hustší zimní VIF v mrazech je, ale jinak s tim problem nemam ono asi nebude jedno v jaký teplotě se má skladovat a taky jak byl starej všechno včetně olejů má datum spotřeby

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...