Přejít na obsah

Spotřeba různých motorů ve Fabii I


tondas

Doporučené příspěvky

Tak vcerejsi cesta Fabii 1,2HTP z Prahy do Jablonce (116km) pri rychlosti do 140km/h prumer pak 91kmh a spotreba 8,1l/100km  :(  :unsure:

To uz je na ranu do hlavy .-)))

No nevim jak si to myslel, ale na tak malej motor a takovej vykon mi to prislo dost. Tolik mam s benzinem a tezsi octou. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak vcerejsi cesta Fabii 1,2HTP z Prahy do Jablonce (116km) pri rychlosti do 140km/h prumer pak 91kmh a spotreba 8,1l/100km  :(  :unsure:

To uz je na ranu do hlavy .-)))

No nevim jak si to myslel, ale na tak malej motor a takovej vykon mi to prislo dost. Tolik mam s benzinem a tezsi octou. :(

myslel sem to tak ze zazivam podobne traumata ktere sem uz nekde popisoval, ze to sotva jede a zere i travu kolem dokola .))))

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No nevim jak si to myslel, ale na tak malej motor a takovej vykon mi to prislo dost. Tolik mam s benzinem a tezsi octou.  :(

Sorry za ten ton (v zadnem pripade utocny), ale mne nekdy prijde, ze jsou nekteri clenove lehce mimo a poradne nevedi, o cem se tady bavi a nejsou sto si uvedomit zakladni souvislosti.

Treba citovany komentar (a predevsim jeho tucne zvyraznena cast) je uplne na hlavu postaveny.

Protoze jsem necitoval vse, zopakuji, zes jel s Fabii 1,2HTP z Prahy do Jablonce (116km) (tudiz prakticky porad do lehkeho stoupani) pri rychlosti do 140km/h (tzn. spis 130-140km/h, tezko na nejakem useku 80km/h, ze?) prumer pak 91km/h a spotreba 8,1l/100km.

Porad se tu objevuji prispevky typu, ze s HTP se da jezdit jen ve meste a mozna 20km za mesto, na dalnici absolutne nevhodne apod.

Pak se tady pisatel divi, ze jel vyse zminenou trasu za 8.1.

Je potreba si ale uvedomit, ze je to prave malej objem motoru a jeho relativne nizkej vykon, kdo tuhle spotrebu zpusobuje.

Proste a jednoduse, motor bezi v teto rychlosti prave diky malemu objemu a malemu mernemu vykonu ve vyssim relativnim zatizeni a proto ma relativne vysokou prumernou spotrebu.

Napr. s 1.8T v tezsi Octavii muzes mit spotrebu stejnou prave proto, ze tenhle motor se v tomto rezimu a v teto rychlosti prakticky nenamaha.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proste a jednoduse, motor bezi v teto rychlosti prave diky malemu objemu a malemu mernemu vykonu ve vyssim relativnim zatizeni a proto ma relativne vysokou prumernou spotrebu.

neřekl bych, že 1.2 HTP má malý měrný výkon :

1.2 HTP - 47 kW , tj litrový (měrný) výkon 40 kW/lt

1.9 SDI - 47 kW, tj litrový (měrný) výkon 25 kW/lt

1.4 MPI - 50 kW, tj litrový (měrný) výkon 36 kW/lt

1.6 MPI - 75 kW, tj litrový (měrný) výkon 47 kW/lt

1.4 TDI - 51 kW, tj litrový (měrný) výkon 40 kW/lt

1.9 TDI - 74 kW, tj litrový (měrný) výkon 39 kW/lt

Fór je trochu ve váze, odstupňování v převodovce a kroutícímu momentu.

HTP se sice chlubí High Torque Performance, ale do těch kopců ji starej "Saugdiesel" ujede. Taky ten Saugdiesel, pokud je dobře seřízenej, si nevezme více jak 6 lt/100.

A pro porovnání, co už jsem tady jednou psal - Strakonice-Praha, 1.4 16V 100 PS, průměr 6,2 lt/100, cestovka 95 km/h ... I.třída max 110, dálnice max.150, Jižní spojka max. 90 km/h.

Jo, kdyby něco, tak Octa 1.6 (100 PS) tomuhle motoru ujede - ale ve vyšších rychlostech.

Hlášky jako - je to mírně do kopce, měl jsem vítr v zádech, ale druhou třetinu mi foukal z levého boku, tlak v pneumatikách na normálu, rozptylové podmínky na stupni 2, Biopředpověď 1 apod. bych si odpustil.

A co takhle Škoda Roomster 1.2 12V Sport - jů, tomu když se na dálnici naloží, tak musí žrát i trávu okolo silnice.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marvin: Trvam na tom, ze v dnesnim stavu techniky je 40kW/ltr. malo.

To ze jine varianty motoru ve Fabii jsou na tom jeste hur je vec jina. To jen na zacatek.

Opet zde trosku chybi kontext cele veci. To ze zkratka HTP vyzdvihuje velky tocivy moment motoru je pravda, nicmene prumerne zdatnemu jedinci samozrejme dochazi, ze se jedna o ramec objemove tridy.

Zminovat tedy motor SDi (125 N.m.) s objemem oproti HTP (12V 112 N.m.) vetsim o cca 50% je opet malinko vedle (zprevodovani nechavam stranou).

No a nakonec - hlasky typu "mirne do kopce", "vitr v zadech" jsou pro spotrebu pomerne podstatne a to predevsim u maloobjemovych atmosferickych motoru.

Dalsi perlicky ve tvem vyctu pricitam jen tve trosku bujnejsi fantazii a radoby bystremu vtipu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky nové D11 a mých cest do Prahy můžu docela často sledovat spotřebu HTP, 47kW, při průměru 138km/h, tedy ve 140Km/h zaklapnu tempomat a v hradci mám na konci dálnice průměr 8,2l, při téměř plným knedlíku - 160 km/h to bylo nejvíce 8,8l za víc jem nikdy nejel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky nové D11 a mých cest do Prahy můžu docela často sledovat spotřebu HTP, 47kW, při průměru 138km/h, tedy ve 140Km/h zaklapnu tempomat a v hradci mám na konci dálnice průměr 8,2l, při téměř plným knedlíku - 160 km/h to bylo nejvíce 8,8l za víc jem nikdy nejel.

tak to ze ti zere pri 160km 8,8L tak to ti gratulujem. po jazde po dialnici pri 160km/h a naslednom vojdeni do mesta zacala spotreba vyrazne klesat vsimolo som si ze je uz na 8,5. ale zas v aute boli 4 osoby.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proste a jednoduse, motor bezi v teto rychlosti prave diky malemu objemu a malemu mernemu vykonu ve vyssim relativnim zatizeni a proto ma relativne vysokou prumernou spotrebu.

Tak ještě jednou.

Hmm, rozdíl 12 Nm mezi 1.2 HTP a 1.9 SDI je ohromující.

Důležitý je průběh točivého momentu + zpřevodování a hmotnost! Pokud máš plochou křivku točivého momentu řadíš do kopce stejně jako po rovině, s tím, že auto překonává jen o něco větší zátěž - a ta je daná hmotností vozu a převýšením. Pokud jsi dával na hodinách fyziky pozor ( a já pevně věřím, že dával), energii potřebnou k nastoupání o 300m si dokážeš spočítat. V porovnání s 116 km dlouhou štrekou zjistíš, že je to zanedbatelné.

40 kW/lt je pro dnešní auta akorát, vzpomenu-li si na starou Astru´85 1,6i, 55 kW, vychází litrový výkon 35 kW/lt a to auto zrychlovalo na 100 km/h za 15 s a bralo 7,5 lt/100 km. Byl to ale starý osmiventil, takže tam nedocházelo k takové ztrátě účinnosti nad 3000 ot.

A jaký je rozdíl mezi vyšším absolutním a vyšším realtivním zatížením ? Vyšší absolutní zatížení chápu - prostě motor dává těch 35 kW, ale co je vyšší relativní zatížení ( a relativně k čemu mi, prosím, vysvětli?)

Proste a jednoduse, motor bezi v teto rychlosti prave diky malemu objemu a malemu mernemu vykonu ve vyssim relativnim zatizeni a proto ma relativne vysokou prumernou spotrebu.

.. a proto má relativně vysokou průměrnou spotřebu (spíš má pouze (=absolutně) vysokou průměrnou spotřebu) ... ale stejně celá ta věta : Prostě a jednoduše ... (viz quote) je super B)

P.S.: ty hlášky "mírně do kopce" a "vítr v zádech" jsou důležité nejen pro maloobjemové atmosférické motory, ale pro všechny motory (přeplňované/nepřeplňované - zážehové/vznětové) ... to je přece jedno, podmínky jsou stejné... proto ty moje "rádoby vtipné" hlášky.

Opet zde trosku chybi kontext cele veci. To ze zkratka HTP vyzdvihuje velky tocivy moment motoru je pravda, nicmene prumerne zdatnemu jedinci samozrejme dochazi, ze se jedna o ramec objemove tridy.

No vidíš, já furt tvrdím, že Škoda-Auto má z evropských automobilek nejlepší marketing.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Maverick, marvin: borci riesit vykon u 1,9SDI nema vyznam ten motor jednou vetou zhrnute. nezozere a nepojede :D

BTW, když nám 1.9 SDI v nouzi nejvyšší půjčili na do Německa, tak těch 160 km/h jel taky a bral těch 6 lt/100.

On právě nezožere a pojede ... viz jeho testování s Fábiema 1.2 HTP 12V do kopce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marvin: Jako teoretik jsi jednicka, praxe ti ale malinko unika.

Brat nastoupani o 300m na 116km jako energeticky zanedbatelne je zase jen a pouze teorie. Pri rekneme linearnim stoupani ano, muze byt, pri realnem profilu trate (byla zminena Pha-Jbl) nikoliv.

Zrovna tak slovo "relativne" je potreba brat v kontextu veci, chci-li porozumet uvedenemu textu...

40 kW/lt je pro dnešní auta akorát, vzpomenu-li si na starou Astru´85 1,6i, 55 kW, vychází litrový výkon 35 kW/lt a to auto zrychlovalo na 100 km/h za 15 s a bralo 7,5 lt/100 km. Byl to ale starý osmiventil, takže tam nedocházelo k takové ztrátě účinnosti nad 3000 ot.

Opet priklad naprosto omezeneho pohledu, kde jsou dalsi (tvoje tak oblibena) fyzikalni hlediska???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marvin: Jako teoretik jsi jednicka, praxe ti ale malinko unika.

Brat nastoupani o 300m na 116km jako energeticky zanedbatelne je zase jen a pouze teorie. Pri rekneme linearnim stoupani ano, muze byt, pri realnem profilu trate (byla zminena Pha-Jbl) nikoliv.

Zrovna tak slovo "relativne" je potreba brat v kontextu veci, chci-li porozumet uvedenemu textu...

40 kW/lt je pro dnešní auta akorát, vzpomenu-li si na starou Astru´85 1,6i, 55 kW, vychází litrový výkon 35 kW/lt a to auto zrychlovalo na 100 km/h za 15 s a bralo 7,5 lt/100 km. Byl to ale starý osmiventil, takže tam nedocházelo k takové ztrátě účinnosti nad 3000 ot.

Opet priklad naprosto omezeneho pohledu, kde jsou dalsi (tvoje tak oblibena) fyzikalni hlediska???

Spotřeba ve stoupání je vyšší. Jenže rozdíl Phy-Jablonce je asi 300 m výškových. To, že auto jede do kopce a pak zase z kopce je z fyzikálního hlediska jedno. Co vystrkáš nahoru, to ti s drobnou ztrátou pomůže dolů. Takže profil neber v potaz.

Už chápeš ten "mírný kopeček" - to převýšení je irelevantní ( a sám jsi mi to potvrdil).

Jenom jsem se tě ptal, aby jsi mi vysvětlil, co je vyšší relativní zatížení a s čím tu relativně vysokou spotřebu spojuješ ?

Odpovědi jsem se nedočkal, jen otázky opět položené (řekněmě tomu tak)... ale abys neřekl, že ti nevycházím vstříc - stará Astra by tu trať projela taky za 8 lt/100. A to ten motor je technologicky starý 25 let. A má o dost horší litrový výkon. A nemá HTP :)

MMCH: SDI by to projelo tak za 6/100 a průměrná rychlost by byla stejná :D

Editováno: , autor: marvin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marvin: Snad jen tolik - precti si jeste jednou presne kontext debaty, ktera zacala mou reakci na prispevek MichalaF - to bysme se tady mohli dohadovat jeste v lete...

Nikdo tu nezminoval nic o ceste tam a zpet, nybrz jen z Phy do Jbl. Proto je dulezite, jestli se jede do stoupani nebo ne a o to vic je dulezitejsi profil trate.

Nicmene, diskutovat s clovekem bystrozrakosti jasnovidce (Astra by to projela taky za 8, SDi by to projelo tak za 6 - bez uvedeni dalsich subjektivnich a objektivnich vlivu jako je napr. tiha ridicovy nohy, stav motoru, kvalita paliva, teplota a vlhkost vduchu, tlak v pneumatikach atd., atd.) asi nema cenu, protoze budu vzdy jen druhy v poradi. Priznavam! :D

A odpoved k pouzivani slova "relativni" a jeho vyznamu (nikoliv jedineho!) je v mem predchozim prispevku uvedena.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobře, relativně jsi mi odpověl :t

O cestě zpět jsem nemluvil, mluvil jsem o profilu - chápu, že relativně to můžeš pochopit tak, že auto pojede zpátky do Prahy. Jenže ono pojede na té trati (Pha-Jbl) do kopce a pak z kopce. A z kopce ta energie zase pohání auto dolů (sáňkoval jsi někdy ?) ... ztráty do 10% můžeme zanedbat.

Chápu, že nemůžeš za to, že to HTP to zvládlo za 8,1 lt/100 km, a tak budeme hledat takové věci, jako maloobjemový motor, stoupání, profil tratě, protivítr, řidiče apod.

Co na tom, že motor šel díky zpřevodování ve vysokých otáčkách a hučel jak vysavač...

Sakra, dyť je to relativně jedno. Končím, neboť zase někdo něco pochopí relativně jinak než jsem napsal a to nechci. B)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marvin: to SDI ma zrovnatelny krutak s 16V 55kW (aj 74kW). vies ono by bolo zaujimave porovnat tieto dva motory. jasne ze co sa tyka pruznosti tak ten 16V akceleruje lepsie a aj bude viac zrat. ale bolo by zaujimave porovnat nejaku jazdu nie ustalenou rychlostou ale aj akceleraciami tak ze by islo SDI prve a udavalo by akceleraciu a benzin za nou cize by sa nemuselo tamu tak slapat na krk a tak by sa zistilo kolko je tam rozdiel v spotrebe.

p.s.: SDI obehne aj tank na akceleraciu :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

houmr: 16V povodí SDI do kopce i na akceleraci ... to je bez diskuze. SDI je klasickej tempař a má výhodu v tom, že mám velkej objem, tudíž má velkou páku na klice ( a plochý průběh točivého momentu).

16V je dobré na předjíždění, což je v dnešním provozu alfou a omegou. Prostě je to o vědění, že nad 3000 ti motor ještě jednou zapne (to je snad jediná výhoda 16V) a ty to auto předjedeš. S SDI musíš při předjíždění (po slovensky predbiehanie :) )víceméně plánovat kdy, jak a docela se procvičíš v matematice... zase víš, kdy tam dát jakej kvalt... 5 jde v poho od 70 (kopec-nekopec), čtyřka se sbírá od 40. Na pětku, ale vyjedeš jakejkoliv kopec - a kdyby něco, v 80 se ti potká výkon s krouťákem. S benzínem nebo 1.4 TDI neporovnatelné. Ale, SDI je prostě tempař... 150 ti udrží, ale moc dobře neakceleruje. A ve 160-170 čerpadlo řekne dost - a víc ani šluk.

Ale na 1.2 12V HTP to SDI stačí - výkon mají stejnej, ale to SDI té 1.2 do kopce prostě ujede.

Jenže, když si dneska kupuješ auto ( a tím nemyslím sváteční řidiče, kteří rozvodový řemen mění na kranici trvanlivosti.. tj, po 9 letech a 90 tkm), koukáš i na takové věci, jako servis (rozvodové řemeny, lambda sondy apod.). Čert vem pojištění, dneska na SDI platíš skoro stejné peníze jako na 1.2 lt. Tak a co vybrat ??

Äle to už moc kecám, že ?

Ale k tvému návrhu : benzín bude žrát více - jak jsem psal, s SDI se jezdí jinak než s 16V. Dáš-li ty auta za sebe, problém nevyřešíš. 16V je na předjíždění. Ale zase, s 16V 100 HP jsem jel za 6,2 (95 km/h cestovka a akceleračně to bylo o něčem jiném :) )

A teď babo raď.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

marvin: jasne pri kupe auta musi kazdy zvazit naco chce auto pouzivat. kazdy motor ma svoje vyhody a nevyhody. keby isli za sebou tak je to tazke lebo uz len to ze mu bude rozrazat vzduch atd..... ano benzin bude mat vyssiu spotrebu to je jasne. ale ja som chcel tym povedat ze napr. ze pri rovnakej priemernej rychlosti bude mat benzin spotrebu 10L a ked clovek nebude tak prudko akcelerovat ale necha nech pozvolnejsie zrychluje tak spotreba moze byt nizsia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Niečo ohľadom spotreby pridám aj ja.

Mám FABIU 1,2 HTP 47 kW sedan, r.v. 2004.

Od augusta 2006 jazdím do práce do Trenčína z Nového Mesta nad Váhom.

Denne jazdím (tam/späť) 55 km.

Mesto-15 km, mimo mesto po št. ceste I/61-40 km.

Rýchlosť v meste do 60 km/hod.

Mimo mesto 90 km/hod., pri predbiehaní max. 120.

Cesta je rovná, bez kopcov, do Trenčína mierne hore, proti prúdu Váhu.

Domov opačne.

Spotrebu sledujem z dôvodu preplácania nákladov na benzín.

Vždy tankujem do plnej nádrže - na prvé vypnutie. Jazdím sám.

Doteraz mi vyšli spotreby takto:

Dátum Konečný Rozdiel Tankované Priemerná

tank. stav tach. km litrov spotreba

2.8.2006 17535 612 31,33 5,12

16.8.2006 18161 626 36,81 5,88

4.9.2006 18841 680 36 5,29

21.9.2006 19544 703 36 5,12

5.10.2006 20232 688 34 4,94

20.10.06 20810 578 28,65 4,96

29.10.06 21481 671 36,66 5,46

14.11.06 22092 611 32,42 5,31

27.11.06 22687 595 33,52 5,63

12.12.06 23327 640 37,23 5,82

26.12.06 23828 501 30,56 6,10

19.1.2007 24489 661 38,01 5,75

7.2.2007 25146 657 40,82 6,21

23.2.2007 25825 679 37,91 5,58

V mesiacoch s vyššou spotrebou (nad 6l) boli 2 cesty do Bratislavy po diaľnici

130 km/hod. (tempomat) + 3 osoby.

Potvrdilo sa mi, že jazda s tempomatom je v podmienkach mojich denných ciest menej úsporná, ako bez. Cca o 0,3 l/100 km.

V letných mesiacoch používam klímu, popoľudní sadám do rozpáleného auta.

Máte niekto podobnú evidenciu a ako Vám to vychádza?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...