Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Doporučené odpovědi

Jen malé info k chipování 1.4 tsi. Úpravci jak píše marek2 neupravovali původní 1.4, 90 kW a to zdůvodu problemových řetězových rozvodů. Ikdyž se někteří našli co to udělali. Nové 1.4 92kW, které už mají řemen není problém upravit. Pro mě idealní zvýšneí by bylo 110kW a 250Nm.

Upraveno od martikk

Divná argumentace, vždyť 1.2 TSI měla také problém s řetězy a 1.8 TSI s rozvody taktéž a vesele se čipují, nehledě k tomu, že 1.4 se vyráběla až se 132 kW a rozvody má stejné, jako u 90 kW verze. Takže je to nesmysl.

 

110 kW / 250 Nm je u tohoto motoru (EA211) jedna z továrních variant.

Psal jsem pár firmám co to dělají a odpověděli mi, že zdůvodu problémových rozvodů to nedělají, že neposkytnou záruku na motor.

Heh, ty záruky na motor bych chtěl vidět v praxi, až se něco podělá... 

Já taky, oni to sice píšou, ale taková věc není nikdy uplatnitelná. Kdo stím počítá je blázen. Ale na ten dotaz proč to nedělají odpověděli takto.

  • 2 měsíce později...

Jen malé info k chipování 1.4 tsi. Úpravci jak píše marek2 neupravovali původní 1.4, 90 kW a to zdůvodu problemových řetězových rozvodů. Ikdyž se někteří našli co to udělali. Nové 1.4 92kW, které už mají řemen není problém upravit. Pro mě idealní zvýšneí by bylo 110kW a 250Nm.

Díky, konečně vysvětlení, proč to seriózní firmy nedělají u 1,4 TSI 90kW

Musím s Pawoukem souhlasit, protože tyto motory se upravují poměrně dobře, a úprava pokud necuká nemá na rozvodový řetěz vliv.

  • 9 měsíců později...

Mohl by nekdo vysvetlit, ze se da jen vymenou sotfveru zvysit vykon motoru 1.4TSI (92kW r.v.2016) na 110kW jak je to u 4X4?

  • 2 roky později...

U generace EA211 se nakrmením SW v oblasti paliva a vzduchu se dostaneš se sériovým turbem (1.4TSi 92kW - kód motoru CZCA) na cca 117-122kW. Dál se dá dostat jen s větším dmychadlem z motoru 110kW (1.4TSi 110kW - kód motoru CZDA). A to je pak někde kolem 135-140kW. Další restrikcí z výroby je výfuk který je postavený přiměřeně k výkonu. Pro výkon cca 200koní je potřeba průměr trubek 55mm a třeba moje Fabia 3 edice R5 má hned za středním dílem redukován průměr na 50mm (z důvodů snížení hlučnosti). Ikdyž u turbomotorů není až tak důležitý zmiňovaný průmer potrubí, nicméně pomůže k lepšímu výplachu válců. Jinak každý motor má rezervy a to i třeba motory ze starší generace EA111 1.2TSi  (CBZA,CBZB - 63kW, 77kW), 1,4TSi (CAXA,CAVE,CTHE - 90kW,132kW,132kW), u všech zmiňovaných motorů lze bezproblémově chipovat v rozsahu cca 20-30%. Stav rozvodů nemá s upravou SW nic společného, je to výrobní defekt který se dá odstranit montáží polední nahrady rozvodového ústrojí. U 1.2TSi je to podmíněno dokonce výměnou nalisovaného kola na klice (které bývá většinou poškozené). V Praze můžu doporučit http://www.profituning-praha.cz - Michal Vojáček, je to člověk který ví co dělá a přímo na místě odbrzdí výkon před i po.

Profituning a Michal Vojáček = dobrá volba,mohu doporučit z vlastní zkušenosti,?

Upraveno od cilda1

  • 3 měsíce později...

Dodal by som ešte jednu dôležitú poznámku ktorá sa tu nespomína. Je to fakt, že po načipovaní benz. variant sa môžete roslúčiť s tankovaním 95ky. Odborné firmy ako napr. nemecký ABT na to upozorňuje...min.oktan.číslo 98 a vyššie, v opačnom prípade môže dochádzať k predčasnému výbuchu palivovej zmesy vo valci (ešte skôr ako príde k iskre).

No to jsou věci, tak to asi není moc dobrá úprava, když si neumí poradit se standardním oktanovým číslem. K čemu je tam pak čidlo klepání a řízení motoru? Co na to motorpower?

U nás mají benziny obecně i tak horší oktanové číslo než se uvádí. Doporučuji aspoň vždy od půl nádrže paliva střídat lepší 100 s 95. Doporučuji nejezdit v nízkých otáčkách, tam hrozí detonace a karbon nejvíc, navíc jsou koncepční a nesouvisí tolik s oktanovým číslem. ke všemu začíná bludný kruh kdy platí ...více karbonu, více detonací. Pokud plánujete cestu do DE, stačí tam natankovat a máte jiné auto. Snad jsem to napsal k pochopení. Používejte VIF, je proti karbonu dle testů účinný. MPR

Upraveno od motorpower

  • 4 měsíce později...

Zopakuji dotaz Pawouka z první strany. Co na to spojka a převodovka (navýšení výkonu a točivého momentu) je stavěná na 200 Nm ne? Jsou s tím nějaké dlouhodobé zkušenosti?

U manuálu při dobré úpravě nic nehrozí, a suché DSG se ser.... jak na běžícím páse i bez úpravy. Tam už je to na velké zvážení. Osobně spíše nedoporučuji.

  • 3 měsíce později...

motorpower> Na kolik se tedy dá bezpečně upravit 1.4 TSI 90kW/200Nm CAXA? :)

108-110 kW  a 230-240Nm

Jde i navíc, ale toto je s rezervou bezpečné.

  • 7 měsíců později...

Jo je pravda jak píšete že je lepší používat proti detonačnímu spalování kvalitnější benzín ( s vyšším oktanovým číslem), protože i pro bežné motory je probém karbon který vzniká při jízdách na N95 s nízkým zatížením. Osobně jezdím na Verva 100 nebo Maxmotion, a navíc do každé nádrže přidávám VIF benzin aditiv. Suběktivně můžu říct, že za studena je chod motoru klidnější než na N95.

 

Co se týká DQ200 (7°DSG / suché spojky) tak je seriově stavěná na 250Nm. Na trhu existuje několik úpravců kteří dokáží odstranit problém s "eko" řazením v nízkém spektru otáček a hlavně dokáží zvýšit tlak na spojkách kdy se posune maximální přenášený moment na cca 350Nm. Mezi ty renomované patří třeba TVS-engineering který je v ČR zastoupený minimálně jedním úpravcem. Co se týka vnitřku převodovky tak je to skříň srovnatelná s běžnou mechanickou převodovkou, jen vše řídí mechatronika a má dvě souosé spojky.

  • 2 roky později...

Tady se seslo znalcu.Az na to ze Fabie rs ma turbo i kompresor tak jak muzes napsat ze je stejny jak 1,4 tsi 90,92kw? :D

Na koho, nebo na co, tady po dvou letech od posledního příspěvku reaguješ, znalče?

Pán znalec v sekcií o Yeti píše o Fabii II RS ako reakciu na Fabiu III Edition R5. Úplne k veci...

Připojte se k diskuzi

Můžete publikovat nyní a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a publikujte s vaším účtem.

Host
Odpovědět na toto téma...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.