Přejít na obsah

1.6 MPi (75 kW)


petrenka

Doporučené příspěvky

Právě cca před rokem se dávaly obě lambda sondy nové..to byl takový sled událostí tehdy..odešlo palivové čerpadlo v nádrži (normálně se přidřelo) a asi měsíc na to lambda sondy. Takže to vše je nové..a taky jsem přestal jezdit na Shell :-) Ale díky za tip, prověříme..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V práci jsme si s touto závadou užili své. Měnilo se kde co, ale nic nepomáhalo. Nakonec to bylo čidlo na servořízení. Motor měl signál, že pořád točíš volantem. Čidlo se vyměnilo a volnoběh jako víno. Přišlo se na to náhodou, diagnostika byla bez chyb.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dobry den,

Panove, precetl jsem cele toto vlakno od zacatku + cele vlakno FSI 1.6 + TSI 1.4.

Hodlam nekdy v lete poritit ojetou O II na benzin, najezd ani s dovolenou neprevysuje 10 000 km/rok, spise je tak kolem 8 000 km.

Velmi by se mi libilo 1.4 TSI, ale zjistil jsem, ze to i ojete je na me moc drahe, jeste jakz takz bych asi financne utahl 1.6 FSI (ja bych to utahl urcite, ale prici se mi dat za vec jako auto tolik penez, kdyz skoro nejezdim a penize nes..u + se mi nelibi N98). Cenova predstava je do 150 000 Kc a to skripu zubama.

Takze zatim uvazuju nad 1.6 MPI, ale musim se vratit k tomu cipovani. Nekteri pisete, ze to neni poznat (vetsinou, kdo to nema), nekteri, ze byste do toho sli znova.

Nikdo ale nenapsal (pokud jsem to neprehledl), o kolik mu klesla realna spotreba pri klidne jizde (jsem velmi klidny ridic - ted jezdim s Fab.1 1.2 HTP kombi a jsem vicemene spokojeny, takze mi snad budete verit).

Protoze kdyby to bylo o toho pul litru, tak i pri mem najezdu je to prakticky za 4 roky zaplaceno, takze finance je to bez problemu a pro mpou klidnou jizdu ziskam motor s vyhodnejsim (o neco) prubehem toc. momentu - jestli to chapu dobre.

Na webu sportmotoru pisou o 0,5 az 1 litru dolu. Muze nekdo potvrdit aspon toho pul litru?

Dekuji

Pavel

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja vim, ze "atmosfery se moc nechipují", to jsem vsechno uz "nacetl". Vim, ze z toho nebude letadlo, to ani nepotrebuju. Jde mi o tu zkusenost, ze motor o neco malo lip tahne "od spodu" a jestli je to doplneno i tou nizsi spotrebou, nemam co ztratit, protoze financne se se to zaplati samo a "zadarmo" bude mit motor mirne lepsi vlastnosti.

Pokud by to tak jak pisu bylo, neni duvod to neudelat, i kdyz se atmosfery nechipuji...

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeste se zeptam ohledne 1.6 MPi a LPG (nenasel jsem presne LPG vlakno nebo co jsem nasel bylo original vestaveb).

Kdyz bych se nahodou jeste nakonec rozhodl pro LPG ve stari cca 5 let s najezdem kolem 150 000 km, da se vzit i toto nebo je neco, na co si davat pozor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2panet:

pokud bys chtěl ušetřit zkus jinou cestu(osobně to tak dělám už delší dobu a libi se m to)

Zkus tankovat E85.. jen je třeba myslet na to že bez přestavby je potřeba tankovat +- 50/50 s N95 ale i tak na litru ušetřím cca 5kč

Výkon je pocitově o něco menší a spotřeba o chlup vyšší ale když to propočítám na cenu tak mi to pořád vychází dobře. Za pár měsíců uvažuju o přestavbě na komplet E85. Podle toho co jsem zjistil by se měly měnit jen svíčky, nevím jak lambda ale to by možná šlo jen nakodovat. každopádně by to mělo vycházet na cca 5000 což je +- cena i za čip

Ale 1,6MPi má tu výhodu, že tam lze lít i E85(v začátcích jsem tam lil i čistý E85, ale tam už byl úbytek výkonu a velká spotřeba patrný, každopádně to jelo :kol-46: ) a to do moderních TSI motorů asi nelze.. aspoň jsem to nikde nezaznamenal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

panet: Mám Octavii 2 Combi 1.6 Mpi přestavěnou na LPG s tvým nájezdem si nejsem jist, jestli se ti nová přestavba LPG relevantně brzy vrátí. Jestli máš v plánu koupit vozidlo už s přestavbou - cca. těch 5 let, nezapomeň, že tlaková nádrž LPG má životnost 10 let, pak se musí vyměnit(cca 5000,-Kč). Ztráta výkonu 0, nárůst spotřeby LPG cca. 10-20 % proti benzínu, dle stylu zacházení. Při nákupu vozidla s LPG, si zkontroluj revize LPG, vozidlo má spec. přílohu TP, kde máš vyznačená všechna čísla použitých dílů zástavby, také tam jsou zapsané všechny revize. Asi je výhoda flashlube - mazadlo na sedla ventilů, ale co jsem četl, tak je to spíše pro ty, kteří motor nadměrně zatěžují - vysoké otáčky, kdy LPG protože hoří při vyšší teplotě nadměrně zatěžuje spalovací motor a sedla ventilů.

Nevýhody - Dle druhu systému každých 10-20 tkm revize v hodnotě 500-1000,-Kč, dle firmy která revizi provádí. Revize je 1x ročně nebo při výše popsaném nájezdu. Při pravidelné prohlídce STK musíš dělat 2 x emise - 1xLPG a 1xBenzín. Při provozu počítej dále s cca. 0.3 l/100km benzínu než se motor zahřeje a sám přepne. Záleží jak dlouhé trasy jezdíš. Další nevýhoda je, že v ČR nesmíš tankovat sám. V cizině se na tebe každej vykašle a nikde to není povinné, aby ti někdo tankoval, ale v ČR ano.

Výhody - Provozní náklady vozidla.

Příklad č. 1 - Jarní dovča Holandsko - Benzín ČR - 38,-Kč, Holandsko - 1.75E, LPG ČR-17.50,-Kč, Holandsko 0.8 E. - najeto 3.000 km - moje úspora - více než 4tKč - vzhledem k vyšší ceně benzínu.

Příklad č.2 - Letní dovolená v Chorvatsku - Benzín ČR cca. 38,-Kč, Chorvatsko 36.50,-Kč, Cena LPG ČR - 16.90, Chorvatsko - 18,50,-Kč - Najeto 2.000 km - moje úspora více než 2tKč.

U mě při spotřebě benzínu cca- 6-7 litrů dle režimu jízdy, spotřeba LPG 7-8.5 LPG, dlouhodobá (20tkm) je 7.9l(LPG + 0.3 benzínu), mám nádrž 57l LPG, plnil jsem max. 47 - můj max. nájezd je 680km. A tankování v ČR max 800,- Kč. DLe jízdního režimu je úspora min. 1,-Kč na 1km při současných cenách, při letních cenách byla úspora ještě vyšší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

2panet:

pokud bys chtěl ušetřit zkus jinou cestu(osobně to tak dělám už delší dobu a libi se m to)

Zkus tankovat E85.. jen je třeba myslet na to že bez přestavby je potřeba tankovat +- 50/50 s N95 ale i tak na litru ušetřím cca 5kč

Výkon je pocitově o něco menší a spotřeba o chlup vyšší ale když to propočítám na cenu tak mi to pořád vychází dobře. Za pár měsíců uvažuju o přestavbě na komplet E85. Podle toho co jsem zjistil by se měly měnit jen svíčky, nevím jak lambda ale to by možná šlo jen nakodovat. každopádně by to mělo vycházet na cca 5000 což je +- cena i za čip

Ale 1,6MPi má tu výhodu, že tam lze lít i E85(v začátcích jsem tam lil i čistý E85, ale tam už byl úbytek výkonu a velká spotřeba patrný, každopádně to jelo :kol-46: ) a to do moderních TSI motorů asi nelze.. aspoň jsem to nikde nezaznamenal

Diky, ale E85 se mi az tak nepozdava, uspora 5Kc na litr je proti LPG velmi mala.

panet: Mám Octavii 2 Combi 1.6 Mpi přestavěnou na LPG s tvým nájezdem si nejsem jist, jestli se ti nová přestavba LPG relevantně brzy vrátí. Jestli máš v plánu koupit vozidlo už s přestavbou - cca. těch 5 let, nezapomeň, že tlaková nádrž LPG má životnost 10 let, pak se musí vyměnit(cca 5000,-Kč). Ztráta výkonu 0, nárůst spotřeby LPG cca. 10-20 % proti benzínu, dle stylu zacházení. Při nákupu vozidla s LPG, si zkontroluj revize LPG, vozidlo má spec. přílohu TP, kde máš vyznačená všechna čísla použitých dílů zástavby, také tam jsou zapsané všechny revize. Asi je výhoda flashlube - mazadlo na sedla ventilů, ale co jsem četl, tak je to spíše pro ty, kteří motor nadměrně zatěžují - vysoké otáčky, kdy LPG protože hoří při vyšší teplotě nadměrně zatěžuje spalovací motor a sedla ventilů.

Nevýhody - Dle druhu systému každých 10-20 tkm revize v hodnotě 500-1000,-Kč, dle firmy která revizi provádí. Revize je 1x ročně nebo při výše popsaném nájezdu. Při pravidelné prohlídce STK musíš dělat 2 x emise - 1xLPG a 1xBenzín. Při provozu počítej dále s cca. 0.3 l/100km benzínu než se motor zahřeje a sám přepne. Záleží jak dlouhé trasy jezdíš. Další nevýhoda je, že v ČR nesmíš tankovat sám. V cizině se na tebe každej vykašle a nikde to není povinné, aby ti někdo tankoval, ale v ČR ano.

Výhody - Provozní náklady vozidla.

Příklad č. 1 - Jarní dovča Holandsko - Benzín ČR - 38,-Kč, Holandsko - 1.75E, LPG ČR-17.50,-Kč, Holandsko 0.8 E. - najeto 3.000 km - moje úspora - více než 4tKč - vzhledem k vyšší ceně benzínu.

Příklad č.2 - Letní dovolená v Chorvatsku - Benzín ČR cca. 38,-Kč, Chorvatsko 36.50,-Kč, Cena LPG ČR - 16.90, Chorvatsko - 18,50,-Kč - Najeto 2.000 km - moje úspora více než 2tKč.

U mě při spotřebě benzínu cca- 6-7 litrů dle režimu jízdy, spotřeba LPG 7-8.5 LPG, dlouhodobá (20tkm) je 7.9l(LPG + 0.3 benzínu), mám nádrž 57l LPG, plnil jsem max. 47 - můj max. nájezd je 680km. A tankování v ČR max 800,- Kč. DLe jízdního režimu je úspora min. 1,-Kč na 1km při současných cenách, při letních cenách byla úspora ještě vyšší.

Mel jsem S120 s LPG, takze emise, nadrz a podobne, mam predstavu. Rozhodne bych to nedaval do auta nove, tolik uz ja nenajedu, aby se mi to zaplatilo, urcite by to muselo uz v "ojetine" byt, pak bych i zkousl vymenu nadrze, protoze uspora i pri mem relativne malem jezdeni by byla radove kolem 30 - 40 tisic za tech 5 let.

Spis me slo o to, jestli, kdyz prave koupim starsi kus i s LPG, jestli tam muze byt nejaky problem (krome nadrze).

Hunterkyjov: Jo, jsem z KM, diky za nabidku, zatim jsem spise pro MPI nebo MPI s LPG.

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Přesně, píšeš, že si klidný řidič a jezdíš doteď s 1.2, takže výkonově ti bude stačít 1.6 až až, a čipovat kvůli spotřebě... Hlavním důvodem k čipu je snaha o větší výkon, nižší spotřeba je vedlejší, navíc dosti sporný, benefit.

S mírnou nohou se dá s 1.6 jezdit do 6l, dle PP.

Takže koupit 1.6 MPI, např.: naše rv.2006 Elegance se prodala s 80tis km za 160 tis, takže sehnat nějakou co má nějato kolem 120 tis.km s nějakou výbavou za 150 tis. nebude problém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Teda, když se dívám po inzeratech bazaru (tipcars), tak 2006 s 80 000 km jsou vetsinou o dost vyse (chci kombika). Co se tyka te spotreby u chipu, slo mi o to, ze kdyby to pravda byla, neni duvod ji neudelat, jinak na chipu samozrejme netrvam.

S Fabkou jsme byli letos v Chorvatsku, kufr az po strop, osadka 4 kusy dohromady o vaze pres 270 kg a nebyl problem (vyjma nekde v tech kopcich teda dech dochazel, ale to byl zlomek trasy).

Porad vic premyslim nad tim plynem v kombinaci s MPI. I kdyz budu jezdit usporne na benzin, porad budu na plyn jezdit temer za polovicku, kdyby ne, za 2/3 ceny ano. V kombiku je mista dost (v kufru), takze rezerva by me tak netrapila, kdyz bude "na volno".

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já sem tam čip dal a poznat to moc nejde. Kdybych teď moná sedl do nějaké bez čipu, možná bych na něco přišel a spotřeba jezdím spíš za stejno.....takže za mě čip ne.

PP o spotřebě mi kecá o 0,2l méně než real.

KN Filtr...no? ....asi spíš než čip.

S tvým nájezdem, než vrážet prachy do přestavby na LPG (a to nemám ani šajn kolik to dělá), se opravdu vyplatí spíš tankovat E85 (žádné investice a v poměru 1:1 to skoro nejde poznat). Rozdíl na litru je téměř 10kč, takže jak píšeš 5kč úspora a to snad není marné.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já bych starší už s vestavěným LPG nekupoval.Většinou tyto auta mají nalítáno hodně,nebo hodně stočeno.Přece si plyn za 30 tis do auta nedá někdo,kdo plánuje najet 7 tis ročně.Ale i bez plynu může mít auto najeto hodně,takže je to téžké rozhodnutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak já sem tam čip dal a poznat to moc nejde. Kdybych teď moná sedl do nějaké bez čipu, možná bych na něco přišel a spotřeba jezdím spíš za stejno.....takže za mě čip ne.

PP o spotřebě mi kecá o 0,2l méně než real.

KN Filtr...no? ....asi spíš než čip.

S tvým nájezdem, než vrážet prachy do přestavby na LPG (a to nemám ani šajn kolik to dělá), se opravdu vyplatí spíš tankovat E85 (žádné investice a v poměru 1:1 to skoro nejde poznat). Rozdíl na litru je téměř 10kč, takže jak píšeš 5kč úspora a to snad není marné.

V zadnem pripade nechci LPG dodelavat. Bud to koupim bez a zustane to tak nebo uz s LPG. Vestavba by se mi opravdu nevyplatila.

Já bych starší už s vestavěným LPG nekupoval.Většinou tyto auta mají nalítáno hodně,nebo hodně stočeno.Přece si plyn za 30 tis do auta nedá někdo,kdo plánuje najet 7 tis ročně.Ale i bez plynu může mít auto najeto hodně,takže je to téžké rozhodnutí.

Dival jsem se po inzeratech a auta kolem 120 000 - 140 000 s LPG TEORETICKY jeste pouzitelna jsou nebo ne? Ja kdybych kupoval nove a vedel, ze s tim najedu treba jen 100 000 km, tak tam ten plyn dam, protoze se proste zaplati a jeste usetrim.

Editováno: , autor: panet
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zaleží co tam je za systém.Některé auta z dovozu někdy nejdou servisovat,protože to třeba v tvém okolí nikdo nedělá,je to loterie,ale na druhou stranu jsem v létě prodával dvojkovou Fábii s LPG od novoty ,najeto 140 tis a myslím že kdo ji koupil,tak může být spokojený,ale ta jistota bazporuchového provozu už tam je samozřejmě nižší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Panet to je další oříšek a možná plus koupě toho vozidla již s vestavěnou LPG. Při koupi dojet na vyčtení km (motohodin) z řídící jednotky LPG, třeba někdo stočí km na budíkách, ale na LPG zapomene, nebo to neumí. Vzal bych na koupi asi někodo z LPG dílny, přeci jen se vyzná 100 x víc než běžný uživatel a 1000 x víc než ten kdo LPG ve stejném voze nikdy neměl. Jinak nevím jak moc jsi rozhodnutý třeba pro vozidlo s LPG, ale jak píše např. Karel.lpg v kategorii plynařů vozidla ze západu od našich hranic jsou montovaná z kvalitních dílů o kterých si v ČR můžech nechat zdát. Např věčné vstřikovače keihin v hodnotě téměř celé LPG přestavby v ČR. Já jsem chtěl samotný benzín a LPG jsem dodělával, protože jsem si chtěl vybrat firmu a systém, který v autě bude.

Jinak s vestavbou LPG si myslím, že do 150tKč bude jen Octavia I Combi nebo Tour, nebo nějaká vyjetá Octavia II Combi s 180tkm a víc a možná stočená. Já kupoval auto v 1/2012 r.v. 2007 a cenovka s následnou LPG přestavbou 220000,-, s kompletním servisní historií a o tolik si myslím hodnota auta nespadla :).

Motor 1.6 je super, proti golfu je díky váze auta znát menší potenciál, ale pro klidného řidiče postačuje, nevšiml jsem si odkud jsi, ale klidně bych tě nechal svézt :). Na Jaře Holandsko ve 4 lidech plus věci na 5 dní v poklidu při cestovní rychlosti 110-120 se spotřebou cca. 8.5 litru LPG. V létě Chorvatsko 4 osoby + věci na 14 dní, tam 110-120 cca. 8.5 -9 litru, zpátky 130-150km do 11 litrů LPG. Pro mě fantazie, při rostoucích cenách paliv bych vlastně bez LPG na dovolenou nemohl jet. (Jinak můj roční nájezd je cca. 2 až 3 x větši než tvůj, takže já mám přestavbu po 11 měsících zaplacenou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím

Mám O1 1,6 BFQ a za 2 roky chci hodit ze skály R megane a koupit zhruba pětiletou OII 1,6 MPI a O1 by sloužila jako druhý vůz.U O1 jsem musel měnit motor na kterém jsem měl necelých 5000 km komplet nové rozvody tak by mě zajímalo, jestli díly jako pumpa a kladka pasují z O1 na O2.Řemen bych samozřejmě koupil nový.Potom tu mám ještě hromadu všelijakých čidel, škrtící klapku, lambdu EGR, váhu, komplet hlavu no prostě všechno kromě bloku.Pasovalo by to taky na motor v O2, nebo má 1,6 v O2 jiné konstrukční řešení a shoduje se pouze název?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...