e1. Vloženo 19. Květen 2015 Sdílet Vloženo 19. Květen 2015 Ja zase hladinu oleja už prestal sledovať.Olej mením často (max. 10 tisíc km), takže aj keď si motor náhodou málo zoberie, určite mi za tie kilometre neklesne hladina pod minimum. Okrem toho asi po 6-7 tisíc km dolejem asi 0,15 litra čo mi vždy ostane po výmene. Takže iba jazdím a neriešim.Ak sa niekto s 1.8 TSI iba posúva po meste, a má tam 5W-30 ktorú mení raz za 30 tisíc km, tak ma problémy s motorom až tak moc neprekvapujú. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
TOMUS Vloženo 3. Červen 2015 Sdílet Vloženo 3. Červen 2015 Mi nezere oleju. Na vymene davam na max. Za 15000 km na nasledujici vymene mam neco vice nez minimum nebo minimum. Ja davam olej ktery kupim v Aso Skoda Lellek Group. Obvykle davam castrol professional longlife 5W30 s normou 504.00/507.00. Jeden krat mel Vw oel longlife 5W30 s normou 504.00/507.00. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 4. Červen 2015 Autor Sdílet Vloženo 4. Červen 2015 Nežere? Ale žere, od maxima do minima je to u 1.2 TSI cca litr oleje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
standavfr Vloženo 4. Červen 2015 Sdílet Vloženo 4. Červen 2015 Tomus,proč dáváš LL olej na normální interval? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mican2 Vloženo 9. Únor 2017 Sdílet Vloženo 9. Únor 2017 U Fabie 1.2TSI/77kW (ročník 2011) se mi spotřeba postupně vyšplhala na 2L/15.000km a servis v tom nevidí problém. Hledali netěsnosti a nikde to nekape, asi ho to opravdu spaluje. Teď mám najeto 92.000km a při delší jízdě najednou nepříjemný zvuk, motor spadl do nouzového režimu (EPS, kontrolka motoru...), jen tak tak jsem s tím dohrkal do servisu. Tam zjištěna nulová komprese na jednom z válců a po demontáži hlavy i podpálený ventil a vše co k válci náleželo plné karbonových úsad. Úplně trnu jestli bude oprava ekonomicky únosná a jak dlouho se to potáhne, naprosto mě však dostalo vyjádření servisu: Není žádná souvislost mezi spotřebou oleje a zakarbonování ventilů až k smrti. Závadu musela způsobit kuna která ohlodala izolaci zapalovacích kabelů, neboť nějaké otisky zubů tam našli a porucha se vyskytla zrovna na tom válci kde byly kousance největší. Dokáže mi někdo tuto teorii potvrdit nebo vyvrátit? Opravdu může být zapalovací kabel poškozený tak aby vynechával jenom tak často aby se to neprojevilo na chodu motoru a nezaznamenala to ani elektronika a přesto stačilo nespálené palivo vytvořit takové škody? Nebo jenom snaha ŠA vyhnout se jakékoliv zodpovědnosti za závadu a všechno hodit na tu kunu? Díky za rady jak postupovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
podhrjan Vloženo 9. Únor 2017 Sdílet Vloženo 9. Únor 2017 To je somarina. Ja som mal osobne uz dva krát poškodený zapalovaci kabel. Prvý krát, mi ho kuna prehrizla až na dva kusy. Druhý krát mi pravdepodobne odisiel sam od seba, pričom okolo toho kolienka v gumenej casti som si vsimol trhlinu. Aj keď bol kabel takto poskodeny, som este pár stoviek km. najazdil. Vymenil som poškodený kabel za nový, sprejom proti kunam som to riadne vystriekal, urobil sa taky mazlavy film. Pokial ti odíde kábel, tak to ti riadiaca jednotka okamzite vyhodí chybu a da ta do nudzoveho rezimu. Je pravda, ze tie káble su dosť citlivé, a tiež nie každé su kvalitné a dost casto odchadzaju. Veď pokial by to bolo v tych kabloch, tak by som to mal aj ja ako ty, ale ja fungujem v pohode. Auto slape. Toto nemôže mať súvis so zakarbovanim a podpalenym ventilom. Skús reklamovat v servise skodovky. Možno ti dajú kulanciu :-) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
McMatej Vloženo 9. Únor 2017 Sdílet Vloženo 9. Únor 2017 Taky se mně to nezdá. Když by válec nepálil, tak by se v něm karbon nedělal. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MOstruszka Vloženo 9. Únor 2017 Sdílet Vloženo 9. Únor 2017 Taky mi odešel zapalovací kabel, jel jsem s tím asi 7 km do nejbližšího servisu a taky jsem nic zakarbonizované neměl, vyměnili kabel a jel jsem dál. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukino200 Vloženo 7. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 7. Srpen 2017 Zdravim.....u 1.2 tsi 77kw doléváni 0.5 litrů oleje po najeti cca. 12 000 km je asi v pohodě co jsem četl že? Měnim olej po 15 000km a nikdy se to do servisu nevydržel bez rozsviceni kontrolky oleje.....je fakt že jsem auto dost tahal po dálnici..... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 8. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2017 Škodovka pripúšťa spotrebu oleja 0,5 litra na 1000 km, takže si v norme. Čo sa týka jazdy na diaľnici, tá sama o sebe nie je dôvodom na zvýšenú spotrebu. Ono to je vlastne ideálny spôsob prevádzky ak to nie sú presuny iba na pár kilometrov. Samozrejme bavíme o diaľničných rýchlostiach vrámci povolených limitov u nás a nie v Nemecku. Inak nepíšeš, že ne aký olej jazdíš. Ak je to nejaká 30-ka, tak by som zvážil prechod na 40-ku. Ak už teraz dávaš 40-ku, skús inú značku, alebo jednoducho skráť interval výmien oleja na 10 tisíc km. Motor ti "poďakuje" a ty tiež nebudeš musieť dolievať. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukino200 Vloženo 8. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2017 Použiva zatim 5w-40....jezdim do autorizaku a teď si nevzpominám jaký olej tam dávaji....je to prý podznačka Castrolu....při koupi mělo auto longlife výmênný interval.....co ho mám já tak je na režimu max 15 000 km.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 8. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2017 Skús si doniesť do servisu vlastný olej. Ak chceš spotrebu zraziť, tak si k tomu sadni a začni preliezať jednotlivé technické listy všetkých olejov xW-40 a xW-50 ktoré zároveň majú schválenie VW 502.00, a hľadaj taký, ktorý má najvyššiu kinematickú viskozitu pri 100°C! Vrámci rovnakej viskozitnej triedy bude rozdiel malý, ale nejaký tam stále je, a nakoľko tvoja spotreba oleja nie je kritická, môže aj ten malý rozdiel stačiť na zrazenie spotreby oleja. Čo som pozeral, tak dobre (14,5) na tom sú Mogul 5W-40 Extreme PD, Elf Evolution 900 NF 5W-40, ďalej Total QUARTZ 9000 5W-40 (14,7). Potom môžu byť ešte zaujímavé oleje Penrite, konkrétne Premium 0 (14,9) alebo Premium 5 (nenašiel som technický list), ale toto je v našich končinách už cenou moc prémiová značka oleja. Moja rada: meniť olej radšej každých 10 tisíc km. Ak sa doleje hladina oleja pri výmene na maximum, tak do ďalšej výmeny nemusíš dolievať a zároveň sa vyvaruješ tomu aby si jazdil s moc nízkou hladinou oleja. 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukino200 Vloženo 8. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2017 Moc děkuji za radu..určitě něco pročtu..... no přemýšlím že se na servis vykašlu....akorát mi auto většinou jen dojebou...... takže plánuju že se začnu o auto starat sám...jinak sem koukal na místo kolem škrtící klapky a je tam kolem toho plastu mastno..mám najeto 105 000 km...kámoš má Spacebacka najeto 75 000 km a nemá tam žadnou mastnotu od oleje.....myslíš že může jít olej přes turbo a ztrácet se tak? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
voltys Vloženo 8. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2017 Mrkni sem 2 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lukino200 Vloženo 8. Srpen 2017 Sdílet Vloženo 8. Srpen 2017 Moc diky...to by mohlo byt ono...zitra na to mrknu =) diky moc Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaR Vloženo 5. Březen 2018 Sdílet Vloženo 5. Březen 2018 Zdravím, rád bych se zeptal na jednu věc - mám Roomstera 11/2014 1.2TSI. Má toto provedení olejový chladič? Jestli ano, kde je umístěný? Děkuji. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 5. Březen 2018 Autor Sdílet Vloženo 5. Březen 2018 Má. Máš ho zde: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaR Vloženo 6. Březen 2018 Sdílet Vloženo 6. Březen 2018 Aha, díky, hledal bych ho někde dole. Rozvinul bych svůj dotaz - Používám na zimu plastové clony na masku chladiče, horní i dolní. Na krátké jízdy je to dobré, na delší je sundavám. Minulý týden fest mrzlo, tak jsem je nechal a jel trasu Praha - Liberec. Po asi půlhodině na dálnici (cca 130) byl olej na 115°C. Ubral jsem a teplota klesla na asi 105. Vzhledem k tomu, že normálně je teplota oleje na dálnici kolem 95, tak jsem se chtěl zeptat, zda se olej tímto neznehodnotil, zda ho nemám vyměnit. Mám asi 56tkm a v 60 bych ho měnil stejně (měním po 30tkm). Díky. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 6. Březen 2018 Sdílet Vloženo 6. Březen 2018 To bych vůbec neřešil, ta teplota bu musela nastupat nad 150, aby se nad tím dalo uvažovat. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
DušanV Vloženo 6. Březen 2018 Sdílet Vloženo 6. Březen 2018 před 5 hodinami, HonzaR napsal: Aha, díky, hledal bych ho někde dole. Rozvinul bych svůj dotaz - Používám na zimu plastové clony na masku chladiče, horní i dolní. Na krátké jízdy je to dobré, na delší je sundavám. Minulý týden fest mrzlo, tak jsem je nechal a jel trasu Praha - Liberec. Po asi půlhodině na dálnici (cca 130) byl olej na 115°C. Ubral jsem a teplota klesla na asi 105. Vzhledem k tomu, že normálně je teplota oleje na dálnici kolem 95, tak jsem se chtěl zeptat, zda se olej tímto neznehodnotil, zda ho nemám vyměnit. Mám asi 56tkm a v 60 bych ho měnil stejně (měním po 30tkm). Díky. Jaksi mi to vyznívá nějak divně. Na jedné straně máš starost, že při teplotě oleje cca 115 stupňů Celsia si znehodnotíš olej a ptáš se jestli ho radši hned měnit a na druhé straně jedeš na výměnné intervaly oleje Long Life tedy po 2 letech nebo 30.000 km. Osobně si myslím, že dáváš motoru o hodně více zabrat tím intervalem výměny na 30.000 km ( i když pravděpodobně máš na to ten správný olej), než když krátkodobě se Ti zvýší teplota oleje. Pokud si dobře pamatuji, tak i ve Světě motorů psali, že např motor HTP může mít teplotu oleje až 150 stupňů Celsia. 1 1 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
e1. Vloženo 6. Březen 2018 Sdílet Vloženo 6. Březen 2018 Súhlasím s Dušanom. Používať zimnú clonu, riešiť jemné zvýšenie teploty oleja, ale a pritom jazdiť na jeden olej 30 tisíc km je naozaj trochu divné. Ale aby som odpovedal na otázku. Pri tej porcií kilometrov ktoré ten olej musí vydržať, tých 115°C jednorázovo vôbec netreba riešiť. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
HonzaR Vloženo 9. Březen 2018 Sdílet Vloženo 9. Březen 2018 Díky za postřehy. Doplním ještě pár náležitostí. Ptal jsem se proto, že se mi to ještě nestalo (aby olej byl tak zahřátý) a nikde jsem nenašel zmínku o tom, jakých teplot olej může bez úhony dosahovat. Samozřejmě tam mám ten správný olej, já si sám ten prodloužený interval nevybral, ale auto ho mělo z výroby, ještě jsem se na to prodejce zvlášť dotazoval. Jelikož po prvních 30tkm se na prohlídku musí i tak po 15tkm (bez výměny oleje), uvažuji, že bych přešel na klasiku. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pawouk Vloženo 9. Březen 2018 Autor Sdílet Vloženo 9. Březen 2018 Provozní teplota motorového oleje je pro tento motor 90 °C - 110 °C. To, že z výroby je prodloužený interval výměny oleje, přece neznamená, že nemůžeš přejít na pevný po 15 000 km/ 1 rok. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vormen Vloženo 9. Březen 2018 Sdílet Vloženo 9. Březen 2018 Já mám taky interval 30 tis. Ale měním ho cca po 12 tis, ale dávám pořád LL, protože nemusím řešit že těch 15 přetáhnu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pejcoch.j Vloženo 23. Červenec 2018 Sdílet Vloženo 23. Červenec 2018 čau, po servisu a přechodu na pevný interval výměny oleje mi maxidot přestal ukazovat teplotu oleje. Ani v nastavení sem nenašel aby mi to ukazovalo teplotu oleje. Má tady někdo podobný problém ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.