Zdravím potřeboval bych pomoc, vlastním O1 1.9tdi 81kw r. v. 99 AHF, na konci září 2024 jsem po stk zaslepoval egr , bohužel originál praskl (moc jsem utahoval šrouby na skrz záslepku) tak jsem kupoval nový “go rabbit” za mně no name ale mělo to fungovat jen jako chcípací klapka po zaslepení. Po měsíci jsem si všiml, že mi docela dost cáká olej a mám od toho i kus bloku motoru, teď v lednu jsem dolíval půl litru od poslední výměny z minulého jara. Zdá se mi, že to teče zespod té záslepky a trubky od IC, která je zleva napojena na egr. Mám tedy otázku jestli se někomu stalo něco podobného a jak to řešil? Je možné, že jen to těsnění stojí za houby? Zdálo se mi, že prosakuje, tak až bude lepší počasí tak tam dám to originální a uvidím, za každou odpověď budu moc vděčný.
Ja sa nato pozerám asi trošku inak...
Môžeš byť konkrétnejší "novšie 1.0"?
Bavíme sa o EA211, 1.0 + 1.5TSI, tie autá sú na trhu min 6 rokov. Tak tu už si myslím že sa môžeme baviť o "preventívnej" výmene. Fleetové autá atp. Dnes sú to prevažne tieto motory.
Neviem technické detaily, díky za ne. Takže ten prípravok je treba konkrétne na ktoré generácie motorov? Alebo ako sa to rozlišuje?
Môj názor je taký, že väčší autorizák by toto mal mať v základe, bodka. tu sa nebavíme o súkromníkovi ktorému sa ten prípravok nezaplatí... To je snáď pochopiteľne. Ale ak má stáť výmena len kvôli prípravku v tisícoch €. Tak to je na hlavu. Potom takýto motor by strácal akýkoľvek zmysel v aute v low cost triede.