Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor 1.6 TDI CR

  1. Zahájeno uživatelem Peťa1191,

    Ahoj všem, mám problém a rád bych znal vaše názory. Mám Octavii II Fl 1.6TDi CR r.v.: 4/2010. Stav tachometru 50tis. Objevil se mi problém: občas, při jízdě mezi 1000-1600ot/min, nejčastěji při přeřazování z 1st na 2 st nebo 2 na 3, kdy klesnou otáčky pod 1500ot/min, jako by zdechl motor. Při vyšlápnutí spojky ale motor na volnoběh běží a pak normálně jede dál. Nebo stačí držet plyn, zaškube to a taky to jede dál. Nad 1500 ot/min bez potíží. Spotřeba normální. Při pročtení for mi to směřovalo na EGR ventil. Vyrazil jsem tedy do autorizáku na diagnostiku. Výsledek je dle mechaniků takový, že prý vstřik na 1 válci je nějaký špatný, prý asi přidřený. Otevírá a zavírá nějak b…

  2. Dobrý den, prosím o radu, už si nevím rady! Mám Octavia 2 facelift, 1,6 TDI, rv.2012 CAYC, najeto 315 000 km. Po nastartování (studený motor) začnou lehce poblikávat světla, ozve se cvakání relátek v přístrojovce, zvýší se otáčky z 800 na +/- 1100 a spustí se sahara (to i při -10°C) a odpojí se vyhřívání skel, vyhřívání sedaček. Když vypnu motor a znovu nastartuji, vrátí se otáčky na 800. Ujedu 2 km na první semafor, zastavím a zase se zvýší otáčky, spustí sahara. Tak vypnu motor a vše zase znovu. Vše se děje i při teplém motoru, jen to není tak časté. Jen se děje to, že kolísá teplota z devadesáti až na sedmdesát, ale to je asi důsledek spuštěné s…

    • 0 odpovědí
    • 1,5tis zobrazení
  3. Zahájeno uživatelem Spolienka,

    Ahoj som novým majiteľom Octavie 1,6 77kw a chcem sa opýtať na teplotu motora všimol som si ze mi stúpla teplota na 90 stupňov už pri prejdení 4km a potom už držala na 90tke aj pri teplote vonka - 10 a keď som vypol motor tak sa pustil ventilátor na chladici nerobí mi to stále len raz za čas neviete mi poradiť čo to môže byť?

    • 2 odpovědi
    • 2,2tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem madjism,

    Zdravím Pánové, na své 1.6 tdi CR mam najeto asi 100000 km a chtěl bych se zeptat, zda má při této kilometráži smysl čistit škrtící klapku, Předpokládám že už by mohla být od egru slušně zasviněná za tu dobu. Co si o tom myslíte? Tema na čištění této motorizace jsem nikde nenašel tak se raději ptám tady

    • 10 odpovědí
    • 10,1tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Beri84,

    Dobrý den.Dneska jsem si dělal test vstřiků.Octavia II 1.6tdi-77kw.Někdy je slyšet jak stará 120.Když byla vůle u ventilů.Můžete mi dát info jak jsou na tom?

      • Pozitivní
    • 24 odpovědí
    • 27,7tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem palvis,

    neviete poradit co moze byt zle vzdy rano ked je pod -8st pri startovani kolisu otacky auto chyti az na 10 krat a potom ide ok na diagnostike je vsetko ok prikpadam aj video VID_20181201_085111.mp4

    • 3 odpovědi
    • 2,6tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem rubico369,

    Ahoj, Motor se po velmi krátké chvíli vypne a chytne až po několika minutách, Za studena, za tepla, během jízdy, při startu. Děje se tak zcela náhodně jednou za čas s tím, že intervaly se zkracují. Diagnostika zcela čistá, vyměněn palivový filtr (2 roky starý) a odvzdušněno, na nic v aut, servise nepřišli. Problém přetrvává. Video problému: https://youtu.be/-c184Lgsw88 Poprosím o radu. Díky, L.

    • 0 odpovědí
    • 2,2tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem Trisy89,

    Zdravím, poslední dobou pozoruji následující: Nastartuji studené auto a na volnoběh se čas od času zatřese. Je to skoro pravidelné v intervalu 5-10 vteřin bych řekl. Působí to na mě jako kdyby vynechával jeden válec, ale chyby to auto žádné nehlásí. Diagnostika také chyby nenačte. Nejsou slyšet žádné zvuky, auto poté jede úplně normálně, chyby nehlásí. Nevím co by to mohlo být... palivový filtr? Ještě mě napadá jestli to nesouvisí s dalším problémem co mám. Je tam ten nešvar Octavek 3. Zatáčení doleva auto zní jako traktor. Je tam to špatné uchycení převodovky... ten silent block. Ještě mě napadlo, jestli to nemá něco společné…

    • 0 odpovědí
    • 3,1tis zobrazení
  9. Zahájeno uživatelem veslo1,

    Ahoj. Mám jeden dotaz. Byl by mi někdo schopen říct kde v autě najdu řídící jednotku žhavení. Předem dík. Martin. Jedná se o octavia2 1.6 TDI cr 77 kw Rok 2012.

    • 2 odpovědi
    • 3,5tis zobrazení
  10. Zdravím všetkých.Mám problém s mojím autom,síce je to Octavia 2/facelift/1.6TDI/77kw/r.v.2010/CAYC ale tieto motory sú aj v Tourane.Pri 189000km začala svietiť kontrolka CHECK ENGINE,bol problém s EGR.V servise vymenili komplet EGR aj s chladičom za originál nový diel (nie náhradu) ,nakodovali a spravili základné nastavenie.Po zhruba 50 km sa kontrolka CHECK ENGINE rozsvietila znova.Napichol som to na VAG a vyhodilo chybu P0401 00 (237) Systém recirkulácie výfukových plynov (EGR): Zistil sa nedostatočný prietok.Odhadovali sme to ešte na diferenciálny snímač tlaku výfukových plynov G450, tak sa pre istotu vymenil a spravila sa regenerácia DPF, adaptácia a základné nastaven…

  11. Zahájeno uživatelem JIRIK87,

    Ahoj, moje octavia II 1.6TDI, 77KW, rv 2011 mě nechala viset na dálnici v praze. Autorizovaný servis přes diagnostiku zjisti 1 vadný vstřikovač, nicméně za výměnu chce obrovské peníze. Vím, že vstřiky není žádná levná záležitost, nicméně mohli by jste mi doporučit někoho v Praze (nejsem místní, jsem z Ostravy), kdo se v tom vyzná a dokázal by toto vyměnit levněji? Předem děkuji

    • 2 odpovědi
    • 2,6tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem E300,

    Ahoj Všem. Mám najeto 105.000km a nyní se mi při zahřátém motoru objevuje zvuk, který zřejmě nevěstí nic dobrého. Přirovnal bych to ke zvuku, kdy vezmete kus kovu a každou 0,5s při volnoběhu ho vezmete přes struhadlo. Žádné pískání, mlácení, ale zvuk "tření" kovu o kov a to pouze při zahřátém motoru. První servis mi řekl, že je to vychýlená volnoběžka alternátoru, origo servis mi řekl ,že poznat takové "vychýlení" při tolika otáčkách je naprosto nemožné. Záhadou zůstává, že zvuk je slyšet pouze a jen z kabiny vozu, při zvednuté kapotě zdá se být vše vizuálně i poslechem naprosto v pořádku. Intenzita "tření" se však zvyšuje s otáčkami motoru, ale pouze při zahřátém motoru.…

      • Pozitivní
    • 11 odpovědí
    • 12,4tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem Janes360,

    Mam uz 1 rok moju octavku zatial jazdila prefektne no po novom roku jak keby utalo auto trha ako stara skodovica najcastejsie sklve po preradeni z 2-3 ale stava sa to aj na 5ke za plinulej jazdy to len raz dva krat sklblo pocas jazdy. Ale dnes manzelka isla a sklbalo je ja auto 5 km skusala podradovat zacalo jej trhat v 5 pri cca 85km podradovala ale marne trhalo auto dalej tak podradila do 3 no trhalo dalej tak zastavila vypla motor a skodovka isla normalne . Dakujem za rady dnes s nim skocim na diagnostyku a uvidim co zahlasi bojim sa ze nic

      • Pozitivní
    • 56 odpovědí
    • 44,5tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem palvis,

    viete niekto poradit zhruba kazdych cca 200-300km zacne blikat zhavenie a vypis motor do servisu ked odstavym auto a nastartujem tak to zmizne a opat objavy po zhruba 200km zakazdym som spravil diagnostiku prikladam prilohy z kazdeho napojenia ked sa to rozblikalo ked som porovnaval tie subory z napojenia tak priblizne tie hodnoty sedia z kazdeho napojenia motor3.txt motor.txt motor2.txt

    • 3 odpovědi
    • 2,3tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem Adam Keller,

    Zdravím všechny, mám dotaz - při rozjezdu a zejména při rychlém puštění spojky dojde ke krátkému "písknutí" po přeřazení, nevíte náhodou někdo prosím, co by to mohlo být? Motor 1.6 TDI. Díky! Adam

    • 7 odpovědí
    • 5tis zobrazení
  16. Host
    Zahájeno uživatelem Host,

    No dalsia zahada resp. nikdy nekonciaci pribeh zavad s tymto spickovym motorom. Auto ma za posledne dva mesiace novy EGR s indexom DQ, dieselgate SW, vymenena komplet spojka + zotrvacnik, repas prevodovky. Motor pri vypnuti zatrasie (robi to len sem tam a odkedy sa oteplilo). Cim to moze byt??? Dieselgate SW nejako inak riadi EGR? Kym boli mrazy nerobilo to. Na diagnostike ziadna chyba. Napada ma, ze po vymene spojky mohol mechanik nejaku hadicku nezapojit, alebo nieco take, co poradite pozriet??

    • 5 odpovědí
    • 5,3tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem mato7911,

    ahojte mozte my poradit ci na ol ll 1.6 tdicr 77kw je po vymene rozvodov potrebne nastavit predzapal cez vag tak jak je to na PD dakujem za kazdu odpoved vopred dakujem

    • 0 odpovědí
    • 1,6tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem Rubas,

    Dobrý den. Rád bych věděl, zda přídavné vodní čerpadlo mají všechna vozidla OC 2 -1.6TDI 77kW. To nestíhá vodní pumpa na rozvodech? Díky za odpovědi. https://www.skoda-dily.cz/nahradni-dil/5n0965561-vodni-cerpadlo-pridavne-tdi-de-19428.html

  19. Zahájeno uživatelem Milan Janček,

    Dobrý deň, mám problém s aktuálnou spotrebou na palubnom počítači. Pri vyradenej rýchlosti spotreba skáče ako chce napríklad raz ukazuje 0.9 a o chvíľu vyskočí aj na 4.6 zároveň blbne aj spotreba celkovo pri zaradenej rýchlosti. Tento problém sa mi stáva individuálne hlavne pri vyššej vlhkosti vzduchu. Diagnostika neukazuje žiadnu chybu filtre sú všetky vymenené. Tak sa chcem opýtať či mal niekto podobný problém s týmto a ako to riešil. Vopred ďakujem

    • 0 odpovědí
    • 1,5tis zobrazení
  20. Zdravím Pánové, včera jsem se svou Octavkou dojel domů a vše v pořádku. Po 5ti minutách jsem vyšel ven, na drc normálně nastartoval ale auto prostě netáhne, absolutně neletí do otáček ale nic se nerozsvítilo. Až jsem ji násilim zkusil víc vytočit tak se pak rozsvítila kontrolka žhavení: 7384 - regulace plnícího tlaku: regulačního rozsahu nedosaženo P0299 00 (101) - nevěrohodný signál Po zhasnutí motoru chyba žhavení zase zmizí dokud to opět nezkusím vytočit. Nenapadají Vás nějaké možnosti co to tak najednou může udělat? Jen když jsem naslepo najel do VAGu tak pár hodnot co jsem monitoroval viz odkaz, je možné že je to k niče…

    • 6 odpovědí
    • 15,9tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem Schwarzwagen,

    Dobrý den, hledal jsem zde na fóru, ale nenašel jsem, že by měl někdo podobný problém. Tak tedy k věci. Mám Škodu Octavia Greenline a vždy když poprvé nastartuji motor, tak má chvíli zvláštní drkotavý zvuk, pokud popojedu par metrů, tak se vše dostane do normálu. Pokud už ten den nastartuji znovu, problém se neopakuje. Stane se to vždy jen při prvním nastartování. Děkuji za rady a podněty.

  22. Zahájeno uživatelem Alesjan,

    Ahoj, nemáte prosím někdo zkušenosti s předehřevem motoru na 220V ? Chci to zkusit. Kdyby měl někdo zájem, napíšu víc....

  23. Zahájeno uživatelem Pepa 1.6.tdi,

    Zdravím když je motor ohřátý tak v pravidelných rytmech je slyšet tření které při zvýšení otáček roste nemá.někdo zkušenosti co by to mohlo být ?

  24. Zahájeno uživatelem Lukas Rigo,

    Zdravým , chcem sa spýtať , mám octáviu 1,6 tdi A7 , auto\motor ide bez problémov , skôr mám problém s prevodovkou , rýchlosti mi radí úplne bez toho aby som to cítil , ale občas keď zastavím a idem sa rozbehnúť tak mi trošku zavybruje plynový pedál , pri rozjazde a pri preradení 1-2 , na vyšších rýchlostiach mi to nerobí krásne preraďuje a aj podraďuje . neviete čo s tým ? poprípade skúsenosti aké máte s tými prevodovkami ? na 1,6 tkách ? ešte mi to občas pomalšie reaguje ked zaradím R-ko tak to pár sekúnd trvá dokým preradí a začne cúvať . , ešte po zaradení D- občas sa rozbehne a občas to stojí na mieste . Mám 128xxx tis km , olej som menil pri 110 tis. a spotrebovo …

    • 13 odpovědí
    • 6,9tis zobrazení
  25. Zahájeno uživatelem Michal1939,

    Dobrý den, prosím k radu. Při prvním startu skoda octavia 1.6 tdi rok 2012 auto nastartuje cca po 5s. Potom startuje hned. Problém se opakuje nahodile, není pravidelny. Dočetl jsem se, že by to mohlo být relé žhavení. Kde je prosím najdu? Popřípadě co by to mohlo být. Děkuji za rady.

    • 0 odpovědí
    • 1,7tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.