Motor
Vše o motoru, a výfucích, poruchy, úprav,převodovém ústrojí
Podfóra
20 témat v tomto fóru
-
Ahojky, prosím o radu, chtěl bych objednat škodu Kodiaq ( prostě dnes asi nejlepší volba) , ale nějak nevím jaký motor. Chtěl bych redukovat na 1 rodinné auto + v létě jezdím na motorce. Auto nově by mělo sloužit v týdnu ženě a o víkendech jako rodinné. Žena - nákupy, cesta do školy a školky, cesta na trénink, každý den ( do 5km vše ).O víkendu chata cca 40km. Já - 2x hory Itálie, 1-2x Chorvatsko, 3-5 hory Krkonoše. Na Superbu jsem měl nájezd za 5 let 45t, žena na Polu má teď za 4 roky 25t km. Superb už je pryč, žena umí jen s automatem, tak To musí být A, jinak bych nedal Superba z domova Díky za Váš názor
-
-
- 114 odpovědí
- 69,3tis zobrazení
-
-
-
Před založením nového Tématu se přesvědčte, zda-li se Váš problém neřeší v již dříve založeném tématu (viz Pravidla fora). Pokud ano, pokračujte tam! V opačném případě bude zbytečně nově založené téma uzamčeno a posléze odstraněno! Pokud se Váš problém zatím nikde neřeší, zakládejte nová Témata podle níže uvedených instrukcí: - Poruchy, závady a problémy týkající se přímo motoru, řešte v sekcích příslušných motorizací (např. 2.0 TSI, 2.0 TDI)! - Poruchy, závady a problémy týkající se převodovky, spojky, a pod., a dále obecně o motorech a co nejde zařadit pod jednotlivé motorizace, řešte v obecné části sekce Motor!
-
- 0 odpovědí
- 8,1tis zobrazení
-
-
Zdravím, mam Kodiaq 140kw 7st. DSG a dnes mi pri zaradení z P do D vypísalo chybovu hlášku chyba spiatocky a prevodovka radi iba neparne čísla 1,3,5,7. Po vypnutí a naštartovaní chvíľu ide normálne a potom to spraví znova. Auto ma 78t. Km. Kde môže byt chyba?
-
-
- 58 odpovědí
- 68,6tis zobrazení
- 2 sledující
-
-
Ahoj, pomalu se blíží výměna oleje v DSG a přiznám se, že mám obavy. Oba dva "lepší garážníci", kam jezdím na výměnu oleje, brzdy apod. , nad tím mávli rukou, že to nějak určitě zvládnou, což je pro mě známka toho, že to k nim dávat nebudu. Předchozí 2 výměny dělal autorizák, tedy vzhledem k debilnímu umístění filtru, filtr nebyl měněn, přesně dle předpisu VW "filtr se nemění, protože jsme ho umístili nepřístupně". Údajně vyměnit ho lze, tedy tentokrát bych rád, aby vyměněn byl. Jedná se o Passat Alltrack BiTDI 2019 s DQ500, výměna ve 180k km, tedy omluvte, že zde plevelím Volkswagenem, musím uznat, že tady to žije, VW fóra jsou mrtvá a věřím, ž…
-
- 2 odpovědi
- 257 zobrazení
-
-
Zdravím, mám Kodiaq 2.0 TDI 140kW 4x4 DSG a DQ500 s mokrýma spojkama a 152tis najeto. Poslední dobou sem začal pozorovat pár věcí při řazení a zajímal by mě Váš názor jestli to může dělat jedna věc nebo už jich odchází víc. 1) Když zařadím D nebo R pustím brzdu a hned přidám plyn, tak auto cukne. Když ale pustím brzdu nechám auto samo lehce zabrat a pak až přidám, tak je rozjezd bez cuknutí. 2) Při podřazování z 3 na 2 se často stává, že od motoru slyším buď jedno bouchnutí nebo několikanásobné zarachtání. Je to jen zvuk autem samotným to necuká. A při řazení nahoru je vše ok. 3) Při pomalé jizdě po parkovišti to tam 2 občas kopne. Někd…
-
- 10 odpovědí
- 3,3tis zobrazení
- 2 sledující
-
-
Ahojte...prosim vas potrebujem nasmerovat/poradit aby som sa vyhol zlym rozhodnutiam...uz asi 2tyzdne pocujem pri preradovani z2na3 a z3na4 take cvrlikanie/zachrastenie...najlepsie to pocut ked je po bokoch mur,stena,v podzemnej garazi...nerobi to pravidelne a aj intenzita zvuku je rozna...pri jazde ticho ....cez vypis z VCDS chyba ziadna...auto mam od januara 2024....auto je z DE a ma el.serv. ale ten servis bol taky ,,nemecky,,...auto malo 65000km a vtedy som menil oleje vratane dsg...podla ser.knizky prvy krat....v juni chyba P1735 ...oprava a znova olej pri 70000km...KODIAQ 2.0TSI 140KW CHIP/UPRAVENA DSG....TMBLE7NS9K8081554... DAKUJEM
-
-
- 1 odpověď
- 1,1tis zobrazení
-
-
Ahoj. Máme problém s manuální převodovkou u 1.5 TSI. Při razantnějším rozjezdu nebo přeřazení z 1 na 2, nebo ideálně v kopci se z převodovky ozývají podivné zvuky, jako by chrastil nějaký uvolněný element na hřídeli. Aut. servis, kde auto bylo, to konzultoval s výrobcem a reklamace byla zamítnuta. Další servis mi sdělil, že je to známý problém všech těchto Kodiaqů a nepomůžou mi. Neumím si představit, že moderní mechanické soustrojí 21.stolení vydávající takovýto zvuk je v pořádku. Auto je ještě v prodloužené záruce, má najeto přes 30 tis. km, ale třeba za slušnou cenu je neprodejné. Nemá někdo podobný problém?
-
- 2 odpovědi
- 1,5tis zobrazení
-
-
Pozdravujem vás Máme Kodiaq 2017 a 155tis km a od 150tis +- som spozoroval ako mi pri pohnuti z miesta trhne autom ako by spojka šla naprazdno a zrazu sa chytila neviem je to len pri rozjazde už potom ide pekne všetko neviete či to môže byť problém spojka v DSG 7st alebo mechtronika tá po diagnostike má hodnoty v norme len mierne znížené ale v norme, mechanik chce preventívne meniť aj spojku aj mechatroniku ale je to drahé a neviem či zbytočne obe naraz. Nemali ste problém aj vy ďakujem
-
- 4 odpovědi
- 2,6tis zobrazení
-
-
Vse ohledne komfortu jizdy a prenosu vibraci do kabiny vozu. Prikladem vibrace ve volantu, v madle automaticke prevodovky, atd...
-
- 5 odpovědí
- 11tis zobrazení
-
-
Zdarec, někdo zkušenosti s úpravou DSG od TVS engineering?
-
- 4 odpovědi
- 6,4tis zobrazení
- 2 sledující
-
-
-
Ahoj, mám 2.0 TDI 140 kw v kombinaci s DQ 500, najeto cca 170tis, rv. 11/2018. Rád bych se optal na chování převodovky a případné tipy, co řešit. Celkově převodovka řadí dobře v plném rozsahu při klidné i svižné jízdě, přijde mi, že je v dobré kondici, řadí nahoru dolů bez škubání apod., ale trápí mě dvě drobnosti: Rozjezd - když pustím brzdu, auto se samo plynule bez plynu rozjede, ale nepřeřadí na dvojku, jen pokračuje v pomalé jízdě Cukání v režimu sport - při podřazování v režimu sport auto lehce cuká na všechny stupně, při řazení na vyšší stupně je to bez problémů, cukání mi přijde výraznější při dobržďování, v ostatních režimech podřazuj…
-
-
- 5 odpovědí
- 7,5tis zobrazení
-
-
-
Zdravím. Chtěl jsem se zeptat, jestli neškodí DSG převodovce řazení neutrálu. Jde např. o plachtění pří jízdě z kopce či při delších dojezdech, kdy z D vyřadím na N (u mého auta ještě není automatické plachtění při sundání nohy z plynu), příp. při delším stání atd. Je nespočet různých článků, kde se varuje před používáním neutrálu u automatických převodovek s tím, že se takto vysloveně ničí. Nejsem si ale jistý, jestli toto neplatí hlavně pro klasické automaty s hydroměničem (odbornost autorů článků už rozdíl mezi dvouspojkou a hydro nějak nepobírá). V manuálu ke Kodiaqu nic o tom, že by se N nemělo používat, není. Vzhledem k tomu, že DSG je vlastně klasická ozubená převo…
-
- 5 odpovědí
- 5,5tis zobrazení
-
-
Ahoj, chtěl bych se zeptat zda již někdo řešil vypnutí funkce plachtění - vyřazování DSG při sundání nohy z plynu. Dřívější DQ500 to dělala jen v ECO modu ale nové motory EVO jako pro Octavii IV tak Kodiaq MR2021 to dělají i v režimu drive a je to celkem vopruz hlavně při popojíždění po městě. Navíc to spojkám moc nepřidá. Díky za tipy
-
-
- 13 odpovědí
- 17,2tis zobrazení
- 1 sledující
-
-
Zdravim, Mam Kodiaqa 190koni a ked radim packami na volante smerom hore a mam cca 3000-4000 otacky a preradim,( hlavně 3/4/5/6 )tak citim jemne kopnutie/cuknutie převodovky. Neviem, ci to maju aj ostatni, mam najazdene 62k, v servise ziadna chyba, olej vsetko menene pravidelne (robilo to aj predtym). Pri D/S rezime to vobec nerobi ani vo vysokych otackach, preto neviem, ci to je "vlastnost" DG500 prevodovky ("pocit sportoveho radenia") alebo moze byt chyba niekde v DSG? Vase DSG v manualnom rezime radi uplne hladko?
-
- 2 odpovědi
- 3,8tis zobrazení
-
-
Zdravím, řeším problém s manuální převodovkou u Kodiaqa, 1,5TSI (05/2019). Při řazení rychlostí 1 až 4 to vypadá, jako by při zařazení vyššího rychlostního stupně teprve do sebe zuby zapadaly. Při řazení dolů to jde v pohodě. Občas je to skoro přes zuby. Bylo to v servisu a podle jejich technika je to v pořádku. Když jsem si stále stěžoval, tak přijel technik ze ŠA. Uznal, že jde řazení "tíž", ale prý je to normální vlastnost této převodovky, že tam jsou zdvojené synchrony ... no nevím. Za svůj život jsem projel spoustu aut (nová i stará), ale s tímto jsem se nesetkal. Navíc u auta za 750tis. nemá někdo podobnou zkušenost nebo tip, co s tím? Před…
-
- 0 odpovědí
- 5,2tis zobrazení
-
-
Ví někdo, zda je u tohoto motoru sedmistupňové DSG suché či mokré (tzn. suché spojky vs spojky v oleji)??? O "suchých" DSG se v minulosti dost napsalo, většinou nic kladného, co se spolehlivosti a výdrže týká. Vývoj šel ale dopředu, tak si říkám, že koncern snad už mohl odladit neduhy. Většinou tomu moc lidí nerozumí, někde se píše, že od krouťáku 250 nm už jsou jen "mokré", že suhá DSG by to neutáhla, jinde zas píšou, že sedmistupňové DSG je pouze suché (oproti 6st, které bylo mokré). Vy, kteří už máte s 2.0 TDI a 7st. DSG větší nájezdy, napište sem své zkušenosti se spolelivostí a výrží. Díky.
-
-
- 7 odpovědí
- 17,8tis zobrazení
- 3 sledující
-
-
-
zdravim vespolek, zakoupil jsem kodiaka v automatu a zajimalo by me zda se da prevodovka uvolnit do neutralu? u Jeepa tam byla takova dirka propiskou se zatlacilo a bylo mozno auto kousek odtahnout Diky za info
-
-
- 5 odpovědí
- 8,4tis zobrazení
-
-
Ahoj , toto téma se tu řešilo ve vlákně "hluk od zadní nápravy" kde se podařilo zjistit, že se nejedná o hluk od nápravy, ale právě od převodovky. Chtěl bych proto zjistit, zda jste někdo další řešil a hlavně vyřešil hluk, který se ozývá v přímém směru v pásmu otáček cca 1500 - 2200 vyšším rychlostním stupni a rychlosti kolem 80 Km/h . Bylo zde již uvedeno, že se jedná o nějaký problém o kterém už i škodovka ví a řeší jej, ale řeší jej skutečně a máte někdo zkušenost s vyřešením ?? Díky za vaše názory a informace
-
- 1 odpověď
- 8,3tis zobrazení
-