Přejít na obsah
View in the app

A better way to browse. Learn more.

ŠKODA Forum - SKODAHOME.cz

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Motor

Vše o motoru, převodovém ústrojí a výfucích, poruchy, úpravy

  1. Zahájeno uživatelem radek 1,

    Ahoj FAVORIŤACI.Mám velký problém se startem.Mám Favo r.v.1994,vstřikování BOSCH a dnes odpoledne nechytil.Včera jsem normálně jezdil,dneska odpoledne v garáži jenom točil a ani neškytnul.Zkoušel jsem to po cyklech až do konce aku a nic.Mám nové svíčky,kabely,rozdělovač.Až do včera bylo auto v kondici,dneska jenom motá.Zkuste mi poradit,u stříkaček takovou závadu neznám.Díky RADEK

    • 28 odpovědí
    • 54,3tis zobrazení
  2. Zahájeno uživatelem m.macala,

    Zdravím Vás! Potřebuji radu. Kamarád vlastní favorit, který nechce startovat... Někdy se točí ale nenaskočí, ale ještě častěji se po otočení klíčku do polohy II neozve nic jiného než cvaknutí... A nic... Přitom při roztlačení chytne hned. Vůbec nevím, čím to může být Za každou radu předem díky!!!

  3. Zahájeno uživatelem Budka,

    Dobrý podvečer. Pevne verím, že sa tu nájde dobrá duša, ktorá mi poradí...Mám Favo 136L, r.v.1990 naj.30 000 km. Doteraz šľapal ako hodinky. Po emisnej kontrole(asi) sa začali diať čudné veci: otáčky kolíšu, motor zhasína, max.rýchlosť 115. Vymenil som sviečky NGK, nové káble, nové tesnenie medzi sacím potrubím a karburátorom, niekedy to blbne, chvíľu zas takmer OK. Maximálka predtým lahúčko 150, teraz horko ťažko 115-120, motor ide hrozne ťažko... ĎAKUJEM

      • Pozitivní
    • 45 odpovědí
    • 54,3tis zobrazení
  4. Zahájeno uživatelem mlepka,

    Poraďte jak opravit sytič na karburátoru starého typu Favorita.Vyměnil jsem jich několik a všechny jsou vadné.Má někdo návod na ruční ovládání sytiče?

    • 17 odpovědí
    • 30tis zobrazení
  5. Zahájeno uživatelem Fotr,

    Jsem ze hry. A v autoservisu neznají příčinu stále se opakující závady na mém Favoritu 136 LS. Vždy po nějakém období se objeví ( někdy i značné množství ) benzin v olejové nádržce. Podotýkám, že pumpa byla měněna už 3x , karburátor přeměřen a příslušný ventil vyměněn. Jednou tekl benzin s olejem už i z filtru. Kde je chyba, ví někdo. Fotr

    • 31 odpovědí
    • 33,1tis zobrazení
  6. Zahájeno uživatelem George Couser,

    Co tam lít za olej? Teď tam byl 10W40, můžu to jen tak zaměnit za 15W40 bez jakékoliv újmy?

    • 17 odpovědí
    • 24,7tis zobrazení
  7. Zahájeno uživatelem mipa111,

    Mám problém na emisích u Favoritu 136L s karburátorem. Volnoběžné emise prochází s velkou rezervou, ale při zvýšených to dává 2x více, než je limit pro CO. Uhlovodíky HC jsou v normě. Změna šroubem bohatosti na to nemá vliv. Na STK mi říkali, že to dělá určitě karburátor, možná nějaká špatně fungující tryska. Neřešil někdo podobný problém, popř. neznáte někoho, kdo by to uměl opravit? Děkuji za radu.

      • Díky
      • Pozitivní
    • 13 odpovědí
    • 4,6tis zobrazení
  8. Zahájeno uživatelem nemotora,

    Ahoj, jsem tu novy. Pokud uz to nekdo resil, prosim nasmerujete me spravnym smerem. Dekuji. Vsude rikali, ze Natural 95 E10 neni mozne do Favoritu tankovat. Tak jsem pracne hledal pumpu, kde maji Natural 98 E5 a natankoval. Od te doby je vuz nepojizdny. Se startem na sytic vyssi volnobezne otacky drzi. Bez sytice na nizsi volnobezne otacky okamzite chcipne, pokud nedrzim plyn. Jedna se o motor 1.3 s karburatorem rok 1990, TMBADA... Nerozumim nicemu. Budu rad za kazdou radu, pripadne tip na servis v severnich Cechach, kde to s Favoritama umi. Jestli staci vyprazdnit nadrz a natankovat neco jineho (ALE CO??) nebo…

    • 0 odpovědí
    • 1,9tis zobrazení
  9. Dámy a pánové, řešil a vyřešil někdo problém s odstaveným fávem s karbecem a novější palivovou pumpou na 14 kalendářních dnů a pokusy nastartování dopadají kladně až na sedmý, osmý pokus. Favorit je z roku 1992. Evidentně nedrží benál a není již z důvodu inovovaného čerpadla páčkou dopravit benál do karburátoru. Má někdo zkušenosti s novým čerpadlem made in Čína? ˇPumpa je údajně neopravitelná. Díky za jakoukoli informaci.

    • 1 odpověď
    • 1,9tis zobrazení
  10. Zahájeno uživatelem ruzenka,

    Dobrý den Poraďte mi prosím, kudy se leje olej do převodovky. Jde o Favorit r.v.1991. Děkuju

    • 4 odpovědi
    • 13,3tis zobrazení
  11. Zahájeno uživatelem mareks3,

    Zdravím Chcel by som sa opýtať na výmenu tesnenia pod hlavou. Co všetko treba kúpiť? Tesnenie pod hlavu, výfukové tesnenie, tesnenie pod sanie, nová chladiaca kvapalina a olej. Je mi jasné že potrebujem momentovy kľúč a gola sadu. Je na niečo co som zabudol? Ďakujem

    • 1 odpověď
    • 3,3tis zobrazení
  12. Zahájeno uživatelem freikrebs,

    Zdarec. Mám problémy se svým fáčkem. Mám fávo s karbcem a teď se vyskytl problém že mám plné sání oleje. Auto vůbec nechce jet na volnoběh zhasíná a svítí kontrolka stavu oleje. Chladící kapalina se neztrácí. Nevíte v čem muže být problém. Prosím poraďte

      • Pozitivní
    • 7 odpovědí
    • 12,5tis zobrazení
  13. Zahájeno uživatelem TomWolf,

    Zdravím všechny. Nevěděl by někdo čím by se dala propláchnout chladící soustava u Favorita od rzi a dalších nečistot ? Nebo s čím máte zkušenost, že na 100 % zabírá. Předem dík za tipy.

    • 2 odpovědi
    • 5,5tis zobrazení
  14. Zahájeno uživatelem reddy,

    ještě s dvouma kamošama chceme udělat takovou malou prasárničku: máme favorita, r.v. 94 a chceme ho předělat na 1.6 MPi z feldy. Počítáme s tím, že tam půjde motor, převodovka, nápravy, palubka a komplet elektrika z feldy 1.6, kterou už máme vyhlídlou v rakousku. říkali jsme si, že by to neměl být zase až takovej problém, ale raději se zeptám: dělal už někdo takovou přestavbu? jde to? popř. na co si máme dávat bacha? auto nebude jezdit po silnicích, stavíme to na srazy díky za odpovědi a za názory

    • 21 odpovědí
    • 17,4tis zobrazení
  15. Zahájeno uživatelem Griminii,

    Dobrý den, na své bakalářce stanovuji měřící stand tepelné bilance na spalovacím motoru přesněji motoru z fáčka 136, ale nikde nemohu dohledat vlastnosti chladiče (objemový/hmotnostní průtok) a také výkresy motoru pro vytvoření zjednodušeného modelu. Nemáte někdo prosím tyto informace i třeba na motor 135, abych se mohl orientačně přiblížit? Děkuji

    • 0 odpovědí
    • 4,2tis zobrazení
  16. Zahájeno uživatelem Kristian07,

    Zdravím máme favorita, ktorého chceme dať dokopy a spraviť aj nejaké úpravy ohľadom podvozku a hlavne motora. Problém je ten, že to má vstrekovanie a chcel by som sa spýtať, čo všetko treba spraviť, keď ho chceme prerobiť na origo karburátor. Vopred ďakujem za odpoveď...

    • 0 odpovědí
    • 4,4tis zobrazení
  17. Zahájeno uživatelem viewer,

    Asi budu vypadat jako lama, u Octy v pohodě ale u Favorita jsem na převodovce krom vypoštěcího šroubu nenašel nic, čím bych mohl zkontrolovat případně doplnit převodový olej, asi špatně koukám, navede mě někdo ? A ještě něco co ja tam za převoďák, asi nějajý PP90 ...??

    • 6 odpovědí
    • 12,6tis zobrazení
  18. Zahájeno uživatelem kaarfii,

    ZDravíčko všem, Potřeboval bych nutně schéma nebo jakejkoliv obrázek startovacího mechanismu kraburátoru Pierburg 2E. Má normální automatické ovládání vzduch. přívěry pomocí bimetalu, pneumatického ovladače s termoventilem atd. jako normálně u typu 2E3 a 28-30 LEKR, ale mimoto má ještě i ruční ovládání. A právě tady jsem našel takovou nepříjemnou závadu - prasklé táhlo u mechanismu, za který tahá bowden ručního sytiče. To táhlo natáčelo jakýsi unašeč, který se volně protáčí kolem ovládací hřídelky vzduch. přívěry, hned vedle stupňovité vačky. Navíc divně zkroucenej a zohejbanej z nějakýho neznámýho důvodu. A díky tomu vůbec nemůžu vypozorovat, co konkrétně ten unašeč …

    • 22 odpovědí
    • 23,9tis zobrazení
  19. Zahájeno uživatelem fantom004,

    Zdarec, Pořídil jsem si Formana GLXi. Nejdřív jezdil v klidu, pak jsem na něm dělal brzdy. Vyměňoval jsem alternátor. Ale k problému, při jízdě po přidání plynu se začne dusit. Začne to celý cukat. Největší problém je proti kopci. To se šplhám na 1 a skoro volnoběh až nahoru. Pak se to třeba záhadou rozjede a fičí. Ale problém přetrvává i když se to rozjede. A trvá asi do 4tis otáček.. Pak to chytne saze a je cítit jak motor najednou dobře jede. Vyměnil jsem tedy podtlaky od váhy až ke vstřiku. Když tam byly ty starý nedržel ani volnoběh a to nešlo jezdit vůbec. Kde mám hledat problém? Svíčky jso…

    • 0 odpovědí
    • 6,1tis zobrazení
  20. Zahájeno uživatelem Romann22,

    Zdravim .mam skodu forman glxi .nemozem ho vitiahnut viac ako na 4tisic otacok

    • 0 odpovědí
    • 9,3tis zobrazení
  21. Zahájeno uživatelem Ruda98,

    Zdravím, nedávno jsem jel domů z práce a při "šplhání" do kopce začal motor ztrácet výkon až na vrcholu chcípnul. Asi 3 minuty jsem ho zkoušel nastartovat, přičemž z výfuku vycházel světle šedý kouř. Následně jsem to vzdal, pustil to z kopce a nastartoval. I nadále občas dojde k chcípnutí. Za tepla nechytne vůbec a za studena tak za 2-3 minuty. Co s tím?

    • 0 odpovědí
    • 8,3tis zobrazení
  22. Zahájeno uživatelem Gaaspi,

    Viem že napíšete choď k mechanikovi ale len tak sa chcem vyrozprávať... Išiel som normálne nič sa nedialo a zrazu začal strácať výkon. Najprv som si myslel to je tým stúpaním tak som začal podraďovať. Zrazu klopanie z motora a parilo sa z pod kapoty. Zastal som, otvoril a vypadalo to ako po výbuchu. Olej všade rozflákaný, voda vyvretá, ani naštartovať už nešlo. Odtiahlo sa a keď som dolieval vodu tak vytekala cez výfuk. Som laik na autá ale viem že ak lejem vodu do na to určenej nádržky a vyteká cez výfuk, tam volačo neni v poriadku...

    • 3 odpovědi
    • 8,7tis zobrazení
  23. Zahájeno uživatelem felza,

    Ahoj mám formana solitaire s motorem 136B a měním motor kvuli vydřeným šálám (bývalý majitel nedolil olej) a pujde tam stejný motor ale z první felicie tzn. rok 1995 chtěl bych na tenhe motor dát převodovku z felicie 1,6 mpi dneska jsem si všiml že to má jiný silentblok a uchycení převodovky. Máte s tím někdo zkušenosti pujde celá zadní část převodovky i se silentblokem přehodit na převodovku 1,6 mpi? Předem děkuju za jakékoli info a postřehy.

    • 6 odpovědí
    • 12,4tis zobrazení
  24. Zahájeno uživatelem MajklGT,

    Ahoj, mám tu takový problémek s identifikací motoru za našeho formana. Auto už je ve šrotě, ale potřeboval bych vědět jaký typ motoru mi zůstal. Měla by to být karbecová 135 z roku 93. Uměl by mi nekdo poradit? Číslo se mi nezdá moc originální, snad někdo bude vedět. Díky. http://www.imagebam.com/image/4540c6464946801 http://www.imagebam.com/image/3f1d5b464946810

  25. Zahájeno uživatelem patriotOI,

    zdravim, mám zhruba měsíc problé že zejména za jízdy při akceleraci se odněkud ze předu ozývá pískání budto jako ložisko nebo klidně i mechanický ton kmitání něčeho o něco. zslechl jsem to na neutál při protúrování ale hlavně za jízdy, zajímavé je že od půl plynu víc k podlaze to začne a končí při vytočení rychlosti nad 3500 ot. Zkoušel jsem rozebrat karbec pohejbat s klapkama a tak, spojkou to taky nebude, homokynetáky to snad taky nejsou. prošel jsem taky okolí motoru zda tam něco nevadí o mechanické části silentbloky motoru a tak sem zoufalej a víc volume na rádiu můj problem řeší jen dočasně vždy ho stlumim a zvuk je tam furt Vím že je to dost všeobecnej popis ale tř…

    • 1 odpověď
    • 10,5tis zobrazení

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.