Měl jsem to štěstí tenhle motor testovat v O3, v sekci O2 jsem četl, že tenhle motor není žádný zázrak a že je línější než stará dobrá 1,9 TDI PD v O2. Mě to tak tedy nepřijde. Sice jsem ho v O2 neměl, ani jeden motor, ale ze silnice vím, že O2 s 1,6 TDI mi vždycky pomalu ujížděla, kdežto O1 1,9 TDI mi nikdy neujela, akcelerovala stejně rychle, jako moje 1,4 TDI v F1..
Z toho beru to, že tedy 1,6 TDI v O2 FL má drobek lepší akceleraci, než O2 nebo O1 s 1,9 TDI PD. I když taky samozřejmě záleží na segmentu mezi volantem a sedačkou.
Nic méně, O3 s 1,6 TDI mi přišel, že táhne úplně skvěle. Dle mého pozorování mnohem výkonější než F1 1,4 TDI (myslím tím poměr váha/výkon) .. možná to bude i tím, že O3 je udájně cca o 100 kg lehčí, než O2 FL.
Nic méně, během mého testu jsem ujel 10 km v docela vysokém tempu, zkoušel jsem, jak auto jde za plynem. O3 měla najeto 185 km, když jsem jí vracel, z části byl motor studený. Myslím si, že většina lidí, co jí testovalo, tak jí tahalo do vysokých otáček, aby si to vyzkoušeli. A i přesto mělo auto po Praze spotřebu 6,6 litru/100 km.
Dokonce jsem někde i četl, že s tím někdo jel přes Prahu a mělo to spotřebu 5,1 litru nafty. Což mi na auto takové velikosti přijde jako super výsledek. Ani nějaké extra problémy jsem o tomhle motoru nečetl.
Zřejmě to bude kandidát do mého dalšího auta. Pokud se nevyskytnou nějaké zásadní problémy, které by mě odrazily. Ale asi furt to bude lepší, než si koupit 1,2 TSI, což mi mimochodem do O3 objemově prostě nesedí.
Včera jsem se koukal na Autosalon, kde tedy testovali Rapida, ale porovnávali motor 1,2 TSI 77 kW a 1,6 TDI 77 kW a po výměně aut hned první, co chválili na 1,6 TDI, že má mnohem lepší akceleraci, než TSI.