Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 05/10/14 ve všech sekcích

  1. No Petře, on není provokatér, nýbrž manipulátor s fakty, a já nejsom cholerik . Spíš naprostý kliďas. Kdybych byl cholerik, tak bych ho asi musel přátelsky poplácat. Jinak je zajímavé zjištění, že jsem se kdysi setkal s bráchou a ten byl docela v pohodě. On možná Bořek také, ale lidi, když trochu očuchají peníze , tak se kazí jak šlupky od banánů. A termín mladý a všeznalý vlastně vystihuje to, co mi na něm nejvíc vadí. Mládý je, to mu závidím, ale myslet, že vše znám / i když to myslel z legrace, chová se tak/ předpokládé jistou omezenost. Už kdysi se říkalo: Vím, že nic nevím. Znamená to asi tolik, že soudný člověk si uvědomí, že stale zná málo. Je dobré pouze neopisovat z internetu, a nemyslet si, že vlastnicví E-shopu ze mě dělá Einsteina. Chtěl bych napsat, že po zkušenostech s MTM, REVO, BSR už mám alergii na tyto velkofirmy. O českých ani nemluvě.Výsledky které prezentují se neshodují s tím co změřím. Proto jsem nabízel i měření zdarma. K APR už jsem se vyjádřil, ale to by si mustafa musil ověřit a dohledat vše, což je moc práce....on totiž všechno ví. Stejně tak zeptat se dotyčného co byl u mě na měření. Osobně jsem znal APR pouze díky komponentům které odebírám z DE. Ke každé aplikaci sw bez ověření se vyjadřuji stejně, že to stojí za prd. Zajíc v pytli. APR průběhy jsou pěkné, to jsem už psal,ale že se vyjádřím, že výkon by mohl být vyšší a točivý moment nižší, a že se to dá s brzdou udělat lépe je můj názor a prezentace a ne potřeba očerňovat APR. Takže vlastně jediné co mi vadí není APR, ale mustafa.Občas se mi to stává. No,a to právě všeznalec nepochopil. Tím zde za sebe končím / kokta doufám promine zasírání topicu/
    2 body
  2. Ono by také chtělo ten manuál číst pořádně. Píše se tam totiž toto:
    1 bod
  3. no tom počujem prvý krát,že autorizák má šablónu ,ako vo výrobe... ...vždy som to videl lepiť podľa iného/nového vozidla
    1 bod
  4. Clint tím chtěl říci, že v servise mají šablonu na nalepení nápisů jako používají ve fabrice!!!
    1 bod
  5. Mam 3x3 a 6x3 + steny.napiste co mam vzit a to bude. :rolleyes:
    1 bod
  6. jsem zvědavej co řeknou na ten stolek
    1 bod
  7. takže wladi 4 ,czechmichael 1, martin 1, majkl sup 23 předpokládám 2, tarantulas 2, badd 2, a bája asi 4, ghostbaster 2 a doktor taky 2, malou nepočítám, takže to vypadá zatim na 20 kusů, no takže mu v pondělí zavolám, že nás přijede zhruba 20 cca kolem 16 až 17 hodiny
    1 bod
  8. Aneb když se mladý všeznalý provokatér setká se cholerikem ze staré školy, chjo.
    1 bod
  9. ja jsem okopiroval Stepana a mam ty LEDky na zpateckach a fakt to sajni chci si udelat na paradu i do pridavnych mlhovek ty silne LEDky
    1 bod
  10. to Dominik: chlape zajímavé,taky jsem to ještě neviděl a ani neslyšel.Možná bude nejlepší se poptat přímo ve škodovce a nebo jim poslat ty obrázky s dotazem.Pokud byses k tomu dorval tak budeš asi jediný.Klobouk dolů.Drž se a ať se dílo podaří.
    1 bod
  11. já to chci hlavně pro posádku .. když točím prahu nebo brno bude to pro ně pohodlnější .. Nechci audinu ani bmw .. ty auta se serou a serou a superb je srdckovka ..
    1 bod
  12. Tak tak, každého věc,od toho přeci ty doplňky existují.Takovou ploutvicku bych klidne skousnul, dávat RS znaky na neRS auto, to už je trochu divne, ale taky každého věc;-)
    1 bod
  13. nemyslím si že to tak je, každý má jiný vkus, jinou představu o svém autu a každý to nedělá proto, aby sousedi nebo kolemjedoucí žasli a záviděli.... nemyslím si že se to dá takto paušálně odsoudit... to jako když si někdo koupí socku protože na lepší nemá, ale auto potřebuje a chce mít O III a pak si časem nechá dolakovat kliky a zrcátka, což je také bez změny funkčnosti a pak si nechá dodělat přední mlhovky a cokoliv dalšího, třeba i to tažné, na které napřed neměl.... je to přeci každého věc, nebo ne?
    1 bod
  14. Rád bych se posunul o třídu výš, chceme založit rodinu, ne že by byla Fabie malá ale to pohodlí v Supu je úplně někde jinde. Ale už nechci narazit jako před lety, tak zjišťuju jaké motory mají jaké mouchy, co je ideální, co se vyplatí atd.. Ve Fabiích se vyznám, znám edice, motory, výbavy, co se kdy kam vyváželo, takže tohle jsou pro mě nové vody, na nákup nespěchám, věřím že ten pravý tam někdě čeká .)
    1 bod
  15. Trocha povídání o kolech První, co na nás někdo vybafne, když se bude bavit o kolech, je zaříkávadlo 5.5J13 Údaje jsou v palcích (jeden palec = 2.54 centimetru) a znamená to, že disk je široký 5.5 palce (14cm) a jeho průměr je 13 palců (33cm). Pokud je dotyčný znalejší, vybalí na nás ještě 130x4 ET30 Aby se to méně pletlo, jsou tyto údaje v milimetrech. Znamená to, že disk drží čtyři šrouby rozmístěné na kružnici o průměru 130mm. ET je zális kola a udává vzdálenost mezi rovinou procházející středem disku a rovinou dosedací plochy disku. Pokud chceme vypočítat, jak bude naše kolo koukat ven z blatníku, vezmeme jeho šířku (5.5 palců = 14 cm), vydělíme ji dvěma (14cm : 2 = 7cm) a odečteme ET (7cm - 30mm = 4cm). Vyšlo nám, že vnejší okraj našeho kola bude vzdálen 4cm od dosedací plochy náboje. Více v následujícím obrázku: - ET (zális) je udávaný v milimetrech a určuje jak moc nám bude koukat kolo ven z blatníku. Velký zális zastrčí kolo příliš do blatníku, což může způsobit (zvláště pokud je disk širší než originál), že bude drhnout například o rameno nebo podběhy. Malý zális naopak vysune kolo ven a v tom případě budete možná potřebovat rozšíření lemu blatníku. Běžné hodnoty ET se pohybují kolem 35 mm - při výběru kola pamatujte, že jeho velikost lze jednoduše snižovat (např. rozšiřovacími podložkami), zvětšení ET však vyžaduje zásah do disku, což je značné riziko - PCD označuje průměr roztečné kružnice pro upevňovací šrouby a jejich počet, např. 130x4 - CB udává průměr centrovací díry v mm. Toto číslo musí souhlasit s průměrem osazení na brzdovém kotouči, bubnu nebo unašeči. Pokud bude menší, disk pochopitelně nenasadíte, jestliže bude větší,disk pro změnu nevycentrujete (i přesto, že bude souhlasit PCD). Při jízdě se to projeví házením kola. Protože téměř každý výrobce automobilů používá jiný rozměr centrovací díry, znamená to, že kolo z jednoho vozu na druhý nemusíte obout, a to i přesto, souhlasí-li všechny rozměry včetně PCD. Aby se tomuto zabránilo, používají někteří výrobci (např. O.Z. Racing) výměnné středové kroužky různých rozměrů. Ty lze vložit do větší středové díry na disku, který se tak do jisté míry stává univerzální pro použití na více typů vozidel. Chcete-li se dozvědět obutí, uslyšíte 165/70 R13 Tyto údaje jsou kombinací milimetrů a palců. Znamená to, žehttp://skoda.daves.cz/t.gif pneumatika je široká 165mm, výška bočnice činí 70% šířky (tzn 70% z 165mm = 115mm) a že pneu lze obout na disk o průměru 13 palců. Další postřehy - Lehčí kola snižují celkovou velikost neodpružené hmoty, což se pozitivně projevuje na jízdních vlastnostech vozu. Rovněž pokles hodnot setrvačných sil rotujícícho kola zvyšuje dynamiku akcelerace i brzdění. - Širší pneumatika má podstatně větší styčnou plochu s vozovkou, což oproti klasické pneumatice snižuje prokluz při akceleraci a intenzivním brzdění. Rovněž díky větší adhezní síle je hranice smyku při rychlém průjezdu zatáčkou podstatně výše. Navíc široké pneumatiky (především zadní) mají větší tendenci k opotřebení. Pokud se jedná o opravdové "válce" je rozdíl v rychlostech zejména v ostrých zatáčkách na vnitřní a vnější hraně pneumatiky dost značný, což místo odvalování způsobuje smýkání po vozovce. Značná šířka kola podstatně zvyšuje riziko akvaplaningu při rychlé jízdě na mokré vozovce. Díky nízkému měrnému tlaku pneumatiky na vozovku se hůře odvádí voda ze styčné plochy. Aby jízda nebyla vyloženě nebezpečná, je nezbytná dostatečná hloubka desénu (alespoň 3mm). Nechat však obuté široké pneu i na sněhu, to už je skutečná "zabíjačka". Pokud vše ve zdraví přežijete, zjistíte alespoň, co to je nazout na vůz čtvery lyže. Vyšší valivý odpor širokých pneumatik ubírá také určitou část výkonu motoru. - "Válce" vyžadují trochu větší ovládací sílu na volantu. Navíc mají tendenci k vedení ve vyjetých kolejích na silnicích, což opět trochu ztěžuje řízení. - Nízký profil pneumatiky má sice skvělé vodící vlastnosti, ale jejich útlum je dost mizerný. Pokud máte navíc tvrdé pružiny je jízda po nerovnostech nejlepší cestou k tomu, jak si vyrazit dech. - Délka šroubů by z pevnostního hlediska neměla překročit 65 mm, na což je potřeba dávat pozor zejména při montáži rozšiřovacích podložek. Velmi důležitým faktorem při jejich nákupu je kvalita a zaručený původ. Správné šrouby jsou z dobré oceli a tepelně zpracované. Pokud tomu tak není, můžou se ustřihnout nebo natahovat, což představuje značné riziko. - Rozšiřovací podložky jsou velmi oblíbeným prvkem,přestože nejsou schválené pro provoz. Mají vliv na stabilitu vozu při rychlém průjezdu zatáček. Kromě "průchozích" podložek, které rozchod pouze rozšiřují, existují i podložky, kterými lze měnit rozteč šroubů (PCD), a tudíž dovolí použití jiných disků. Pokud však použijete podložky příliš široké (cca nad 40 mm), začíná docházet k přílišnému silovému namáhání uchycení kola (zejména ložisek). Kromě toho se mění "pákové" poměry, což ovlivňuje chování pružení i tlumičů a sílu v řízení (zejména při parkování). V těchto případech je lepší použít širší ráfek s menším ET. A trochu konkrétněji o našich kolech Hodnoty, které jsem naměřil Název kola Rozměr ET Váha Vnější okraj od náboje Apolla 5Jx13 21 5.2kg 53 Jupitery 5Jx13 24 5.2kg 51 Kopretiny 4.5Jx13 22 6.1kg .. Plecháč 4.5Jx13 29 5.6kg ..
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...