Škoda Superb II liftback 3.6l má pohotovostní hmotnost 1513 kg. To jen pro upřesnění. Včera jsem jel s plnou nádrží na výlet do Rakouska. Cesta tam i zpět byla cca 400 km s 15 minutovým stáním na uzavírce silnice v Rakousku kousek za "čárou" a kolonami v Linci. Osazení 3 osobami a pár tašek v kufru. Držel jsem se rychlostně aktuálního provozu a při předjíždění pomalých vozidel a kamiónů jsem využíval výkonného potenciálu motoru. Výsledná spotřeba po návratu byla 7,3 litru/100km. Myslím si, že jsou veřejností velkoobjemové motorizace stigmatizovány co se spotřeby týče. Kdysi jsem měl Mazdu 626, 2.0 diesel s výkonem 101 HP a při předjíždění pomalejšího vozidla mě ego dotyčného řidiče VW Passat málem dostalo do potíží po té, co se rozhodl mi nedat šanci na předjetí, když jsem byl již na jeho úrovni. Se současným Superbem jezdím zhruba v rámci pravidel silničního provozu a nemám absolutně žádný problém s tím, když mě předjíždí i Škoda Favorit. Nicméně výkonová rezerva mého vozu mi dává jistotu a bezpečí při předjížděcích manévrech, kdy naprosto s jistotou vím, že zvolené vozidlo předjedu s naprostou jistotou a bez zdlouhavého se zdržování v protisměrném pruhu. Bonusem jest krásný zvuk 6-ti hrnku, absence turba, jakožto možného zdroje závad, možných potíží se vstřiky, absence filtru pevných částic a prakticky nesmrtelné rozvodny řetězem (a to skutečným, ne řetízkem jako u objemu 1.4l) Za svůj život jsem již vystřídal mnoho vozidel a mohu říct, že radost jako ze Superba 3.6 jsem doposud takovou nezažil. Obrovský prostor pro všechny cestující, výkonnost motoru, levné náhradní díly i servis a k tomu ten krásný zvuk [emoji4] Píši jen své zkušenosti a pocity a nikterak nehaním ostatní vozidla a preference jejich majitelů. PS: ani já nejsem z těch, co úplně nehledí na spotřebu. Nicméně "nesmrtelnost" této motorizace a nízké servisní náklady vynahradí vyšší spotřebu oproti dieselu (u jednoho z mých dieselových vozidel jsem musel měnit zadřené vstřiky, vysokotlakou lištu atd. atd.)