Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 02/05/20 ve všech sekcích

  1. Rapid kombi je prosím pěkně co? Spaceback? Jinak ke kočárku - ten se do Scaly vejde, ale v podstatě stejně se vešel i do Spacebacku. To znamená, že kromě kočáru už se do kufru nevejde téměř nic. Oproti tomu Rapid liftback pojme bez problémů kočár a tři kufry. Už jen z toho důvodu, že spodek a korba se vejdou vedle sebe, což u SB ani u Scaly nepřipadá v úvahu. Sám mám teď přímé srovnání (doma mám Scalu a Rapida lift) a pokud někam jedeme se dvěma dětmi a kočárem, Scala zůstává doma.
    2 body
  2. Tak vyzkoušeno a nakódováno. Vše funkční. Spínač v poloze AUTO, přední DRL svítí klasicky jak u denního svícení a zadní světla zapnutá bez osvětlení SPZky a bez svíticí kontrolky zapnutých světel.
    1 bod
  3. Mam najazdenych 45xxx km, spotreba sa prakticky uz nemeni - v lete jazdim za cca 5,7 a v zime je to o cca pol litra viac - 6,1. Za mna teda velka spokojnost.
    1 bod
  4. Trochu jsem se pohrabal v cenících Octavie všech generací, neb se tu neustále točí otázka výše ceny nové O IV- není to samozřejmě na 100% objektivní a přesné (na plné srovnání bych musel mít více času a ceníků), ovšem nějakou vypovídající hodnotu to snad má. Stejně tak výše průměrného platu v kterém tom daném roce byla, není asi úplně vypovídající o skutečné koupěschopnosti obyvatel. Podotýkám, že jsem smíchal verze L&K spolu s nižšími s přihlédnutím toho, že nová Octavia má pouze výbavu Style. Je mi jasné, že verze L&K má zpravidla výhodnější cenu vzhledem k množství výbavy oproti nižším výbavovým stupňům. Stejně tak nezohledňuji třeba el. ovládané sedačky ostatně verze L&K má třeba v základu větší kola, navi a další výbavu za niž se musí jinak doplácet (to ovšem platí především pro O III, starší spoustu výbavových prvků ani neměli). Mou snahou bylo dovybavit starší generace Octávie na podobnou dnešní výbavě. Motorizace pokud možno podobná současné. Jedná se vždy o variantu liftback a základní výbavu u starších Octávií nevypisuji. O I : 1,9 TDI 81 kW (man. př) - zákl. cena verze L&K 679 900,- Kč : v ceně AL 16" + doplněno o tempomat, Navi, signalizaci při parkování = 785 900,- Kč (průměrný plat v roce 1999 = 12 797,- Kč) O II : 2,0 TDI 103 kW (automat) - zákl. cena verze Elegance 704 900,- Kč : v ceně AL 15" + doplněno o metalízu, ESP s asistentem rozjezdu, xenony vč etně ostřikovačů světlometů. Light asist + dešťový senzor, výhřev př. sedadel, navi Nexus, signalizace parkování vpředu a vzadu = 839 500,- Kč (prům. plat v roce 2005 = 18283,-Kč) O II fc : 2,0 TDI 103 kW (automat) - zákl. cena verze L&K 729 900,- Kč : v ceně AL 17" + doplněno o navi Columbus = 735 890,- Kč (průměrný plat v roce 2009 = 23 425,- Kč) O III : 2,0 TDI 110 kW (automat) - zákl. cena verze L&K 742 900,- Kč : v ceně AL 18" + doplněno o Line Asist, driving mode, výhřev čelního skla, zadní parkovací kameru, navi Columbus = 814 400 ,- Kč (prům. plat v roce 2015 = 26 467,- Kč) O IV : 2,0 TDI 110 kW (automat) - zákl. cena verze Style 742 900,- Kč : v ceně AL 17" ( základní výbava je dost rozsáhlá, namátkou navi Columbus 10", LA+ FA asist, výhřev čelního skla) + doplněno o paket Style + (LED matrix, zadní park. kamera, adapt. tempomat, driving mode..), ostřikovače předních světel a metalízu = 788 200,- Kč (průměrný plat v předchozím roce, tedy 2019 zhruba 33 450,-Kč). Ještě se někomu dobře vybavená Octavia IV zdá předražená oproti dřívějšku ?
    1 bod
  5. Srovnání světelné techniky. Zdroj: Přerost a Švorc Auto
    1 bod
  6. Tak mi konečně dorazil Wireless Carplay Dongle Carlinkit CarPlay Activator a po asi 200 ujetých km s ním se s Vámi rád podělím o slíbené první zkušenosti a takovou mini-recenzi. Nákup: Kupoval jsem USB dongle Carlinkit z Amazonu kvůli jednodušší možnosti případného vrácení. Ještě existují dongly Carplay2air a další, ale jedná se o identické zařízení s naprosto stejným softwarem. Dodací lhůta byla asi 3 týdny ze Singapuru. Ještě doplním, že CarPlay používám v Karoqu MR2019 s Amundsen infotainmentem. Přímý odkaz k nákupu na Amazonu je zde. Balení: Nic zvláštního, jen dongle a návod v malé krabičce. Instalace a spojení: Dongle se zapojí do stejného USB-A portu, jako drátový CarPlay. Pro první spárování stačí mít na iPhonu zapnutý Bluetooth a WiFi. Dongle si sám najde iPhone a spáruje s ním. Nebo naopak lze z iPhonu najít dongle v Bluetooth zařízeních. Po spárování už se jen dotáže, zda se má spustit CarPlay. Při prvním zapojení se mi spojení s CarPlay nezdařilo. Zařízení ale dorazilo se starou verzí SW. Proto jsem zkusil aktualizovat SW přes WiFi z iPhonu na poslední verzi dle návodu a po update se podařilo spojení navázat bez problému. Rychlost načtení Carplay od nastartování vozu přes kabel mi obvykle trvalo asi 10-15 sekund, bezdrátově přes dongle je to asi 15-25 sekund, což je docela přijatelné. Co jsem viděl u Scaly, tak je to zhruba podobné. Používání: Stabilita spojení je téměř bez chyby (skoro mám pocit, že plynuleji než po kabelu, ale to je asi jen subjektivní). Obraz funguje plynule bez latence dotyků. Co se týče zvuku, tak asi třikrát jsem zaznamenal krátké “škubnutí” muziky či pokynů Waze, ale dost možná to dělo už i po kabelu, jen jsem si toho nevšiml. Každopádně v 99% případů je to bez potíží a bez snížení kvality oproti kabelu. U hovorů jsem nezaznamenal žádné větší zpoždění. Tlačítky na volantu lze CarPlay a přehrávač ovládat stejně jako po kabelu. Bohužel žádný typ CarPlay u Škodovek neumí zobrazovat název skladby a interpleta na Maxidotu nebo virtuálním kokpitu, takže se tam stále ukazuje jen “Apple CarPlay”. Co jsem si všiml, tak po navázání spojení se mi vždy rovnou načte Waze, což se docela hodí. Možná, že to tak bylo i u kabelu a možná, že se načítá vždy naposled použitá CarPlay aplikace, ale je to fajn. Závěr a mé hodnocení: Dongle je naprosto použitelný doplněk a určitě ho mohu doporučit. Spojení je stabilní a je velice pohodlné nechat iPhone v kapse a přesto mít CarPlay k dispozici. Navíc jsem už při pořízení Karoqa věřil, že nějaká budoucí možnost upgradu na bezdrátový CarPlay bude možná a přiobjednal i schránku pro bezdrátové nabíjení telefonu, kterou teď konečně mohu začít používat. Výhodou je také to, že vývojáři software stále vyvíjí a zdokonalují, takže případné neduhy každého modelu a značky vozu postupně vychytají. Za cenu v přepočtu necelých 3000 Kč mohu vřele doporučit všem, jichž auto drátový Carplay podporuje. Určitě ergonomičtější a ekonomičtější varianta než do auta montovat nějaké neoriginální displeje a zařízení. Pokud máte nějaké dotazy, klidně se ptejte, rád vše zodpovím A budete-li chtít na nákupu dongle (i na nákupu čehokoli jiného) ušetřit 300 Kč + nejnižší kurz, můžete použít můj kód zde https://www.twisto.cz/registrace/?promo=KREDITGRATIS
    1 bod
  7. Super, píšem si to do zoznamu úloh na najbližšiu kódovačku. Dúfam, že to bude fungovať aj na zadný stierač!
    1 bod
  8. 1 bod
  9. Zarazi me ty cerny capliky na hlavovych operkach.
    1 bod
  10. Dnes jsem byl taky podívat. V AS, kde jezdím, mají vystavenou OIV Style Plus 2.0TDI DSG v šedé Quartz metalíze. Na první pohled velmi malé, navíc vzadu zapadlé kola. Za mě je to kámen úrazu na takovém autě. Auto díky světlému interiéru v kombinaci Suedia/kůže působilo uvnitř hodně hodnotně. Hodně krásná kombinace tmavého exteriéru a světlého vnitřku. To se opravdu povedlo[emoji106]. Zadní lavice mně osobně přišla měkčí než u současné O3FL. Měl jsem pocit, jako bych seděl v gauči. No a nakonec cena. Ta činila 932tis.Kč, což je na můj vkus poněkud přespříliš. Přidávám pár mých fotek z prvního seznámení
    1 bod
  11. Jen doplním informaci ze škodovky :
    1 bod
  12. Já to vidím takto: asistenční bezpečnostní systémy mají předcházet nebezpečným situacím a nebo zmírňovat jejich následky. Takže jsem ochoten akceptovat, když někdy nebudu (třeba) FA fungovat 100% tak, že občas nějakou nebezpečnou situaci nevyhodnotí jako problém a nezasáhne, tedy nebude předcházet ani nezmírní následky nebezpečné situace. Ale podle mne je nepřípustné, a nikdy by nemělo nastat, že asistenční systém sám aktivně vytvoří nebezpečnou situaci, tím že něco špatně vyhodnotí. Pokud to výrobce neumí udělat lépe, tak ať to tam nedává. Tvůj názor - to je jako kdybys řekl, že je právě to ABS je zcela OK, když většinou zafunguje a zabrzdí. A že je taky OK, když třeba v 1% případů ale nezabrzdí vůbec a řidič se zabije.
    1 bod
  13. Hochu,původně tyhle fóra vznikly z úplně jiných důvodů.Myslím,že jsem byl u zrodu a to už je "X" let zpět a fungovalo to úplně jinak. Stačí se podívat a jiné fóra,odkud se čerpají info a pochopíš. Jinak souhlasím,pokud si s tím Jirka dá tu práci,má nárok za svoji práci býti odměněn. Pak je tu další otázka,jestli na tohle máme právo-podle všech různě možných autorských,ochraných a jiných zákonů
    1 bod
  14. Říct, že MQB je stejná platforma pro Scalui i Golf není přesné, MQB je spíše "know-how" vyrábět podvozky co nejefektivněji, to je i sdílením jistých částí pro různé velikosti vozu. Ale stále je zde rozdíl mezi CELÝM podvozkem malých vozů a např. kompatků. Jen některé části se sdílí. Podle Wiki MQB má - stejnou přední nápravu(ne šířku ale konstrukčně) - pedálovou skříňku -polohu motoru -----a to navzdory různým rozvorům kol, rozchodům a vnějším rozměrům. A teď zkuste sledovat myšlenku dále. Pro MALÉ vozy je zde MQB A0 - Polo, Ibiza, Fábie a Scala. Důležitejší je, že menší "masa"(Platform) podvozku nese docela velký kus karosérie u Scaly a má s tím co dělat. Proto ten rozdíl jistoty podvozku Golf vs Scala, to není jen tlumiči a pružinami :-) Takže dle dostupných materiálů je Golf, Leon atd postavený na MQB A(nejde přesně najít), zatímco Scala na menší MQB A0 A třeba Seat Tarraco ma MQB A2. Zde je odkaz na Garážovou recenzi Scaly od 7:20 pojednává o podvozkuí: https://www.televizeseznam.cz/video/testy-aut/skoda-scala-1-0-tsi-postup-do-vyssi-ligy-se-povedl-jen-napul-63954186 Já cítím nebetyčný rozdíl jistoty podvozku i mezi Rapidem SB a Fábií kombi 3. Přitom rozměrově jde o vozy cca 4,3m dlouhé, jen Rapid má širší zadní nápravu a o více jak 10cm delší rozvor kol. Prostě se nenechat opít rohlíkem. Jestliže budu jezdit dálnice, hustý provoz, ale i sníh, tak vzit raději F.Focus, který se nelekne jen tak něčeho :-)
    -1 bodů
  15. To jsou zase bláboly, pedálová skříňka... Když tomu nerozumíš, tak se do toho nepleť, děláš tady ze sebe jenom šaška a plevelíš forum zhusta nesmyslnými příspěvky.
    -1 bodů
×
×
  • Vytvořit nový...