K doplnění předešlého sem dávám vyjádření jednoho člena z fóra oleje.cz:
Tak mi nedalo a napsal jsem do firmy SGS, bývalý ústav pro kontrolu paliv. Některé sítě ČS u nich byly v programu pečeť kvality, včetně Benziny.
Napsal jsem panu Ing. Třebickému. Vedoucí úseku kontroly paliv a maziv. Asi největší kapacita v ČR na paliva.
20% ETBE nevidí jako problém. Kvalitou to podle jeho slov bude podobné. Verva 100 je teď pod E10, protože obsahuje více kyslíku, díky vyššímu podílu ETBE, čili teoreticky nižší výhřevnost a v důsledku vyšší spotřeba, nicméně k tomu mi řekl, že se bude jednat o nárust o 0,4%, že prakticky to nebude mít vliv na spotřebu. Spíše než obsah ETBE v palivu jde o aditivaci pokud je člověk spokojený s benzinem, určitě by kvůli vyššímu obsahu ETBE palivo neměnil.
Další co jsem zjistil jinde. Robin Oil a jejich Natural 98 - 15,5% ETBE.
Psal jsem i na ONO - jejich Natural 98 se vozí z Rakouska. Je bez ethanolu, a obsahuje cca 14% ETBE.
EuroOil Natural 98 - tam mi bylo řeceno taky 14% ETBE.
Tak mám další data.
MOL a OMV nemají úplně konkrétní listy u prémiových paliv, nicméně něco jsem zjistil.
MOL EVO 95 - Etanol 4.9%, ETBE 4.8%
MOL EVO 100 - Etanol 0,62%, ETBE 14.9%
OMV Natural 95 a MaxxMotion 95 mají stejné info, nicméně moc konkrétní také není.
Etanol max. 5%, ETBE max. 7%. Rozdíl u těchto dvou paliv bude asi pouze jen v aditivaci.
MaxMotion100 - Etanol max. 3%, ETBE 13 až 17%. Nicméně ten etanol tam bude jako u ostatních, tedy pod 1%.
Shell FuelSave 95 - Etanol 4.1%, ETBE 6.17%
Až bude možnost, ještě zjistím Shell V-Power 100.
Zjistil jsem i jak se počítá ETBE do celkévo možností biosložky. Jelikož není celé vyrobené z bio, tak se započítá 47% z jeho množství, čili koeficient 0.47.
PS: Stopové množství etanolu v premiovkách pochází z ETBE, které se z něj vyrábí.