Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 03/20/21 ve všech sekcích

  1. @Drincek předchozí příspěvek se necituje a možná by to chtělo občas i po sobě zkontrolovat pravopis ... Chudák slovenský jazyk.
    3 body
  2. Dam ti radu, kterou sice nechces slyset, ale treba ti pomuze. Jezdil jsem s H7 zarovkama hodne dlouho a nakoupil jsem za tu dobu Osram Night Breaker, Philips nejakej bilej a dalsich mrte zarovek. Nejbelejsi svetlo pri pohledu na reflektor mela zarovka z Autokelly, nejaka jebka za asi 80 korun s modrou bankou. Ta, ale svitila absolutne k nicemu. Ostatni svitili jako klasicky zluty zarovky za par korun, nektery subjektivne o malinko lepe. Zmena, kterou jsem cekal ve svitivosti a belosti svetla byla, ale vzdy zanedbatelna. Mj. na youtube je video s merenim ruznych premiovych a nepremiovych zarovek a vysledek je ten, kterej potvrzuju. Zadny zarovky nikdy nebudou bily a zadny premiovky nikdy nebudou stat za tu raketu, kterou stojej. Nesviti o tolik lepe proti obyc H7. Takze jestli neresis, ze cena 600-1000 Kc za sadu zarovek je hodne, tak si kup premiovky a bude ti to svitit o chloupek lepe. Nemusite me vy, co je mate presvedcovat o opaku, fakt jsem mel vsechny, fakt jezdim opravdu hodne a fakt jsem si nepotreboval obhajit, ze sem za zarovky dal treba 1500 za sadu, penize sem neresil. Jestli cenu resis, tak se na cely badani vyser a smir se s tim, ze porad budes svitit zlute. A jestli nejezdis v noci, kup si jebku s modrou bankou a budes mit bily svetlo na pohled, ale uvidis s nima hovno. (Mj. Ja ty modry mel v motorce). Efekt belosti mely ty jebky absolutne nejvetsi, blby je, ze furt mas H7 a kazdej to vi. Xenonu ani LED svetlum se NIKDY ani nepriblizis a to je fakt. Sorry, rikal jsem, ze tohle slyset nechces, ale treba sem ti ted usetril cas na to hledani a penize. Ver, ze rozumim tomu, proc to resis, ja to mel uplne stejne. Drz se a ahoj.
    3 body
  3. Jasně, nešlo mi o tu spotřebu, mě taky po vyjetí a pár stovkách metrů ukazuje počítač okamžitou spotřebu třeba 30l/100 km, jen mě z principu byla divná ta kombinace nulové ujeté vzdálenosti a udávané průměrné spotřeby el. energie. Osobně bych ten daný algoritmus, jak je to nastavené k zobrazení dal jinak, takhle to neznalého jen plete.
    1 bod
  4. Však tady to bude počítat stejně, ne? Příklad, auto "žere" konstantně 5kW/h, vynuluje dlouhodobou a bude hodinu stát, popojede mezitím pár metrů (řekněme 200m). Spotřeba bude tedy 5kW/200m = 25kW/1km (kdyžtak vynásob 100 pro 100km) potom vynuluje od startu a bude zase hodinu stát a mezitím popojede 400m dlouhodobá potom 10kW/600m = 16.66kW/1km od startu 5kW/400m = 12.5kW/1km Uplně stejné to bude u benzínu, prostě jen tím že je tam nějaký časový úsek mezi mazáním a krátká ujedá dráha (pod 1km) tak se to může chovat takto divně, pokud bude vzdálenost delší, bude to OK EDIT: a samozřejmě protože průměrná rychlost i ujetá vzdálenost jsou pod 1km(/h) tak BC ukáže v obou případech nulu. Kdyby to bylo čerstvě vynulované, jsou tam místo údajů --,-
    1 bod
  5. Jo, to je spravne. Mam to taky tak a elektriku.
    1 bod
  6. Kdyz se Ti to zda pekne, proc ne. Ja bych si to na sve auto rovnez nedal. Kazdy mame jiny vkus a pravo se svym autem delat co chce v ramci danych pravidel.
    1 bod
  7. 1 bod
  8. Úprava určitě životnost motoru neprodlouží, ale je jedno jestli najede 300tis. km, nebo 290, a tak mi to i dlouhodobě zprůměrováno vychází. Auta navíc mají mnohem dříve, úplně jiné problémy. Např. nevhodné zacházení / příliš opatrná jízda na spotřebu/, nevhodná nebo nekvalitní paliva, a agresivnáí zvířátka. Úprava vozu je v podstatě / pokud je provedena správně, a to často není/, pro auto nezatěžující. A proč to nedělá automobilka?? Na to je odpověď , že právě automobilka toto dělá. Nejkrásnější ukázky jsou u předchozích generací, a to jak u benzínových tak u naftových verzí se dělaly na jeden motor 3 až 4 sw verze s minimem úprav ... u benz 55, 66 a 77 kW a u nafty 81, 103, 125, a 130kW kde verze 125 a 130kW bylo větší turbo od jiného výrobce. Spodek motoru stejný. Mercedes má u modelu 2,2 nafta řadu 4 modelů od 66kW a 5 modelů s větším turbem které končí na 152kW. základ motoru stejný. Takže se vlastně dá říci, že úprava je tím potřebnější a tím bezpečnější , čím máte slabší motor. Pochopitelně úpravce musí ctít nájezd km, zaplnění DPF, zda jde o DSG, automat, či manuál. Dále zda jde o 5 či 6rychlostní převodovku, a velikost brzd. Úpravy od některých firem mají na spojkách životnost, někdy i 14 dnů. Spotřeba někdy dolů jde, ale není to pravidlo. To už je , ale na delší článek. Pokud jsem někomu upravoval vždy jsem vysvětlil, že snížení spotřeby by nemělo být něčím co by rozhodovalo, zda upravit či ne. Zvláště pokud některé firmy mění kalibrace tak, aby toho dosáhly. Snížení spotřeby je maximálně argument pro manželky, při schvalování rozpočtu. MPR
    1 bod
  9. Jak píše cosby, na to je jedna jediná odpověď - EMISE. Za to, že to někteří nejsou schopni myšlenkově pojmout, nemohu. Pak by se tady totiž nemohlo objevit tolik blábolů... Ono se stačí i u auta s manuální převodovkou podívat na ukazatel (rádce) řazení a řadit podle něj - a jsme prakticky tam, kde je teď DSG.
    1 bod
  10. Abych tu jenom neprudil s hloupými dotazy… Přihodila se mi stejná věc, roletka nezatahovala. V autorizovaném servisu mi bylo řečeno, že se nejspíš urval plastový kolíček, přes který jde síla pružiny a že je to neopravitelné. Nicméně udělali mi nabídku asi za 6000,- na objednání a namontování nové. To mě moc nepotěšilo, takže jsem hledal na internetu - u dodavatele originálních dílů škoda jsem jí pak sice našel dokonce za 5000,- (a kdybych si koupil Fabii, tak jenom za 3500,- ☺ ), ale to taky nic moc. Jinde vyprodáno. Takže jsem si řekl, že když už mám utrácet, tak že se aspoň kouknu dovnitř, v čem je problém. A hle - něco vevnitř opravdu prasklo, ale nebyl to kolíček, nýbrž něco trochu jiného. Každopádně roletu se povedlo opravit a cenou bylo pár hodin času a trochu bolavé prsty. Pokud by někdo měl stejný problém (a že prý bývají), tak to třeba někomu pomůže, možná jen navede k jiné myšlence. Zkusím z toho udělat obrázkový manuál, ale upozorňuji, že fotky jsou dělány ze stavu demontovaného až do stavu téměř smontovaného (tzn. během skládání). Vadit snad nebude. V prvním kroku je nutno roletu vůbec vyndat z kufru vozidla. Tzn., vlézt do kufru a máte li dvojitou podlážku, tak se radši pohybovat někde u boku vozidla. Roletu chytněte a trochu jí zatlačte na pravou, anebo levou stranu. Vyjede ze zámečku a nechá se bez násilí vyndat. Pozor na skla… Odneste ji někam ke stolu a otočte vzhůru nohama. Je nutno sundat boční kryty na koncích. Zespod zevnitř se nachází dvojice zacvakávacích zámečků. K jejich odcvaknutí je potřeba vzít plochý šroubovák, strčit do jednoho otvoru a kryt přitom zkoušet stahovat. Plast se vyhrbí a měl by tak zůstat. Úplně stejně na druhé straně pak povolit i druhý zámeček. Pokud by nešlo, tak musíte zatlačit na obou místech naráz. Po uvolnění sundejte a odložte. Kdyby se někdo ptal - středící pružiny při stáhnutí NEvystřelí až ke stropu. Pod jedním z konců se skrývá navíjecí mechanismus, pod druhým pak pouze ložisko. Položíte li roletu na záda a plátno se bude odvíjet směrem od vás, tak najdete navíjecí mechanismus po levé ruce. Nejsem si teď jist, zdali je nutno sundávat oba konce. Po sundání krytů je potřeba odstranit víčka na konci hliníkového profilu. Opět jsou držena dvojicí zámků, nicméně se k nim snadno dostanete přes otvory v profilu. Kdyby souběžné mačkání na zámečky nechtělo víčka uvolnit, tak můžete trochu barbarsky vrazit šroubovák mezi víčko a profil (tam co je nahoře ta tenounká spára). Společně s víčkem na levé straně možná ven vyjede i taková plastová osička. Po vysunutí zjistíte, jaká je závada. Najdete li osičku ve stavu (viz obrázek) bez chybějícího kolíku, tak je nejspíš vada v pružině asi jako u mně – praskla. Je li ulomený kolíček, tak bohužel neporadím – maximálně si u někoho nechat z duralu vytočit novou a onen kolík do něj nalisovat, fantazii se meze nekladou. V případě, že je problém v pružině, je nutno nějak opravit ji. V mém případě jsem tedy z plastové osičky sundal zbytek pružiny. Z tlustšího drátu jsem si ohnul háček a s ním zachytil konec pružiny uvnitř tyče rolety. Vyloženě zdeformovanou část pružiny jsem odstřihnul a konec stočil do očka, viz originál. Pružinu je potřeba si nějak podržet venku – v mém případě pomohl starý nůž. A následě ohnout.. upozorňuju - sice to prasklo, ale ohýbá se blbě.. V podstatě analogicky k demontáži jsem pak vše dával nazpět. Roletu před montáží doporučuji navinout na doraz a poté nastavit předpětí v pružině tím, že jí zkroutíte na opačnou stranu, než se bude vytahovat. Přiznávám, nevím, jak moc by se měla zkroutit. Točil jsem tedy tak dlouho, dokud se nezačala prohýbat. Můžete víc určitě, roleta se mi stahuje velmi pomalu a malou silou, ale osobně nevadí. Nelekněte se, když vám to občas ujede a natočená pružina se uvnitř roztočí, je tam celkem blbý přístup a vše je mastné. V průběhu demontáže se ještě najde pár tvarových spojů, ale obvykle stačí šroubovákem trochu zapáčit a oni sami povolí. Tolik tedy můj postřeh, i když trochu s křížkem po funuse..
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...