Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 09/11/21 ve všech sekcích
-
Nevím, že by se nějak zvlášť kradly tyhle nové verze navigací, nejdou už tak lehce použít v jiném autě (pokud vůbec).2 body
-
@prknapavBudu se taky opakovat, tedy neřešit nabíjení a kupovat stále nové a nové nabíječky ( i ta Lidlovka mě v pohodě funguje), ale prostě odpojit ten konektor. Pokud to nechceš takto udělat , tak prostě trp a dobíjej. Ono i ta fungl nová baterka od renomovaného výrobce nemusí být 100%. Holt je to velkosériová výroba a již jsem se s tím taky setkal, že nová baterie nebyla tak úplně povedená, to se může klidně stát. Podle toho co píšeš, tak 12.5 V po dobití značí, že máš asi tu trochu nepovedenou, nebo taky jsi ji mohl již mít nějakou delší dobu tzv. podbitou a tím pádem třeba i zasulfátovanou, no a na to i inteligentní malá nabíječka asi nestačí, i když má nějakou tu funkci desulfatace. To se pak taková baterie připojuje na starší klasické nabíječky, ale musí se to znát a umět a hlídat, aby nezačalo tzv. probublávání elektrolytu, když většina dnešních baterek nemá oddělávací zátky článků. Tohle píši jen tak pro informaci, ty to ani náhodou nezkoušej, nebo ti ta baterka může taky vybuchnout. Radím ti odpoj konektor a nemusíš pořád dobíjet. Po určité době používání auta bez konektoru změř napětí baterie a pokud tam budeš mít pořád těch 12.5 V, tak holt baterie a dobíjení sice funguje, ale baterie prostě není TOP. Jinak proč tam máš AGM? To máš diesel, nebo proč tam nemáš EFB?1 bod
-
Takhle se to přesně chová i u OIII. Já s tím problém nemám. Je fakt, že spotřebě to neprospívá. Ale povolenou rychlost nepřekročím. A o tom by to snad mělo být, ne? Pokud někoho za mnou naštvu, že jedu přesně podle předpisů, tak je to problém jeho a ne můj.1 bod
-
Lebo ti menili len RJ, mal by sa podla info od technika menit i kabel. Tiez som to absolvoval 2 ci 3x, uz ani neviem. Teraz uz 30t km klud1 bod
-
@wolfspitzObávám se , že tvoje vize, že tedy spalovák s rozumnou spotřebou bude na provoz levnější než elektromobil, moc nevyjde! Rád bych se mýlil, ale nevím, nevím? Ono to funguje jako spojené nádoby, tedy zdražení jednoho druhu energie se kopíruje k jiným druhům energie a to ani nemusíme počítat umělé restrikce a že ty stejně přicházejí a další přijdou, tak na to bych "vzal jed". A ceny spalováků, tak ty rostou již teď a to ještě není norma EURO 7, nakonec sami vrcholoví představitelé Škodovky již dnes tvrdí, že v celkem blízké budoucnosti bude stát nejlacinější Škodovka od 500.000,- Kč výše. Údajně jen to, aby nová Fabia IV splnila tu případnou normu EU7, co má platit od roku 2025, tak bude potřeba ji dovybavit zařízením na čištění výfukových plynů za cca 130.000 až 150.000,- Kč. Dobře pro nás petrolheady již bohužel bylo, jestli bude dobře pro tu až skoro "Mýtickou ekologii", a vlastně i pro lidi, tak to čím dále, tím více pochybuji.1 bod
-
Když to nepůjde po dobrém tak s vámi zatočíme .... https://tn.nova.cz/auto/clanek/443851-nemecko-se-chysta-razantne-zdrazit-benzin-dotkne-se-to-i-vyrazne-ceska Osobně jsem tuto variantu "přesvědčování" očekával a dokážu si i představit, že pokud budou mít v německém parlamentu po jejich volbách většinu zelení a jiná taková havěť která nechce spalováky ani vidět je to ve výhledu i reálné.1 bod
-
Mám Amundsen (MJ2021), protože mi na Columbusu s touch (2017/12) scházela přímá volba pomocí tlačítek (Rádio/App/Nav/Car) a taky zoom v mapě pomocí kolečka. Celkově nevím v čem má být Columbus na úplně jiné úrovni, já jsem s Amundsenem spokojený (až na pár bugů, které občas vylezou). Otisky prstů jsem tak měl jen na tlačítku menu. Na tlačítka hlasitosti jsem ani jednou nesáhl, nejsem masochista a kolečko na volantu na to stačí. Home zobrazení se nějak moc konfigurovat nedalo a nevyhovovalo mi to. Ovládání Columbusu byl tak vždy stisk menu, výběr kachle v menu, prostě nanic. Zoom na mapě pomocí dvou prstů funguje možná na tabletu na pohovce, ale při jízdě na silnici je to nebezpečné, doporučuji zoomovat při zatáčení, člověk si to neuvědomí do té doby než se o to poprvé pokusí. V Amundsenu má spolujezdec i hlasitost a zoom kroutítkem. Navigace Amundsen (MJ2021) funguje, ale data o zácpách má ale Waze lepší. U Waze mi zase vadí zobrazení kde nerozlišuje navigace Waze hlavní a vedlejší cesty a pro orientaci je tak podstatně horší. Používám tak obě, podle toho kam jedu. Bohužel starší Amundsen neznám....1 bod
-
Celkově je columbus na úplně jiné úrovni. Ikdyz proč dneska vestavěnou navigaci,když android auto maká na 1. Já ji mám a stejně ji vůbec nepoužívám. Za ty peníze radši víc výbavy1 bod
-
1 bod
-
A taky trochu toho humoru ohledně elektromobility. Předseda naší současné vlády (raději ani nejmenovat) před volbami cílí na hlasy, kterým není po chuti Elektromobilita, ale opět to dělá humpoláckým způsobem, který má pro normálně uvažující lidi spíše nádech humorné vsuvky, holt slíbit se dá všechno. https://www.forum24.cz/babis-chce-dal-vyrabet-auta-se-spalovacim-motorem-asi-v-agrofertu-na-dvore/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&dop_req_id=0dCqo7S4j4m-202109081654&dop_id=133703461 bod
-
@KapoDiKappa Na tento "jev" má Škoda TPI. Důležité je, aby byl globus bílý. Pokud ne, vytahuje se pojistka na panel přístrojů a SOS a dává se "přihlášení" nového uživatele, Vysloveně zakazují registraci nového uživatele. Funkční online připojení kontrolují pomocí zobrazení právních informací. Pokud to nepomáhá, pak se v tom vrtají víc, řeší se i něco s imobilizérem atd. K potvrzení s oběma klíčí jste se tedy ještě nedostal? @Kolacek12 OK. Já to řešil se servisem a prý na to ještě mrknou. Jinak nový SW šlape OK. Reset žádný, CarPlay se po stisknutí MUTE taky nerozpojuje, tak snad to vydrží.1 bod
-
Za mne Dodo Juice Supernatural Leather Cleaner + Dodo Juice Supernatural Leather Sealant.1 bod
-
Neviděl bych to nějak černě. Ono hodně záleží kdy člověk tu baterii měří, tedy v jakém časovém úseku po nabití, po otevření kapoty atd. Když např. otevřu při měření stavu baterie napřed dveře auta, a pak otevřu kapotu, a pak ihned měřím baterii, tak vždy naměřím o cca 0.2 V méně, než když po otevření dveří a kapoty počkám cca 15 minut. Takže ihned po otevření mám taky 12.4V a po 20 min. naměřím 12.6V. Prostě při otevírání reaguje el. síť auta a odebírá nárazově nějakou tu větší el. energii a po určité chvíli dojde k nějaké té konsolidaci napětí baterie . Taky se napětí baterie neměří ihned po jejím nabití, nebo ihned po dojezdu někde z cest. Já čekám vždy minimálně 2 hodiny po jízdě a taky 24 hod. po nabití z nabíječky a až pak to považuji pro mne za směrodatnou hodnotu napětí baterie. A to, že to někdy po jízdě může mít napětí 12.3V, nebo i 12.1V nebo taky 12.6V je důsledek toho tzv. inteligentního nabíjení, které mají vozy se systémem Start/Stop. Záleží jaká byla ta poslední část jízdy před odstavením někde na parkovišti/garáži, tedy jestli fungovalo nějaké to delší řádné dobíjení baterie v důsledku třeba brzdění motorem při jízdě z kopce těsně před skončením jízdy, nebo systém S/S tzv. vyšťavoval baterii v důsledku krátkých jízd s neustálým vypínáním motoru apod. Změřil bych taky voltmetrem napětí, které dodává alternátor do baterie při chodu motoru, což se dělá při zvýšeném volnoběhu při cca 2000 otáčkách a tam by to mělo dávat cca 14.4-14.6V, pokud je to jinak tak je problém v dobíjení tj. alternátor, regulátor dobíjení. Prostě těch faktorů a možností proč to je jednou s napětím baterie tak a jindy onak je hodně a hodně lidí s auty se Start/Stopem, to řeší právě tím odpojením toho "pomocného" konektoru na mínus pólu baterie a má klid. Já to mám taky odpojené již 2 a půl roku a baterii dobíjím nabíječkou jen tzv. pro dobrý pocit 2 x ročně. Servis, který tvrdí, že to tak máte u svého auta s tím napětím v pořádku má vcelku pravdu, dnes ten systém S/S zapřičiňuje to, že máme baterie po jízdě skoro pořád na hranici nenabitých baterií, ale jak píšu, hodně lidí to vyřešilo tím odpojeným konektorem......1 bod
-
Taky jsem si toho všimnul, no ono je asi jednodušší dát mínus, než obhajovat svůj názor. Navíc pokud bude mít protistrana rozumné argumenty, nevidím důvod proč by je zde nemohli prezentovat. Zřejmě nás zatratili, anebo je tu ještě varianta že nemají nic co by sami dokázali obhájit. No to se musí každý rozhodnout sám nakolik si stojí za svým názorem.1 bod
-
1 bod
-
Tohle si tahej do hospody - kdo umí jezdit a předvídat nepřekvapí jej to, kdo to neumí tak se vymele i s Citigem. Nechápu tedy souvislost s daným modelem. Tebe se stejně Enyaq absolutně netýká, když si doma držíš staré železo a žiješ ve snu, že je to něco co tu bude napořád.1 bod
-
A co si myslíš ty bílý límečku, že v trojkovým superbu běhá lepší elektrika než v trojkový fabii ? Komiku :-)1 bod
-
mam Amundsena, zkousel jsem i par dni Columbuse a musim rict, ze za ty penize mi to nedava smysl :( Navigaci na Amund. teda nepouzivam (radsi mam pripojen telefon a jedu pre Waze, pripadne Mapy.cz). Jen mne stve, ze toto nejde zrcadlit na digitalni stit... to ale nejde ani u Columbuse... Za mne tedy, kdybych mel i Bolero s AC, tak mi to staci:) rad pouzivam jenom jedno zarizeni kdyz to jde a v nem mam vsechno.1 bod
-
Ahoj Ferdo, Ty by jsi dokazal udelat upgrade z MIB1 na MIB 2.5 s novym displejem Columbus? Byl by potreba vymenit i zesilovac pro Canton.. plus cela rada kodovani.. zabyvas se tim jen teoreticky nebo i prakticky? ? mas moznost sehnat vsechna zarizeni co je potreba nebo vis o nekom, kdo se tim zabyva? Diky.1 bod
-
Ten istý motor len ho inak naladili. Zo skúseností vieme že píšu 81 a aj 85 má cca 90 kW aspoň čo viem, že boli skúšať na stolici, aký majú výkon. Točivý moment ten istý 200nM-1 bodů