Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/22/21 ve všech sekcích

  1. Doplnil bych tohle téma o čerstvou zkušenost s pravidelným vybíjením baterie. Auto stojí mnohdy i dva týdny v garáži (druhé ke služebnímu) a bez ohledu na odpojený "zázračný konektor" je dlouhodobě problém s poklesem napětí v baterce. Musím každý týden pravidelně dobíjet. Po třech a půl letech budu baterku vyměňovat (EFB), jelikož její "měkkost" je jasná známka degradace. Při té příležitosti jsem si změřil klidový proud a zjištění mě nemile překvapilo. Po jakékoliv manipulaci (dveře, kapota...) je odběr rovné 2A a trvá cca 30sek. Poté klidový proud pomalu padá až na 160mA, kde ale zůstane trvale "viset"! Pro představu uvádím, že úbytek za jeden jediný den jsou tak skoro 4Ah, což je cca 6-7% kapacity baterie...(!!) Tohle zjištění mě naprosto šokovalo. To opravdu není zanedbatelný odběr, za který považuji hraničních 30-50mA. Už jsem přemýšlel, jak to budu řešit a napadlo mě ještě zkusit zamknout auto. Do 30 sek spadl trvalý klidový proud na 0 a pouze po cca 8sek si to zanedbatelně cvrnkne cca 1mA na sekundu. Z toho vyplývá jednoznačný fakt, že pokud zůstane auto odemknuté (větrané) v garáži (jak je mým letitým zvykem), je třeba jej skutečně pravidelně dobíjet v případě jen občasného provozu. Takže za mne větrání už jen přes otevřená okýnka se zamknutým vozem. Možná tohle zjištění někdo někde již popsal, ale nedalo mi to sem nepřidat. Třeba to někomu pomůže.
    3 body
  2. @DušanV snad bych jen dodal že se to netýká elektromobilů ale pouze akumulátorů. Věřím že v elektromotorech je pro jejich účinnost a efektivitu budoucnost. Baterie budoucnost určitě nejsou. Spíš se bude energie generovat nějakým způsobem přímo v autech.
    1 bod
  3. 😂 https://tydenikpolicie.cz/zena-na-chrudimsku-chtela-po-partnerovi-aby-pred-vanoci-uklidil-kdyz-ji-rekl-ze-se-jezisek-take-narodil-ve-chleve-vzala-na-nej-nuz/
    1 bod
  4. Ono toho tady zase až tak moc není, tedy mimo téma Elektromobilita. Sem, tam se @wolfspitz pochlubí svou budoucí domácí elektrárnou, sem, tam mu někdo z nás na to odpoví. Až tak něco zásadního a přelomového ohledně Elektromobility tady na fóru nevymyslíme. To by měli spíše vymýšlet vědci a technologové a od nich to přebírat do praxe mocní tohoto světa, čili i politici. Bohužel dle mne to dnes dělají blbě, až hrůza. Odhadem my tady na fóru tak z 60 % jen přebíráme a vkládáme příspěvky a články odjinud, zbylých možná těch 40% je naše vnitrofórová diskuse a naše myšlenkové pochody. Ony opravdu relevantní a hlavně nové informace ohledně Elektromobility se hledají těžce a to vyžaduje čas. Zaplevelený je spíše celý mediální prostor, kdyby člověk jen slepě přebíral a dosazoval témata ohledně Elektromobility, tak by tady denně přibývaly články po stovkách. Dnešní doba je už taková, na nic údajně není čas a pak chce mít každý svoje rozumy z určitého oboru, nejlépe okamžitě zhuštěné někde na flešce a hned se cítí kompetentní v daném tématu.
    1 bod
  5. V podstate pravda ale má teplomer a tomu treba prispôsobiť spôsob zaobchádzania, motory sa odjakživa vyrábali z kovových kompozitov a dobrý gazda dobre zožal a tak by to malo aj byť lebo zaras budú aj bloky s plastu.
    1 bod
  6. V sekci "Lampárna" si tady máte možnost bez našeho zásahu probírat i jakou jsi měl ráno stolici, takže s tebou souhlasím - tady to již opravdu patří. Jinak to, že máme na věc jiné názory je naprosto OK - a tím bych to už rád uzavřel.. Děkuji 🙏
    1 bod
  7. Podle popisu to nefunguje na OEM rádiích, ale jen na Android rádiích.
    1 bod
  8. Jak píše Lancelot, TSI vydávají mnoho podivných zvuků, ale pokud ho neslyšíš rušivě i v kabině tak to neřeš.
    1 bod
  9. @virtual od BAR-TEK® Motorsport do 100€
    1 bod
  10. Motory evo 147kW 507.00 110kW 509.00 Doliti povoluji dle manualu max 0.5 litru druhe normy.
    1 bod
  11. To je ten problem, ze neviem ci doliat 507.00 (0W30/5W30) alebo 509.00 (0W20), lebo neviem co tam je teraz. Nicmene si myslim, ze aj ked sa to zmiesa, prd sa stane 😀
    1 bod
  12. Aby to tady nezaniklo přidávám info z výměny, komplet plastu z verze RS.
    1 bod
  13. Mám to taky tak. Déle než 30 min jde větrání, topení jde max 30 min.
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...