Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/24/21 ve všech sekcích
-
Taky se připojuji😄 Kluci, přeji klidné prožití Vánoc a snad se brzo uvidíme na placku😄6 bodů
-
Přeji vám všem Veselé Vánoce a krásné dárky 🎄🎁 Všechno nejlepší! 😃6 bodů
-
Taktéž klidné svátky a hodně pevného zdraví do nového roku a ať už se ten svět vrátí tak nějak do normálu a auty vždy kolečkama dolů5 bodů
-
Ahoj kluci a holky. Přeju Vam hodně Vesele Vanoce v zdravi štěsti , klidu. Hodně darků pod stromečkem a spokojenosti 💫 🌲🌲🌠🌠4 body
-
Všem Vám přeji klidné a veselé vánoční svátky a do Nového roku hlavně pozitivní náladu4 body
-
2 body
-
Jane, prečo si myslíš, že všetci musia hájiť podobne ako ty to čo máme v autách. Máš tu x-príspevkov napísaných práve takýmto štýlom a môj štýl toto nie je. A myslím, že ani kolegov tu v tomto vlákne. Jediné na čo sme ťa upozornili bolo, že si zjavne nepochopil v čom je prednosť Matrixov oproti bežným svetlám požiadavkou aby niekto dal fotku "s tlumenými u matrixu". Mohol by si si prečítať moje príspevky na inom fore (ale nemá to zmysel) kde za moju kritiku niečoho čo v mojom súčasnom aute nefunguje správne mi dokonca nadáva človek nevyberaným spôsobom ktorý v živote v mojom type auta nesedel ale "počul do kamaráta" a naštudoval si na internete že je to inak. Ja píšem len čo som odskúšal. Rozdiel medzi ručným tlmením a automatom je v týchto veciach - keď sme všetci tlmili ručne, tak každý dával pozor pred zákrutou alebo stúpaním na svetlo "spoza rohu" (teda až na pár prasat) a stlmil ešte pred tým, než sa obe autá dostali do vzájomného dohľadu. Toto samozrejme u žiadneho auta s automatickým prepínaním svetiel - či sú to matrixy alebo obyčajné svetlomety s automatickým prepínaním diaľkových/stretávacích svetiel nemôže z princípu funkcie fungovať. Auto stlmí až keď mu protiidúce auto alebo vzadu idúce auto vojde do kamery tak, aby ho kamera bola schopná rozoznať. Takže protiidúci vodič má pocit, že mu blesklo do očí nestlmené svetlo. A má samozrejme pravdu, fuzzy logika tu nefunguje. Takto fungujú všetky súčasné autá, či to je O4, najnovšie BMW, Mercedes alebo Dacia. A to bude až do toho času keď autá budú na ceste komunikovať medzi sebou a dávať si informácie o svojej pozícii a teda budú schopné stlmiť svetlá dopredu. - pokiaľ ide v protismere auto so slabšími svetlami - a nemusia to byť staré žiarovkové svetlomety žigulíka ale aj zašpinené LED-ky tak kamera - a zase je jedno či to bude Matrix alebo akékoľvek iné svetlomety s automatickým prepínaním - zareaguje neskoro. S O4 som prešiel ako píšem inde zatiaľ len asi 50km "skúšobnú jazdu" po okreskách v noci, takže skúsenosti práve s O4 mám asi v 30 protiidúcich autách . Nestlmenie s O4 sa mi stalo na dlhej rovinke ca 2-3km, keď auto v protismere vyšlo na túto dlhú rovinku zo zákruty. Síce svetlomety nedosvietia tak ďaleko ale silné svetlo v diaľke určite nie je príjemné. By the way - s mojim súčasným autom mám 175000km z toho povedzme štvrtinu v noci a funguje to povedzme na 98% - zo 100 protiidúcich áut v jednom až dvoch prípadoch treba stlmiť svetlá ručne. Ale tak to fungovalo aj na bi-xenonoch ktoré mám s automatickým tlmením od roku 2009. Pritom na prvom modeli tohto auta v roku 2009 automatické tlmenie fungovalo možno na 70% a modelový rok od modelového roku sa to zlepšovalo až do súčasného stavu. Rozdiel medzi matrixom a inými svetlami: Matrix bude určite oslňovať viacej ako bežné svetlá s automatikou ak je zle skalibrovaný systém, zle nastavená "osovosť" svetlometov a kamera. U bežného svetlometu systém stlmí na stretávacie svetlá - t.j. zhasne VŠADE pred autom od vzialenosti ca 50m ďalej dopredu vždy keď "vidí" svetlá v protismere alebo červené svetlá pred tebou. Ak sú teda nastavené svetlomety viac doprava alebo doľava, ničomu to nevadí, pretože aj tak nesvietia v tomto momente nikam do diaľky. U Matrixu musí kamera identifikovať miesto kde sa svetlá v protismere nachádzajú a zhasína potom daný segment LED. Ak je táto kalibrácia kamery alebo uhol vpravo/vľavo nastavenia svetlometov nesprávne, potom kamera síce identifikuje a vypne naprogramovaný segment, ale keďže svetlomet svieti inam než si "systém myslí", páli do protiidúceho auta. A "tma" je niekde vedľa protiidúceho auta. Kolega tu v inom vlákne písal, že na neho blikajú protiidúce autá - v servise mu svetlá na reklamáciu vraj nastavili a odvtedy nikto na neho neblikol. Tak si myslím, či teda chyba nie je medzi skrutkovačom a meracím prístrojom na výstupnej kontrole vo fabrike. Neviem či na matrix je lepší prístroj na nastavovanie ako na obyčajné svetlá, ale treba si uvedomiť že 5° rozdiel od osi auta na 100m kam svetlá dosvietia robí dosť veľký posun na to, aby matrix oslňoval. Majiteľ matrixov nemá šancu takúto nepresnosť nastavenia vidieť na ceste. Na stene v podzemnej garáži bude pri 5m od steny pri parkovaní do boxu posunutie 40-50cm od osi svetlometu. Keďže väčšinou do boxu zatáčame, tak nestojíme nikdy presne v pravom uhle k stene. Po zaparkovaní sme pár centimetrov od steny a zlé smerovanie svetlometov nemáme šancu vidieť. Ak by sme teda chceli zistiť ako sú svetlá nastavené musíme sa na to špeciálne zamerať, mať prázdnu garáž, zaparkovať auto prednými kolesami na nejakej čiare ktorá je presne rovnobežná so stenou oproti svetlometom a mať navyše ďalšiu čiaru rovnobežnú s autom, od ktorej môžem merať vzdialenosť svetlometu a vzdialenosť bodu zlomu asymterických svetlometov na stene. Na stenu možno nastaviť výšku (vzdialenosť kam dosvietia stlmené svetlá) ale nie natočenie do strany. Ak sa matrix vo fabrike nastavuje "bežným spôsobom" a ak to robí niekto kto len potrebuje aby cez neho za smenu prešlo 500 áut príčina je zrejmá. Prajem vám všetkým s matrixami aj bez matrixov, očkovaným aj neočkovaným, O4-károm aj ostatným bezstarostné a krásne vianoce a zdravý 2022.2 body
-
1 bod
-
Mám suchú DSG vo Fabii II, olej v prevodovke som menil každých cca. 55 tisíc km. Výsledok je taký, že pri 100 tisíc km výmena dvojhmoty a súčasne aj spojok (1200 €), pri 175 tisíc výmena mechatroniky (1600 € so zľavou). Poruchu pri 100 tisíc chápem, auto veľa jazdilo podtáčané, ale často dostávalo aj záhul na zrazoch alebo na ringoch, ktorý bežné autá nedostávajú. Druhá porucha ma ale veľmi nasrala, lebo to bolo bez náznaku, a doslova som zostal stáť a potreboval som odťah. Jediné šťastie v nešťastí bolo, že to bolo deň po dovolenke, a nie počas nej niekde v Taliansku, alebo cestou cez Rakúsko. Najhoršie bolo to, že chyba ktorá nastala ani nie je tá typická pre staršie mechatroniky, že praskne tlakový akumulátor, ale niečo úplne iné. Podľa chybovej hlášky servis hovoril, že je pravdepodobne potreba mechatroniky, možno spojkovej sady (tá bola už pro 100 tisíc km menená), ale nevedeli povedať s istotou. Ku všetkému po pár dňoch DSG začala v servise radiť. Akurát nikto si netrúfol povedať, že dokedy, tak som sa nakoniec rozhodol pre výmenu mechatroniky. Na základe týchto skúseností: Nepodtáčať motor, nejazdiť dlho 60-kou na sedmičke, netrápiť dvojhmotu, prípadne zvážiť neoficiálnu úpravu SW prevodovky aby radila pri vyšších otáčkach! Občas meniť olej aj v mechatronike nie len v prevodovke (môj servis to nechcel/nevedel robiť)! Ak sa dá, tak vôbec nekupovať auto so suchou DSG, alebo počítať s tým, a mať odloženú finančnú rezervu pre prípadnú poruchu pri väčšom nájazde! Samozrejme nehovorím, že každého musí porucha so suchou DSG stretnúť, moja Fabia predsa už má 10 rokov, a od vtedy možno už niečo vylepšili, ale čo som sa dočítal, pri starších ročníkoch áut VAG nie je otázka či nastane problém so suchou DSG, ale to, že kedy.1 bod
-
Rekuperácia nejde vypnúť diagnostikou. Taktiež pri vypnutom start/stope naďalej funguje rekuperácia. A vypnutie start/stop cez kódovanie neinvertuje funkciu tlačidla start/stop. Na vypnutie rekuperácie je potrebné odpojiť konektor pri batérií, ale na to tu je už téma aj so skúsenosťami.1 bod
-
Zeby preto,ze ta prevodovka je sucha a ziadnu vymenitelnu napln nema?-1 bodů