Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 08/07/22 ve všech sekcích

  1. Snad jen úplný idiot by e-auto nabíjel takovýmhle způsobem. Těch cca 100 km se za pracovní dobu a pak doma přes noc v klídku dobije i pomalým naíjením. Aneb kdo chce psa bít, hůl si vždycky najde. Rozhodně nejsem fanouškem elektromobility. Na druhou stranu je pro určité využití nezavrhuji, protože je to vhodná a smysluplná alternativa. Podobně naledění"hejtrs" ale dělají táboru příznivců spalovacích motorů smutnou medvědí službu.
    2 body
  2. Já taky nikde nepsal, že 10% je jízda do Liberce, 100km dálniční rychlosti bude i v létě kolem 25% minimálně, spíše ke 30%. Jen jsem tím chtěl ilustrovat příklad. Problém je, ze se motají dvě věci dohromady, elektromobil není univerzální řešení, je to jen další možnost ve výběru. A tak by to i mělo být, bohužel dnes se děje to, že to tak není…
    1 bod
  3. @MartabJe to možné, i když po ujetí nějakých cca 100 km (ta cesta po dálnici Praha -Liberec) neklesne kapacita baterie u Enyaqu o 10% , spíše bych odhadl tak o 20%, ale v zimě určitě i o 30 a více %. No uvidíme, pořád jsem na pochybách, že by se ceny elektromobilů pod tlakem vzrůstajících cen surovin na baterie dramaticky nezvyšovaly (pominu dotace, kdo ví jak to s nimi v budoucnu bude), nebo výrobci mají již dnes tzv. finanční vatu pro výrobu elektromobilů a tvrdí nám opak. Nebo taky v rámci udržení ceny elektromobilu může docházet k výrobě ne tak sofistikovaných baterií s dnes běžnou výdrží a kapacitou. Na vlastní konstrukci elektromobilu (podvozek, karosérie, elektromotory) se dnes asi těžko něco dá ušetřit. Ale jak zhusta většinově tady píšeme, pokud bude pořád možnost volby pohonu, tak je z čeho vybírat a každý dle jeho gusta. Čím dále, tím více jsem přesvědčen, že tohle řešení naši planetu určitě nespasí a je/bude setsakra drahé a to i pro ty, co auto v životě neměli a ani mít nebudou.
    1 bod
  4. Litr N95 u Shell Liberec - 43,50 a stejná společnost v JBC za 42,90, nebo dokonce 42,50 Kč. Jinak v Jablonci má Euro Oil natural 95 za 41,10.
    1 bod
  5. Pokud parkovací asistent máš, tak po zmacnutni tlačítka by auto mělo začít hledat parkovací místo. Jestli si nejsi jistý, nejjednodušší kontrola je, jestli máš senzory I z boku auta. Pokud ano, tak parkovací asistent je přítomen. Nefunguje ale po zařazení zpátečky. Musíš ho aktivovat tlačítkem, jet pomalu kolem parkovacích míst a když auto vyhodnotí ze je ok, objeví se na displeji tlačítko start. Pak se řídís pokyny v kokpitu. BTW všechno tohle je popsáno v návodu, někdy není na škodu do něj kouknout 😉
    1 bod
  6. @Clerfayt a kolik ze jsi to měl těch baterii s aktivním termomanagmentem? Ona taková baterie do mobilu nebo akuvrtačky je něco trochu jiného… Jak píše @JirikHL, jde o to, že tvrzení o 8 letech je nesmysl, stačí se podívat na “velká data”, napřed zde (zajímavé je i to porovnání s Nissanem, kterému chybí aktivní termoregulace): https://electrek.co/2018/04/14/tesla-battery-degradation-data/ Nebo: https://insideevs.com/news/593068/tesla-model3-battery-degradation-3years-102k-miles/ kde je i uvedeno kolik bylo rychlého nabíjení. Stále platí, že by každý měl mít možnost výběru, což se poslední dobou bohužel čím dal tím více blíží ke konci. Na druhou stranu, když přišli TSI/T-GDI/EcoBoost motory tak taky se tvrdilo, ze to nemůže vydržet víc jak 100tis km a kde jsme dnes? Jde jen o to k A doplnit i to B, potom par stran zpět někdo počítá náklady a když se ho člověk zeptá z čeho že to počítal, tak mlčí… EDIT: A potom tady máme celou flotilu hybridů od Toyoty, kde těch cyklů baterie je násobně více než u EV a kupodivu, ty baterky i po více než 10 letech stále fungují...
    1 bod
  7. @Clerfayt Me šlo o to, že hojně zastoupeny mýtus, i tak to tu kolega popisoval, je zažito, že baterie bude po pár letech ko. Hodně tomu pomáhají články autofora o dojezdu jedné konkrétní Tesly 80km... A to prostě není pravda. Těch 80% je minimum. Takže bude mít více. Samozřejmě že u spalovacího motoru bychom nechtěli, aby se zmenšovala nádrž a zustatkova hodnota elektromobilů bude asi velmi malá, ale když už chceme diskutovat, tak pokud někdo řekne A, mělo by se říkat i B.
    1 bod
  8. Minuly tyzden sme kamosovy na Arteon nahodili brzdy z Audi TT RS. Kotuce aj platnicky su DBA (australia). Rozmer kotucov 370 mm. Strmen je 4 piestik. V porovnani so setupom co mam ja na Supe teraz (kotuce z T-Roc R a platnicky clubsport) je rozdiel hlavne v tom, ze sa daju lepsie davkovat. Niesu hned take jedovate ako tie jednopiestiky. Kto chcete prijemny brzdny ucinok a dostatocnu rezervu pre akcne vyzitie tak odporucam.
    1 bod
  9. No problem je v tom, že ty cíle si vytyčila EU pěkně blbě.
    1 bod
  10. Již mnohokrát se prokázalo, že elektromobily nejsou žádná spása planety. Těžba v Chile a Kongu a ohromné ekologické škody s tím spojené, doprava rud do Číny, kde z toho díky uhelným elektrárnám teprve vyrobí kobalt a lithium, doprava do Evropy, to, že bezemisně elektřinu nevyrábíme, její doprava na místo určení není beze ztrát, transformace není beze ztrát, nabíjení není beze ztrát a ani pohon není beze ztrát atd. atd. Je to jistě zajímavá věc pro hobbysty, ale proč by měl normální uživatel auta platit víc za něco co má vyšší cenu a horší užitné vlastnosti než jím dosud používané řešení? Moje sestra bydlí na vesnici na rozhraní Křivoklátska a Plzeňska. Oba s manželem pracují v Praze, dcera studuje v Praze a na vesnici jede autobus ráno a večer. Řeší dopravu 3 auty - 2x staré Clio, 1x staré Polo, vše benzín, cena tak 60 tis. za auto. Představa, že koupí 3 elektrická auta po milionu je nejen mimo jejich ekonomickou realitu, ale dokonce i mimo jejich snění. Navíc si nedokážu představit, jak by nabili přes noc 3 elektrická auta, aby s nimi mohli zase druhý den vyrazit.
    1 bod
  11. Já bych si třeba ten elektromobil koupit mohl, ale raději jsem si koupil auto podle svých potřeb a tužeb ( benzín S III 206 kW ). Nemám v garáži možnost nabíjení a pravděpodobně ani mít v budoucnosti nebudu. A hledat nabíjecí (volnou) stanici beru jako zlo které s tím souvisí. To si rád odpustím. Jsem rád že jsem si mohl koupit něco co posledních několik let v Bruselu tupě ruší s teorií o hrozném poškozování klimatu planety. Ostaně v dnešní době stačí málo k tomu, aby už nebylo třeba řešit žádnou takovouto otázku. A ono je to na západě možná taky hodně rychle přejde až jim zdraží energie jako nám na východě - pokud ovšem ještě bude kde nějakou brát. Většina obyvatel planety nemá žádné velké bohatství a ani mít nikdy nebude. Vždy to tak bylo a nejspíš i bude. Chudí nemají co ztratit a to nejen co se automobilů týká. Nerad bych se tak dožil toho, až se jednou mlčící většina lidí vzbouří...
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...