Tohle vlákno nemá být nějaký hate na Enyaqa - spíš seznam věcí, které by si mohl přečíst zájemce o koupi a upravit třeba svá očekávání.
V neposlední řadě by bylo skvělé, kdyby s tím šlo něco udělat - třeba někdo poradí, že jen něco dělám blbě a nebo to Škodovka třeba i opraví :)
Osobně jsem z nového auta nadšený a ty bolístky jsou spíš drobnosti - ale o to víc zlobí.
Software (aktuální verze 3.0)
profil řidiče - dost mě irituje, že po každém nastoupení do auta musím potvrdit profil řidiče (dřív to chtělo i PIN, ale to může nechat zapnuté asi jen opravdový masochista). Čekal bych spojení s klíčem popř. ponechání profilu do jeho vyžádané změny.
vypínání infotainmentu - hodně mě zlobí, že se infotainment vypne, kdykoliv řidič odhlehčí sedadlo (bude tam senzor). Nejen, že se mi stává, že se vypne, když se usazuji před jízdou... ale co mě štve nejvíc, že se vypne i když potřebuju na skok ven (třeba něco zapomenu, jdu zavřít vrata, ...) a mám v autě celou rodinu a třeba poslouchají stream z mobilu (ale i přerušené rádio je rušivé). Staré auto zohledňovalo obsazenost všech sedadel.
orientace v infotainmentu - zatím v tom dost tápu, např. jsem nepřišel na to, jak vypnout vyhřívání volantu, ikona nahoře na displayi po kliknutí nic nedělá.
17.10.2022: výhřev volantu má tlačítko přímo na volantu, je třeba ověřit, jestli funguje i když je zapnutý dálkově.
mobilní aplikace - zatím toho umí dost málo a často hlásí chybu. Není třeba možné si aktivovat ovládání zámků, podle dealera není ještě dostupné.
Laura - funguje překvapivě dobře, ale je zbytečně rozvážná. Trvá dlouho než začne poslouchat a ještě déle, než zareaguje po příkazu.
klikání do mapy - při kliknutí do mapy v navigaci se na místě kliknutí vybere pozice v mapě. Ještě teď čekám nějakou neutrálnější reakci, případně otevření menu. Označovat místo v mapě jsem ještě nepotřeboval.
Hardware
umístění nabíjecího konektoru - Enyaq má nabíjecí konektor na místě hrdla nádrže u klasických spalováků. U veřejné nabíječky je docela komplikované najet si tak, aby se dal pohodlně připojit nabíjecí kabel. Už jen to, že je nutné k nabiječce couvat je nepříjemné. A pak často bývá jeden stojan pro dvě místa a musím tedy najet na správné místo, jinak musím zapojovat kabel "přes auto". To samé, když je přístup k nabíječce jen z jedné strany. Perlička jsou nabiječky u míst se šikmým parkováním, kde musím stát "proti srsti".
chybějící koberec na 5. místě (vzadu uprostřed) - dcera se oblibou po zastavení odepne a napasuje se mezi sedačky. Když je špatné počasí a má špinavé boty, tak zadupe asi 30 cm prostor mezi oběma zadními koberečky, který není nijak chráněn.
chybějící simply clever - pro sportovní sedadla (jsou fakt pohodlná) není dostupná sada držáků, háčků a ramínek. Nesehnal jsem zatím ani kapsář, který by šel jednoduše připevnit na zadní stranu sedadla spolujezdce. Přepásat airbag nějakou gumou/úvazem mi nepříjde OK.
práh zadních dveří - aby děti dokázaly nastoupit, musí si stoupnout na plastový práh zadních dveří. Ten to rozhodně nezvládne - uvítal bych nějaké udělátko, co nebude klouzat a ochrání ten plast. Zkusím tam nalepit samolepicí protiskluzovou folii na schody, ale je otázka jak to bude vypadat.
klakson (17.10.2022) - zvuk klaksonu mi příjde moc "pípavý" a málo výrazný, osobně si ho nechám vyměnit.
ovládání telefonu (18.10.2022) - chybí mi ovládací tlačítka pro telefon na volantu.
Ostatní
nouzová brzda - několikrát se mi stalo, že zabrala nouzová brzda a prudce zabrzdila. Bylo to hlavně při pomalém dojíždění k obrubníku (vpřed i vzad) - pro představu: chvíli jsem přemýšlel, jestli jsem do něčeho nenarazil.
náhodné divnosti - už se mi 2x stalo, že se zapnul nějaký drsný tichý režim. Vše vypadalo OK, ale bylo naprosté ticho - ani směrovky necvakaly. Nestačil ani restart infotainmentu, muselo se vypnout auto. Dále mi jednou auto zahlásilo milion chyb a odmítlo jet. Problém odezněl sám při vypnutém autě přes noc a servis jen potvrdil, že se "něco" stalo, ale závadu nenašel.