Hlavní panel
Oblíbený obsah
Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 04/20/23 ve všech sekcích
-
@silarmjá nevím jestli si děláš srandu nebo ne? Ale vždyť jsem to před pár dny psal, navíc to tu rozrbiralo code lidi. EU doprava vyprodukuje cca 2,6 procenta celosvětových emisí. Tím že přejdeme na elektro (v Evropě pouze!) se skoro nic nezmění. Navíc ty emise se jen z výfuku aut, přenesou do komínů elektráren a nebo do drancovani jiných koutů světa o materiály do baterek... Takže z 2,6% se dostaneme třeba pod 2 lehce? Stojí to za ty miliardy eur investic, které se skutečně daly využít k tomu, aby se něco zlepšilo, místo toho so sypat do technologie, která prostě v nejbližších letech nebude moct nahradit spalovak a osobní doprava se stane naprosto nedostupná pro většinu lidí?3 body
-
3 body
-
Přesně tak, o hlouposti ve jménu ideologie svědčí odstavení již vybudovaných a funkčních jaderek v Německu. Tam nevítězí klima ani rozum, ale ideologie s nenáviděným plynem a uhlím. Zatím to vypadá na hloupost století (když vynechám politiku Ruska).3 body
-
Počkej, ale v tom je přece obrovský rozdíl. Já s tebou do puntíku souhlasím v případě Elektromobily jako univerzálního řešení individuální mobility. To je samozřejmě kravina na n-tou. Ale elektromobil jako 2. auto do rodiny, které slouží jako mama taxi případně k dojíždění do kanclu pár desítek km denně, mi připadá jako super řešení. Samozřejmě jen v případě, že dotyčný má vyřešené dobíjení doma nebo v práci, Nebo elektromobil v podobě všlijakých rozvážkových služeb, které přes den najezdí 150 km po městě a přes noc se na základně můžou nabíjet? Atd. Ideální. Takže člověk, který odmítá e-auta jako univerzální řešení individuální mobility rozhodně nemusí být odpůrcem elektromobility jako takové, pokud je využitá rozumně a racionálně.3 body
-
2 body
-
No, tak je třeba se s tím naučit jezdit asi... pokud se chceš vyhnout té agónii, tak prostě sešlápni plyn trochu více, aby tam skočil 5RS, není v tom žádná věda... Nové DSGčka jsou nastavené z výroby celkem do ECO, takže buď jezdit v Sku, manuálně s při zrychlení podřazovat a nebo více sešlápnout plyn, to je podle mě nejjednodusší možné ovládání DSGčka, společně s tuknutím do mínusového pádla.2 body
-
2 body
-
Proti demagogii neexistují argumenty. Většinu z tvých prázdných floskulí máš vysvětlenu výše v diskusi. Motáš se v kruhu, nemáš žádný faktický argument. Pokud člověk ani sám sobě neumí přiznat, že si svým reálným životem na ekologa jenom falešně hraje, pak je to těžké. Ale to je vlastní všem fanatikům. Na logické námitky, která tady nejen ode mě zazněly na tvé zelené teorie, nejsi schopný nijak reagovat. Jen papouškuješ 100x vyvrácené nesmysly. Prostě ekolog. Dál se toho tady účastnit nebudu. Zabedněnci tvého ražení ženou Evropu do záhuby a ještě si u toho myslí, jak dobře konají.2 body
-
Su hrubkou uplne identicke,plne kompatibilne so vsetkym v aute,vpohode zamenitelne.Nikto kvoli akustickym oknam nerobi konstrukcne iny tapacir,vedenie okna a vsetko okolo toho.2 body
-
1 bod
-
Moje su na Scale po 7000km flekate,ako dal foto @Jan R. Zatial ziadne zvuky,brzdia ok,ale dnes som prezuval partnerkynu fabiu 3kovu,ma tam 10 000k vymenene komplet brzdy zimmermann....a vypadaju takto....rozmyslam,ze skusim vymenit platnicky na Scale,ako sa to bude chovat a ci ich to tiez tak krasne vylesti...mimochodom stoja 20 eur,tak za pokus to stoji1 bod
-
No a co? Tak se oteplí. O kolik a kdy, to nikdo neví. Z prstů vycucané výpočty, kde nechybí i desetinné místo, nikdo nemůže brát příliš vážně. Vždyť dnes ani nikdo pořádně neumí spočítat průmerné teploty na celé planetě, stačí jen drobná odchylka, nebo jiný způsob výpočtu (a který je vlastně ten jediný správný, kdo to rozhodne?) a vyjde to pokaždé jinak. Ještě relativně nedávno, prakticky titíž odborníci tvrdili něco o pravém opaku - ochlazování. Na Zemi se střídavě oteplovalo a ochlazovalo miliardy let. Můj názor je, že se změnám máme přizpůsobit. Ne se snažit z mého pohledu iracionálně livkidovat celou Evropu ideopolitickými zásahy, které z části (jistě, například plýtvání jakoukoliv energií je zbytečnost, která opravdu není nutná) nemají žádný racionální základ a jsou pouze výplodem ujeté ideologie. A s tím tady máme neblahé zkušenosti. Všelijakých floskulí jsem tady měli dost. Tak holt teď máme "udržitelnost a bezemisnost". Nějak mi to až příliš moc toho bolševika připomíná. Krátce před jeho pádem to namátkou byla "perestrojka/přestavba". To ovšem soudruh netušil, že ta přestavba pak vlastně nastala, ale jinak, než si myslel. Na jakákoliv ideologická hesla jsem tudíž dost citlivý a vzbuzují ve mně neodbytný pocit: Pozor! Tady něco smrdí! Zase chce někdo lidem říkat (a v dalším kroku přikazovat - což už se děje), že pouze jeho názor je ten jediný správný a on jediný koná (zdánlivé) dobro za každou cenu, bez ohledu na následky. Kdo se vysloví proti, bude ostrakizován. Takže lide slyš moudro EU!1 bod
-
1 bod
-
Bohužel ani jedna z výše uvedených rad nepomůže. Řešíme to samé v sekci Kodiaků (https://forum.skodahome.cz/topic/156901-přehrávání-z-flešky-vždy-od-začátku/#comment-2623433).1 bod
-
V souvislosti s touto diskusí jsem si vzpomněl na názor Dr. Jiřího Grygara (těm starším určitě nemusím připomínat o koho jde) na otázku časopisu zabývající se astronomií, co si myslí o globálním oteplování. Je to již přes 10 let starý a trochu všeobecně pojatý názor známého vědce, ale i tak stojí za zaznamenání. Co já osobně dále vím, tak na současný vývoj, co se týče tzv. prosazování zelené politiky nechce veřejně vypovídat, jen jsem někde zaznamenal jeho odmítavý postoj na způsoby financování a přílišné zasahování politiky do vědy. Co je také zajímavé, že ohledně globálního oteplování se pan Grygar vyjadřoval dříve i obšírněji, ale (hledal jsem celkem snaživě) např. v audioarchivu Českého rozhlasu nejsou jeho nahrávky již k dispozici. Neberte to jako nějakou konspiraci, ale prostě nejsou. I ta část zde zveřejněné odpovědi na globální oteplování není celá, na webu je uvedeno, že nebyla celá ze zdroje přetištěna (proč?). Že by se současné společnosti názory pana doktora Grygara nehodily do krámu? Myslet si o jeho názorech můžete co chcete, já osobně považuji Jiřího Grygara za velmi, velmi čestného člověka a kompetentního a znalého vědce, který se nedá koupit. Mluví se stále o globálním oteplování naší planety. Může za to Slunce nebo my, lidé? "Dosud nevíme, zda globální oteplování je trvalý, nebo jenom dočasný jev. V minulosti Země se střídaly epochy globálního oteplování a ochlazování i v době, kdy na Zemi lidé ještě nežili. Proto je zřejmé, že ke změnám průměrné teploty dochází díky jemně vyladěným vztahům mezi slunečním zářivým výkonem a okamžitým stavem zemské atmosféry, hydrosféry i litosféry (ovzduší, oceán, pevniny). Je pravděpodobné, že v tuto chvíli je část globálního oteplování vyvolána lidskou průmyslovou činností, ale mám pocit, že dosud nikdo přesně neví, jaký je podíl lidské činnosti na zmíněném globálním oteplení ve II. polovině XX. stol."1 bod
-
No a teď to vrátím k tématu : Při zimním testu elektromobilů, který norský automobilový klub NAF provedl už počtvrté, se elektromobily reálně testují na silnicích. Výsledky jsou ideálním doplňkem k údajům WLTP poskytnutým výrobci. V roce 2023 bylo v Norsku za stejných podmínek a na stejné trase testováno celkem 29 čistě bateriových vozů. Všechna vozidla byla zkoumána, co se týče dojezdu a doby nabíjení, což jsou parametry důležité pro každodenní provoz. Testy byly provedeny na stanovené trase z Osla přes Lygnasæter, Gjøvik, Ringebu, Dombås, Hjerkinn, Folldal a dále na jih do Venabygdsfjellet a Ringebu. Teplota se ve dnech testování pohybovala mezi 0 a minus 19 stupni Celsia. Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/elektromobil-dojezd.A230217_174619_automoto_fdv?zdroj=top1 bod
-
1 bod
-
No jakmile se do něčeho začne tahat víra, tak je jasné, odkud vítr vane :-D . Opakování těhle prázdných floskulí nic nezmění na faktu, že CO2 z osobní dopravy v EU se na celosvětové celkové produkci CO2 podílí mizivým procentem. Konkrétní čísla jsou výše v diskusi. Zavedení elektromobility v EU tedy světovou ekologii neovlivní a produkce CO2 se jen přesune, zvlášť po vypnutí jaderných elektráren. Mizivý efekt za cenu drastického zhoršení životní úrovně pro obyvatele. Proti smysluplným krokům, které vedou ke snížení produkce CO2 aniž by to bylo vykoupeno razantním zhoršením života lidí, samozřejmě nelze nic namítat. Násilně zavedená elektromobilita do téhle množiny ale rozhodně nepatří. A co ty, ekologu? Máš pračku, sušičku, troubu, televizi? Jezdíš jen tak na výlety? Létáš na dovolenou? Lyžuješ? Napustíš si někdy vanu nebo zajdeš do sauny? Kupuješ si oblečení z druhé strany zeměkoule? Co z toho je přijatelně eko a co už přes čáru neeko? A kdo o tom za tebe rozhoduje? Pořád se bojíš odpovědět na takhle banální otázky? Pročpak asi....1 bod
-
1 bod
-
@Tonda-BAmen. Vystihls to naprosto správně a přesně. @silarmJen prázdné rádoby líbivé fráze. Násilím vnucená elektromobilita nic z toho, cos popsal nijak neřeší. neřeší bohužel ani to CO2. Resp. řeší v naprosto zanedbatelné míře v porovnání s obrovskými problémy a zásadními omezeními, která přinese desítkám milionů lidí v EU... Zářný příklad situace, kdy se s vaničkou vylije i dítě.1 bod
-
Za sebe, tedy člověka, který si myslí, že místo abychom tím dalším generacím nabídli čisté vody, zdravé lesy a modré nebe, že jim nabídneme zelenou bídu. Tedy za sebe bych ocenil jedinou informaci - důkaz. Ať někdo doloží výpočtem, že když zbavíme planetu spalování fosilních paliv, že to povede ke snížení teploty na Zemi o nějaký zlomek stupně Celsia ročně. A že když to budeme provozovat třeba 3000 let, že místo globálního oteplování bude na Zemi tak zima, že se zeměkoule obalí ledem. Tvoje odkazy jsou fajn, ale výše uvedené nepotvrzují. A tak se dál budu držet tvrzení, že teplota na Zemi závisí na sluneční aktivitě už po miliony let a že když vzroste sluneční aktivita, že s určitým zpožděním vzroste teplota na Zemi a objemové procento CO2 v atmosféře. A že ta příčinná závislost je opačná. Napřed zvýšená sluneční aktivita a pak oteplení a CO2. A ne to co hlásají politici, na základě sdělení 14-ti leté nedovzdělané a zamračené dívky. Přesto že to nikdo nepodložil důkazem. Proto považuji za zrůdné ožebračit obyvatele EU ve jménu dekarbonizace, která stojí šílené peníze nemá šanci nic vyřešit.1 bod
-
Tak, vraj som sa dostal na rad už aj ja 😄 tento alebo buduci týždeň by malo byť auto vyrobené.. snaď to bude pravda 😄1 bod
-
Nevím z čeho vycházíte a udivuje mě vaše jistota, že doprava nemá téměř žádný vliv na emise a že elektromobilita v žádném případě nic nepřinese. Silniční doprava celosvětově vyprodukuje 7giga tun CO2 za rok. Kolik z toho může srazit Elektromobilita je odhadnuto zde: https://www.transportenvironment.org/discover/how-clean-are-electric-cars/ jestli vám nevadí oteplení planety o 2 a více stupňů, tak mate pravdu. Příroda si poradi, bohužel pro nás to bude přirozeným výběrem. Děkuji všem za čas v diskuzi, já se více účastnit nebudu0 bodů
-
0 bodů
-
A hlavne auto, ktoré ma akustické skla ma iné komponenty, tie skla sú 2x take hrubé.-1 bodů
-
...a masivně je nahrazují devastací krajiny v podobě větrníků, jejichž výroba, doprava, stavba, údržba a následná likvidace samozřejmě nevyprodukuje ani gram CO2 a těžba a výroba surovin pro jejich produkci nijak nedrancuje přírodní zdroje... Třeba Dukovany vyrobí cca 20 % spotřeby elektřiny celé ČR., tedy cca 14 TWh. Průměrná roční výroba větrné elektrárny v ČR je kolem 0.0033 TWh. Pokud bysme tedy chtěli roční výrobu Dukovan v českých podmínkách nahradit větrnými elektrárnami, potřebovali bychom jich kolem 4250. Pro představu nyní jich v celé ČR je něco přes 200.... Wow, že jo.... Ekologové :-D .-1 bodů
-
silarm: Tak tedy ještě jednou a naposled. Třeba se v hlavičce konečně rozbřeskne... 1 ) Nikdo netrvrdí, že doprava nemá vliv na emise. 2) Elektromobilita samozřejmě přinese ledacos, ale kromě Gimbertových je celá řada dalších odhadů. Některé třeba tvrdí, že elektromobil musí ujet 240 tisíc kilometrů, aby dokázal kompenzovat to množství emisí, které vzniknou navíc při jeho výrobě. 3) Nikdo nepopírá oteplení. Ale celá řada lidí tvrdí, že vliv člověka na něj je marginální a že ho nelze vyřešit současnou nesmyslnou dekarbonizací.-1 bodů