Na motorce poznám nedostatek oleje v tlumičích právě tím, že mi vibrují řídítka. Toto se děje, protože při jízdě rychlostí nad 100 km/h už přední kolo bez funkčních tlumičů neudrží dobře přilnavost, což způsobuje, že kolo začne driblovat. To se projevuje pocitem brnění nebo mírné vibrace v rukou. Podle mého názoru tedy prázdné tlumiče při dálniční jízdě mohou způsobit lehký třes karoserie.
Tlumič má sice za úkol řešit následky, ale ve skutečnosti je jeho hlavní funkcí zajišťování přilnavosti pneumatiky k vozovce. Prázdný tlumič tuto funkci pravděpodobně nesplní, což znamená, že kolo může snadno a nepatrně poskakovat po vozovce, což vede k rázům přenášeným do volantu.
Nicméně, pokud někdo jezdí po dálnici D1 v úseku mezi 100 a 180 km měl by vědět, že tam je povrch silnice značně zvlněný, což způsobuje vibrace. Tyto vibrace nejsou příliš cítit do rychlosti 110 km/h a začínají být opět méně nepříjemné při rychlosti 160 km/h. Chci tím říci, že není nutné rozebírat půlku auta jen kvůli tomu.
Zvlněný povrch se stává běžným i na silnicích prvních tříd, kde to není výsledkem nekvalitní práce, ale způsobeno přetíženými kamiony. Například silnice E50 směrem na Trenčín má v některých úsecích povrch srovnatelně špatný jako na D1. Člověk pak zkoumá, co je špatného na jeho autě, ale problém tkví ve zničeném povrchu vozovky, který nemusí být na první pohled patrný.
Nakonec, Superb je stále součástí koncernu, byť je vybavený mnoha vymoženostmi. Přesto se zde objevují úspory, například v oblasti odhlučnění, aby příliš nekonkuroval vozům VW. Samotná náprava je poměrně jednoduchá a není na žádné extra svezení natož nějakou solidní přilnavost. Řekněme si to otevřeně: jeho podvozek zkrátka stojí za vyliž polevu a to i když je nový, natož pak v případě ojetého vozu.
Nikdo, kdo dává přednost kvalitním podvozkům, si pravděpodobně nevybere Škodovku. Proto bych se o nějaké mírné vibrace příliš nestaral.
Pokud někdo hledá kvalitní jízdní vlastnosti od skupiny VW, měl by se spíše orientovat na vyšší modely, jako je Passat v nadstandartním provední, nebo v případě nových vozidel na VW Arteon. Arteon se může pyšnit stále vyspělejší technologií náprav, což z něj činí vhodnou volbu pro ty, kteří kladou důraz na pohodlí a jízdní dynamiku.