Přejít na obsah

Hlavní panel

Oblíbený obsah

Zobrazit obsah s nejvyšším hodnocením na 12/25/24 ve všech sekcích

  1. Také se přidávám s přáním klidných Vánoc a následujících svátků.
    2 body
  2. Případné nabídky k výměně / koupi dále řešte pomocí SZ
    1 bod
  3. Je to cele rozporuplne, rika ze vymeni zadni, nekdo vsechny, nekdo rika ze je to vyresene jiz, nekdo zas ne. Ma zkusenost je asi podobna jak popisuje v testu, je to lepsi ale neni to 100%. Jsem zvedav, az se tu objevi nekdo komu to opravi a jakym zpusobem.
    1 bod
  4. Pridavam se a preji vsem vesele vanoce 🙂🎄🎁
    1 bod
  5. Rámeček je součástí masky a abys ho sundal tak musíš sundat masku a předtím sundat nárazník.
    1 bod
  6. Doporucuji mrknout na youtube na p.Vaculika ten o S3 mluvi celkem jasne a srozumitelne a zminuje i baterii... A urcite bych novou baterku zaregistroval aby auto vedelo ze ma novou... A nepracovalo s ni jako s tou spatnou...
    1 bod
  7. Po dobu 10 let co mám auto s SS a ID mám 3 EFB. Jako elektrikář který ví o co jde jsem hodně měřil, dobíjel atd... Poznatek je ten, že se baterie EFB v autě s ID chová předpokládaně jen několik prvních měsíců. Normálně při běžném ježdění si udržuje na 12,2 -12,3V. Pokud ji dobiji nabíječnou, tak i po několika dnech drží 12,5 -12,6. Po půl roce stáří se baterka autem udržuje na 12,2, ale občas taky jen 12V. Po dobití nabíječkou klesne napětí do druhého dne opět na 12,2V... Závěr je, že 12,0 -12,2 je pro tyto baterky v autě s ID vpodstatě normální a je potřeba počítat s tím, že při ježdění delších tras defenzivně, občasném dobíjení nabíječkou je životnost baterky z prvomontáže 5-6 let, dalších baterek z aftermarketu do 4let. (sledoval jsem dál i baterky vyměněné, protože je využívám na chatě). Tabulky které jsou obecně známé - změřené napětí a odpovídající procenta nabití platí pro původní baterky (ne EFB a AGM) a provozu v autech bez ID. Nikdo ale tabulky nepředělal pro EFB a ID, ale všichni se jimi i nadále řídí. SS je dobré z pohledu baterky vypínat. Každé baterce škodí šoky (velké krátkodobé odběry proudu), což je opakované startování. Při startování po dobu 1-2 vteřin odběr několika set amper. Při takovém šoku se olověné desky v baterce kroutí, poškozuje se jejich povrch a vypadává z nich materiál. Protože SS dělá násobně více startů, jsou také desky v baterce takto násobně více poškozovány. Proto mají EFB zesílené desky a mají je pro zpevnění v ochranné mřížce které mají desky udržet, ale zcela to nedokáží, jen trochu to zlepšují. Nabíjení v autech s ID není konstatním napětím které se plynule snižuje jako u aut bez ID (nebo nabíječek s trafem), ale je impulsní. Impulsy dosahují až 16V, ale běžnými voltmetry do zapalovače nebo multimetry je nezměřitelné, Impulsy jsou příliš krátké na to, aby je tyto voltmetry zaznamenaly a dokázaly na ně reagovat, takže měříte jen "jakýsi průměr", ale ani to není přesné, protože "průměrná hodnota" se bude lišit podle frekvence a délce impulsů. Toto se musí měřit osciloskopem, nebo převodníkem napětí na digitální signál a logování počítačem. Baterky EFB dnes stojí 2-3tisíce a pokud vydrží 3 roky, je to max. tisícovka ročně. Pokud byste zvládli to prodloužit na 4-5 let, kolik se na tom dá ušetřit... S dobou 10-12let jako kdysi se s tím nedá počítat, protože auta bez ID nedobíjela impulsně, ale stálým napětím jako staré nabíječky s trafem..
    1 bod
×
×
  • Vytvořit nový...