Přejít na obsah

1.9 Tdi PD 74 KW a spotřeba


Brice84

Doporučené příspěvky

Ahoj,

přesedlal jsem z Ford escort 1.8D na Superb 1.9 74 KW a nějak s tím stále neumím jezdit. U escorta jsem jezdil město za 5,5-6 (měl 45l nádrž a na tu se mi dařilo najezdit 750-800km), teď mám superba a dostat se pod 7,7 je pomalu na otevření šampaňského.

zkoušel jsem ho vytáčet, podtáčet, rychle řadit, ale na spotřebu to nemá moc vliv.

Standardně jezdím 1, jak to jen jde 2, vytočím na 2,2 otáček a dám za 3. když dojíždím na křižovatku vyhazuji rychlost a velmi často brzdím motorem (z kopce, dojezdy na křižovatky a kruhové objezdy,...)

Jakmile najedu na jižní spojku nebo dálnici, tak okamžitá spotřeba padá k 5l a při ustálené rychlosti se tam i drží?

Dělám něco špatně, nebo to je standardní jev?

děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vies aku hmotnost mal eskort a aku Sup?

1120 vs 1533 Kg, ale to neznamená, že by měla být spotřeba u Superba o skoro 3-4l vyšší.

Co týče trasy tak to je cca 20km dvakrát denně plus pojezdy po práci a o víkendech

s vyšší spotřebou v zimě jsem počítal, ale tohle je trochu moc. většinou jedu prvních 6 km za průměrných 10-13l a potom to začne klesat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Srovnáváš nesrovnatelné! Uvědom si, že na Supa máš nejslabší motorizaci a ta váha potřebuje pro rozhýbání přeci jen nějakou energii a zvláště teď v zimě to máš až až dobré, studený motor a všechny soukolí to si taky něco spolkne. A pokud vím, tak v papírech má sup psanou provozní hmotnost 1.679 - 1781 kg, pochopitelně, že toto rozmezí je dané právě tou motorizací a výbavou jednotlivého vozu! Nevím kde jsi vzal 1533kg, to co uvádím je zápis z techničkáku. Já osobně jsem toho názoru, že daná 74 kW motorizace je skutečně na danou váhu přeci jen málo. Měj se fajn a netrap se, až se oteplí určitě to bude lepší. :)

P.S. Jo a prosím, při odpovědi "necituj" předcházející, pouze dej na úplně spodním řádku "přidat odpověď", díky.

Editováno: , autor: Lanny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Presne tak zrovnat s Escortom to nemôzes Pumpa si pita stale viac ako hladky Diesel.

A ze prvych 6 km ides na 12-13.l je uplne normalne. Ja mam niekedy po celodennej smene len po meste aj s topenim na stanici aj 10l. A by som sa stale neopakoval nie je mesto ako mesto. Praha alebo Blava sa neda porovnavat s mestom ktore ma 50 000 lidí. Takze tak.

Editováno: , autor: harmis
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co se týče toho žes psal že často brzdíš motorem tak to je jasné.Při brždění motorem je spotřeba nulová kdežto když dáš neutrál tak auto stále nějakou(byť malou)spotřebu má.

Teď přes zimu to zas tak strašná spotřeba není.Uvidíš na jaře.Mimo to určitě si myslím že je zbytečné abys autu dával na jedničku co to jen jde jak jsi psal.

Pokud to tak děláš i hned po nastartování tak to není moc dobré.Motor nemáš promazaný a trpí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

řazení bylo myšleno, že dám za 1, a dvojku hned co to jde (tzn jakmile se dostanu na cca 1200-1500 otáček). Brzdění motorem kombinuji s vyhazováním rychlosti. Když třeba jedu z kopce, tak dám za 3, nebo za 4 až na světla nebo pokračuji plynule v jízdě. Pokud třeba znám trasu, tak se po světlech rozjedu a s vyhozenou rychlostí dojedu na kruhový objezd, kde už pokračuji dvojkou v jízdě.

čím dál tím víc, přemýšlím o chipu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jen pro představu. Zatížení motoru na volnoběh je cca 25 - 27% za provozní teploty. při studeném motoru (-10) vzroste díky hustému oleji a frikci zatížení na nějakých 37 - 40% !!! do toho zaplnutý ohřev zadního a předního okna a seš na 44%. a to jsi se ještě nehnul z místa... zima má obrovký vliv na spotřebu a to zejména na krátkých tratích. Já jezdim přez léto za nějakých 5,3 - 5,5 a tekonc sem namydlenej, páč se neostanu pod 6,3 a to jezdim denně relativne dlouhý trasy (2x 80km). Další potíž je v nafě. Kvalita bývá dost rozdílná a v liv na spotřebu je také kolem půl litru i více. další důvod může být nesprávná funkce EGR - nech si ho překontrlovat, ale jak tu všichni píšou. Tahle motorizace je pro supa na spodní hranici použitelnosti. čék se až někdy diví, že to v designu prošlo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

přesedlal jsem z Ford escort 1.8D na Superb 1.9 74 KW a nějak s tím stále neumím jezdit. U escorta jsem jezdil město za 5,5-6 (měl 45l nádrž a na tu se mi dařilo najezdit 750-800km), teď mám superba a dostat se pod 7,7 je pomalu na otevření šampaňského.

zkoušel jsem ho vytáčet, podtáčet, rychle řadit, ale na spotřebu to nemá moc vliv.

Standardně jezdím 1, jak to jen jde 2, vytočím na 2,2 otáček a dám za 3. když dojíždím na křižovatku vyhazuji rychlost a velmi často brzdím motorem (z kopce, dojezdy na křižovatky a kruhové objezdy,...)

Jakmile najedu na jižní spojku nebo dálnici, tak okamžitá spotřeba padá k 5l a při ustálené rychlosti se tam i drží?

Dělám něco špatně, nebo to je standardní jev?

děkuji

asi jsi mel jit spis do naftovy fabie,tady neni co resit

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...
  • o 2 měsíce později...
  • o 6 měsíců později...
  • o 11 měsíců později...

Ahoj Superbáci,omlouvám se,že zakládám nové téma.. je jich tu o spotřebě hodně...

dost jsem si i přečetl,ale je to víceméně všeobecný...

koupil jsem si Superba 1.9tdi 74kw,každý říká,že má mít minimální spotřebu.

první dva dny byla spotřeba kolem 8 +- tak jsem vše vyresetoval na budíkách a po ujetí cca 300km mám průměr kolem 11 litrů.. chápu,že je zima a jezdím na zimakách 18/245 a jen po praze.Ale i tak mi to přijde dost....

(škoda octavie 66kw kolem 7 litru a superb 11 litru)

děkuji za váš čas a názory

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No asi to bude hodne jelikoz ja se svou 2.8 jezdim po meste za 12-13 cca az se motor zahreje ale na druhou stranu praha je zase jiny mesto.. Ale muze to byt i stylem jizdy ktery je jiny jak u benzinu tim nechci zpochypnit tvou jizdu. Jen kamarad prechazel z benzinu na diesel a chvilku mu trvalo nez si zvykl ze zacatku jezdil za 8-10 a ted okolo 6 ma ten samy motor asi akorat v passatu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...