Přejít na obsah

Chip nebo vačky u cimbu sk? Motor MPI.


Dornbos

Doporučené příspěvky

... stary skodovacky cesky motor je po uprave hlavy vykonnejsi ako nemecky 16V

Ano, z motoru Škoda 1,3 s 3x uloženou klikou, vysokou kompresí (nízká hlava), leštěnými kanály i ojnicemi, s dvojicí dvojitých karburátorů Weber 45 DCOE a s laděným výfukovým potrubím se dalo "vyždímat" bez velkých problémů až 100kW =130HP výkonu při zhruba 8000rpm. Jenže ta samá úroveň úprav u motoru VW 1,4 16V "udělá" zhruba 150kW = 200HP. Takže važ slova - a nesrovnávej pojem a průjem. Pokud na sériové 1,4MPI vyleštíš kanály v hlavě, snížíš ji = zvedneš kompresi, upravíš sací potrubí a filtr a čipneš ŘJ, dostaneš se zhruba na úroveň výkonu sériové VW 1,4 16V 74kW - při vyšší spotřebě a daleko větších finančních nákladech, než přímo koupí VW 1,4 16V. A budeš přitom mít daleko větší problémy s životností, než má tento o x desítek let vývoje modernější motor - viz žraní oleje u 1,4 16V 74kW.

zivotnost neohrozis, zlepsujes len pripravu zmesy a odvod spalin ;)

Nad tím se nelze nic než jen usmát a myslet si svoje. Jak "sáhneš" na výšku hlavy = kompresi, ubíráš motoru konstrukční životnost. O kvalitě přípravy směsi u 1,4MPi nemá cenu diskutovat - je to dané konstrukcí sání a snahou "naroubovat" na starý škodovácký blok s 3x uloženou klikou moderní soustavu sání/vstřikování a zachovat přitom vývojové/výrobní náklady, spolehlivost a životnost motoru na ekonomicky akceptovatelných hodnotách.
Ale po tý úpravě hlavy se sníží životnost nebo ne? Vím, že u těch starých škodovek se to dělávalo celkem často, ale tomuhle to moc neprospěje asi..moc tomu nerozumím, jen si to myslím :smich:
Nemejlíš se - na prdel dostanou nejenom písty, čepy, ojnice a jejich ložiska a vůbec celý klikový mechanismus, ale i rozvod - ventily, pružiny, zdvihátka/vahadla a koneckonců i vačka a její pohon - prostě vše, co je konstrukčně dimenzované na nižší provozní namáhání = menší výkon, než který to po úpravě bude dosahovat Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

... ale bavime sa o uprave MPicka nie o 16V

hlava bola znizena o 0,7mm co bolo len po risku, keby isla o 1,2mm vtedy uz uznam ze dostanu zabrat loziska... naklady boli akurat par ecok za brusne valceky a 25e za tesnenia. spotreba isla pri kludnej jazde o 0,3l dole

ja sa tu nechcem s tebou hadat ale keby to ohrozilo zivotnost motora tak sa do toho nepustam, toto je len tah aby bola fabia slabsia ako golf lebo keby toto robili od vyroby tak 8v by silno kunkuroval 16V. zober ze mas feliciu 1,3 50kw a fabiu 1,4 50kw, a preco? lebo uz by mohla byt silna tak ako golf 16V, tak radsej omrdaju pripravu zmesy ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jak říkám, meleš dohromady pojem a průjem - 1,3 nebo 1,4 a 3x uložená klika je při výkonu nad 50kW na hranici své konstrukční spolehlivosti a životnosti. Decka objemu ± nahoru nebo dolů nehraje roli - tam se hraje na jiné parametry (průběh krouťáku, rovnoměrnost spalování = účinnost, určité nahrazení výkonu z chybějící komprese a otáček maličko zvýšeným objemem atd). Naopak VW 1,4 16V je na 55kW utažený = degradovaný, aby plnil přísné ekologické a další legislativní požadavky kladené na motor v Dojč Bundes Republik. Když je tedy 1,4MPi možné "beztrestně" upravovat na výkon vyšší než má VW 1,4 16V, proč ho koncern vyřadil z výroby a nepoužívá ho v rámci koncernové "low cost" značky (jakou pro Vlkohrad Škodovka bezesporu je) i dál? Nebo proč ho dokonce nepřesadil do svých "prémiovějších" značek? Asi to všecko nebude úplně přesně tak, jak se tady snažíš tvrdit...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kamo vidim ze sa tu budeme hadat dokola... vysvetli mi jednu vec ked sa do toho teda rozumies, ako ohrozim zivotonost motora klukoveho mechanizmu a rozvodoveho mechanizmu tym ze prelestim kanaly a zlepsim ucinnost spalovania lepsie pripravenej zmesy cim sa zmensi dokonca aj spotreba a zebezpecim lepsi odvod plynov. a tento motor je dymenzovany aj na vacsiu zataz...

ja chapem ze golf je tiez skrteny ale ja tu porovnavam upravenu 1,4mpi so seriovym 1,4 16V takze nemusis ma tu poucat o tom ze sa da z golfa vytiahnut aj viac.

a o tom ze nezaradili do vyroby OHV motor si myslim ze uz je to zastrala technologia tento typ motora ma od skody 1000MB uz vela rokov len prechadzal upravami. tak isto aj rozvod s 2 radovou retazou je neekonomicky a hlucny preto boli podla mna zaradene do vyroby motory od VW s rozvodom 2ohc s nizsou spotrebou a s vyssimi otackami. A este z toho dovodu ze skoda je uz len koncern VW nie samostatna organizacia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

chalani uvažujte nad tím že vše má své meze, a škodovka a ostatní výrobci motorů toto dělají aby mohli za nějakou dobu dát do výroby stejný motor s vyšším výkonem a hlavně dneska jde jenom o životní prostředí takže co nejnižší obsaah CO ve spalinách proto to tak ojebávaj, já nechal chip od cimbu a saací potrubí z 50kW a jde to znát a hlavně mi to úplně stačí, naco silné auto když můžu ve městě 50km/h takže asi tak

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

presne ako hovoris ide aj o ekologiu... ja som bol tiez spokojny s chipom a sanim, nejde mi rychlost ide mi len o akceleraciu a chlapik co mi s tym velmi pomohl uz ma za sebou vela tychto uprav a vela skusenosti s tymito motormi takze ja sa drzim svojho nazoru nebudem tu nikoho presviedcat len som sem napial svoje pocity a svoje nazory. samozrejme ako bolo povedane, vytiahnes z toho motora vyse 100 koni ale za aku cenu ze bude zrat 12 litrov a vydrzi mi 20tisic km a taketo nieco som nechcel, len som mu chcel pomoct so spalovanim nie ho odpalit. neverim ze pri tejto uprave kde sa nezasahovalo do tlakov by mi mal odist po 150tisic km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já osobně bych nesnižoval hlavu, a ostřejší vačku tak max. z 50kW verze ale to už leze do peněz, já jenom pořád tady mluvíte o sání ale nikdo nevzpoměl že výfuk by chtěl taky větší průměr aby to mělo kde utíkat, takže ještě by stačilo dát aj výfuk z 50kW verze.

hele a jak jsi to leštil to sání

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hlava ma na sebe risku, ta ti znazornuje pokial ju mozes znizit keby doslo k vyzraniu a podobne, vies aby to nebola jendorazovka. ja som ju dal znizit len po tu risku takze maximalne sa moze stat ze ked zanedbam vymenu vody a vyzerie mi ju tak ju mozem vyhodit... samozrejme znizuje sa aj o viac ale to uz ma dopad na spominanu zivotnost. lestilo sa takymi smirglovymi valcekmi pomocou pneumatickej brusky

http://www.eshop.slstechnaco.sk/default.asp?cls=stoitem&stiid=22687

s tym vyfukom mas pravdu, do mojho tipu sa ani nedaju dat ladene zvody, mam 2 katalyzatory a potrubie je tenke, takze len stredovy diel a koncovy diel mozem dat sportovy

Editováno: , autor: Nautilus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nautilus - napíšu to jinak: pokud chceš mocí mermo vylepšovat Aggreegat A-4 alias Vergeltungswaffe 2 od Wernera von Brauna cestou blejštění jeho spalovací komory, instalací chromovaných trubek vedoucích do ní palivové složky a používáním 6x destilované Amundsen vodky jako paliva, můžeš - ale buď si jistý, že na výkony docilované MGM-31C Pershingem II od Martin-Marietta nedosáhneš.

Stačí si porovnat základní mechanické konstanty obou motorů - mohutnost a mechanickou konstrukci klikového mechanismu, tvar, velikost a hmotnost pístů, čepů a ojnic, poměr vrtání x zdvih, technické parametry rozvodu (obecně - poměr rotujících a posuvných setrvačných hmot) a mohutnost uložení. A neříkej, že v okamžiku, kdy "jenom" zlepšíš plnění spalovacího prostoru směsí, nejsou ovlivněny pracovní tlaky a jejich dynamika. Mění se všecko - a to nemluvím o stavu, kdy přemapuješ vstřikování a do motoru dostaneš směs ve větším sekundovém objemu než předtím. Ale hraj si - kdo si hraje, nezlobí. Já se jen snažím uvést na pravou míru některé nepravdy, kterých se (možná nevědomky) dopouštíš. Už třeba tím, že tvrdíš, že "starý" škodovácký motor s 3x uloženou klikou a rozvodem OHV včetně typu 1,4MPI koncepčně pochází z dob škody 1000MB. Je ještě mnohem starší, minimálně o 20-25 let - jeho základní konstrukce totiž pochází z doby těsně před WW II, konkrétně z typu Škoda Popular OHV vyráběného už koncem 30.let minulého století. A o tom to celé je, víš?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar_z_Bastlírny - pýtal som sa pana z cymbu na princip čipu - povedal že je hlavne ovplyvním predzápalu a načasovaním vstreku, myslíš, že to môže nejak podstatne ovplyvniť životnosť motora ? mam čipnutu 44kw-ovu, výkonom som sa dostal na nejakých 50kw čo je v podstate silnejšia verzia motora....s čipom by som nevymýšľal, ale ta 44-ka je naozaj lekvár, po čipe je to fakticky ine a prjemnejšie sa na tom jazdí ....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ekkar, ja ani neviem co pises s takymto inzinierom som sa este nestretol prepac nechcem ta urazit ale myslim ze teoria ti ide dobre ale prax.. ja sa tiez len ucim ale nieco uz viem od majstrov ktori uz s ohv ckami urobili ine veci ako len toto...

vidis teraz si so svojim vystupom aj acylpirina znepokojil s chipim... ospravedlnujem sa ti za tieto reci. jednoducho mi nezoberies to ze ten motor vydrzi aj viac a ze takto upravena fabia dokaze trhnut neupraveneho golfa. a ja vidim ze ty mi to zas neveris. preto radsej koncim nasu debatu aby sme neboli nakoniec nepriatelia.

poprosim administratora aby temu premazal aj tak sme uz daleko od temy, dakujem

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@ Acylpyrin: samotným čipem vyladíš jen ty vlastnosti, které má soft z fabriky nastavené s velmi širokým rozpětím - takže jeho chod vlastně optimalizuješ pro určité vlastnosti toho jednoho motoru, který máš ve svém autě a pro ty podmínky, ve kterých se zrovna měřilo. Pokud ale zasáhneš do mechanické konstrukce motoru, už měníš jeho konstrukci a dynamiku jeho chování víc než pouhým "laděním softu" - to je třeba ta úprava průřezu kanálů hlavy nebo výměna sání za jiné z výkonnější verze. Abys to všecko sladil, musel bys udělat všecky úpravy najednou - anebo v takovém pořadí, že soft bude až poslední, protože když nejdřív změníš soft a pak mechanické parametry sání, bude si ŘJ dál myslet, že má starý sací systém atd - a tím ničemu neprospěješ. Co můžeš udělat sám, je třeba to vyleštění vnitřního povrchu sání, ohlazení všech hran, které vznikají při odlévání a zvýšení hladkosti povrchu. Úmyslně neříkám zvětšení průřezu. Změny směřující k nárůstu výkonu je potřeba dělat v návaznosti na sebe a s uvážením, co to s motorem udělá - jinak je to spíš jen kosmetika nebo dokonce negativní vliv. Ono třeba jedním z doporučení lidí od Cimbu a konkrétně pana Jandy je měnit olej v motorech po 7500 až 8000km (nejen v těch čipovaných), aby se nezhoršovalo mazání a chlazení důležitých částí motoru olejem, který už má vyčerpaná aditiva a po delším km proběhu už prostě nemá ty potřebné vlastnosti, aby vyhověl nárokům, kladeným na mazání zvýšeným výkonem motoru. Já sám se držím hranice 10 000km i přes to, že výrobce udává standartní interval výměny 15 000km nebo rok - a u motorů vybavených čidlem kvality oleje je dokonce proměnný servisní interval až 30 000km. Já nikomu neříkám "Nečipovat" - ale nejdřív "Přemejšlet" a pak teprve upravovat s rozmyslem a po důkladném zvážení toho, co kdo od úpravy čeká. Co to všecko obnáší a o čem je potřeba vědět - to najdeš tady na fóru i jinde, je ale potřeba nejít do všeho bezhlavě a jen s informací od jednoho pramenu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- to je třeba ta úprava průřezu kanálů hlavy nebo výměna sání za jiné z výkonnější verze. Abys to všecko sladil, musel bys udělat všecky úpravy najednou - anebo v takovém pořadí, že soft bude až poslední, protože když nejdřív změníš soft a pak mechanické parametry sání, bude si ŘJ dál myslet, že má starý sací systém atd - a tím ničemu neprospěješ.

no len cimbu to ma na tom postavene pri čipovani 44-orky doporučuju zmenu sania, nakolko s tým prečipovaná riadiaca jednotka počíta

protože když nejdřív změníš soft a pak mechanické parametry sání, bude si ŘJ dál myslet, že má starý sací systém - tomuto nerozumiem to mi nedava logiku....inak zrovna na toto som sa pýtal pana z cimbu, či nevadí, že najskôr čip a potom sanie a vraj nie...

Editováno: , autor: acylpyrin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele Etkar pan Janda od cimbu a kdekoli jakákoliv firma co jse věnuje čipování, ti doporučí před čipováním 1,4MPi 44kW vyměnit sání za sání z 50kW verze, jelikož při čipování dochází k úpravě softu, což je uprava předstihu tedy předzápalu a motor potřebuje více vzduchu proto se to sání musí vyměnit. Jinak bych doporučil vyměnit výfukové potrubí od motoru až ke konci taky za potrubí z vyšší verze ale to už je náročnější na peníze proto to není podmínkou, sám jsem to poznal před čipem jsem měníl sání a měl jsem díravý výfuk na 3místech docela to hodně táhlo pak jsem to opravil a vyměnil no a trochu se to zpomalilo ale fakt maličko.

To stou výměěnou oleje je pravda je ho třeba měnit častěji v menších intervalech, v záručáku od cimbu je toto jako podmínka pro dodržení záruky.

Jinak zkusim pohledat téma kde jsme se bavili s klukama ohledně softu v řídicí jednotce, je sice pravda že jednotka motoru má nějaký soft který má přednastavené hodnoty atd. ale je to docela chytrá věcička která se v některých případech dokáže učit, sami ve škoda servise když mi dělali refleš softu v řj

mi říkali po flešnutí to že mám jezdit docela z ostra a že je to jenom na mě jak budu jezdit, prý se cca první 1000km po flešnutí ŘJ sama jednotka učí/přizbůsobuje stylu jízdy samotného řidiče, takže jestli budu jezdit jako nějaký víkendovi řidič takk po těch 1000km bude hodně zhnilý motor ale když tomu budu dávat tak bude docela svižný a hlavně pak budu moct jezdit i v nižších otáčkách což pro mě znamená jízdu na spootřebu.

No a co ztoho plyne, já poslechl a autí jezdilo docela dostačujícim způsobem. Ale vše je to můj názor a poznatky z mého auta a mých problému atd. takže ať si udělá každý svůj názor.

A sakra kluci už se nehádejte :smich:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dovolil bych si nesouhlasit s tvrzením že motory 1,3 50Kw a 1,4 50Kw jsou na hranici moznosti,to opravdu ne.Uz prvni 8kanaly mely oproti dosavadnim motorum zivotnost uplne jinde,felicia ma dal proti favoritum lepsi pouzite materialy a zpracovani a fabia je uz uplne jinde.Srovnavat motor 1000MB a 1,4 MPI neni na miste,ty motory jsou sice shodne koncepci ale provedenim,materialy,zpracovanim atd jsou uplne jinde.Kdyz uvazim stejny katalogovy vykon 1,3MPI a 1,4MPI a podivam se na streva obou motoru je jasne ze fabia ma potencial o dost vyssi nez predchozi evoluce.Ne nadarmo se z nich stavi ostre motory do zadohrabu pri zachovani rozumne zivotnosti.Troufnu si rict ze zvyseni vykonu na skutecnych cca 60-65Kw nebude mit na zivotnost podstatny vliv a nez odejde motor,odejde driv prevodovka,kastle atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sep, to boli mudre slova ;)

ekkar, je jedno ci tu upravu urobis hned alebo az po chipovani, na sacom potrubi je cidlo vahy vzduchu, do upraveneho sania sa zmesti viac vzduchu tak podla toho idu informacie do RJ a ta podla tychto info a info z lambdy miesa palivo. ja som mal najprv len chip, dodatocne som pridal sanie z 50tky a az potom sa robila uprava hlavy a sania a vykon bol uz pri vymene neupraveneho sania rozoznatelny a to nehovorim otom ako to zacalo tahat po uprave

Editováno: , autor: Nautilus
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...

na sacom potrubi je cidlo vahy vzduchu,

...

To čidlo v sacím potrubí (za škrticí klapkou) je na podtlak, ne na váhu - "váha" vzduchu (čidlo měřící množství = hmotnost vzduchu procházejícího sáním) pokud ji motor vůbec má, je někde úplně jinde. Nejčastěji na vstupu vzduchu do air-boxu nebo těsně za filtrem - každopádně před škrticí klapkou a hlavně v místě, kde vzduch co nejméně pulsuje. Některé motory váhu vzduchu vůbec nemají a ŘJ si počítá motorem sežraný objem/hmotnost vzduchu z kalibrační křivky právě pomocí čidla teploty a čidla podtlaku v sání. Když takovému motoru vyměníš sání za jiné s větším průřezem, musíš mu NÁSLEDNĚ PŘI ČIPU upravit i tu kalibrační křivku, jinak z toho bude ŘJ zmatená jak Goro před Tokiem...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no spotřeba je nevím cca nižší, ale vysvětlím to tak když jsem čip neměl musel jsem jezdit aspoň okolo 2000ot/min a po čipu auto jede po rovince na 5st. třeba okolo 60km/h a Motor se nedusí ani při nějakých 1700ot/min takže spotřeba šla dolů, já naměřil podle PP po zhruba rovinkách a sem tam místy mirně z kopce po ujetí okolo 70 - 100 km ukazoval palubák 4,5litru na 100km upozornuju nenechavce že jsem jezdil tím nejuspornějším zbusobem,

Jinak po výměně oleje svíček vzd.filtru a sání a po čipu jsem do Hradce Králové a zpět Orlová zajel před čipem něco přes jednu nádrž a po čipu a natankování shell Vpower Racing zajel tu samou trassu na necelou jednu nádrž takže si udělej obrázek sám obě cesty cca stejná jízda

Jo a Ekkar zavolej nebo napiiš jandovi do cimbu a zeptej se ho konkrétně na můj motor a jestli je nutné měnit před čipem sání nebo to může bejt až po čipu.

mě tehdy řekkl že je to jedno prostě soft v jednotce se přizpůsobí a výsledný výkon bude stejný vždy

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inak vela zalezi aj od paliva, tankoval som hnsuny slovnaft a na stvrt nadrze som urobil 110-125km pri tankovani omv a shell pri tej istej jazde urobim aj 150km

sanie mozes kludne vymenit aj po chipovani, ako ti povedali aj v cimbu, RJ sa prisposobi ;) keby ze nie oni by ti to urcite vopred nakazali

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

inak vela zalezi aj od paliva, tankoval som hnsuny slovnaft a na stvrt nadrze som urobil 110-125km pri tankovani omv a shell pri tej istej jazde urobim aj 150km

sanie mozes kludne vymenit aj po chipovani, ako ti povedali aj v cimbu, RJ sa prisposobi ;) keby ze nie oni by ti to urcite vopred nakazali

to aj celkom dosť, ja ked vezmem za 20 ečok tak nespravim viac ako 200 km

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...