Vlastik1 Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 Kdo měnil chladící kapalinu na Fabii 1 ? Proč píšou, že se po vypuštění a nalévání nové chladící kapaliny musí vyndat snímač teploty chladící kapaliny ? Pak nalít kapalinu a znova snímač teploty namontovat ? Zjakého důvodu toto je a kde se snímač teploty chladící kapaliny nachází ? Prý někde na termostatu. Poraďte. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 A kde to píšou? Já v DP nic takového nevidím? A hlavně nevidím důvod pro tento úkon. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 Jediný důvod, který by vyjmutí čidla mohlo mít, je odvzdušnění chladicích kanálů v bloku a hlavě - to čidlo je přece jen skoro v nejvyšším bodu soustavy a pokud se vyndá, kanály se zaplní mnohem snáz, než když po natočení motoru musí všecky bubliny vytlačit vodní pumpa... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
feela Vloženo 21. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 21. Prosinec 2010 Přesně jak napsal kolega výše, já to tak dělám u každýho auta, kde vypouštím chladící kapalinu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlastik1 Vloženo 22. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 (editace) Co děláš ? Vyndáváš čidlo ven ? Editováno: 22. Prosinec 2010, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlastik1 Vloženo 22. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 A kde to píšou? Já v DP nic takového nevidím? A hlavně nevidím důvod pro tento úkon. Já ano a mám 3 příručky a každou jinou a v každé je o tom psané. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlasta Vloženo 22. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 Neřeš to a nedělej,to je to určo z těch duvodu co se psalo vejš,ale není to potřeba,auto se odvzdušní samo,já nechal pouze otevřenou expanzku nechal chvilku běžet pak doplnil,ale kleslo to jenom o kousíček dolil špatně pul deci a od té doby bez problému. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 22. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 (editace) VIZ druhá stránka uprostřed.. a ještě by měl být motor zahřátý při vypouštění, aby byl otevřený termostat... Editováno: 22. Prosinec 2010, autor: Royce Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 22. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 Hoši, ale tohle je téma o 1,4 16V, takže já se díval na postup u tohoto motoru, to co tu postuje Royce je pro 8V 1.4. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 No, myslím si že ty postupy se v rámci koncernu nijak zvlášť lišit nebudou - fyzikální zákony neojebeš, takže pochybuju, že by v 1,4 16V nešel vzduch v kanálech do nejvyššího místa v systému - a odtamtud ho dostaneš nejjednodušším způsobem právě tím otevřením otvoru pro termistor. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Vlastik1 Vloženo 22. Prosinec 2010 Autor Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 (editace) Přesně tak, v knížkách to píšou u 16V-1,4. A to je přesně můj případ. Akorát jsem nevěděl, proč to čidlo teploty nusí ven při výměně kapaliny. Jestli je to k vůli odvzdušnění tak OK. Editováno: 22. Prosinec 2010, autor: Luďa necituj předchozí příspěvky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Lancelot Vloženo 22. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 No, myslím si že ty postupy se v rámci koncernu nijak zvlášť lišit nebudou - fyzikální zákony neojebeš, takže pochybuju, že by v 1,4 16V nešel vzduch v kanálech do nejvyššího místa v systému - a odtamtud ho dostaneš nejjednodušším způsobem právě tím otevřením otvoru pro termistor. V DP k 1.4 16V to prostě není, o to mi jde. Nepopírám, že to může být k nečemu, to vyjmutí čidla. I když osobně nechápu, jak to může pomoc když skříň termostatu je níž než hlava, a když jsem čidlo měnil tak mi tak litr vytekl, právě z hlavy. Po dolití se to odvzdušnilo samo. Takže jak to budu dolívat a odvzdušňovat, když to z toho teče, kor při nastartování? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 22. Prosinec 2010 Spíš asi jde o to, že když nalíváš kapalinu, teče nejdřív do dolní části motoru a vytěsňuje vzduch nahoru. Pokud je studený = zavřený termostat, nemá ten vzduch kudy utéct a zadržuje vtékání kapaliny. Čerpadlo pak musí vytlačit víc bublin, než při manuálním vypuštění vzduchu - prostě po vypuštění vzduchu nemusíš tolik dolívat do expanzky... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 24. Prosinec 2010 Sdílet Vloženo 24. Prosinec 2010 No jestli je u 16V termoregulátor s čidlem níže než u 8V tak tam to asi není třeba... pravda, když se dívám na 16V do DP tak to tam není... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kols Vloženo 22. Květen 2011 Sdílet Vloženo 22. Květen 2011 Pokud u studeného motoru vypouštím chladící kapalinu, vyteče mi jen necelých 3 litry. Je to tím, že termostat je zavřený? Jak se dostane kapalina z bloku motoru? Na předešlých vozech jsem měl vypouštěcí šroub i na bloku motoru. Fabia to nemá. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kols Vloženo 22. Květen 2011 Sdílet Vloženo 22. Květen 2011 Dnes jsem řádně zahřál motor (AUA)aby se otevřel termostat a vypustil chladící kapalinu. Vytekly zase jen 3 litry a to i když jsem pomáhal tlakem vzduchu do expansky.Kde je zbylých 2,5 litrů? Jak to že nevytečou? Může mi to někdo vysvětlit? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Květen 2011 Sdílet Vloženo 22. Květen 2011 Něco zůstane v bloku, něco v topení... Stejně bys to měl několikrát celé propláchnout destilovanou vodou, než tam naleješ čerstvou směs - vždycky nalít, ohřát, vypustit... Aspoň 3x - 4x dokola, než naleješ novou kapalinu - tu naředit na cca -40°C, nalít jen do poloviny až 3/4 expanzky, natočit, ohřát aby se promíchala se zbytkem destilky v systému, přeměřit a dolít/domíchat na potřebnou hustotu = bod tuhnutí kolem -25 až -30°C. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lars Vloženo 22. Květen 2011 Sdílet Vloženo 22. Květen 2011 A z akého dôvodu meníte v aute celu nemrznúcu zmes ??? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 22. Květen 2011 Sdílet Vloženo 22. Květen 2011 Buď MĚNÍŠ, nebo jen doplňuješ na potřebný bod tuhnutí. Já popsal VÝMĚNU. Ta by se stejně taj jako tak měla po několika letech udělat, i přes to, že se kapalina každoročně doplňuje "čerstvou".... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lars Vloženo 22. Květen 2011 Sdílet Vloženo 22. Květen 2011 vymeniť celú kvapalinu je potrebné iba v prípade ak meníš chladič, alebo motor, lebo anikorózna zložka obsiahnutá v kvapaline upraví vlastnosti napr. nového chladiča zvnútra, ale meniť kvapalinu iba preto lebo to predpisuje výrobca je úplne zbytočné, je to iba biznis pre výrobcu nemrznúcich kvapalín. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kols Vloženo 23. Květen 2011 Sdílet Vloženo 23. Květen 2011 Nevím, ale když tam naleju destilku, tak pak zůstane v bloku a nepůjde vypustit. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lars Vloženo 23. Květen 2011 Sdílet Vloženo 23. Květen 2011 to nevadí, že destilka zostane v motore, prileješ iba G12 a po zmiešaní odmeráš pod tuhnutia a podla potreby doleješ ešte vodu, alebo G12. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Ekkar_z_Bastlírny Vloženo 23. Květen 2011 Sdílet Vloženo 23. Květen 2011 Jo, naleješ destilku - ale POTOM novou směs nalíváš míň ředěnou a počítáš s tím, že nějaká destilka už je v systému - proto je napsáno, že se má nová náplň po výplachu naředit na -40°C, to znamená skoro čistý koncentrát, nalejt do systému, natočit motor a nechat proběhnout, až se začne horem vracet do expanzky nebo až se sepne větrák na chladiči - to už bude promíchaná s tím zbytkem destilky v bloku a v topení. Pak se kapalina změří na bod tuhnutí a podle potřeby doředí/doleje na takovou hustotu, aby tuhla v našich podmínkách při cca -25°C. Tu výměnu nemá cenu dělat moc často - mám pocit, že předepsaná výměna je po 2 letech, já ji dělám tak po 4 - protože vždycky je nějaká netěsnost, kterou během roku část kapaliny ztratíš a jak ji doplňuješ, doplňuješ i nová aditiva. Nesmíš samozřejmě dolívat jen čistou destilkou. Ale vyměnit se to po nějaké době musí - i kdyby jen proto, abys dostal z chladicí soustavy kapalinu, která obsahuje rozpuštěná svinstva, zbytky spálených látek, průsaky oleje a kdo ví co všecko - co se za několik let různými i mikroskopickými netěsnostmi do ní dostane. Starý "žlutý" Fridex se musel měnit každý rok, na pozdější "modré" kapaliny určené pro motory s hliníkovými hlavami se dalo jezdit celoročně - a zhruba tak ty 2 roky, pak ztrácely účinnost - ne nemrznoucí schopnost, ale spíš protože ztratily tu protikorozní ochranu. Nejmodernější kapaliny označované G12 (růžovočervené) vydrží v pohodě déle - jak říkám, klidně i 4 roky při občasném dolití koncentrátem. Je to i tím, že chladicí systémy jsou líp těsněné a do chladicí kapaliny se nedostává tolik nečistot z mazání a spalovacího procesu. Značkové servisy si krejou prdel a kapalinu mění pro sichr po 2 letech - právě z toho důvodu, aby měly zaručeno, že nedojde ze strany výrobců kapalin k popření odpovědnosti za případné problémy. Chladicí kapalina se každopádně musí vyměnit (a chladicí systém důkladně vypláchnout) v případě, že ji nouzově doplníš jakoukoliv druhově jinou kapalinou - třeba právě tou starší "modrozelenou" (nouzově lze), vodou z vodovodu = nedestilovanou případně dokonce nečištěnou vodou z nějakého přírodního zdroje (potok, rybník), nebo třeba ve velké nouzi třeba nějakým nápojem. Stejně tak v případě, že se vyrazí těsnění pod hlavou nebo jakkoliv mechanicky poruší chladicí soustava - průraz chladiče, prasknutí hadice nebo topného tělesa. A malá poznámka proti ojebávání některých prodejců - označení G12+ nebo G12++ na láhvi/kanystru s kupovanou kapalinou neznamená jiné složení nebo nějakou "lepší" kapalinu, je to jen označení koncentrovanějšího roztoku shodné kapaliny = musí se víc ředit, aby se dosáhlo běžné koncentrace. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Royce Vloženo 16. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 16. Červenec 2011 jen hloupý dotaz, vadí to když tam naleju celý koncentrát? tzn nenaředím? jestli to třeba nemá nějaké negativní vedlejší účinky, nevím.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Malta Vloženo 17. Červenec 2011 Sdílet Vloženo 17. Červenec 2011 nemá to čemu vadit, v objehu se to promíchá a naředí Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Doporučené příspěvky
Zapojit se do konverzace
Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.