Přejít na obsah

Rychle sjete pneu


Petrkiller

Doporučené příspěvky

Ahoj pomalu ale jiste zacina jaro a me by zajimalo jak jsem mohl predchozi 2 roky sjet pneumatiky z 8 mm na skoro 3 mm.. Jedna se o letni kola. Vzpomel jsem si ze jsem to resil minuly rok ale nikdo mi to nedokazal vysvetlit. Jedna se o Barumy 165/70 R14. Nejezdim nejak drasticky neprotacim kola, nepalim pneu .. Navic rozdil mezi prednimi a zadnimi je asi 1-2mm .. Nenajezdil jsem nejak moc km za ty roky. Myslim si ze nove kola by mely vydrzet tak 60000 nejmene ne? :feve: Ja mam najeto 83 000,auto koupene s 32 000 a z toho najeto na letnich tak vetsi polovina..Jo a kdy se musi kupovat nove letni? od 2 mm? A taky by me zajimalo jakou znacku by jste doporucovali vy na 1.2HTP 40kw .. jezdim za kazdeho pocasi. A to same je u zimnich.. u tech je to akorad skoro 4 mm na prednich a na zadnich to bylo 6 mm ale na zimu jsem je prohodil a momentalne na nich celou zimu jezdim..Muze to byt taky tim ze mam predni nahon a je tam vetsi zatez nez vzadu? Tim si to vysvetluju alespon ja.. :help: diky za rady :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

protoze jsou to neprilis kvalitni pneu, pak jde taky o jejich rozmer, nizkoprofilove se sjizdi podle vseho co jsem cetl rychleji. ja i se slusnou jizdou mam 17" na OII sjete za 30tkm a to je rekl bych tak jako v prumeru.

nova kola podle me nevydrzi 60tkm nikdy - mozna za idealnich podminek a rozhodne to nebudou levne pneu - aspon podle me.

a to ze mas sjete predni vic nez zadni je taky normalni protoze jsou vic zatizene, proto na dalsi sezonu bys mel prehodit predni za zadni aby se ti to srovnalo a pak si menil celou sadu... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nova kola podle me nevydrzi 60tkm nikdy - mozna za idealnich podminek a rozhodne to nebudou levne pneu - aspon podle me.

No jak kdy. Ještě na Felici jsem měl z výroby letní pneu značky Debica a když jsem je měnil měly najeto 60 000 km a zbývalo 2 mm vzorku,ovšem jezdit s nimi za mokra bylo o hubu. Teď na Fabii mám Continental Premium Contact,zatím je na nich najeto 40 000 km a zbývá cca 4 mm vzorku. To větší sjíždění předních pneu je normální,jak píše Ozi. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A muzu hodit predni kola na misto zadnich a zadni na predni? Jsem cetl na novinkach ze hlavne v zime ale i v lete ma byt lepsi vzorek vzadu ikdyz je to podle me hovadina kdyz mam predni nahon. V zime jsem to prehodil a jezdim do ted bez problemu ikdyz mi zadek parkrat slusne ustrelil lol ale jinak to drzi jak pribity.. a vas nazor?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, lepsi vzorek na zadek (plati predevsim pro zimu). Je to kvuli stabilite auta, kterou ovlivnuje prave zadni naprava. Prohodit predek a zadek samozrejme jde, levou a pravou stranu ale ne, kvuli smeru otaceni pneu.

Samo, ze by se lepsi hodily vic na predek (v zime kvuli zaberu na snehu, v lete kvuli aquaplanningu), ale tak to proste je.

Jinak sam menim pneu nejpozdeji na hranici 4mm vzorku (letni i zimni).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja teda nevim, ale mel jsem na feline Barum a za 30tkm KO, Kleber 20tkm a nakonec jsem skoncil s Continentali a ty dali dokonce 40tkm ;)

jinak dle osobni zkusenosti nejlepsi jsou Bridgestone nebo Dunlop - ani GoodYear me nejak neoslovili co se tyce vydrze a zase treba Michelin vydrzel dlouho, ale bylo to jak na klouzacce, ale asi to je o zatezi pneu, a podle me trea rychlej mizi pneu na dalnici ve vyssi rychlosti coz byl v te dobe muj nejcastejsi styl jizdy ;)

nevim jak to je s tim vetsim vzorkem na zadku a nebudu se hadat, ale v pneuservise mi vzdy pred sezonou davali lepsi vzorek na predek nez na zadek, aby se srovnal rozdil ve sjeti pneu - to mi i rekli, jinak na zimu menim taky pod 4 milimetry a na leto pod 2,5 takze pak to asi neni tak nejak moc patrny :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nevim jak to je s tim vetsim vzorkem na zadku a nebudu se hadat, ale v pneuservise mi vzdy pred sezonou davali lepsi vzorek na predek nez na zadek, aby se srovnal rozdil ve sjeti pneu - to mi i rekli

No jiste, tak se to bezne dela, je to ekonomicky duvod, ale spravne to neni, viz. predchozi prispevek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja teda nevim, ale mel jsem na feline Barum a za 30tkm KO, Kleber 20tkm a nakonec jsem skoncil s Continentali a ty dali dokonce 40tkm ;)

jinak dle osobni zkusenosti nejlepsi jsou Bridgestone nebo Dunlop - ani GoodYear me nejak neoslovili co se tyce vydrze a zase treba Michelin vydrzel dlouho, ale bylo to jak na klouzacce, ale asi to je o zatezi pneu, a podle me trea rychlej mizi pneu na dalnici ve vyssi rychlosti coz byl v te dobe muj nejcastejsi styl jizdy

Otec v Roce 2001 kupoval fungl novou fábku (1,4mpi 50kw) , která měla nazuté Barumky. Pneumatiky byly po 15 000km sjeté .

Teda lidi,co vy s těma pneumatikama děláte? :feve: Ozi,ty Debici jezdily z 70% po dálnici... Tos asi furt hrabal,nebo řezal zatáčky? Já kdysi odrovnal tímto stylem Barumky za 15 000 km v práci. lol

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

maverick: jo to je mi jasne, tvuj predchozi prispevek jsem cetl a ver mi ze si ho vezmu k srdci ;)

Pawouk: jezdil jsem prakticky jen dalnici plne nalozeny kombik, 5 lidi a narvanej kufr - to vis studenti :) ale zadny hrabani, nic takoveho, nejvetsi sjeti jsem pozoroval v lete, to jsem za 800 kilaku udelal pres milimetr - nafoukano na plne zatizeni a nalozeno rovnomerne, ale uprimne myslim ze to je kus od kusu. Tata mel Michelinky a byl s nima spokojenej, tak jsem si koupil o mesic pozdeji ty same (byly vyrobene o myslim 30 tydnu pozdeji, ale stejny prodejce, stejny pneuservis). Tata za sezonu najel 15tkm a sjel je o 3mm ja najel 8tkm a sjel jsem je taky o tri milimetry. Tak mi otec rikal ze to neni mozny ze musim jezdit jak prase. Na novou sezonu jsme si je teda prohodili a zjistili jsme ze ja je sjel za sezonu o neco malo pres milimetr a on najel asi necelych 20tkm a sjel je na prach, asi ze 7 milimetru na milimetr a kousek, nastesti pak zacala zima tak to prezul, me pak ty jeo puvodni misaci slouzili jeste rok a pak sli na prodej s 5 milimetrama. Podle me totiz je kvalita dneska uz fakt kus od kusu a na znacku se da spolehnout jen v tech drazsich pripadech... :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já dělám v pneu servisu,a můžu říct,že se rozchází názor o přehazování u výrobců pneu a aut.Jeden tvrdí lepší na zadek,druhý nepřehazovat,

jedna zadní na dvě přední pneumatiky.V dnešní době jsou lepší jízdní vlastnosti vykoupeny životností pneumatiky.

A jak píšete tu kliometrovou životnost,tak bych si dovolil tvrdit ,že chyba je někde jinde.Najezdil jsem toho hodně a gumy mi vydrželi

mnohem, mnohem více od dob 120 přes Favorita,Felicie, OI až po OII.

Pneu se nemá přehazovat z leva do prava,ale když je odskákaná a hučí tak se to dá přehodit,pokud pneu není směrová,u té je to

zbytečné.Přehazovat strany se nemají kvůli unavě materiálu jedním směrem,to samé stočené brzdové kotouče a bubny,stáčet po směru jízdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ozi + koss: to tedy není nic povzbudivého,jestli ty gumy jsou fakt tak "hoblovací" kus od kusu,nebo možná serie od serie. Jak tak koukám,tak jsem měl zatím na pneumatiky štěstí,ovšem ani v jednom případě jsem si je nevybral,byly už na autě namontovaný... :) Jsem myslel,že dnes by těch 50 - 60 t. km neměl být problém najet,samozřejmě při slušném zacházení. :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No podle me to fakt strasne zavisi kus od kusu. Me nejdyl drzel zimni Dunlop Wintersport 3D a letni Bridgestone Potenza, kolem tech 50tkm. Hlavne je dobry i ohlidat, kde se pneu vyrabeli, protoze vim ze treba Michelin presunul nekdy pred rokem vyrobu do Polska a to jsou prej strasny sunty - ale nemam osobni zkusenost... ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokiaľ sa pneumatiky neojazdia nerovnomerne, tak by som v aute nehľadal chybu. Ako už bolo spomenuté, tak predné sa ojazdia (hlavne u predného náhonu) skôr, nakoľko predné kolesá musia prenášať väčšie sily. A to nie len pri rozjazde, ale aj pri zatáčaní a aj brzdení. Navyše predné kolesá najazdia viac km ako zadné. Ako rýchlo sa ojazdí pneumatika záleží od mnohých faktorov. Asi najviac to ovplyvňuje ich kvalita, a teda aj použitá zmes. Takže mäkké gumy zvyčajne lepšie sedia na ceste ale vydržia menej a naopak tvrdé eko gumy vydržia viac, ale horšie sedia na ceste. Samozrejme u pneumatík jazdné vlastnosti ovplyvňuje podstatne viacej faktorov, než len použitá guma. Takže preto majú vyváženejšie vlastnosti tie drahšie pneumatiky. Vystriedal som mnoho pneumatík a teraz už vyberám len zo značiek Dunlop, Continental a prípadne GoodYear.

A taktiež opotrebenie pneumatiky závisí aj od rozmeru. Takže nemožno paušálne povedať, že pneumatika vydrží toľko a toľko. Ešte aj tá istá značka a dezén bude mať inú životnosť v inom rozmere. Stačí si len spočítať, že na dráhe 1 km sa u Octavie koleso otočí cca 502 krát (teda celý obvod pneumatiky prejde po ceste tiež 502x na 1 km), tak u Fabie s menšími kolesami sa každé koleso otočí cca 552 krát na každý km jazdy. A to v praxi znamená, že ak na Octavii pneumatika vydrží povedzme 50.000 km, tak u Fabie to bude iba 45.000 km.

Ja si životnosť pneumatík presne evidujem, stačí si len zapisovať pri akom stave km boli nasadené na auto letné a zimné. Rekordmanom je v mojom prípade Dunlop SP Sport 01(rozmer 235/50 R19) s 58.000 km. Jedná sa ale o skutočne veľké kolesá a jazdili na BMW 4x4 s veľmi dobrým rozložením hmotnosti medzi prednú a zadnú nápravu. Takže podľa môjho prepočtu by to u Fabie pri rozmere 195/50 R15 mohlo znamenať životnosť tak 51.000 km. A keď sa pozriem do záznamov z Fabie, tak mi letné pneumatiky Bridgestone ER30 vydržali 50.000 km.

Počítam ale, že užšie pneumatiky sa opotrebia skôr ako rovnako veľké ale širšie pneumatiky, nakoľko na menej styčnej plochy pripadá len o niečo menej síl. Takže odhadujem, že ak pneumatiky 195/50 R15 vydržia povedzme 50.000 km, tak 165/70 R14 by mohli pri tej istej značke pneu vydržať povedzme 45.000 km (môj odhad).

Editováno: , autor: Diamant
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som s Bridgestone nebol spokojný, boli celkom hlučné a tak od 3/4 života veľmi hlučné, mali veľmi slabú bočnicu, takže o jednu gumu som prišiel pri parkovaní (pritlačil som o obrubník a v bočnici bola diera ako 10 korunáčka). Ale sedeli dobre.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...