Přejít na obsah

1.4 MPI 50kW


Lorrien

Doporučené příspěvky

Ahoj, předem uvádím, že manuál mám bohužel v němčině, tak se toho moc nedozvím.

Chtěl bych se zeptat jak s tímto autem jezdit úsporně. Nevím, jakou to má nádrž, ale po prvních dvou dnech, co jsem jí zkoušel, jsem najel 200km a spotřeboval půlku nádrže. Je pravda, že jsem začátečník, takže nejspíš spotřebuju více paliva než je třeba.

Netuším jaké jsou otáčky pro nejlepší výkon, dělám to tak, že se snažím je udržovat mezi 2000-3000ot/min. Rozjedu na 1, hodím 2, vytočím na 3000, hodím 3 a na tu jezdím po městě těch 45-55km/h (když jsem mimo město, tak vždycky vyšší stupeň dávám, když mám otáčky lehce přes 3000 a nižší stupeň, když to klesne na 2000). Na tu dvojku mi to ukazuje i 24l/100km, pak průměrně kolem 12-17l/100km, po rovince, když udržuju těch 45km/h je to necelých 7l/100km. Když se podívám na průměrnou spotřebu je to kolem 12l/100km. Je to normální chování? Můžete mi kdyžtak jakožto začátečníkovi dát nějaká doporučení, jak s tím autem zacházet ekonomicky? Předem děkuji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak konecne to tu napisu i ja: tohle se tu resi porad, hledej a nezakladej zbytecne nove tema! :-)

No a ke spotrebe, zalezi na tom, jestli mas jeden nebo dva katalyzatory, jestli mas ve velkem technicaku typ motoru AQW jako ja, tak ten muze pry mit o neco vetsi spotrebu, ja se s LPG pohybuju od 7,2-10 litru. Je to vzdy prumer podle dotankovani za cca 300km.

MPI ma maximalni tocivy momen 120Nm pri 2500ot/min, tak tam je nejlepsi pomer spotreba/vykon, ale sam nekdy jedu tech 65km/h na petku...cca tech 1800ot/min i o chlup min (jelikoz ma senzor klepani motoru, ma ve velmi nizkych otackach pro mne lepsi charakteristiku nez diesel, ktery se klepe a duni celym autem-napr.306 HDi, tady jenom prestava tahnout...ale i tak to pro motor neni dobre), vsechno zalezi na terenu, motor nesmi byt moc v tahu, jen tak velmi lehce udrzovat rychlost. Naopak tim ze je to 8V, tak ho netocim nad 4000ot, vetsinou radim u +/. 3250ot, ale zase, jak kterou rychlost a zalezi jestli do kopce nebo z kopce, tam je to zbytecne. Myslim, ze tyhle motory si hovi spise v nizsich otackach (vzhledem k 16V). Taky kdyz slapnes na podlau a cekas az zrychli, tak stejne zrychli stejne rychle, jako kdyz slapnes jen 3/4 a to mas o neco mensi spotrebu.

Jinak 200km...to jsi toho s nim jeste moc nenajezdil :-) Ve meste na hodne kratke cesty kdy se motor nezahreje, je takova spotreba asi normalni....nevim, sam takove trasy nejezdim a radeji si do tesca skocim tramvajkou :-)

A ted val hledat, lepsi to mas pres google, zadej treba: skodahome mpi spotreba - a na vikend mas cteni do aleluja.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky mě ta spotřeba fascinuje 1,4 50kw AQW a takováhle spotřeba. Na dálku se dá jet v pohodě i pod 6l ale na tyhle krátký trasy je to prostě hrozný Fávo bralo rozhodně mín. Nejhorší je to přes zimu to jezdim cca 5km do práce a taky jsem napočítal 12l, 125km za 500kč mazec :-) už jsem z toho byl hotovej a tahal jsem to i po opravnách a nikde nic nezjistili, prohledával na forech a zřejmě je to u tohodle normální, takže ted už to ani neměřim. Nechápu kam to u té 1,4ky jde, mám ještě VW 1,8 čtyřbod 70kw a aby si to řeklo o takovouhle spotřebu tak musim jezdit opravdu jak dobytek, ale alespon to jede. Fabka žere a nejede.

Uvažoval jsem o čipu, kvůli té spotřebě, ale spíš se na to vybodnu a nebudu do toho vrážet prachy, chvíli jí necham a pak asi půjde dál a koupim nějakou ropu, tohle mě fakt nebaví když už je to tak líný tak at je to aspon úsporný, to jsem od toho očekával, ale bohužel tomu tak neni.

Editováno: , autor: radek.me
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak ja jsem si ted jeste koupil celoplosny kryt pod motor, coz by melo pomoct zahrati motoru na kratsi trasy. Podle mne je vyhoda MPI motoru v jeho jednoduchosti a levne instalaci LPG. Ja mam rizeny podtlak Lovtec, nekteri tady na to nadavaji, ale oproti sekvencnimu vstrikovani, ktere je citlivejsi na kvalitu plynu jsem za necelych 10 let a cca 90 000km nemel se systemem jediny problem, dokonce ani membrany nejsou meneny.

Jinak az na AQW a jeste tu 44kW verzi taky s EURO 4 jsou zbyle MPI celkem usporne. Holt podekujme EU a posrany ekologum, pro ktere je dulezitejsi mensi emise nez to, ze spalim o 20-30% paliva vice kvuli dodatecnemu katalyzatoru. Hlavne ze diesely vypousti vselijaky bordel, zpusobuje rakovinu...ALE! ma nizsi emise :-D

A naftaka bych si na takove trasy uz vubec neporizoval, nestaci se vubec zahrat, a mimo to ze trpi cely motor, tak pry i turbo atd. Co tak tady ctu, tak si do mesta dost pochvalujou 1,2...otazka je, jestli jine automobilky, napr. Fiat, Toyota, Nissan neumi delat male motory lepe.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,taky trochu přispěju,mám sice 44kw verzi EURO 2,ale ....jezdím taky zhruba 90% ve městě a dlouhodobou spotřebu mám kolem 8.3l.Je pravda,že se snažím jezdit úsporně,motor nevytáčím,z kopce jezdím bez plynu atd.Otáčky se snažím udržovat tak max. na 2000 při plynulé jízdě,spíš pod.Řadím nejčastěji kolem 2 500 otáček,tam má motor největší točivý moment,zřídka kdy se přehoupnu přes 3000,jen když jedu do nějakého většího kopce nebo při předjíždění atd.Nemá cenu to nějak vytáčet,je to 8V a navíc ten výkon za to nestojí.Jinak jak píšeš,že 45-55km/h jezdíš po městě na 3ku tak já jezdím na 4ku.MPIčka jsou prostě rozežraný,ale zase maj jiný výhody-levný díly,jednoduchost,řek bych že sou to docela i držáky(i když někdo může nesouhlasit).A jestli máš tu EURO 4 tak ty sou nejrozežranější......:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hodím 3 a na tu jezdím po městě těch 45-55km/h (když jsem mimo město, tak vždycky vyšší stupeň dávám, když mám otáčky lehce přes 3000 a nižší stupeň, když to klesne na 2000)

Mám teda slabší motor (44 kW), ale po městě jezdím klidně na 5. Pokud nechceš závodit motor to musí vzít. A podřazuju až to netáhne. Někdy při 1200 ot/min někdy i při míň.

Pokud nepospíchám, tak při 2000 řadím na horu a motor to v poho pobere.

Samozřejmě se nebavím vo autě s naloženým kufrem, pěti lidma, rakví na střeše a vozejkem se 700 kilama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Jak to tak tady čtu tak zlata 1.2 já mám 1.2 HTP 6V a na spotrebu si nemuzu stezovat, mam po meste prumer 5.5 a mimo 6.5 a s dalnici kombinovane kolem 5.8 nemyslim si ze skoda dela spatne 1.2 jen jde oto se s tim naucit jezdit tak jak si motor preje jako se vsim. Ale soused co ma 1.4 mpi tak taky nadava ze je to zrout tak oni ty empeicka maj jiny prednosti zejo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

diksis: Vsechno je to o zpusobu jizdy. Ja se s moji 1,4 Mpi 50Kw drizim prumerne kolem 6,5 az 7litru. Jezdeno veci cast okrsky a mesto. Na dlouhou cestu me to vychazelo kolem 6litru. Ovsem to se snazim jezdit do 3000 Ot/min. Nad tyto otacky to uz zacina zrat, jak psali i ostatni. Takze treba na 4rychlost jezdim tech 55km/h na tachometru a otacky jsou kolem 2000 Ot/min. a motor s tim nema zadny problem, jen to tak jak se rika lechtam a spotreba je pak takova jaka je.

Obcas auto i poradne protahnu pres 5000 Ot/min aby moc nezlenivelo :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U 1,4 MPi 44 kW mám spotřebu pořád v průměru stejnou - 9,6l / 100 km.

Takovou jsem měl po záběhu v sériovém stavu auta a takovou mám i teď po úpravě z těch 60 k na 93 k.

Úprava byla dokončena při stavu 21 tis.km a teď mám stav 144 tis.km.

Myslím, že to odpovídá mému stylu jízdy.

Používám ještě Focus I ST a s tím mám 11,5 l/100 průměrně.

Ve 2 hodiny ráno, od Barrandovského mostu, kolem Plzně, na hranice s Německem to s ním sice trvalo 50 minut, ovšem spotřeba byla 16l/100km...

Nebo jinak řečeno - za každou minutu potěšení z jízdy jsem jen v benzínu zaplatil přes Kč 11,- .

Sice jsem nesměl jet delší dobu přes 240 km/h, protože sice pomalu ale jistě začala růst teplota motorového oleje - přes relativně nízkou teplotu vzduchu v noci - ale těch 240 se dalo držet skoro pořád.

Je to prostě vždycky něco za něco.

Sledovat spotřebu za jízdy se ale bojím, abych kvůli tomu nenaboural.

Takže vždycky až podle lístečku od pumpy.

Faktem je, že s Fábiií průměr 200km/h zajet neumím, ale zase se nedostanu na uvedenou spotřebu.

Tak jsem spokojený se spotřebou, jakou mám.

Editováno: , autor: Tonda-B
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jezdím 99%po Praze a pruměrnou sotřebu mám stále stejnou 7.8lpětku tam dám málo kdy v Praze,jen da delších usecích,ale spíš tam mám nejvíc 4, vytáčim to kolem 2500.typ motoru mám AME moc o tom nevím tak snad s ním někdo máte skušenost,ale příjde mi že to žere víc než ukazuje,najel jsem cca 50 km a ručička mi něco málo od pulky nádrže ukazuje tet na začátku rezervy,je to v normálu?mám fabku tak pul roku tak o ní ještě moc nevím ale měl jsem před tím 1.3 50kw feldu a myslím že žrala o něco mín :kol-32:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám taky 1.4 MPi 50kW, zatim 66tis najeto a řeknu ti jedno. V zimě a po městě zapomeň na spotřebu a nějaký šetření. Na to je ten motor špatnej. Mimo město. Dá se jezdit lehce pod 7 litrů 6.6, 6.8 apod ale je to jízda při který snad usneš. Jezdi normální lehce svižnou jízdou a budeš tam tak za 7.2 - 7.5. Rodíl max 3/4 litru což je prd, ale rozdíl v užívání jízdy diametrální rozdíl... Já jedu po městě 50km, mimo město 90-110, po dálnici 130 - 140 a jsem tam za 7.2 - 7.5. Když se budu ploužit 50/80/120 tak se dostanu max o litr níž a za to mi to nestojí...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak jezdím po Praze 50/80kou myslím že lehkou nohou,ale nevim no ta ručička klesá docela rychle ale spotřeba v pohodě,ale třeba to tak prostě je :huh::blink::disgust: napadlo mě jestli nemám teba něco v prdeli ale benzín mi neteče,auto je servysovaný tak možná jen vsugerace..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rucka na palivomeru od poloviny je tahnuta magnetem ktery je za cervenym polem (rezervou) a jeste ji pomaha gravitace a jeste nejaky borecek ji tlaci aby padala rychleji :) takze asi tak .. natankuj plnou a uvidis .. 200 km ti bude trvat nez ti vubec ta rucicka doleze do toho znaku plne ale zalezi na stylu jizdy ja to pocital pri 6L/100 pri delsi jizde .. Od plne do poloviny tu rucicku neco poradne brzdi a drzi asi nejaky padak .. pak budes mit aspon pocit ze jezdis za malo ikdyz budes jezdit porad za stejno ale kazdopadne jak rikas 50 km na skoro pul nadrze to je poradne divne.. pokud jsem te dobre pochopil .. Ja mel dojezd podle PC pri 6,5L na 100 nejakych 600-650 km a kdyz jsem se dostal na 6 tak i 700 to byl max .. ale nevim jak tobe ja mam dojezd nastaveny +- 5km vic ne a spotrebu dlouhodobou me to ukazuje o neceleho pul litru mene nez mam ve skutecnosti .. ale je blbost aby jsi najel tak malo km to na kazde krizovatce davas plny plyn?

A souhlasim s tim ze na setreni ten motor neni .. uz jsem to vzdal .. je to rozdil max litr na 100 a to pro me nic neznamena kdyz me litr stoji 28kč .. radeji jedu normalne obcas na to poradne slapnu vse podle potreby a spotreba dlouhodobe 7L .. mesto dalnice i mimo mesto .. 80% mesto a velmi kratke trasy..

Editováno: , autor: Petrkiller
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to chci potom tvoje auto :D né,ale asi máš pravdu s tím natankováním plné nádrže.To víš koupil jsem jí po dědovi,,doktor,,byl první majitel a má najeto 135000kmtam muže bejt trochu línější,ale nedávám určitě plnej plyn na křižovatkách,jak říkám řadím max,na 3000 ale jinak tak 2500 se snažím :) jinak nejezdím moc dlouhé trasi,tak 15 kilometrovky někdy dál ale po praze.jinak ještě se zeptám tebe jako skušenějšího,kdybych měl trošičku prasklej výfuk byloby to asi také znát něak ne?když nastartuju auto,je to trochu hlasitějši ale to asi jen do té doby než se ohřeje ne?předem dík za rady,asi to jsou některý otázky trapný ale zeptám se na ně raději.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B : Myslis si ze jsi dobry, kdyz tady pises ze jezdis 240 :smich: Ty se jednou budes divit, az ti to machrovani nevyjde, bohuzel vecinou to odskaci nevinni zucastneni a ten bl*ec co to zpusobil to vecinou prezije. Premyslej o tom...

RONE: Mame stejny typ motoru ;) Ale asi te nepotesim, me to teda zere mnohem min. Ja od necele pulky nadrze po rozsviceni rezervy najel 140km. Je jasne ze ta rucicka nebude ukazovat uplne presne, takze to brat z rezervou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tonda-B : Myslis si ze jsi dobry, kdyz tady pises ze jezdis 240 :smich: Ty se jednou budes divit, az ti to machrovani nevyjde, bohuzel vecinou to odskaci nevinni zucastneni a ten bl*ec co to zpusobil to vecinou prezije. Premyslej o tom...

RONE: Mame stejny typ motoru ;) Ale asi te nepotesim, me to teda zere mnohem min. Ja od necele pulky nadrze po rozsviceni rezervy najel 140km. Je jasne ze ta rucicka nebude ukazovat uplne presne, takze to brat z rezervou.

musim natankovat a spočítat si to,je pravda že je to divný.dám vědět ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja to auto mam od poloviny cervna :D spis ty jsi pres 1.4 MPI odbornik .. a stryc ji jeste ma od novoty .. ja mam najeto ted uz 152 299 km .. tech 6L i min se da dostat ale je to podle PP a to jsem same okresky a trochu dalnice trasa Frydek-Mistek - Liberec a zpet a same takove trasy aspon 150 km na zatah .. ja jezdim do skoly kazde rano a domu je to asi 4.5 km .. 2 km me trva nez se motor zahreje a spotreba je kdyz to nezenu 10L podle PP a kdyz to zenu tak 11-12 :) ale taky zalezi na teplote .. jak je 20 stupnu da se dostat i na 9 jak je v technicaku .. ale urcite ten PP keca ..

A co bych ti rozhodne poradil!! Vycisti si skrtici klapku Ja si ji nechal vycistit a to byl rozdil! Mel jsem na volnobeh spotrebu 1-2litry takze silenost a spotreba celkove me klesla o 2 litry .. jeste predtim jsem zmensil kola dal tam 165/70R14 misto 205/40 R16 a spotreba klesla taky o dost .. ale k tomu vyfuku.. podle me staci praskly vlnovec a spotreba ti stoupne tak o pul litru .. jinak jestli je dira ve stredovem dilu taky to dela sve ale osobne bych rekl ze prorezly posledni dil vyfuku ten tlumic ti spotrebu nezvedne ..

A hlucny to je urcite jen pri studenem motoru a prvnim startu za ten den ze a nebo totalne promrzlem motoru kde RJ nastavi 1200 ot. a spotreba je 2.5L ne? :) U me to tak je jinak me prijde vpohode .. Vycisti poradne klapku a uvidis poradne rozdil navic ti to bude vice tahnout a lepe pojede .. a ja teda tocim do 3000 .. obcas 2800 nepripadalo mi ze by spotreba nejak extra klesla kdyz jsem to tocil jen do 2500 .. po prerazeni na dalsi r.stupen motor nezrychloval moc a spotreba byla stejne vysoka takze se to vyrovna ..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...