Přejít na obsah

kolísání otáček, chyba 17559-chudá směs


Beatle

Doporučené příspěvky

Zdravím,

předně se omlouvám za založení nového téma, ale odpověď na můj problém jsem tady a ani nikde jinde bohužel nenašel a ano, je tu téma přímo o chybě 17559, ale tam mi bohužel nikdo neodpovídá, takže toto je čin ze zoufalosti...

U mé Fabie rv.2001 1.4 16V 55kW mi při přidání plynu do určite polohy (cca 1200n) začnou kolísat otáčky mezi 1200 a volnoběhem, někdy až pod volnoběh. Neděla to ale uplně pořád, při studeném motoru skoro vůbec. Diagnostika hlasí chybu 17559 - chudá směs a svítí kontrolka emisí na přístrojovce.

Auto jsem měl 3 dny v servise a závadu nedokázali najít. Mám vyměněný vzduchový filtr, svíčky, zkontrolované sání, vyčištěnou a nastavenou škrtící klapku a EGR ventil, zkontrolované lambdy. Vše je prý OK a auto se i kromě výše uvedeného problému s plynem chová normálně.

Nevím a v servisu mi ani to nedokázali říct, zda-li chyba na diagnostice a kolísání otáček spolu souvisí a nejedná se o dvě různé závady.

Chci se Vás tedy zeptat, zda-li jste někdo neřešil stejný problém nebo zkrátka nevíte co s tím.?

Případně doporučte servis v okolí Jablonce nad Nisou (kromě autorizovaných), kde se ve škodovkách vyznají, nevytáhnou ze mě balík a pak budou krčit ramenama, že nic nenašli.

Předem Vám děkuji!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Diky za odpovědi,

ucpání výfuku jsem vyzkousel, sice jsem se s tím docela pral, ale nakonec motor zdechl.

Aditivum jsem taky zkoušel, ikdyž ne přímo na čištění vstřiků - vyzkouším.

Taky jsem vyměnil palivový filtr - nepomohlo :(

Jinak servisák řikal, že by to taky mohl být špatný potenciometr v plynovém pedálu nebo, že je klapka sice funkční a nehlasí chybu, ale muže být taky "vyběhaná". Jenže to si osobně myslím, že by muselo dělat pořád a ne "jen" u ohřátého motoru...

Asi zkusím vyměnit tu lambda sondu, zdá se mi že mám i dost vysokou spotřebu - 7,8l /100km, tak by to nakonec mohla dělat ta lambda ne? :(

Nebo Vás napadá jěše nějaká jiná možná příčina?

EDIT :

Chtěl jsem objednat tu lambda sondu a zjistil jsem, že nevím jakou...

Kod motoru mam AUA, ale číslo dílu lambdy nevím :(

Na skoda-dily.cz mají pro 1.4 16V tři čísla :

036 906 262 T - 1466 Kč

036 906 262 G - 1834 Kč

030 906 262 K,B - 4066 Kč !

Jaké číslo dílu lambdy je pro motor AUA ? Určitě ta za 4k co? :(

Děkuji.

Editováno: , autor: Beatle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se připojuji ke zkušenosti s dírou ve výfuku. Naprosto nenápadná trhlina v pružném dílu - vlnovci a dělalo to děsný binec. Sranda je, že převážně to ukazovalo:

16490-Snímač nasávaného/barometrického tlaku vzduchu (G71/F96): Nevěrohodný signál (Tlak v sacím potrubí/tlak vzduchu - nesmyslný signál)

a někdy se přidalo:

17912-P1504 Vstupní vzduchový systém: Detekováno chudý (Zjištěn průnik vzduchu do sání, neprocházející měřičem)

Ono se to nezdá, ale ten tlak je ve výfukovém traktu v různých místech jiný a pokud je díra ve vlnovci, spíše to vzduch přisává než že by to nějak foukalo nebo dunělo. Lambda neboli kyslíková sonda detekuje právě množství kyslíku ve spalinách a pokud je ho tam hodně, řídicí jednotka to vyhodnotí jako důsledek příliš chudé směsi. Pokud se ta hodnota dostane úplně mimo mapu, začne dokonce podezřívat čidlo tlaku, že měří nesmysly.

Kromě těch hlášek to špatně startovalo a rok mě trápily špatné starty a nic se nerozsvítilo. Měnil jsem čidlo teploty motoru, pak když začly chodit ty hlášky to tlakové čidlo... až jsem přišel na ten výfuk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k té lambdě. Na 1,4 16V 55kW r.v.2003 kód motoru BBY jsem měnil lambdu č.1, ta co je hned u motoru. Byl jsem u svého osvědčeného dodavatele dílů, ale nemohli jsme se domluvit, pořád mi podle katalogu cpal lambdu se 4-mi dráty a byla za 1200,-. Nějaká made in Italy a akorát z ní trčely 4 dráty. Přitom jsem bezpečně věděl, že má mít drátů 5 a navíc konektor. Tak jsem zašel do Škodovky, tam mi ji vyhledali podle VINu a stála asi 1800,- a byla i s konektorem, made in Japan.

Jo a byla to 036 906 262 G

Někdy ta Škodovka není úplně marná :)

Jo ještě něco, diagnostika mi přímo řekla, že je právě ta lambda KO, na hlášku už si nevzpomenu, tak ať něco neměníš zbytečně. Já jsem ji asi utahal ježděním "na spotřebu", prostě jsem to pěkně dusil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže mám tu pokračování...

Auto bylo 4 dny v dalším servisu, stalo mě to 4000,-Kč. Prý udělali kompletní diagnostiku ve všech režimech a jediné co našli je, že vstřikovací ventil na čtvrtém válci má mírně rozdílný průběh a že škrtící klapka a EGR neměli udělané základní nastavení, přestože to mám z předchozího servisu nafakturované za 3000,-Kč.

S autem jsem ujel 50km, kontrolka se opět rozsvítila a přestože se auto chová o něco lépe - líp táhne z nižších otáček (asi díky tomu základnímu nastavení), tak problém s kolísáním otáček taky přetrvává.

Abych to shrnul, tak mě tahle sranda "17559" stala už cca 10k aniž bych vyměnil jediný díl, tedy pouze za diagnostiku a práci. Celý mě to pěkně sere a mam chuť to auto poslat ze srázu.

Dávám tomu poslední možnost a sice to, že v tom posledním servisu mi nabídli (pokud ho seženou) na zkoušku vyměnit ten vstřik a že se uvidí...

Editováno: , autor: Beatle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja som mal podobnú vec ako ty, chudobná zmes paliva, zdochýnal motor atď.a nakoniec zistili že chybná riadiaca jednotka a prasknuté vsrtekovače.Ešte dobre že to bolo pred koncom 2 ročnej záruky, inak by som to cvakal sám (850,- € ) a to nepočítam prácu.Vymenili a zatiaľ už prešli ďalšie 2 roky a chvála bohu všetko je v poriadku.

A odporúčam všetkým urobiť takto ako ja - pred koncom záruky si dať skontrolovať technický stav a keď nie je niečo v poriadku tak nech to platí Škoda servis !!! kol104

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

takže výměna vstřikovacího ventilu samozřejmě nepomohla, ale objevila se další možná příčina - systém odvětrávání par z nádrže.

Elektromagnetický ventil je v pořádku, takže by to mohla být nádobka s aktivním uhlím...

Objednal jsem novou ze skoda-dily a bohužel mi přišla taková, co mi na auto nejde.

Mají tam pod jednou položkou tři verze - 6Q0201801, 6Q0201801A, 6Q0201801B

Problém je v tom, že mají rozdílné vývody a nejde mi nasadit koncovka od gravitačního ventilu viz. obrázek.

Nechce se mi ale nádobku posílat zpět a tak se Vás chci proto zeptat, jestli ta koncovka má nějakou funkci (tlakový ventil ?), nebo jestli jí můžu "ušmiknout" a hadici na nádobku nějakým náhradním řešením připevnit ?

aktivnuhl.png

Uploaded with ImageShack.us

Děkuji za odpověď.

Editováno: , autor: Beatle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Ahoj,

tak po nějaké době mám pokračování....

Nádobku jsem nakonec vyměnil. Bohužel bez výsledku a boj s kontrolkou jsem vzdal. Občas sama zhasla, ale po cca 100km se zase vždy rozsvítila.

Před 14ti dny jsem nechával přetěsnit ventilové víko, protože na 3tím válci sákl na svíčku olej. Kontrolka po asi 50km od opravy zhasla a do teď (cca 300km) se nerozsvítila.

Tak teď nevím, jestli to je náhoda nebo to může souviset s tím přetěsněným víkem.

A nebo mě taky napadlo, že je to nástupem chladného počasí. Auto jsem kupoval v únoru a kontrolka se poprvé rozsvítila někdy v dubnu. A teď v říjnu zase zmizí... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Takže včera 13°C nad nulou a kontrolka se po měsíci kdy bylo celou dobu pod 10°C a ujetí cca 700km opět rozvítila! Usoudil jsem, že to už nemůže být náhoda a začal pátrat...

Objevil jsem, že je nefunkční klapka nasávaného vzduchu v krytu motoru, která reguluje teplotu nasávaného vzduchu (teplý od svodů / chladný z venku). Na vině je špatný termostat.

A teď otázka... Nevíte kde bych mohl stejný termostat sehnat? Jako náhradní díl se prodává jen celý kryt motoru za 2500,-Kc... :(

Příkládám obrázky :

sachrdlosregulanklapkou.jpg

img1188td.jpg

img1183bo.jpg

Editováno: , autor: Beatle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja ju mam asi tiez pokazenu,lebo bola stale otvorena a salo to vrely vzduch od vyfuku a malo slaby tah....tak som tam drbol ale 16-ku matku a tym som termostat zavrel a auto zacalo so sportovym filtrom green tahnut jak strela....a kontrolka mi nesvieti ani tak...a nesvietila mi ani ked bola otvorena ani ked zavreta,takze neviem,ale zelam aby ti prestala svietit :-) ale obcas to s autom sklbne,ale kontrolka cuci uz pol roka zatial...KLOP!KLOP!KLOP!!!:-))) zacal som to ignorovat,nema to cenu...ani to auto uz nema zadnu cenu...zatal ma to nikde nenechalo,ale nesmiem doma zabudnut flasku oleja ked idem dalej :D ale toto auto je nevyspitatelna svina,takze skus nekde na vrakaci ten termostat odskusat a namontovat,mozno to prestane....ked ho prilozis k studenemu(tusim pod +10 stupnov),mal by sa roztiahnut a vyklopit tu klapku...vela stastia :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Prozatím jsem to vyřešil podobně... smile.gif

Protože termostat se mi sehnat nepodařilo a všude mně odkazují jen na koupi celého krytu, prozatím jsem nefunkční termostat vyndal a nahradil ho šroubem, takže klapka je trvale v zavřené poloze.Od té doby se kontrolka nerozsvítila, takže věřím že to byla opravdu příčina.

Jen se chci zeptat. Jaký a na co může mít vliv to, že motor teď bude sát jen chladný vzduch z venku i teď v zimě?

Editováno: , autor: Beatle
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bude obtížnější start (zdánlivě nelogicky) ohřátého motoru - protože u studeného dává ŘJ 100% dávku paliva a teprve potom, co dostane z čidla teploty info o ohřátí motoru (měří kapalinu), dávku sníží - dál reguluje "podle lambdy". Start ohřátého motoru bede zhoršený právě proto, že ŘJ dá sníženou dávku podle teploty chladicí kapaliny, ale pro udržení stabilních otáček to bude málo. Pokud si ale zvykneš motoru při samotném startu nebo okamžitě po naskočení maličko "pomoct" plynem, ŘJ poslechne požadavek "od pedálu" a dávku zvýší = chod se rychle stane stabilní a následně už se udrží. Nasáváním studenějšího vzduchu během provozu se naopak nic nezkazí, dá se říct, že se tím pouze o maličko zvýší účinnost motoru.

Stejně ty klapky a směšovací zařízení slouží jen k tomu, aby se vyrovnala teplota nasávaného vzduchu v létě a v zimě a tím se tolik neměnila spotřeba. Studenější vzduch v zimě je hustší = těžší, má tedy na stejný nasátý objem větší hmotnostní podíl kyslíku. Aby ŘJ udržela spalovací poměry na "průměru lambda 1" neboli aby směs nebyla ani nadměrně bohatá nebo naopak chudá, vstřikuje se do chladnějšího vzduchu víc paliva. Tím se při nasávání studeného vzduchu o malou část zvýší výkon a bohužel také spotřeba. Z opačného důvodu mají výkonnější turbomotory mezichladič stlačeného vzduchu ("intercooler") - stlačením se vzduch ohřívá a jeho hustota = > hmotnostní obsah kyslíku klesá = snižuje se nejen výkon vinou regulace paliva směrem k menší bohatosti směsi, ale také účinnost motoru vinou zmenšení rozdílu mezi vstupní a výstupní teplotou plynů. Po ochlazení vzduchu mezichladičem se výkon i účinnost vrací...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Děkuji za podrobnou odpověď.

Asi to tedy budu dál řešit. Nejspíš teda koupím celý kryt. Když mě tahle sranda stála tolik peněz, tak už to bude v podstatě zanedbatelná částka...

Najdnu stranu jsem rád, že jsem konečně objevil příčinu, ale na druhou stranu mě hrozně štve, že na to nikde nepřišli! Zaplatil jsem hodiny a hodiny za diagnostiku, čištění a nastavování "odborníkům" a nakonec je to taková banalita :(.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Beatle:no to by nas...alo aj mna...ja som sa tym nekonecnym diagnostikam nastastie vyhol a aj ked som ju potreboval,urobil mi ju kamarat nastastie zadarmo...ja som to musel ignorovat a ked ma to zase dostalo, zacal som patrat po inej chybe....skusil popozerat vsetky kable, precistit klapku,povytahovat vsetky snimace a potom som v dielenskej prirucke nasiel henten termostat,ktory by mal byt v lete zatvoreny...bolo asi 30 stupnov a on otvoreny,tak uz som vedel ze to saje vrely vzduch od vyfuku=zly vykon motora...tak som ho zavrel tou matkou a zatial mam pokoj s kontrolkou....bodajby to aj tebe tak zostalo :-) inak ekkar to vysvetlil super,ma pravdu aj s tou spotrebou...mozno je o 0,2-0,3l / 100km vyssia,ale v lete to neni spoznat vobec....akurat mas lepsi vykon,ked ten motor nasaval vzduch,ktory mal aj 70 stupnov a potom to nemalo ten pravy tah....akurat mi na tom nesedi ten zly studeny start: pretoze ten termostat neni na nijake cidlo teploty motora ani kvapaliny napojeny a sluzi cisto len na regulaciu vzduchu teply /studeny do klapky...takze v zime by to nemalo mat ziadny vplyv na vstrek-teda aspon ked som startoval okolo 0,tak chytil ako pri plus 30....alebo sa mylim????opravte ma ked tlacham blbosti :-) a ked pozres na autobazar.eu tak tam je kopa fabii 1.4 16v na suciastky a za malu sumu by ti to urcite poslal pokial to je v poriadku,popripade v cechach musite mat toho este viac....zda sa mi moc penazi vyvalit za obycajny kus plastu,ktory ti vydrzi mozno rok alebo ani to nie...mali to aj favority a tym to funguje dodnes, to je mi zahada :-) ja ti neviem,ja by som uz do takeho stareho vergla nedal ani posledne euro okrem benzinu a nekonecne sa minajuceho oleja :D aj ked mam to auto rad a vyzera ako keby malo 2 roky,niekedy ma dokaze dostat do takych nervov,ze ma v ten moment napadne len jedno: zhodit ho zo skaly :D ale je tiez fasa, ze niekomu kolisaju otacky,druhemu padaju,tretiemu nechce startovat a druhemu vobec jet a pritom to moze byt jeden a ten isty problem.... proste niektore veci su medzi nebom a zemou :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jen se chci zeptat. Jaký a na co může mít vliv to, že motor teď bude sát jen chladný vzduch z venku i teď v zimě?

Nic špatného.

Naopak - chladnější vzduch je těžší vzduch (při stejném objemu) a lambda regulace k němu bez problémů nadávkuje odpovídající množství paliva.

Když budeš startovat studený motor bude to stejné - i při otevřené klapce by byl vzduch stejně studený jako teď.

Když teplý tak také - podle teploty chladící kapaliny a teploty nasávaného vzduchu se nadávkuje benzín zase bez problémů.

Jediný problém bys mohl zažít tak při +3 st.C a velké vlhkosti vzduchu (mlha, mrholení). Mohly by začít zamrzat vstřiky a klapka.

Ale řešení je jenoduché - zastavíš a pár minut počkáš.

Teplo vysálané z motoru si s námrazou poradí během několika minut.

Když bude pod nulou, bude to úplně bez problémů - vlhkost bude ze vzduchu vymrzlá a nic ti už nehrozí.

Moje doporučení - nech to jak to máš a nic nekupuj.

Z výkonového hladiska je to jen a jen přínos.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...ja som sa tym nekonecnym diagnostikam nastastie vyhol a aj ked som ju potreboval,urobil mi ju kamarat nastastie zadarmo

...

a potom som v dielenskej prirucke nasiel henten termostat,ktory by mal byt v lete zatvoreny...bolo asi 30 stupnov a on otvoreny,tak uz som vedel ze to saje vrely vzduch od vyfuku=zly vykon motora...

...

ekkar to vysvetlil super,ma pravdu aj s tou spotrebou...mozno je o 0,2-0,3l / 100km vyssia,ale v lete to neni spoznat vobec....akurat mas lepsi vykon,ked ten motor nasaval vzduch,ktory mal aj 70 stupnov a potom to nemalo ten pravy tah

...

akurat mi na tom nesedi ten zly studeny start: pretoze ten termostat neni na nijake cidlo teploty motora ani kvapaliny napojeny a sluzi cisto len na regulaciu vzduchu teply /studeny do klapky

...

takze v zime by to nemalo mat ziadny vplyv na vstrek-teda aspon ked som startoval okolo 0,tak chytil ako pri plus 30....alebo sa mylim????

...

Ta spotřeba se zvyšuje spolu s klesající teplotou, jak už napsal Tonda-B, ŘJ zyvšuje dávku aby doregulovala větší hustotu studeného vzduchu = regulace podle lambdy. V létě je vzduch teplý, termostat v sání zavře klapku "od výfuku" a motor saje jen vzduch z okolí. Regulace množství paliva = bohatosti směsi probíhá jen podle lambdy. Když se ochladí pod cca +10°C, termostat pootevře klapku a do nasávaného vzduchu se přimíchá vzduch ohřátý od výfuku. Čím je chladněji, tím víc se otevírá kanál odebírající ohřátý vzduch = teplota nasávaného vzduchu se udržuje přibližně stále stejná. Tím se drží na přibližně stejné velikosti i spotřeba a výkon = snižuje se vliv roční doby na spotřebu. Při startu se dávka řídí jediným příkazem - "PLNOU!". Důvodem je co nejsnadnější naskočení motoru. Po několika otáčkách se začne ohřívat výfuk a klapka začne regulovat. Zároveň se uplatní čidlo teploty nasávaného vzduchu v sacím traktu. ŘJ motoru přitom nemá žádné spojení s termostatem té klapky - to je samostatný nezávisle regulující člen.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Sice nemám Fabii, ale OI AEE, ale i tak asi mám podobný "problém". Ten termostat je v klapce úplně stejnej. Auto jede i startuje celkem dobře. Při montáži clony na masku jsem jen tak cvičně kontroloval stav mého upraveného sání chladného vzduchu a zjistit jsem, že ač bylo venku cca 2°C, tak klapka byla v poloze úplně zavřený přívod teplého vzduchu. A to byl motor ještě vlažný po cca 30min od příjezdu domů.

Při nastartování motoru a jeho ohřívání klapka nic nedělala. Tak jsem tyčce termostatu trochu pomohl rozhýbat se a klapka začala regulovat teplotu nasávaného vzduchu.

Už mám objednánu novou skříň regulátoru, sehnal jsem ji na netu za 700,- (výprodej-poslední kus), jinak obvyklá cena je kolem 1800-2500,-Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

dovolím si přidat taky zkušenost s chybou 17559 na fabii 1.4 16V. Kontrolka motoru se rozsvěcovala po ujetí cca do 100km, jinak auto jelo normálně. Dále trochu kolísal volnoběh následovně: při zmáčknutí spojky jdou otáčky dolů, kolem tisíce se zastaví na dvě sekundy a pak je propad na 700-800 na dvě sekundy a zpět k volnoběžným otáčkám a už dobrý. Po době jsem problém spojil, protože kontrolka se nikdy nerozsvítila když auto jelo, ale na křižovatkách atd... nechal jsem tedy opravit to držení volnoběhu a zatím kontrolka nesvítí. Oprava spočínala pouze v novém palivovém filtru, nic jiného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...