Přejít na obsah

Fabia III


schimmer

Doporučené příspěvky

Chystám sa už dobré 3 týždne do salónu ale stále mi do toho niečo príde. Tak skúsim sa opýtať tu. Ako je to s priestorom na zadných sedadlách v porovnaní napr.s octaviou 1? Je to plus mínus rovnaké? Práve na O1 mám najviac najazdené(300tis+) a tam to bolo s priestorom v zadu fakt úplne minimum čo som schopný tolerovať. Napr. v takej O2 si už vobec.nemám.na čo sťažovať ale som tak trochu realista O2 vs Fabia trošku iná trieda. Tiež ma viac láka Rapid v 1.6 tdi ale za tu cenu? To by som bol samovrahom, predsa len oproti F3 combi 1.2 tsi + 5000eur...A dalšia otázočka financovanie 1% - nikde som sa o tom nedočítal viac. Skutočne to.to funguje ako napr.v Kii kde sme brali na 1/4 a preplatili skutočne iba manipulačný poplatok(+Havarine ale to mam na každom aute)

Váš Škofin:http://www.vwfs.sk/skodafinancie

Každé financování má svá pro a proti. U nás jsou akce "nízký úrok", "bez navýšení" atd. atd. Informace Ti dá každý obchodník vozy Škoda a používající finanční služby nejen Škofinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zas to nepřeháněj.

 

Ostatně video od Vorlajze to celkem ukazuje, čekal jsem větší odvaz odspoda vzhledem k tomu jak z toho někteří dělají letadlo, je vidět že ty Nm prostě velký nejsou a chce to podřazovat, ta trojka jede hezky, stejně jak moje 1,4 tdi s čipem, která je o 250? kg těžší. Ostatně ona hmotnost, která u prázdného dost pomáhá, bude nejspíš dost znát při naložení třeba 400 kg, u mé fabky vzroste hmotnost o 30%, u FIII o 40%.

Jede to hezky, ale zbytečně silný, malá RSka apod. slova jsou skoro úsměvná, 1,4 103kW by tomu jako vrchol nabídky slušel.

Fabia 1,4 TDi aby bola od F3 1,2 TSI o 250kg tazsia, urcite nie. No moznost jazdi na 1,4 TDI - na svoju dobu ok (neberiem zvukovy prejav). Ked nebudem zaslepeny pocitovym tahom, ale pozriem sa na tachometer, tak urcite ta 1,4 TDI neboj trhac a mal dost mizerne vyuzitelne pasmo otacok.

Mozes mat nachipovanu 1,4 TDI ale keby si ju porovnas s 1,2 TSI 81kW ( vyuzijes potencial motorov), tak 1,2 TSI ujde tomu TDI.

 

p.s.: 1,4 TDI vs. 1,4 16V akceleracia sprint rychlejsie 16V, pruznost -+ rovanka ak 16V nebol nalozeny (samo s vyuzitim ze to je 16V) a na dialnici to 16V (74kW)  usiel 1,4 TDI, mne to TDI prislo, ze nejaka pruznost povedzme 70-120, ale pri 130-140 uz umrete a moc sa tomu nechcelo, tam by to dokonca uz aj slabsi 16V predbehol, aspon tak sa to mne javilo. Ano nalozeny 16V nemal taku pruznost.

 

Inak sam som vyskusal, ze 1,2 TSI 77kW (leon) a octavia 2 1,9 TDI 77kW ani pri predbiehani nie je to TDI rychlejsie ( TSI 4-ka zo 70km/h ), TDI co to dalo (viem - nebudem specifikovat) a drzall som sa mu za zadkom

Editováno: , autor: houmr
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukal jsem, ze ten rozdil opravdu neni tak veliky, lehke jsou hlavne 1,0. Ten muj prispevek nebyl cilen, ze by tsi neujelo, ujede a ujede mi i slabsi imho, ale chce to u nich radit. Na konci obce kdyz zaslapne na trojku plnej a ja tez, tak se trhani asfaltu nekona, ano u tsi muze jit na dvojku. Po precteni ze je to zbytecne silne, tak clovek nevi co si myslet, podle videa je videt, ze pri normal jizde to je neco, na co jsou napr. majitele FI 1,9 davno zvykli. Takze trochu soudnost. A klidne napisu ze to jede hezky, urcite lepsi jak atmo benzin a jako zakladni motor v nizsi stredni super, u fabky to je vrchol, lec vrchol bych si umel predstavit silnejsi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K čemu silnější?  Měl jsem několik silných aut a jsem rád, že jsem nepřišel o body . Člověk si to ani neuvědomil a už měl na tachometru více, než by chtěl. Navíc v dnešním provozu sílu výkonného auta ani nevyužiji. Ta 81kw je myslím tak akorát.. Čím vyšší výkon větší pojistné apod. Navíc za mě.! Na dálnici mě předjede blb, který si myslím že s třílitrem si může vše dovolit a po pár km ho v klidu dojíždím. Prostě rád se svezu ,ale když to vidím na našich silnicích , když se podívám kde všude jsou radary, kde všude dnes měří, atd., tak nemám kam spěchat a na to cestování těch 81kw bude v pohodě stačit. Kolik lidí tady kritizovalo HTP a dnes přiznávají, jak s tím jeli do zahraničí na dovolenou i s rodinou a pohoda . Jinak si pamatuji , jak jezdila Fabie 1 TDI 74kw, občas za sebou nechávala i silnější vozy, jen z důvodu že byla lehká a ten motor s tím uměl zahýbat. Totéž si myslím o dobře zajeté 81kw. Fábii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže včera som sa dokopal konečne do salónu a o financovaní máte skutočne pravdu - v podstate sa preplatí iba 3% .....za celu dobu splácanie - moc tomu nechápem ako sa im to oplatí ale o to lepšie pre mňa.

Ďalej miesto v zadu - za mna si nesadne skutočne nik jedine ak tak na cestu do Tesca   :D z čoho som bol neštastný.

K výkonu jazdil som v 66kw verzii a žiaden zázrak to nie je - nie je to ani ako 1.9 tdi 77kw tdi ani ako 81 kw ale ide to jednoznačne lepšie ako Kia 2014 1.4 aspoň v stredných otáčkach - čiže 81 kw verzia by mi aj ako milovníka sem tam rýchlejšej jazdy mala predsa len postačiť...

Hned vedľa je ovšem profituning a ak by sa mi málilo majú už tento motor v 81kw verzii zrobený na 135 ps / 215 nm :D čo si je napr v takom pomere váha / výkon lepšie ako spomínana Octavia RS v tdiiičku :D 

Ale čo ma totálne dostalo bola vyzáž auta. To auto je priam neskutočné - kombi v základnej bielej farbe vo výbave Stylle + 17 disky vyzerá dovolím si tvrdiť lepšie ako doposial pre mna najkrajšie auto od škody octavia RS. Je to čisto subjektívny názor. A neskutočne auto maskuje svoju triedu ( myslím zovňajšok - vnútri je to len a len fábia )  - partnerka sa ma pýtala že ako s tou veľkou kravou bude parkovať a ked som jej povedal že je to menšie ako naše všetky 3 autá čo sme mali - neverila . ( no vlastne je to vačšie ako Peugeot 107 ale to bol skor vysávač a nie auto ) 

No a posledná vec pri ktorej som kľakol na kolená bola cena - konkrétne vystavného kusu - 1.2 tsi 7st dsg - 16 500 eur. A to som ešte tuho uvažoval o 1.4 tdi - síce v mesačných splátkach to nevyzerá zle ( či človek platí 140 eur mesačne + poistenie vraj 50 eru ) či 170 to až taký rozdiel nie je...ale už len s princípu . 

Tak či onak - moj dojem je taký že som sa do fabie v kombi verzii zamiloval. 

Teraz už len tvrdší boj s presvedčením čo je pre mna lepšie či nová F3 kombi a či zánovná O2 2011 - 2013  v tdi. 

A pýtal som sa na čakacie doby - vraj ak to nie je automat 8 až 10 týždnov - garantujú. 

Editováno: , autor: dvorcidlo0
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ten priestor človek oželie - skor je tu velká to dilema - kedže má svokor stavebnú firmu a ja som najsamlepší zať na svete nosí mi sem tam ked príde pozrieť svoju dcéru neakú tu bandasku nafty  - niekto nosí koláče niekto naftu . 

A je otázka ako by sa popasovala 1.4 tdi s bandaskovou naftou ( moderné nakladné autá s nou nemajú problém ani 1.9 tdi v akom koľvek vydaní ) ale predsa len je to trošku iný a nový motor a len úbohý trojvalček. Preto je tu dilema či 1.2 tsi a človek bude voniať benzín jeden benzín už máme - či človek riskne s 1.4 tdi a či...ale to je už na inú tému - každopádne kto chce a nemá túto dilemu - nie je tak poslušný zať a má obmedzený rozpočet - Fabia kombi vo fajn výbave s 1.2 tsi 81 kw motorom by som mu odporúčil všetkými 10 timi . 

Možno je to skutočne tou výbavou tými diskami ...( nie som úplny škodofil mam kiu mal som Peugeota  v práci mam aj Ford - sice najviac času jazdím v škodovkách ake aj tak ) -  ale Fabia kombi im jednoducho vyšla.  

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K čemu silnější?  Měl jsem několik silných aut a jsem rád, že jsem nepřišel o body . Člověk si to ani neuvědomil a už měl na tachometru více, než by chtěl. Navíc v dnešním provozu sílu výkonného auta ani nevyužiji. Ta 81kw je myslím tak akorát.. Čím vyšší výkon větší pojistné apod. Navíc za mě.! Na dálnici mě předjede blb, který si myslím že s třílitrem si může vše dovolit a po pár km ho v klidu dojíždím. Prostě rád se svezu ,ale když to vidím na našich silnicích , když se podívám kde všude jsou radary, kde všude dnes měří, atd., tak nemám kam spěchat a na to cestování těch 81kw bude v pohodě stačit. Kolik lidí tady kritizovalo HTP a dnes přiznávají, jak s tím jeli do zahraničí na dovolenou i s rodinou a pohoda . Jinak si pamatuji , jak jezdila Fabie 1 TDI 74kw, občas za sebou nechávala i silnější vozy, jen z důvodu že byla lehká a ten motor s tím uměl zahýbat. Totéž si myslím o dobře zajeté 81kw. Fábii.

 

Souhlasím. I 66kW verze je na 160 celkem rychle a jezdit rychleji ani není potřeba. Důležitý je také ten článek mezi sedačkou a volantem, pak i HTP dokáže lecčemu ukázat záda. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mp390 - nějak tak jsem to i myslel. Ve Fábii se ti zdá že při 160 letíš, v Octavii , že nejedeš . Jinak, když už naftu tak leda novou. Nafta je jiná na údržbu a když už se něco podělá, tak to zase pěkně stojí. Ale jinak  jsem i sní byl spokojen.

Editováno: , autor: Hkubes
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při srovnání mezi FIII 55kW a mojí FII 51kW, jsem prostorem a především motorově zásadně rozdíl necítil, fakt jen trochu v Nm při zátahu okolo 80k/h. Při motorovém srovnání FIII s mojí služební OII 1.8 TSI... samo OII úplně jinde, prostorově ale (alespoň za mě) bez rozdílu... podotýkám mám jen 175cm. Při jízdě mi obě auta přišla zvukem stejně utlumená, ovšem dělí je 4 roky a cca 80tkm a jak bylo řečeno, při porovnávání záleží na článku mezi pedály a volantem, který dokáže někdy absurdně pozměnit veškerá zjištění.

Nedá mi ale ohradit se proti výrokům ohledně slabého výkonu 81kW pro FIII, které považuji za směšné a můžou vzejít jen od trouby s inteligencí Trpišovského, co má na silnicích neustálou potřebu dokazovat své maličké ego, v ještě menší FIII. Pro drtivou většinu postačí s rezervou a kdo má "potřebu" ještě většího výkonu u FIII, ať se porozhlídne v jiné motorizaci, jiné třídě a pokud možno "pro nás normální účastníky silničního provozu" i na jiné planetě!!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Disponibilního výkonu NENÍ NIKDY NADBYTEK - nikdo nikdy neví, kdy ho bude potřebovat. Jen podmotorovaný a uškrcený plečky v českejch řidičích skoro odjakživa pěstovaly dojem, že nejbezpečnější v jakýkoliv kritický situaci je BRZDIT - ale vono hovno, ze spousty krizovek je možný dostat se daleko bezpečnějším způsobem prudkou akcelerací - pokud na ni řidič a hlavně jeho auto "má koule".

 

Prostě ten výkon je potřeba UMĚT VYUŽÍVAT - ne k tomu, abych za každou cenu opískoval všecko, co jede v pravým pruhu a pak se je snažil zpomalovat "za trest že mě nechtěli pustit vás vybrzdím" - ale pokud už mám potřebu předjíždět, tak asi spěchám a v tom případě jakmile předjedu všecky co mě "zdržovali" a mám před sebou volno, tak pokračuju v rychlý jízdě pryč - tím neohrožuju ani neomezuju nikoho dalšího včetně sebe. Občas se prostě pro takovej spěch najde důvod, stejně jako člověk občas potká situaci, kdy mu prudká akcelerace zajistí větší bezpečnost, než zpomalení.

 

Já bych nikoho nekamenoval za to, že tam, kde to jak stav silnice, tak hustota provozu a hlavně jeho auto umožňujou POJEDE RYCHLE - POKUD TO UMÍ A NEOHROZÍ TÍM NIKOHO DALŠÍHO. V to počítám i to, že bude respektovat pomalejší reakci jinejch - PROSTĚ KDO CHCE JEZDIT RYCHLE A MÁ NA TAKOVÝ VOZIDLO, AŤ JEDE - ale ať taky platí za povinnou pojistku nebo za způsobený škody odpovídajícím způsobem a pokud bude úmyslně ohrožovat, aby za to byl taky postihovanej.

 

Ale automaticky vylučovat lidi pouhým úmyslným omezováním kubatury nebo výkonu z nějaký takový "rychlý" kategorie je nesmysl. Všude ve světě se vyrábějí a samozřejmě i prodávají i menší a malý auta s "nadupaným" pohonem - ano, v malejch počtech, jsou relativně drahý, ale JSOU. Stačí vzpomenout firmy Abarth, Gordini, Alpine... U koncernu mi taková firma chybí, i když VW produkuje golf a polo GTI a Seat nabízí provedení Cupra, pořád to není ono...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem myšlenku spíš, než polemizovat nad dostatečností a oprávněností 81kW pro FIII, že výkon pro tohle malý auto stačí dostatečně. Výkon není o všem. Hlinka měl taky výkonné auto, o třídy vyššího Superba. Proti Avii mu byl ale kulový platný, ačkoliv si jistě hověl, jak je výkonný, jaké má deformační zóny, jak je bezpečný, jak skvěle žehlí nerovnosti vozovky a jak jsou naprostou samozřejmostí bezpečná předjetí. Promiň, ale takto přesvědčených a ujištěných a "bohužel" i nejen těch, jsou plné Olšanské a ostatní hřbitovy. FIII se svými schopnostmi, bez ohledu nad zkušeností a schopnostmi řidiče, je s 81kW plně dostačující. Měj na paměti nepsané, ale pravdivé pravidlo, že... vyšší výkon=vyšší rychlost=vyšší riziko nejsou totožné jako vyšší bezpečnost=vyšší třída.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě přijde vždycky lepší mít více koní pod kapotou než co mi stačí. Pokud člověk je už trošku vyjezdenej a má rozum, jezdí lépe než začátečník s nedostatkem výkonu v HTP.

Já jsem trošku z 63kw smutnej při předjíždění a po klikatých okreskách, kde jsou kopce. Musí se to pořád držet pod krkem a předjíždění mi přijde trošku o hubu. Těch 81kw bude o dost lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě přijde vždycky lepší mít více koní pod kapotou než co mi stačí. Pokud člověk je už trošku vyjezdenej a má rozum, jezdí lépe než začátečník s nedostatkem výkonu v HTP.

Já jsem trošku z 63kw smutnej při předjíždění a po klikatých okreskách, kde jsou kopce. Musí se to pořád držet pod krkem a předjíždění mi přijde trošku o hubu. Těch 81kw bude o dost lepší.

 

I když bude 81kW lepší, pořád bude třeba při předjíždění přemýšlet. Sice už ne tolik, jako u HTP, kde jsem musel čekat na rovnou dlouhou rovinku, ale pořád ještě víc, než u takové RS6. :)

 

JInak souhlasím se všemi - vždy je dobré mít koní více, než málo, ale i s málem se dá jezdit bezpečně a při trochu cviku i rychle.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem prubnul 1,0 44 a byl jsem mile překvapen kultivovaností motoru proti jeho bratříčkovi CitiGo a jeho celkovým projevem v těžší Fabce. Je to sice na ten nejnutnější pohyb vpřed s nutností velkého přemýšlení, ovšem na hrc prc do města za nákupem či s prckem do školy akorát. I zahřátí zvládl za 1. Plná teplota od 4° venku po cca 4 km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I když bude 81kW lepší, pořád bude třeba při předjíždění přemýšlet. Sice už ne tolik, jako u HTP, kde jsem musel čekat na rovnou dlouhou rovinku, ale pořád ještě víc, než u takové RS6. :)

 

JInak souhlasím se všemi - vždy je dobré mít koní více, než málo, ale i s málem se dá jezdit bezpečně a při trochu cviku i rychle.

 

je to tak no, sice mám 77kW ale je to +/- stejný jako 81kW a občas když třeba jedu za nějakým autem na 5ku a poté ho chci rychle předjet, tak prostě musím nakopat o dva kvalty méně, jinak se to nehne. A to se jinak tváří dojmem, že to je živý :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vyšší výkon svádí k vyšší rychlosti a taky sem tam k risku. Tohle auto na nějaké okresní rallye nemá, ani nebylo vyrobeno, proto taky jen max. 81kW, které drtivé většině běžných motoristů bude stačit, a to i na rodinnou dovolenou, v rozporu se zdejším názorem, v plném obsazení. Kdo si o sobě myslí, že má na agresivní jízdu, jednak ať si k tomu pořídí příslušné auto a s ním pak jde na zabezpečený okruh, nikoliv na běžnou komunikaci, kde jezdí, a to nejen z jeho pohledu, také amatéři, začátečníci, důchodci, ženy, invalidi a ostatní účastníci silničního provozu. Kdo umí, ten umí, ale proč a komu to dokazovat, když jsme si nejen v rychlosti na silnici všichni rovni, bez ohledu na výkon a cenu vozidla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...