Přejít na obsah

Zvýšené volnoběžné otáčky studeného motoru


canzou

Doporučené příspěvky

Ahoj,

jsem tu na fóru nový a četl jsem už nějaké vaše příspěvky.

Chtěl jsem se zeptat k 1.4 TSi: točí vám motor při studeném startu 1100 až 1200 ot/min po dobu cca 40 sekund? Mám Oktávku od listopadu 2009 a po celou zimu nic, až v březnu 2010 se ukázal tento problém, ale jen občas při teplém počasí a teď podlední měsíc to je skoru neustále.

Díky :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak ja som si vsimol, ze ked je vonku teplo okolo 30 0C a auto je na slnku, tak asi prvych 100 metrov ide ako z praku!!! V pohode dam 3 a auto ide hladko aj pri 10-15 km/h bez cukania (bez toho aby som mal nohu na plyne)...Keby som toto urobil, ked je vonku 150C, tak motor nekompromisne zhasne...

Editováno: , autor: Cjoctavian
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK to beru, u atmosférických motorů, jenže mě to makalo tak, že vždy při startu to šlo na těch 1100 a hned to spadlo na 800 ot/min a po zahřátí na 600. Teď při velké teplotě se těch 1100 drží cca 30-40 sekund, ale není to pravidlo, a to dokonce chladím turbo při dojezdu. V servise mi radili až minutu při těchto vedrech, v zimě jsem chladil 20 sekund. Dnes jsem chladil minutu, tak jsem zítra zvědav.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty vysoké otáčky po studeném startu jsou asi "normální", ale jenom v rozmezí teplot cca 16-30°C. Alespoň u mě. Pokud je teplota vyšší nebo naopak nižší (i v mrazech) tak otáčky vyskočí na max 800 - a klid pohoda. Podle mě to je nějaká vojebávka kvůli metodice měření emisí 93/116/ECE, s cílem co nejdříve zahřát katalyzátor. Prostě aby se vlk nažral... Těch pár sekund po startu se to asi ještě neměří ;). Budiž, ale zvuky to vydává příšerné. V tomto testu to přirovnali k drtičce na kamení. Ano, tak nějak. Mám EU5, jak je to u EU4 nevím, třeba to nedělá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tady je příspěvek vyjádření technického oddělení Škodovky k vysokým otáčkám při startu za studena, osobně si nejsem jist ani jednou variantou, jelikož přez zimu to nedělalo, tak jsem zvědav, až se ochladí :feve: :

Vážený pane,

dovolte, abych se vyjádřil k Vašemu dotazu na občasné zvýšení otáček volnoběhu motoru 1,4l 90kW TSI u Vašeho vozu Octavia.

Řídící jednotkou motoru může být udržován vyšší volnoběh po přechodnou dobu z několika důvodů, např. :

- Dobíjení baterie při zvýšeném odběru el. energie (zapnutá světla, ohřev sedadel, odmrazování okna atd.),

- Zvýšení výkonu motoru při max. chladicím výkonu klimatizace,

- Po startu ohřev katalyzátoru na provozní teplotu pro snížení škodlivých exhalací

A teď babo raď :help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy žádné velké změny v chování motoru v závislosti na venkovní teplotě nepozoruji.

Po studeném startu se otáčky mírně zvednou a na můj vkus až velmi rychle spadnou na volnoběh - v zimně v řádu max. desítek sekund, v létě již po několika sekundách.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A to je právě to, co se pokouším zjisti. PROČ. V zimě 1100 ot/min drželo max. 3 sekundy a jak začalo být teplo, tak to drží

na 1100 ot/min asi 40 sekund. A jak již tady někdo napsal, zařadíš 3 a jede to :smich:

Bavil jsem se o tom s dlouholetým "dýslákem" tak jeho názor na to je takový, že by to dělat nemělo, a asi to bude někde v

čidlech, nicméně diagnostika nic neprokázala a ani v servise nic neví :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otáčky 1100 považuji za normální, dobu zvýšených ot. může ovlivňovat řada faktorů, např. vlhkost vzduchu atd. Každopádně bych z toho nedělal tragédii. Vzpomínám na atmosférickou 1,8 která po studeném startu dělala různé věci - jednou držela ot. dlouho, jindy spadly téměř hned nebo někdy ot. kolísaly. Nijak jsem to neřešil a ničemu to nevadilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím všechny,

S mojí 1.4 asi není neco v pořádku. Pokud příjdu po ránu k autu a venkovní teplota je větší než 18C, tak po nastartovani mám asi 1400-1500 otáček na volnoběh, aktualní spotřeba se zblázní, ukazuje něco kolem 5l a i když přidám plyn, tak se to stejně vrátí na těch 1400. Pod autem to hrozně šumí. Motor musím vypnout a nastartovat znovu, pak je vše v pořádku, volnoběh asi 800ot/min a akt. spotřeba po 1l. Neví někdo co s tím?

A někdy se mi ještě stává, že při akceleraci od 2000 ot/min to s autem škube. Se zaplou klimou je to cítit více.

Děkuji za rady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A někdy se mi ještě stává, že při akceleraci od 2000 ot/min to s autem škube.

Děkuji za rady.

Presne toto sa mi dialo asi pred tyzdnom, teraz to uz (zatial) samo prestalo. :help: A trvalo to len asi prvych 100-150 m jazdy.

Neviem, ci to nejako suvisi s teplotou alebo vlhkostou vzduchu - vacsinou to bolo rano za tepleho pocasia...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

je to možné, že s novým softem se tento problém už neobjeví. Škoda že Richard nenechal auto déle po nastartování běžet,

mě by zajímalo, za jak dlouho by točky klesly :feve:

Tak jsem dneska ráno nechal motor po nastartování běžet a asi během 1 minuty spadli postupně otáčky ze 1400 na 700ot/min a ukazatel aktuální spotřeby byl v normálu. Ale těch 700 mi stejně připadá málo. Po přidání plynu jako by motor chtěl zdechnout.

Tak nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 10 měsíců později...

Na Octaviii 1,4 TSI 90kW s DSG se mi vyskytl problém. Po nastartování studeného motoru se někdy stane, že motor běží místo na volnoběh v cca 1200 otáčkách. Při vynutí a opětovném nastartování je vše v normálu. V servisu zkouší vše možné a nic. Neměl někdo stejný nebo podobný problém, popř. nějakou radu.

Díky za odpovědi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Vím, že se to tu už asi více krát řešilo, ale přesto píšu. Jde mi o vibrace, rachtání a zvýšené otáčky cca 25 sec po startu (1.4 tsi 2009). Píšu to se hlavně proto, protože mi to začalo dělat teprve asi před dvěma týdny, možná jsem to dříve nezaregistroval, ale nemyslím si to. Po výměně oleje se hluk motoru obecně zvýšil, takže uvažuji o výměně za jiný (tento byl z e-shopu). Každopádně ty starty mě teď trochu děsí. Koukal jsem při studeném startu přímo na motor a úplně se celý klepe. Nicméně po těch cca 25 sec to přejde a jede klidně, sice hlučně, ale nevibruje. Zřejmě na to má vliv ještě teplota, někdo tu psal, že pokud je nad 15 stC, tak se to objevuje. Ránu u mě bylo kolem 12 stC a opravdu to nedělalo. Moje otázka je, máte to tak všichni?? Dá se s tím něco dělat?? Uvidím, jak se to bude chovat po výměně oleje.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím, že se to tu už asi více krát řešilo, ale přesto píšu.

Máš pravdu řešilo a ne jednou. Je to normální. Všechny, kdo tento motor mají, včetně mě to neskutečně s**e. Nedá se to nijak obejít, přehrání sw nepomůže, dokonce ani chip.

Děje se to, pokud je venkovní teplota vyšší než cca +-17 C. Motor nastartuje a drží vyšší otáčky cca 1200 - 1300 ot/min. Přitom je slyšet syčení, několikrát se motor jakoby zakucká a lehce střelí do výfuku. Po cca 25 - 30 sec. se vše ustálí, motor padně do volnoběhu a už se chová úplně normálně. Celé je to kvůli emisím a účelem tohoto jevu je rychlejší zahřátí katalyzátoru. Osobně tomu nerozumím, co to má společného s emisemi, když hned po startu běží studený motor ve vyšších otáčkách a přehlcený benzínem se zakuckává. Ani nechci vědět co všechno v té době vyletí výfukem. Nezbývá než se s tím smířit. Já mám auto v garáži, kde se v současné době drží teplota okolo 20 C, tak tohle zažívám při každém startu.Nastartuju, vycouvám z garáže a než zamknu vrata, mám tam volnoběh, takže jsem si už víceméně zvykl.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK, takže to budu muset tolerovat. Každopádně bych se ještě zeptal, jak se vám motor zdá hlučný, myslím při jízdě, při zátahu (při plném zatížení motoru). Slyšíteho hodně, nebo je to jen vzdálené ševelení. Vím, že to jde blbě posoudit, zkusím nahrát a hodit sem nějaké video. Před výměnou oleje jsem o něm skoro nevěděl a těd je to slyšet dost. Nakonec olej měnit nebudu a počkám do konce intervalu, pak ho vyměnim za lepší. Nebudu už kupovat z netu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě by jen zajímalo, proč to dělá až od určité venkovní teploty, která už není zrovna úplně nízká? To samé dělá i motor 1.2 TSI 63 kW v mé služební Fabii. Když je skoro nula, tak naskočí hned po startu na cca 800 ot., když je těch 15-17° tak se chová stejně jako 1.4 TSI... Přece při nižší teplotě trvá zahřání déle, ne? Jinak tyto motory používají pro rychlý ohřev katalyzátoru dvojitý vstřik paliva.
U mého jsem tedy zatím "střílení" do výfuku neslyšel ani v garáži, na motor jsem se nedíval, jestli se "klepe" a ty otáčky souhlasí i u mě. Jak píše pava, vyjedu z garáže, zavřu a zamknu vrata a už to běží na "standardní" volnoběh.

Pro představu dvě videa se studeným startem:

 



Když opomenu to střílení do výfuku u toho Golfa po přidání plynu, tak to zvukově odpovídá, stejně tak jako to Scirocco.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je celkem jasny - emise pri homologacnim mereni emisi se meri dle normy pri 20°C.

Proto je software v RJ nastaven tak, aby pri teto teplote doslo k co nejrychlejsimu zahrati katalyzatoru i za cenu vyssich emisi v prvnich vterinach (cca 20-30s) behu studeneho motoru. V konecnem souctu se to totiz vyplati.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...