Jump to content

Chlazení schránky u spolujezdce


KennyMc
 Share

Recommended Posts

Chtěl jsem se zeptat, jak studený vzduch jde do schánky při zapnutém chlazení? Já mám zatím dojem, že tam stále jde vzduch pouze z venku. I při maximálním chlazení se mi pořád zdá, že to není moc studený, na rozdíl od výstupů do interiéru. Ze začátku se mi zdálo, že to chladilo líp, ale po zimě, teď když jsem to chtěl využít, se mi to nějak nezdá.

Link to comment
Share on other sites

Ledovy vzduch? A kde by se tam proboha vzal...

Myslím, že dotaz byl míněn tak, zda má vzduch, který jde otvorem do schránky stejnou teplotu, jako ten, co jde průduchy do kabiny, anebo má schránka svůj okruh a jde do ní vzduch chladnější.

Link to comment
Share on other sites

Panové, to že je tam kolečko jsem se dozvěděl někdy na jaře roku 2000. Takže jste přispěchali o zhruba jedenáct let později. Moje poznámka nebyla směřována na přívod vzduchu, ale bavíme se tady o teplotě.

Vzduch do chlazení schránky u spolujezdce se bere ze vzduchu, co jde normálně na okno. Proto ta otázka, kde by se tam vzal ledovej vzduch. Viz. obrázek:

post-14317-0-09008900-1310848645_thumb.p

Edit: jestli je vzduch teplejší, mohla by bejt ta hadička netěsná - tím by se pak mohl vhánět už ohřátý vzduch z prostoru přístrojovky. Ale to je jenom spekulace, co mě napadla jako první.

Edited by bojler
Link to comment
Share on other sites

Ten obrázek to zase tak moc nevysvěrluje.

V návodu se píše: V době, kdy ja zapnutá klimatizace (a reálně chladí) má jít do schránky chlazený vzduch. V době, kdy je klimatizace vypnutá, popřípadě je Climatronic ve funkci topení, tak do schránky má jít vzduch neupravený, a tedy přímo venkovní vzduch (neohřátý). Z logiky se mi jeví, že by tam měla být nějaká klapka, která se překlápí podle toho, zda klima chladí nebo ne. Tuhle domněnku bych chtěl potvrdit, nebo vyvrátit. Pak bych mohl dál spekulovat co se děje.

Zatím mám zjištěno, že Climatronic ve VW (Passat) fouká do schránky stejně studený vzduch jako jde z výdechů do kabiny. U Škodovek by to mělo být stejné. Mě to tak bohužel nefunguje.

Link to comment
Share on other sites

Vysvetluji pro nadtvrdle novinare (ma chripku, ma chripku, ma chripku) ledovy = studeny. Sem asi trochu citlivka, protoze, kdyz bezi klimoska na max( pro natvrdle novinare kolecko uplne nevic na modrou a ventilator na nejvic foukani), tak zni jde pro me ledovej vzduch. brrrr :p

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Panové, to že je tam kolečko jsem se dozvěděl někdy na jaře roku 2000. Takže jste přispěchali o zhruba jedenáct let později. Moje poznámka nebyla směřována na přívod vzduchu, ale bavíme se tady o teplotě.

Myslel som, si, že ti nejde o to kolečko.. Pridal som ten obrázok, lebo možno nie každý o tom vie. Ja som napríklad toto zistil na predchádzajúcom aute až po surfovaní po nete a fórach - nemal som návod k autu, ako má teraz od novosti. :)

Link to comment
Share on other sites

Ten obrázek to zase tak moc nevysvěrluje.

Ten obrázek ukazuje, že je šlauch přimontovanej k hrdlu a to hrdlo je přišroubované k agregátu klimatizace v místě, kde je vývod vzduchu na okno. U prvního superbu se vzduch do loketní opěry dostává přes vedení vzduchu "na ksicht" atd. Co mám zkušenost (párkrát jsem tam nacpal čokoládu a podobný kravinky), tak to "chladí" na teplotu foukaného vzduchu - tzn. u lidí s manuálem na max. to může působit jako ledový vzduch, ale chladnička to zdaleka není.

Z logiky se mi jeví, že by tam měla být nějaká klapka, která se překlápí podle toho, zda klima chladí nebo ne. Tuhle domněnku bych chtěl potvrdit, nebo vyvrátit.

Co trochu nechápu a zkusim doma s káblem změřit je případný rozdíl teplot vháněného vzduchu do jednotlivých směrů. Protože v zimě mně párkát přišlo, že climatronic topí na nohy a nahoru jde chladnější vzduch. Je možný, že je to daný postavením jednotlivých rozvodů vzduchu - od topení je první vývod právě k nohám a možná se tak postavením klapek dosahuje rozdílných teplot do směrů "nohy", "ksicht", "okno". Tzn. do horních částí proudí víc vzduchu, kterej neprochází ohřevem a na nohy je vedeno víc vzduchu, který ohřevem prochází. To by bylo logický, protože by při vypnuté klimatizaci u lidí s manuálem šel do schránky venkovní vzduch nebo vzduch míň ohřátý než na nohy a ksicht.

Každopádně jak to tak vypadá, chlazení schránky nemá svůj vlastní okruh u FI, FII/R, SI a podle všeho ani u OII.

Edited by bojler
Link to comment
Share on other sites

Ani by mě nanapadlo, že by schránka měla nějaký svůj vlastní okruh chlazení, tak jsem to nemyslel (snad jsem to ani tak nepsal, aby si to někdo myslel, že to tak je). Bohužel neznám vnitřní uspořádání Climatronicu a vůbec celého systému ventilace/klimatizace/topení, tak ta klapka je jen moje domněnka, a proto jsem se na to taky ptal. To nic nemění na tom, že v době fungování chlazení klimatizace, jak se domnívám (i podle toho jak jsem pochopil manuál), by měl jít do schránky stejný vzduch, jako do interiéru. A protože u mě to tak není, pátrám po možné příčině, popř. jestli je to tak standartní.

Edited by KennyMc
Link to comment
Share on other sites

Prima, uz se dostavame k jadru pudla. Taky sem nepredpokladal, ze to ma vlastni chladici okruh. Proste tam jen vede trubka, ktera z klimosky privadi chladny/studeny/ledovy vzduch. Zadna lednicka to je jasny. Nezkousel sem to, ale tipuju, ze by to mohlo udrzet maslo v pevnym stavu (ne uplne tuhy, ale nerozteklo by se). Za predpokladu, ze bude klimoska porad zapnuta. :)

  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

KennyMC - no on ten vlastní okruh není při pohledu na agregát klimatizace ani tak nemožný. Na výparníku se reguluje teplota 1-11°C, takže opakovaným průchodem vzduchu by se mohla teplota dostat výrazně pod teplotu ostatního vzduchu. Ale to je nástřel od boku.

Bohužel, servisní menu climatroniku má sice podobné popisy, ale nenašel jsem je na Polo (což by mělo být zřejmě totožný) a už vůbec na FII/R. Tím by se krásně dalo zjistit, jestli jsou teploty vzduchů do různých směrů zásadně odlišné a jestli např. právě okno nemá nejnižší teplotu, běžně se do toho směru netopí atd.

Link to comment
Share on other sites

Vzal jsem multimetr s teplotním snímačem (přesnost jen na celé stupně) a zjistil jsem následující:

Climatronic na MAX - naslavení teploty LO, měření po cca 5 minutách v tomto režimu, snímač zasunutý cca 5cm pod mřížku.

1. výdechy uprostřed - teplota 6°C

2. výdech u levého okna - teplota 8°C

3. trubka do schránky - teplota 11°C, ale až když jsem ozavřel výchechy u oken (venku bylo 20°C, takže mám jistotu, že venkovní vzduch to není, ale je to teplejší než vzduch do kabiny)

4. vzduch v prostoru schránky při cca 15km jízdě byl 16°C - při nastavení "Auto", a 15°C při LO - ale to bych zmrznul při jízdě. Níž jsem to nedostal.

Nevím jestli se dá 16°C označit za chlazení schránky, jak to uvádějí materiály výrobce. Minimálně je to dost zavádějící informace.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...