Jump to content

Fabia 1,4 55kw, občasné zkraty


*saimon*
 Share

Recommended Posts

Zdar borci, před cca 4-mi měsíci jsem si koupil Fabii 1,4 55 kw, r.v. 11/2005, 181.000 km.

Asi před měsícem mi začala blbnout elektrika a nevím co s tím, docela mě to začíná otravovat. Začalo to, když mi měnili brzdy vpředu a vzadu. Po výměně mi začala občas svítit kontrolka ABS, ruční brzdy a pětkrát to píplo. Po pěti dnech mi občasné rozsvícení těchto dvou kontrolek přestalo. Kontroloval jsem brzdovku a v pohodě, mechanik dal za brzdy ruku do ohně. Navíc se mi souběžně párkrát vynulovaly hodiny a denní počítadlo kilometrů (během stání, ne za jízdy) což mi dělá doteď. Navíc mi při sešlápnutí brzdového pedálu mírně bliknou světla, ale dělá to např. i při zapnutí blinkru, zapnutí stěrače nebo zapnutí ventilátoru.

Napadl mě špatný regulátor napětí, ale v klidu mám napětí na svorkách baterie 12,45 V, po odpojení svorek je napětí na baterii 12,65 V a při zatížení (nastartováno a zapnuté všecko možné) mám na svorkách 13,5 V až 13,8 V (odběr proudu si nepamatuju). Ale zase mi nesvítí kontrolka dobíjení, tak nevím.

Dále mě napadl špatný klíček/imobilizér, protože jsem jezdil s druhým mírně zkřiveným a to ty problémy začaly.

Nebo by to mohlo dělat vadné čidlo ABS? Fakt už nevím co.

Prosím poraďte mi co by to ještě mohlo být. Právě nabíjím baterii, a ještě ošmirgluju kontakty/svorky, tak uvidím jestli to třeba nepřestane.

Díky za každou radu a omlouvám se za ten román.

Edited by *saimon*
Link to comment
Share on other sites

pokud se ti jen odpojením svorek baterky "zvedne" napětí o 0.2V, tak bych se taky na to zaměřil. když je auto v pohodě, máš zavřené dveře a aku je ok, tak napětí je 12.6V.

co se týče dobíjení, tak pokud těch 13,5-13,8V je při vypnutých světlech a ostatních výkonějších spotřebičů, tak je to trochu míň (ale není to krize). většina fábií má lehce přes 14V.

pokud se ti rozsvítila kontrolka abs nebo brzd, tak bude v paměti uložena chyba. stačí vag a hned víš o co jde. je možné, že třeba "drbli" do čidla abs.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Máš zkontrolovaný a vyvěšený kabelový svazek v motorovém prostoru na levém nosníku pod baterií? Máš tu vyvěšené téma,tak se mrkni tam.

Mrknu na to... Ale někde jsem četl, že to byl problém těch úplně prvních fábií, že by to ty pozdější modely měly mít vychytané. Ale každopádně na to mrknu.

Díky

Link to comment
Share on other sites

Co se týče nulování budíků, děje se to pravidelně když stěrače zapnuté na cyklovač dojedou do základní polohy nebo se to děje zcela nepravidelně ??

Jíra

Nulování budíků se mi děje pouze v klidovém stavu, nevypozoroval jsem tam žádnou závislost na zapnutí stěračů. Prostě odejdu v pohodě od auta, za nějakou dobu přijdu a budíky jsou vynulované. Stává se mi to tak 1x až 2x týdně, auto používám denně i o víkendech. Od koupi v dubnu 2011 jsem najel 11.000 km (nyní teda 192.000km najeto), začalo mi to dělat začátkem července při cca. 189.000 km

Díky

Link to comment
Share on other sites

pokud se ti jen odpojením svorek baterky "zvedne" napětí o 0.2V, tak bych se taky na to zaměřil. když je auto v pohodě, máš zavřené dveře a aku je ok, tak napětí je 12.6V.

co se týče dobíjení, tak pokud těch 13,5-13,8V je při vypnutých světlech a ostatních výkonějších spotřebičů, tak je to trochu míň (ale není to krize). většina fábií má lehce přes 14V.

pokud se ti rozsvítila kontrolka abs nebo brzd, tak bude v paměti uložena chyba. stačí vag a hned víš o co jde. je možné, že třeba "drbli" do čidla abs.

Mohl bys prosím tě upřesnit na co bych se měl zaměřit? Myslíš jako na to dobití baterie?

Dneska přes noc jsem ji nabil. Bez zapojení svorek dávala 12,8 V, po zapojení svorek 12,65 V. Po nastartování jsem to nechal jet na volnoběh, zapnul světla, všecky mlhovky, blinkry, ventilátor a dávalo to 13,8 V až 14,1 V. Pojezdím týden a uvidím jak to půjde dál.

Mimochodem co se týče té kontrolky ABS, tak jsem si vzpomněl, že VAG hlásil chybu napětí na ABS (nebo tak něco, přesně si to už bohužel nepamatuju). Tak mi to vymazal a dohodli jsme se, že to budeme řešit, až jestli se to objeví znovu. Už je to 3 týdny a zatím v pohodě, kontrolka ani neblikne. Asi mi fakt jenom nějak drbli do čidla ABS.

Akorát to nulování budíků přetrvává...

Link to comment
Share on other sites

tak potom je to ok. to nízké napětí v řj abs souvisí s poklesem palubního napětí pod nějakou mez.

nech si proměřit přístrojem baterku a dobíjení někde v kšeftě nebo servisu. je to na 1minutu a většinou to dělají i zdarma.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mně počítač nulovalo čidlo rychloměru (na převodovce), špatný kontakt na konektoru. Stávalo se to za jízdy a vždy u toho padl rychloměr na nulu. Také jsou 2 nebo 3 pojistky pro přístrojovku, zde by rovněž mohl být problém.

  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

S těma pojistkama to není špatný nápad. Asi by stálo za to všechny postupně několikrát vytáhnout a znova zapojit, aby se oškrábaly povrchové oxidy. Pokud jejich kontakty budou už úplně hnědé, (jakoby bronzové) asi bych neváhal a zainvestoval do pojistek úplně nových.

Taky je možnost, že se přechodovým odporem vyhřály některé kontakty v pojistkovce, to je taky dobré zkontrolovat. Kontaktky tam nejsou nijak zvlášť předimenzované...

Pokud je kabelový svazek v pořádku, tak by ještě (vzhledem k používání a najetým km) mohla být rozsypaná spínací skříňka.

Jíra

Edited by Jíra_82
  • Upvote 1
Link to comment
Share on other sites

Máš zkontrolovaný a vyvěšený kabelový svazek v motorovém prostoru na levém nosníku pod baterií? Máš tu vyvěšené téma,tak se mrkni tam.

Tak jsem si tady přečetl o kabelovém svazku (a dalších věcech) co se dalo. Dneska jsem na to koukal a myslím si, že je v pohodě (viz foto). Co ty si o tom myslíš? Je suchý, mírně zaprášený. Zítra jen vyčistím tu odtokovou díru a zkontroluju (dle rady jiného borce) pojistku po pojistce. Ještě jsem při tom surfování po fóru narazil na dvě možnosti:

1) nulování budíků - problém se spínací skříňkou

2) bliknutí světel při otočení volantu, nebo při zapnutí stěračů/blinkrů/ventilátoru - špatný snímač úhlu natočení kol (TWR)

Mimochodem po tom pondělním dobití baterie, jsem zatím neměl jediný zkrat(vynulování budíků) tak uvidím jak to půjde dál.

Zatím mi teda pravděpodobně odpadla možnost špatného kabelového svazku, takže půjdu postupně ke složitějším možnostem.

Pokud jsou nějaké další nápady sem s nima. Nakonec to něco určitě bude :palec2:

post-65931-0-42914200-1312558231_thumb.j

post-65931-0-95615700-1312558254_thumb.j

post-65931-0-45347000-1312558267_thumb.j

Link to comment
Share on other sites

S těma pojistkama to není špatný nápad. Asi by stálo za to všechny postupně několikrát vytáhnout a znova zapojit, aby se oškrábaly povrchové oxidy. Pokud jejich kontakty budou už úplně hnědé, (jakoby bronzové) asi bych neváhal a zainvestoval do pojistek úplně nových.

Taky je možnost, že se přechodovým odporem vyhřály některé kontakty v pojistkovce, to je taky dobré zkontrolovat. Kontaktky tam nejsou nijak zvlášť předimenzované...

Pokud je kabelový svazek v pořádku, tak by ještě (vzhledem k používání a najetým km) mohla být rozsypaná spínací skříňka.

Jíra

Když by byla ta spínací skříňka rozsypaná, dá se to nějak opravit nebo je lepší koupit novou?

Zkoušel jsem tam trochu se zastrčeným klíčkem porachotit a je teda na můj vkus docela vychechlaná, více než v mojí staré felícii. Možná bude problém tam... uvidím. Když nepomůže vyčištění/výměna pojistek, tak mrknu na tu spínací skříňku.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Po 14 dnech ježdění a jedné cestě do Chorvatska se mi zkraty, nulování a ani problikávání kontrolek už neobjevilo.

Takže pro shrnutí:

1) Dobil jsem baterii + ošmirgloval jsem svorky a kontakty

2) Ošmirgloval jsem kompletně všechny pojistky od "bronzu", byly pěkně chycené...

A něco z toho (nebo všechno dohromady) pomohlo.

Teď už jen přetrvává probliknutí světel při otočení volantem, ale to bude určitě vadný snímač úhlu natočení kol, jak jsem se dočetl.

Takže díky moc za rady, a jsem rád, že to nebyl kabelový svazek :)

Link to comment
Share on other sites

Ohledně toho čidla natočení, zkus to, ale měl jsem stejný problém a výměna čidla nepomohla, je v háji celé servo a je nutný repas, nemám na to peníze, takže mi postupně i vypadává občas posilovač....nechci tě strašit, ale jen aby jsi s tím počítal :feve:

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

Můj poznatek ke svazku.Ten jsem si kdysi dávno odmotal a zavěsil nad nosník,myslím že tenkrát to bylo v pravy čas,bo pod tou kabelaží byl krasně vlhky cely svazek.To zas byl nápad konstruktéru to zabalit.U novějších fabií nebyl vůbec zabaleny prostě ty kabely a draty byli jen tak aspon kemo to tak mněl na novější fabce.

Link to comment
Share on other sites

To čidlo jsem měl taky vadné.. chovalo se to tak, že poblikávaly světla, ale docela dost.. taky se během otáčení volantu objevovalo takové poškubávání.. prostě jsem se občas pral se servem..

Drobné pohasnutí světel je normální.. to dělá i u dobrého.. dělá totřeba i když stahuju okýnko.. prostě velký odběr..

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Po 14 dnech ježdění a jedné cestě do Chorvatska se mi zkraty, nulování a ani problikávání kontrolek už neobjevilo.

Takže pro shrnutí:

1) Dobil jsem baterii + ošmirgloval jsem svorky a kontakty

2) Ošmirgloval jsem kompletně všechny pojistky od "bronzu", byly pěkně chycené...

A něco z toho (nebo všechno dohromady) pomohlo.

Teď už jen přetrvává probliknutí světel při otočení volantem, ale to bude určitě vadný snímač úhlu natočení kol, jak jsem se dočetl.

Takže díky moc za rady, a jsem rád, že to nebyl kabelový svazek smile.gif

Čau

Měl jsem podbný problém.Občas mi probliklo ABS,šel z těžka volant,kopalo do brzdového pedálu a taky se nulavaly budíky,ručičky lítaly,semtam něco bliklo.No řekl bych podobné problémy jako jsi měl ty.Stačilo zastavit,vypnout klíček,znovu nastartovat a jelo se dál.Problém byl v tom,že to dělalo nepravidelně a bylo to nepříjemný.Nakonec to bylo právě to čidlo natočení kol.Po výměně vše OK , bez jediného bliknutí atd.Snad ti to pomůže.Jinak klíček do spínací skříňky jde do vnitř myslím všeobecně lehčeji a volněji,než např.do Favorita,kterého jsem měl dříve.Ale to je jen můj osobní názor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...