Jump to content

Ztráta oleje


bartys
 Share

Recommended Posts

Zdravím, cca před temi týdny jsem koupil v bazaru fabii 1,2 htp 47kw, rv: 2007, najeto 52000tkm. Při cestě z bazaru asi po 30 kilometrech třikrát zapípala a zablikala kontrolka oleje a na dalších dvaceti kilometrech ještě asi 3x. Po příjezdu domů jsem zkontroloval hladinu oleje a hladina byla téměř na maximálce. Další den jsem šel vyměnit olej i s filtrem a z motoru jsem nechal vykapat 2,8 litru. Poté jsem dolil cca 2,2 litru new oleje a nechal jsem auto krátce běžet, aby si filr nasál olej. Poté jsem dolil zbytek, takže tam bylo zas 2,8 litru oleje a na rysce byl olej cca v půlce. Po ujetí téměř sta kilometrů měřím olej a ten je pod minimálkou, takže dolívám další 0,4 litru a olej je téměř v půlce rysky. Poté bylo vše v pořádku a najel jsem dalších 150 kiláků a rosvítila se mi kontrolka výfukových plynů a olej zase zmizel. Dolil jsem 0,7 litru, což už je dohromady přez 4 litry. Na diag. smyzyli chyby, a řekli že vypadá vše v pořádku. Mě osobně se jednou zdálo že z výfuku se valí modrý kouř, ale po zastavení, a prošlápnutí plynu zase nic. Olej nikde nekape, ve vodě také není, takže mi nejde do hlavy co se s ním děěje.

Nemáte někdo prosím nějaké zkušenosti, nebo případné rady? .. Byl bych moc vděčný, děkuji.

A ještě jsem sundával lambdasondu na výfuku a ta byla šedá, takže ta je v pořádku.

Link to comment
Share on other sites

Byla tam chyba : Systém kontroly výfukových plynů a ještě že je slabá baterie, ale ta s tím nemá nejspíe nic společného ;-)

A ještě doplním, že kontrolka hladiny oleje pípala jen když byl olej dolitý. když byla hladina pod minimálku tak nic nepípalo.

Link to comment
Share on other sites

asi bych si nechal změřit komprese, mrknul bych na čidlo oleje (popř. vyměnit), mrkl bych pod klapku, zda tam není právě olej (páč i s tím může souviset ta chyba výf.plynů) a jak vypadá trubka k EGR ventilu (zejména její vyústění u klapky). Jinak předpokládám že olej měříš pořád stejně tedy u zahřátého motoru a tak cca 5 min po dojezdu

Link to comment
Share on other sites

2007 bude motor BME již bez EGR ventilu ..

pokud olej nikde neteče tak se spaluje, což pro tebe znamená generální opravu nebo výměnu motoru ..

tato závada bude nejspíš důvodem proč někdo to auto odložil do bazaru ..

tyto problémy řešíme několikrát v týdnu ..

nech změřit tlaky ve válcích, pokud je motor OK bude tam na ty najeté km 15-16bar ve všech válcích..

podívej se jestli už někdo motor rozebíral, jde to vidět třeba dle použitého silikonu atd ..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Zdravím, cca před temi týdny jsem koupil v bazaru fabii 1,2 htp 47kw, rv: 2007, najeto 52000tkm. Při cestě z bazaru asi po 30 kilometrech třikrát zapípala a zablikala kontrolka oleje a na dalších dvaceti kilometrech ještě asi 3x. Po příjezdu domů jsem zkontroloval hladinu oleje a hladina byla téměř na maximálce. Další den jsem šel vyměnit olej i s filtrem a z motoru jsem nechal vykapat 2,8 litru. Poté jsem dolil cca 2,2 litru new oleje a nechal jsem auto krátce běžet, aby si filr nasál olej. Poté jsem dolil zbytek, takže tam bylo zas 2,8 litru oleje a na rysce byl olej cca v půlce. Po ujetí téměř sta kilometrů měřím olej a ten je pod minimálkou, takže dolívám další 0,4 litru a olej je téměř v půlce rysky. Poté bylo vše v pořádku a najel jsem dalších 150 kiláků a rosvítila se mi kontrolka výfukových plynů a olej zase zmizel. Dolil jsem 0,7 litru, což už je dohromady přez 4 litry. Na diag. smyzyli chyby, a řekli že vypadá vše v pořádku. Mě osobně se jednou zdálo že z výfuku se valí modrý kouř, ale po zastavení, a prošlápnutí plynu zase nic. Olej nikde nekape, ve vodě také není, takže mi nejde do hlavy co se s ním děěje.

Nemáte někdo prosím nějaké zkušenosti, nebo případné rady? .. Byl bych moc vděčný, děkuji.

A ještě jsem sundával lambdasondu na výfuku a ta byla šedá, takže ta je v pořádku.

pravdepodobne bol na motore robeny repas hlavy a po utesneni hlavy nevydrzali kruzky, preto ta spotreba oleja. preto bola v bazare a je dost mozne ze na tachometri chyba jedna "1"

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Dobrý den,

chci se zeptat a nechat si poradit. Koupil jsem bohužel Fabii v bazaru s tím, že jsem si koupil spolehlivé auto. Hned pár dní na to mi odešla cívka, v servise mi změřili malé tlaky ve válcích.Po reklamaci v příslušným bazaru mi udělali repas hlavy, výměna podpálených ventilů, šoupátek a vše okolo. Když jsem si jel po týdnu pro opravené auto upozornil mi chlap bazaru ať kontroluji stav oleje. Uplynuly tři měsíce (najeto cca.5000 km) a zdálo se mi podle zvuku jako by motor šel na sucho. Po změření jsem nenaměřil žádný olej na rysce. Ale v průběhu doby měření bylo vše ok až teď poslední dobou jsem si všimnul problému.

Nevíte někdo kde by mohl být zakopaný pes? Můžu zkusit dolít stejný typ oleje 10w40 jiné značky a pozorovat únik oleje ?

Všem moc děkuji za rady.

Link to comment
Share on other sites

Mám stejný problém, měnil jsem na jaře hlavu kvůli podpáleným ventilům (nízké tlaky) a od té doby mi to žere olej. cca 0.5l/2000 km. Co jsem tak vyčetl, tak tím, že se zvedly tlaky v motoru, povolily gufera na ventilech a proto to žere olej. Já prozatím hlídám stav a dolívám olej. Dokuď to bude na únosné úrovni, tak budu dolívat. Pak jedině výměna gufer a těsnění... Určitě dolij olej, nejezdi na sucho a měř kolik ti to žere...

Link to comment
Share on other sites

Díky,

doleji olej a budu pozorovat úbytek oleje. Nevadí, že mam jinou značku oleje, ale stejný typ? Bohužel co mi dolívali v bazaru nemám.

Máte někdo zkušenosti s opravou tohoto typu, jestli bude stačit výměna gufer a těsnění, nebo i případně pístních kroužků? A na kolik by případná oprava vyšla, výměna gufer a těsnění? Nechce se mi donekonečna dolívat olej. Mohl bych to zkusit ještě reklamovat, jako zapříčinění vysokými tlaky ve válcích. Jen mi je divný že to neudělali při repasu?:(

Edited by mekyss
Link to comment
Share on other sites

Značku oleje můžeš nalít jakou chceš, jde o to aby byl stejný typ. Mno taky jsem se divil, proč mě na to neupozornili při výměně komplet hlavy. Kdybych o tom věděl, nechal bych si to opravit rovnou taky. Ohledně ceny nemám představu kolik to může stát. Bude to v řádech tisíců...

Link to comment
Share on other sites

Mam přes sto tisíc nalítáno.Bohužel jsem včera dolil olej něco přes půl litru a ujeto 5tkm .Myslíš že by gufera nepomohli? Překroužkovat myslíš tím pístní kroužky,a máš s tím zkušenosti?

Edited by Malta
citace předchozího příspěvku. Citace smazána.
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Čau chlapy stále mě trápí vysoký unik oleje nevim čim jestli spalováním nebo prostě že se rychle ohřeje na vysokovou teplotu a potom ubívá. Mam rok 05 40 kw 126tis . Žere mi to litr oleje 10w-40 mogul na 60-90 km denně najezdí tak 20 km do prace a z práce a občas občas tak okolo 100 km. Mohla by být příčina toho že předchozí majitel předemnou přidřel motor a tim mohl zapéct kroužky?? Nebo může být chyba někde jinde ?? Jinak z auta nikde nic neteče všechno přetěsněné. Pomoz te mi já už opravdu nevím díky moc

Link to comment
Share on other sites

Jestli Ti to žere litr oleje na 100km, tak to musí chcát snad všemi směry - gufera, těsnění pod hlavou/pod vanou, pístní kroužky atd. Nekape Ti to někde z pod motoru? Nevidíš pod autem fleky od oleje? Pokud má motor tah, přetěsnil bych ho být Tebou.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...